abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 december 2008 @ 14:57:46 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64400522
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:55 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Hoe kan je nou een slachtoffer-rol spelen als je zelf voor meer doden zorgt.
die doden vallen als reactie op een actie. hoe kan je nou slachtoffer gaan spelen als je zelf de aanstichter bent?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64400524
Die joden zijn gewoon hypocriete kuthuilies. Als iemand een ondoordringbaar hek om mijn huis heen zou zetten en me af zou sluiten van de hele wereld alleen omdat in een of ander oud kutboek staat dat waar mijn huis staat toevallig hun beloofde land zou zijn, dan zou ik ook met raketten gaan schieten. Er zijn weinig goede redenen voor terrorisme te bedenken maar dit is er wel een, wat mij betreft. Dat die gasten het in WO2 niet makkelijk hebben gehad wil niet zeggen dat ze nu maar alles mogen flikken! Speciale privileges verdienen ze net zo min als alle andere mensen.
  zaterdag 27 december 2008 @ 14:58:29 #103
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_64400540
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die doden vallen als reactie op een actie. hoe kan je nou slachtoffer gaan spelen als je zelf de aanstichter bent?
Hou toch op vent.
  zaterdag 27 december 2008 @ 14:58:41 #104
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_64400547
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:55 schreef Kopbal het volgende:

[..]

De verovering van de westerlijke jordaanoever en de gazastrook noem ik geen pogingen tot vrede.
Als de Palestijnen ophouden met raketjes schieten vanuit die gebieden, zul je geen Israëli meer zien daar. Nu al bijna niet trouwens, of denk je dat er op wat verdwaalde kolonisten na gewoon Israëli's wonen in de Gazastrook? Die kunnen wel betere plekjes vinden dan die godvergeten hel op aarde vol godsdienstwaanzinnigen en extremistisch, islamitisch geweld, denk je niet?
Stop the world, I want to get out.
pi_64400561
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

verovert om niet steeds beschoten te worden ja.
Euhhmmm niet mee eens. Wat te denken van de illegale nederzetting van de Israëlisch? Dat zijn niet bepaal bewust ingenomen bufferzone's.
  zaterdag 27 december 2008 @ 14:59:19 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64400563
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:58 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Hou toch op vent.
argumenten zijn op?
  zaterdag 27 december 2008 @ 14:59:30 #107
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_64400566
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de mensen die in de buurt wonen van de raketinstallaties van hamas zijn aanhangers van een partij die op nummer 1 in hun partijprogramma de vernietiging van israel hebben staan. no mercy.
Heb je een poll gehouden dan?

Ik snap trouwens wel dat het je goed zou uitkomen om dat te geloven. Het is wat makkelijker om massamoord te verdedigen onder het mom van "ze vroegen er zelf om". Het lijkt ook wel de lijn te zijn die door de Israëlische kant wordt aangehouden bij het verdedigen van hun misdaden.
  zaterdag 27 december 2008 @ 15:00:00 #108
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_64400581
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:57 schreef Farenji het volgende:
Die joden zijn gewoon hypocriete kuthuilies. Als iemand een ondoordringbaar hek om mijn huis heen zou zetten en me af zou sluiten van de hele wereld alleen omdat in een of ander oud kutboek staat dat waar mijn huis staat toevallig hun beloofde land zou zijn, dan zou ik ook met raketten gaan schieten. Er zijn weinig goede redenen voor terrorisme te bedenken maar dit is er wel een, wat mij betreft. Dat die gasten het in WO2 niet makkelijk hebben gehad wil niet zeggen dat ze nu maar alles mogen flikken! Speciale privileges verdienen ze net zo min als alle andere mensen.
Je draait de boel weer fijn om. Die muur is er gekomen omdat ze raketjes bleven schieten. Niet andersom. Laat je niet gek maken door moslimpropaganda aub.
  zaterdag 27 december 2008 @ 15:00:06 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64400582
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:59 schreef Juup© het volgende:

[..]

