De Islam ook.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
Evenals andere minderheden. Het Jodendom is juist ontstaan om minderheden eerlijke kansen te geven.
Is samen met het Christendom een schaamteloze pseudo-kopie van het Jodendomquote:
quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat ging over het voorstel om de palestijnen een eigen staat te geven.![]()
dat wilde arafat niet, hij wilde graag verdienen aan de verdeeldheid. en verdiend heeft hij.
Ik zie het net pas staanquote:Op zaterdag 27 december 2008 21:42 schreef ouderejongere het volgende:
Is het probleem wel op te lossen?
* Israël heeft een mooie handreiking gedaan: de Gazastrook is geheel ontruimd en aan de Palestijnen overgedragen met de overdracht van de West Bank in het vooruitzicht.
* Palestijnse leiders hebben dit gezien als capitulatie en hebben na het vertrek van de Israëliërs de aanvallen vanuit Gaza opgevoerd.
* Israël ziet deze ontwikkeling ook en zal dus nooit, maar dan ook wel nooit nóg eens gebied overdragen aan Palestijnen. De West Bank zal altijd grondgebied van Israël blijven en misschien zullen ze zich genoodzaakt zien Gaza direct aan te sturen.
En het jodendom is uniek in haar ontstaan en vertellingen?quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
Is samen met het Christendom een schaamteloze pseudo-kopie van het Jodendom.
Het Jodendom was behoorlijk revolutionair t.o.v. de Faraoh en diens volgelingen, dat kun je toch niet ontkennen lijkt mequote:Op zaterdag 27 december 2008 22:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En het jodendom is uniek in haar ontstaan en vertellingen?
En terecht. Israel heeft meerder kansen gehad op vrede. Bij de Oslo-akkoorden hadden ze een goede deal, meer land dan waar ze ooit recht op hadden. Maar toen wilden ze nog meer land en hielden hun woord niet. Het is immers het uitverkoren volk dat van god het recht heeft gekregen om anderen van hun land af te schoppen en te dood te maken.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:27 schreef zoalshetis het volgende:
ze worden in principe niet onderdrukt. ze krijgen wat hen toekomt na aanvallen op de staat israel. hamas is natuurlijk met een overweldigende meerderheid gekozen. terwijl men in het partijprogramma kon lezen, voor zover dit niet de enige reden van winst was, dat ze de israeliërs willen uitroeien.
De islam ook, het christendom ook hoor. Feit is het jodendom niets meer is dan een verzameling van de vertellingen van Babylon, Perzie, Mesopotamie etc. De verhalen over Noach enzo waren al bekend lang voor dat Mozes op het toneel verscheen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het Jodendom was behoorlijk revolutionair t.o.v. de Faraoh en diens volgelingen, dat kun je toch niet ontkennen lijkt me.
Wel hypocriet. Aan de ene kant hel en verdoemenis roepen over Israel om hun Palestijnse medemoslims, maar ondertussen geen poot uitsteken om ze te helpen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
sterker nog, ze hebben eeuwenlang de palestijnen vermoord, vernederd en verstoten. vreemd, maar ik denk in termen als: de vijand van mijn vijand is mijn vriend. beetje holbewonerachtig zeg maar.
Maar het Jodendom was de eerste religie die een alternatief bood voor slavernij en onderdrukking. Dat zowel de Arabieren als de Europeanen daar hun eigen religie van brouwden, zegt veel over hoe zij destijds al tegen Joden aankekenquote:Op zaterdag 27 december 2008 22:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De islam ook, het christendom ook hoor. Feit is het jodendom niets meer is dan een verzameling van de vertellingen van Babylon, Perzie, Mesopotamie etc. De verhalen over Noach enzo waren al bekend lang voor dat Mozes op het toneel verscheen.
Wat doen dan? Op Jihad vetrekken?quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wel hypocriet. Aan de ene kant hel en verdoemenis roepen over Israel om hun Palestijnse medemoslims, maar ondertussen geen poot uitsteken om ze te helpen.
en dat terwijl de palestijnen niet eens moslims zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wel hypocriet. Aan de ene kant hel en verdoemenis roepen over Israel om hun Palestijnse medemoslims, maar ondertussen geen poot uitsteken om ze te helpen.
come to speak of it. waar is meki gebleven?!quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat doen dan? Op Jihad vetrekken?
