Toen ze klein waren en mijn tuinhek nog hoog genoeg mochten ze naar buiten. Maarrrrr AC is een tijger, die springt over alles en iedereen heen en gaat vervolgens op pad. Om je dood te schrikken.
Ik heb geprobeerd gaas aan de bovenkant van de schutting te zetten, maar had helaas het verkeerde gaas gekocht. Dat viel terug naar beneden en houdt ze dus niet tegen.
Nu zit ik met een dilemma. Bora kan er niks aan doen dat AC zo nieuwsgierig is, die springt nog niet eens op de keukentafel. En zij mocht wel altijd vrij naar buiten. Maar ik ben te bang dat AC een keer gestolen wordt. Misschien niet eens opzettelijk, maar ze is zo mooi dat ik te bang ben haar kwijt te raken.
Dus voorlopig gaan de katten niet naar buiten. Ik moet nog iets met gaas, maar dat lukt me alleen niet zo goed, want ik heb maar twee armen. Bovendien vind ik het ook wel eng of het wel afdoende is.
Op een van mijn aktielijstjes staat dat ik contact opneem met mijn tuinmannetje kijken of hij een gedegen oplossing heeft. Desnoods met overal schrikdraad (wel speciaal voor katten). Het is ook zielig als de buurkatten de tuin wel in kunnen springen maar er niet uit.
Bora mag alleen naar buiten, als AC en DC even niet kijken.
Een grote kattenren in de tuin lijkt mij ook wel wat. Maar dan nog zullen ze altijd via mijn deur kunnen ontsnappen. Dus eigenlijk is dat niet echt een goede oplossing.
Aangelijnd is ook niet zo goed bevallen. Ze zijn als kitten allebei aangelijnd in de tuin geweest.. DC was zo bang dat ze drie keer door het raam probeerde naar binnen te springen, en AC ging zo te keer dat ze zichzelf bijna opknooptje aan het lijntje.
[ Bericht 6% gewijzigd door Sanne op 05-04-2009 14:43:41 ]
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*