Euhhmmm niet mee eens. Wat te denken van de illegale nederzetting van de Israëlisch? Dat zijn niet bepaal bewust ingenomen bufferzone's.
israel ruimt ook illegale nederzettingen op.
pi_64400584
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:57 schreef Farenji het volgende:
Weet je wel waarom ze dat hek hebben neergezet?
pi_64400587
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:47 schreef GuyFawkes het volgende:

[..]

Je hoeft mijn blikveld op dit gebied niet te verbreden en je denigrerende toon van "snap je het verschil" hoeft van mij ook niet. Natuurlijk is er ook sprake van een oppositie. Maar er is een reden waarom dit de oppositie is en niet de coalitie: gekozen door de meerderheid, oftewel democratie. Jij zegt dat een aanzienlijk deel van Israel de politiek niet steunt. Is dit aanzienlijke deel representatief voor de rest?

Het is terecht dat het aantal mensen dat niet klakkeloos aanneemt dat Israël goed is toeneemt. Jarenlang is er namelijk ten onrechte vanuit gegaan dat Israël de good guy is. Er kan geen sprake van een good guy zijn als beide landen elkaar bombarderen en onschuldige mensen doden onder het mom van "maar zij schoten ook!". De ogen worden meer geopend en er wordt objectiever naar de situatie gekeken.

Verder snap ik dan dus ook niet hoe een objectievere blik naar de situatie ervoor gaat zorgen dat Nederland een 'moslimland' wordt. Jij ziet een objectievere blik als steun voor de Palestijnen. Terwijl de Palestijnen even schuldig zijn aan de situatie.
Wat betreft je eerste vraag. Natuurlijk is dat deel niet representatief voor de rest. Ik zeg alleen dat er EEN DEEL van de bevolking is die de bezettingspolitiek niet steunt. Ik had het nergens over de meerderheid.

En of er objectiever naar wordt gekeken valt dus te betwisten. Naar mijn mening wordt er juist steeds minder objectief bericht.
Wat in jouw ogen een objectieve blik is, is uiterst subjectief, ik hoop dat je dat begrijpt.
En het is ook niet zoals jij zegt dat "een objectievere blik naar de situatie ervoor gaat zorgen dat Nederland een 'moslimland' wordt", maar eerder andersom:
Doordat er steeds meer moslims in Nederland wonen verandert juist de opinie. En die wordt er niet objectiever op.

Ik zie helemaal geen objectievere blik. Wat ik zie is een steeds meer tendentieuze berichtgeving. Anti-Israel
pi_64400595
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

israel ruimt ook illegale nederzettingen op.
Lang niet allemaal. En geregeld worden ze gewoon toegestaan.
  zaterdag 27 december 2008 @ 15:01:09 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64400598
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:59 schreef beantherio het volgende:

[..]

Heb je een poll gehouden dan?

Ik snap trouwens wel dat het je goed zou uitkomen om dat te geloven. Het is wat makkelijker om massamoord te verdedigen onder het mom van "ze vroegen er zelf om". Het lijkt ook wel de lijn te zijn die door de Israëlische kant wordt aangehouden bij het verdedigen van hun misdaden.
waarom zou ik een massamoord verdedigen als ik geen goede argumenten zou hebben?
pi_64400603
Weet je wat het is, de Israeli's zijn in 1948 gewoon massaal aan komen waaien met in die tijd steun van de hele westerse wereld omdat ze zogenaamd zielig waren door wat ze is aan gedaan in de oorlog. Nu spelen ze nogsteeds die trietse slachtoffersrol terwijl ze zichzelf nu precies zo gedragen. Met moderne wapens en veel machtsvertoon een volk onderdrukken dat zich op geen enkele andere manier kan laten gelden als met "aanslagen".
De mensen in het verzet deden precies hetzelfe hier in WO2 alleen dat zijn helden ?? Dan snap je toch dat die mensen voor de palestijnen de helden zijn ? Dat zijn toch hun verzets helden ??
Tis toch nie? Jawoh tist!
  zaterdag 27 december 2008 @ 15:01:46 #115
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64400612
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:00 schreef Juup© het volgende:

[..]

dan zijn het in de ogen van israel geen illegale nederzettingen, maar nederzettingen op bufferzones.
  zaterdag 27 december 2008 @ 15:02:12 #116
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_64400622
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:59 schreef beantherio het volgende:
Het lijkt ook wel de lijn te zijn die door de Israëlische kant wordt aangehouden bij het verdedigen van hun misdaden.
Dat zal altijd wel zo blijven. Israel schaart zich maar wat makkelijk onder de slachtofferrol.
pi_64400630
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan zijn het in de ogen van israel geen illegale nederzettingen, maar nederzettingen op bufferzones.
In de ogen van Israël idd.
  zaterdag 27 december 2008 @ 15:02:34 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64400635
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:01 schreef Mjahtogh het volgende:
Weet je wat het is, de Israeli's zijn in 1948 gewoon massaal aan komen waaien met in die tijd steun van de hele westerse wereld omdat ze zogenaamd zielig waren door wat ze is aan gedaan in de oorlog. Nu spelen ze nogsteeds die trietse slachtoffersrol terwijl ze zichzelf nu precies zo gedragen. Met moderne wapens en veel machtsvertoon een volk onderdrukken dat zich op geen enkele andere manier kan laten gelden als met "aanslagen".
De mensen in het verzet deden precies hetzelfe hier in WO2 alleen dat zijn helden ?? Dan snap je toch dat die mensen voor de palestijnen de helden zijn ? Dat zijn toch hun verzets helden ??
dat aan komen waaien heeft de moslims geen windeieren gelegd. er is dubbel en dwars betaald voor die stukjes woestijn.
  zaterdag 27 december 2008 @ 15:03:11 #119
38114 beantherio
pi_64400649
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:00 schreef Lkw het volgende:

[..]

Je draait de boel weer fijn om. Die muur is er gekomen omdat ze raketjes bleven geschieten. Niet andersom. Laat je niet gek maken door moslimpropaganda aub.
Ja, en die raketten begonnen ze ook spontaan af te schieten natuurlijk.

Ik verdedig Hamas niet, maar Israël-supporters zijn wel heel selectief met het terugkijken in de geschiedenis.
pi_64400680
Geef beide kanten gelijke wapens en manschappen e.d. en laat ze het uitvechten
pi_64400693
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat aan komen waaien heeft de moslims geen windeieren gelegd. er is dubbel en dwars betaald voor die stukjes woestijn.
In de vorm van mensenlevens?
  zaterdag 27 december 2008 @ 15:05:14 #122
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_64400709
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:00 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ja, en dat is niet goed. Op dit punt ben ik het oneens met Israël. Die nederzettingen dienen geen enkel doel dan het tevreden stellen van orthodoxe joden en zouden gewoon ontruimd moeten worden. Er komt alleen maar extra rottigheid door.
  zaterdag 27 december 2008 @ 15:05:29 #123
38114 beantherio
pi_64400714
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waarom zou ik een massamoord verdedigen als ik geen goede argumenten zou hebben?
Voor alle andere lezers van dit topic: zoalshetis's reactie hoef ik toch niet te verduidelijken hoop ik?
  zaterdag 27 december 2008 @ 15:05:29 #124
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_64400715
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Niet allemaal, kijk je geschiedenisboekjes maar eens na wat de IDF toen heeft gedaan.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_64400724
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:04 schreef Juup© het volgende:
Geef beide kanten gelijke wapens en manschappen e.d. en laat ze het uitvechten
Idd ! Allebei een regulier leger met dezelfde middelen en geen vriendjes politiek van de V.S of Egypte, nee gewoon die 2 kijken wie fanatieker is...
Tis toch nie? Jawoh tist!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')