Ben je überhaupt bekend met het jodendom en haar theologie? Mozes verbiedt geen slavernij, ja misschien slavernij en onderdrukking van het joodse volk zelf. De Thora erkent slavernij als een aanwezig instituut die niet verboden werd. De Joden brouwden via Mozes een eigen religie met de al bekende overleveringen in die tijd, Mithras, Zarathoestra, enzo hebben het joods denken sterk beïnvloed. Net zoals het Arabisch denken sterk is beïnvloed door het christendom en jodendom. Ik zie hier geen verschil in.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Maar het Jodendom was de eerste religie die een alternatief bood voor slavernij en onderdrukking. Dat zowel de Arabieren als de Europeanen daar hun eigen religie van brouwden, zegt veel over hoe zij destijds al tegen Joden aankeken.
quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
come to speak of it. waar is meki gebleven?!![]()
niet uniek, wel de eerste en veel gekopieërd.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben je überhaupt bekend met het jodendom en haar theologie? Mozes verbiedt geen slavernij, ja misschien slavernij en onderdrukking van het joodse volk zelf. De Thora erkent slavernij als een aanwezig instituut die niet verboden werd. De Joden brouwden via Mozes een eigen religie met de al bekende overleveringen in die tijd, Mithras, Zarathoestra, enzo hebben het joods denken sterk beïnvloed. Net zoals het Arabisch denken sterk is beïnvloed door het christendom en jodendom. Ik zie hier geen verschil in.
Je probeert het jodendom uniek te laten lijken terwijl zij het niet is.
Allahu-Akbar!quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:25 schreef trifko het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)erde_intifada__.html
Hakkuhbar..![]()
wordt nog lachen daar in die zandbak.quote:
Nog meer geweld? Nee. Maar ze zijn in de buurlanden ook nergens welkom (in Jordanie werden de Palestijnse vluchtelingen als stront behandeld). Ik kan me althans niet aan de indruk onttrekken dat ze vanuit de moslimwereld verder weinig hulp krijgen (als in financieel, humanitair, opvang e.d.), terwijl er wel moord en brand geroepen wordt.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat doen dan? Op Jihad vetrekken?
Nee, Zoroastrisme wat zelf weer een collectie is van andere ideeën heeft het jodendom sterk beïnvloed en was zeker niet eerste. Niet Mozes, Abraham leefde eerder dan Mozes en Abraham was geen jood.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet uniek, wel de eerste en veel gekopieërd.
wie weet.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wordt nog lachen daar in die zandbak.
Het Jodendom legt geen slavernij op, i.t.t. de heilige Farao waar bijna elke Egyptenaar in geloofde.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben je überhaupt bekend met het jodendom en haar theologie? Mozes verbiedt geen slavernij, ja misschien slavernij en onderdrukking van het joodse volk zelf. De Thora erkent slavernij als een aanwezig instituut die niet verboden werd. De Joden brouwden via Mozes een eigen religie met de al bekende overleveringen in die tijd, Mithras, Zarathoestra, enzo hebben het joods denken sterk beïnvloed. Net zoals het Arabisch denken sterk is beïnvloed door het christendom en jodendom. Ik zie hier geen verschil in.
Je probeert het jodendom uniek te laten lijken terwijl zij het niet is.
Saddam Hussein, Khadafi, Iran en Saudi Arabie zetten zich toch aardig in hoor. Naast Libanon. Vooral Saudie Arabie komt met de een na andere vredesoverleg. In Turkije worden er vele onderhandelingen gedaan door de joodse en arabische leiders uit te nodigen en Saudi Arabie zal wel achter de schermen groepen als Jihad en Hamas financieel steunen. En de broederschap vanuit Egypte natuurlijk. Al kunnen we over Saddam En Khadafi wel over een verledentijd spreken.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nog meer geweld? Nee. Maar ze zijn in de buurlanden ook nergens welkom (in Jordanie werden de Palestijnse vluchtelingen als stront behandeld). Ik kan me althans niet aan de indruk onttrekken dat ze vanuit de moslimwereld verder weinig hulp krijgen (als in financieel, humanitair, opvang e.d.), terwijl er wel moord en brand geroepen wordt.
Oke, wist ik nietquote:Op zaterdag 27 december 2008 22:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Saddam Hussein, Khadafi, Iran en Saudi Arabie zetten zich toch aardig in hoor. Naast Libanon. Vooral Saudie Arabie komt met de een na andere vredesoverleg. In Turkije worden er vele onderhandelingen gedaan door de joodse en arabische leiders uit te nodigen en Saudi Arabie zal wel achter de schermen groepen als Jihad en Hamas financieel steunen. En de broederschap vanuit Egypte natuurlijk. Al kunnen we over Saddam En Khadafi wel over een verledentijd spreken.
De Thora staat wel slavernij toe. Met name in oorlog. Vloek van Ham in genesis is een bekende rechtvaardiging geweest door de eeuwen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het Jodendom legt geen slavernij op, i.t.t. de heilige Farao waar bijna elke Egyptenaar in geloofde.
De Koran spreekt over de 4 boeken. Dan moet je toch echt de Koran goed lezen, de Koran verwijst herhaaldelijk naar een tijdperk van voor Mozes - die het jodendom heeft gebracht - , periode van Abraham en Noach komt in de Koran vaak voor. Hell de joodse profeten komen beter af in de Koran dan in de Bijbel. In de Bijbel zijn het verkrachtende, incest plegende alcoholisten.. In de Koran worden ze allemaal vrijgesproken op grond van het geloof dat ze door god zijn uitverkoren en dat ze heilig zijn, niet omdat ze joods zijn.quote:Waarom denk je dat zelfs de moslims het Jodendom min of meer erkennen door te spreken van 'de drie boeken'? Het Jodendom wordt genoemd, maar religieuze ontwikkelingen die vóór het Jodendom plaatsvonden, worden niet genoemd (in ieder geval niet in de vorm van een door de islam erkend boek).
Slavernij toestaan onder bepaalde omstandigheden is niet hetzelfde als slavernij opleggen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Thora staat wel slavernij toe. Met name in oorlog. Vloek van Ham in genesis is een bekende rechtvaardiging geweest door de eeuwen.
[..]
De Koran spreekt over de 4 boeken. Dan moet je toch echt de Koran goed lezen, de Koran verwijst herhaaldelijk naar een tijdperk van voor Mozes - die het jodendom heeft gebracht - , periode van Abraham en Noach komt in de Koran vaak voor. Hell de joodse profeten komen beter af in de Koran dan in de Bijbel. In de Bijbel zijn het verkrachtende, incest plegende alcoholisten.. In de Koran worden ze allemaal vrijgesproken op grond van het geloof dat ze door god zijn uitverkoren en dat ze heilig zijn, niet omdat ze joods zijn.
De voornaamste reden dat Israel dit deed was dat ze onder druk kwamen te staan om de bewoners van de Gaza en de Westbank ook stemrecht te geven. Door apartheidsstaten te creeeren die economisch niet zelfstandig kunnen bestaan lijkt het alsof de democratie niet aangetast is.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Ik zie het net pas staan![]()
Hier hoor je het anti-Israel/pro-Palestijnen clubje nooit over! Typisch.
Er werd ze gewoon een eigen stuk land zonder Israelis aangeboden en dan nog hebben ze het weten te verpesten door te blijven aanvallen. Ze hebben gewoon hun eigen glazen ingegooid terwijl ze zo dichtbij waren. Genaaid door hun eigen leiders![]()
Heel begrijpelijk dat Israel daar niet zo gauw weer intrapt.
Al-Zaboer ( David )quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hoe heet dat vierde boek dan, als ik vragen mag? Elke moslim die ik er tot nu toe over heb horen spreken, sprak over 3 boeken.
David en Mozes lijken mij gewoon twee boeken uit het Jodendom.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Al-Zaboer ( David )
Tewraad ( Mozes )
Indjiel ( Jezus )
Koran ( Mohammed )
als de 4 heilige boeken van God naar de mens.
Dat het wordt erkend als valide instituut is niet genoeg, of wil je gewoon echt dat ik verzen aanhaal die door de eeuwen heen zijn gebruikt om slavernij te rechtvaardigen?quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
Slavernij toestaan onder bepaalde omstandigheden is niet hetzelfde als slavernij opleggen.
Hadden we het er niet over wat de Koran erover zei?quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
David en Mozes lijken mij gewoon twee boeken uit het Jodendom.
In de Koran wordt (naast de Koran zelf) de Zabur (''Psalmen''), de Tawrat (Thora) en de Injil (Bijbel) genoemd. Zoals je zelf al aangaf worden de volken die deze boeken hebben ontvangen dan ook de 'volken van het boek' genoemd. De Koran geeft in zekere zin zelf al aan dat het een voortzetting van de andere religies (Jodendom en Christendom) is. Dan kun je ook niet spreken van plagiaat (wat sommigen doen), want alles wat je ''kopieert'' met bronvermelding valt niet onder de noemer 'plagiaat'.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het Jodendom legt geen slavernij op, i.t.t. de heilige Farao waar bijna elke Egyptenaar in geloofde.
Waarom denk je dat zelfs de moslims het Jodendom min of meer erkennen door te spreken van 'de drie boeken'? Het Jodendom wordt genoemd, maar religieuze ontwikkelingen die vóór het Jodendom plaatsvonden, worden niet genoemd (in ieder geval niet in de vorm van een door de islam erkend boek).
Uiteraard, maar 'David' is een Hebreeuws woord. Heeft de Koran dan niet gewoon het Jodendom over twee boeken verdeeld?quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hadden we het er niet over wat de Koran erover zei?
Dat is waar, maar ik bedoelde 'kopiëren' ook niet in de letterlijke zin van het woord. Ik wilde er alleen mee aangeven dat de bakermat van het Christendom en de Islam toch echt het Jodendom is.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:46 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
In de Koran wordt (naast de Koran zelf) de Zabur (''Psalmen''), de Tawrat (Thora) en de Injil (Bijbel) genoemd. Zoals je zelf al aangaf worden de volken die deze boeken hebben ontvangen dan ook de 'volken van het boek' genoemd. De Koran geeft in zekere zin zelf al aan dat het een voortzetting van de andere religies (Jodendom en Christendom) is. Dan kun je ook niet spreken van plagiaat (wat sommigen doen), want alles wat je kopieert met bronvermelding valt niet onder plagiaat.
Jawel, maar nogmaals de Koran spreekt over 4 boeken met de Koran erbij. Daarnaast nog wat tabletten die Abraham heeft ontvangen. Het jodendom is echt niet uniek of origineel in haar ontwikkeling.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:49 schreef cultheld het volgende:
[..]
Uiteraard, maar 'David' is een Hebreeuws woord. Heeft de Koran dan niet gewoon het Jodendom over twee boeken verdeeld?
Dan ben jij niet bekend met Yehuda Bauerquote:Op zaterdag 27 december 2008 22:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jawel, maar nogmaals de Koran spreekt over 4 boeken met de Koran erbij. Daarnaast nog wat tabletten die Abraham heeft ontvangen. Het jodendom is echt niet uniek of origineel in haar ontwikkeling.
Ben jij bekend met de werken van Jonathan Kirsch die vele boeken heeft over het ontstaan van het jodendom.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dan ben jij niet bekend met Yehuda Bauer.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws.htm?contentid=217633quote:Volgens Palestijnse berichten zijn alle veiligheidscomplexen van Hamas vernietigd.
Het zijn geen terroristen het zijn vrijheidsstrijders die vechten tegen de bezetters.quote:Op zaterdag 27 december 2008 23:01 schreef Pedroso het volgende:
Tekenend dat Egypte Hamas verwijt dat het hun eigen schuld is. Ze hebben lang genoeg Hamas gewaarschuwd dat ze moesten ophouden met provoceren d.m.v. het constant bestoken van Israël.
Zolang een terroristische organisatie als Hamas hun haatbewind doorvoeren zal er nooit vrede zijn.
Israël is geen land dat met een kopje thee gaat onderhandelen met organisaties die de vernietiging van Israël tot doel hebben.
Nee, maar Yehuda Bauer heeft in een paar lezingen (te vinden op Youtube) precies samen weten te vatten waar het om gaatquote:Op zaterdag 27 december 2008 22:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben jij bekend met de werken van Jonathan Kirsch die vele boeken heeft over het ontstaan van het jodendom.
Ik zal er binnenkort naar kijken.quote:Op zaterdag 27 december 2008 23:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, maar Yehuda Bauer heeft in een paar lezingen (te vinden op Youtube) precies samen weten te vatten waar het om gaat.
Met name het laatste uur van dit filmpje is sterk aan te bevelen; ongeacht je standpunten.
Een moslimaquote:Op zaterdag 27 december 2008 23:07 schreef trifko het volgende:
Triggershot wie is die mokkel in je avatar..
Hun tijd komt wel.quote:Op zaterdag 27 december 2008 23:09 schreef KomMaar het volgende:
Ik hoop dat de zionisten uitgeroeid worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |