die doden vallen als reactie op een actie. hoe kan je nou slachtoffer gaan spelen als je zelf de aanstichter bent?quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:55 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Hoe kan je nou een slachtoffer-rol spelen als je zelf voor meer doden zorgt.
Hou toch op vent.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die doden vallen als reactie op een actie. hoe kan je nou slachtoffer gaan spelen als je zelf de aanstichter bent?
Als de Palestijnen ophouden met raketjes schieten vanuit die gebieden, zul je geen Israëli meer zien daar. Nu al bijna niet trouwens, of denk je dat er op wat verdwaalde kolonisten na gewoon Israëli's wonen in de Gazastrook? Die kunnen wel betere plekjes vinden dan die godvergeten hel op aarde vol godsdienstwaanzinnigen en extremistisch, islamitisch geweld, denk je niet?quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:55 schreef Kopbal het volgende:
[..]
De verovering van de westerlijke jordaanoever en de gazastrook noem ik geen pogingen tot vrede.
Euhhmmm niet mee eens. Wat te denken van de illegale nederzetting van de Israëlisch? Dat zijn niet bepaal bewust ingenomen bufferzone's.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
verovert om niet steeds beschoten te worden ja.
argumenten zijn op?quote:
Heb je een poll gehouden dan?quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de mensen die in de buurt wonen van de raketinstallaties van hamas zijn aanhangers van een partij die op nummer 1 in hun partijprogramma de vernietiging van israel hebben staan. no mercy.
Je draait de boel weer fijn om. Die muur is er gekomen omdat ze raketjes bleven schieten. Niet andersom. Laat je niet gek maken door moslimpropaganda aub.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:57 schreef Farenji het volgende:
Die joden zijn gewoon hypocriete kuthuilies. Als iemand een ondoordringbaar hek om mijn huis heen zou zetten en me af zou sluiten van de hele wereld alleen omdat in een of ander oud kutboek staat dat waar mijn huis staat toevallig hun beloofde land zou zijn, dan zou ik ook met raketten gaan schieten. Er zijn weinig goede redenen voor terrorisme te bedenken maar dit is er wel een, wat mij betreft. Dat die gasten het in WO2 niet makkelijk hebben gehad wil niet zeggen dat ze nu maar alles mogen flikken! Speciale privileges verdienen ze net zo min als alle andere mensen.
israel ruimt ook illegale nederzettingen op.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:59 schreef Juup© het volgende:
[..]
Euhhmmm niet mee eens. Wat te denken van de illegale nederzetting van de Israëlisch? Dat zijn niet bepaal bewust ingenomen bufferzone's.
Weet je wel waarom ze dat hek hebben neergezet?quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:57 schreef Farenji het volgende:
Die joden zijn gewoon hypocriete kuthuilies. Als iemand een ondoordringbaar hek om mijn huis heen zou zetten en me af zou sluiten van de hele wereld alleen omdat in een of ander oud kutboek staat dat waar mijn huis staat toevallig hun beloofde land zou zijn, dan zou ik ook met raketten gaan schieten. Er zijn weinig goede redenen voor terrorisme te bedenken maar dit is er wel een, wat mij betreft. Dat die gasten het in WO2 niet makkelijk hebben gehad wil niet zeggen dat ze nu maar alles mogen flikken! Speciale privileges verdienen ze net zo min als alle andere mensen.
Wat betreft je eerste vraag. Natuurlijk is dat deel niet representatief voor de rest. Ik zeg alleen dat er EEN DEEL van de bevolking is die de bezettingspolitiek niet steunt. Ik had het nergens over de meerderheid.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:47 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Je hoeft mijn blikveld op dit gebied niet te verbreden en je denigrerende toon van "snap je het verschil" hoeft van mij ook niet. Natuurlijk is er ook sprake van een oppositie. Maar er is een reden waarom dit de oppositie is en niet de coalitie: gekozen door de meerderheid, oftewel democratie. Jij zegt dat een aanzienlijk deel van Israel de politiek niet steunt. Is dit aanzienlijke deel representatief voor de rest?
Het is terecht dat het aantal mensen dat niet klakkeloos aanneemt dat Israël goed is toeneemt. Jarenlang is er namelijk ten onrechte vanuit gegaan dat Israël de good guy is. Er kan geen sprake van een good guy zijn als beide landen elkaar bombarderen en onschuldige mensen doden onder het mom van "maar zij schoten ook!". De ogen worden meer geopend en er wordt objectiever naar de situatie gekeken.
Verder snap ik dan dus ook niet hoe een objectievere blik naar de situatie ervoor gaat zorgen dat Nederland een 'moslimland' wordt. Jij ziet een objectievere blik als steun voor de Palestijnen. Terwijl de Palestijnen even schuldig zijn aan de situatie.
Lang niet allemaal. En geregeld worden ze gewoon toegestaan.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
israel ruimt ook illegale nederzettingen op.
waarom zou ik een massamoord verdedigen als ik geen goede argumenten zou hebben?quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:59 schreef beantherio het volgende:
[..]
Heb je een poll gehouden dan?![]()
Ik snap trouwens wel dat het je goed zou uitkomen om dat te geloven. Het is wat makkelijker om massamoord te verdedigen onder het mom van "ze vroegen er zelf om". Het lijkt ook wel de lijn te zijn die door de Israëlische kant wordt aangehouden bij het verdedigen van hun misdaden.
dan zijn het in de ogen van israel geen illegale nederzettingen, maar nederzettingen op bufferzones.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:00 schreef Juup© het volgende:
[..]
Lang niet allemaal. En geregeld worden ze gewoon toegestaan.
Dat zal altijd wel zo blijven. Israel schaart zich maar wat makkelijk onder de slachtofferrol.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:59 schreef beantherio het volgende:
Het lijkt ook wel de lijn te zijn die door de Israëlische kant wordt aangehouden bij het verdedigen van hun misdaden.
In de ogen van Israël idd.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan zijn het in de ogen van israel geen illegale nederzettingen, maar nederzettingen op bufferzones.
dat aan komen waaien heeft de moslims geen windeieren gelegd. er is dubbel en dwars betaald voor die stukjes woestijn.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:01 schreef Mjahtogh het volgende:
Weet je wat het is, de Israeli's zijn in 1948 gewoon massaal aan komen waaien met in die tijd steun van de hele westerse wereld omdat ze zogenaamd zielig waren door wat ze is aan gedaan in de oorlog. Nu spelen ze nogsteeds die trietse slachtoffersrol terwijl ze zichzelf nu precies zo gedragen. Met moderne wapens en veel machtsvertoon een volk onderdrukken dat zich op geen enkele andere manier kan laten gelden als met "aanslagen".
De mensen in het verzet deden precies hetzelfe hier in WO2 alleen dat zijn helden ?? Dan snap je toch dat die mensen voor de palestijnen de helden zijn ? Dat zijn toch hun verzets helden ??
Ja, en die raketten begonnen ze ook spontaan af te schieten natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:00 schreef Lkw het volgende:
[..]
Je draait de boel weer fijn om. Die muur is er gekomen omdat ze raketjes bleven geschieten. Niet andersom. Laat je niet gek maken door moslimpropaganda aub.
In de vorm van mensenlevens?quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat aan komen waaien heeft de moslims geen windeieren gelegd. er is dubbel en dwars betaald voor die stukjes woestijn.
Ja, en dat is niet goed. Op dit punt ben ik het oneens met Israël. Die nederzettingen dienen geen enkel doel dan het tevreden stellen van orthodoxe joden en zouden gewoon ontruimd moeten worden. Er komt alleen maar extra rottigheid door.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:00 schreef Juup© het volgende:
[..]
Lang niet allemaal. En geregeld worden ze gewoon toegestaan.
Voor alle andere lezers van dit topic: zoalshetis's reactie hoef ik toch niet te verduidelijken hoop ik?quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom zou ik een massamoord verdedigen als ik geen goede argumenten zou hebben?
Niet allemaal, kijk je geschiedenisboekjes maar eens na wat de IDF toen heeft gedaan.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat aan komen waaien heeft de moslims geen windeieren gelegd. er is dubbel en dwars betaald voor die stukjes woestijn.
Idd ! Allebei een regulier leger met dezelfde middelen en geen vriendjes politiek van de V.S of Egypte, nee gewoon die 2 kijken wie fanatieker is...quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:04 schreef Juup© het volgende:
Geef beide kanten gelijke wapens en manschappen e.d. en laat ze het uitvechten
je eigen fouten zie als je als eerst bij een anderquote:Op zaterdag 27 december 2008 15:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ja, en die raketten begonnen ze ook spontaan af te schieten natuurlijk.![]()
Ik verdedig Hamas niet, maar Israël-supporters zijn wel heel selectief met het terugkijken in de geschiedenis.
Die raketten schoten ze niet af om die muur, die is pas veel later gekomen. Die raketten schieten en schoten ze af omdat ze maar blijven vasthouden aan de vernietiging van Israël. En zolang dat doel in hun extremistische koppen blijft rondzingen, zal er nooit vrede komen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ja, en die raketten begonnen ze ook spontaan af te schieten natuurlijk.![]()
Ik verdedig Hamas niet, maar Israël-supporters zijn wel heel selectief met het terugkijken in de geschiedenis.
Wat is de meerwaarde om te melden dat EEN DEEL van de bevolking de bezettingspolitiek niet steunt? Een deel van Nederland steunt Geert Wilders. Zijn we dan allemaal extreemrechts voor de buitenwereld? Het grootste gedeelte steunt Wilders niet. Het grootste gedeelte van Israel steunt de bezettingspolitiek wel, aangezien zij de politiek gekozen hebben.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:00 schreef koudhier het volgende:
[..]
Wat betreft je eerste vraag. Natuurlijk is dat deel niet representatief voor de rest. Ik zeg alleen dat er EEN DEEL van de bevolking is die de bezettingspolitiek niet steunt. Ik had het nergens over de meerderheid.
En of er objectiever naar wordt gekeken valt dus te betwisten. Naar mijn mening wordt er juist steeds minder objectief bericht.
Wat in jouw ogen een objectieve blik is, is uiterst subjectief, ik hoop dat je dat begrijpt.
En het is ook niet zoals jij zegt dat "een objectievere blik naar de situatie ervoor gaat zorgen dat Nederland een 'moslimland' wordt", maar eerder andersom:
Doordat er steeds meer moslims in Nederland wonen verandert juist de opinie. En die wordt er niet objectiever op.
Ik zie helemaal geen objectievere blik. Wat ik zie is een steeds meer tendentieuze berichtgeving. Anti-Israel
Ik denk dat het zichzelf niet vanzelf op zal lossen. Het recht van de sterkste geldt ook daar, maar of het een eerlijke situatie creëert is een tweede,quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:06 schreef Salvad0R het volgende:
Och, dat moslim- en jodenprobleem lost zichzelf wel op daaro.
"The Third World War must be fomented by taking advantage of the differences between the political Zionists and the leaders of Islamic World. The war must be conducted in such a way that Islam (the Moslem Arabic World) and political Zionism (the State of Israel) mutually destroy each other."quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:07 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik denk dat het zichzelf niet vanzelf op zal lossen. Het recht van de sterkste geldt ook daar, maar of het een eerlijke situatie creëert is een tweede,
Dat is idd jammer, ik kan best de redenering van beide partijen begrijpen waarom ze denken aanspraak te maken op hun plekje daar in die zandbak maar vind het jammer dat de extremistische kernen van beide partijen een vreedzame oplossing boycotten.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:06 schreef Lkw het volgende:
[..]
Die raketten schieten en schoten ze af omdat ze maar blijven vasthouden aan de vernietiging van Israël. En zolang dat doel in hun extremistische koppen blijft rondzingen, zal er nooit vrede komen.
Oké, en dan? Dan zal er een andere partij de baas worden en het gedonder begint opnieuw, zo zit de mensheid helaas in elkaar.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:09 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
"The Third World War must be fomented by taking advantage of the differences between the political Zionists and the leaders of Islamic World. The war must be conducted in such a way that Islam (the Moslem Arabic World) and political Zionism (the State of Israel) mutually destroy each other."
Dat is natuurlijk een beetje krom. Hamas regeert dus als het niet eens bent met hun beleid kun je weinig doen. Die raketinstallaties zijn heel amateuristisch en mobiel, kun je weinig tegen doen als een gek 50 meter van je huis een raket afschiet. Gelukkig zijn die Hamas lui zo dom dat ze niet vaak serieuze schade aanrichten.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de mensen die in de buurt wonen van de raketinstallaties van hamas zijn aanhangers van een partij die op nummer 1 in hun partijprogramma de vernietiging van israel hebben staan. no mercy.
point of viewquote:Op zaterdag 27 december 2008 15:13 schreef Mjahtogh het volgende:
Wat ik al eerder zei : in WO2 waren de mannen van het verzet hier helden. De Duitsters noemden het terroristen.
Nu zijn de mannen van Hama's de helden voor veel palestijnen. De Israeli's noemen het terroristen.
Wat is het verschil ?
Het verchil is dat je de twee situaties niet met elkaar kunt vergelijken. Vergelijkbaar is bijvoorbeeld de Elzas dat eigenlijk Duits is maar na de oorlog aan Frankrijk is verpatst. Hoeveel raketen worden er vanuit de Elzas op Parijs afgeschoten?quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:13 schreef Mjahtogh het volgende:
Wat ik al eerder zei : in WO2 waren de mannen van het verzet hier helden. De Duitsters noemden het terroristen.
Nu zijn de mannen van Hama's de helden voor veel palestijnen. De Israeli's noemen het terroristen.
Wat is het verschil ?
Goede onderbouwingquote:Op zaterdag 27 december 2008 15:36 schreef Biogarde het volgende:
Goed, en weer open. Topic opgeschoond.
Hou het AUB netjes ipv het toewensen van een gaskamer aan een bepaalde bevolkingsgroep van Israël. Gaat nergens over. Doen de lui waarvan zijn of haar post is verwijderd dit opnieuw, dan laat ik je persoonlijk van dit forum af trappen. Da's geen discussie voeren wat je doet, maar enkel trollen.
En nu mijn mening: Israël is van de Palestijnen. Waarom? Omdat!
Joden hebben toch heul geen eigen land?quote:
quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:36 schreef Biogarde het volgende:
Hou het AUB netjes ipv het toewensen van een gaskamer aan een bepaalde bevolkingsgroep van Israël. Gaat nergens over. Doen de lui waarvan zijn of haar post is verwijderd dit opnieuw, dan laat ik je persoonlijk van dit forum af trappen. Da's geen discussie voeren wat je doet, maar enkel trollen.
De mods worden ook steeds dommer, zeg dan niks.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:36 schreef Biogarde het volgende:
leuk gedaanquote:Op zaterdag 27 december 2008 15:42 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Historisch besef hebben ze in Israël zelf ook niet.
Naja, zal 'm onderbouwen. Er woonden ver voordat er 'Joden waren' al 'Palestijnen' in Israël. Dat het geloof en de overtuiging de boel kapot maakt..quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:43 schreef Almere-Dude het volgende:
[..]
De mods worden ook steeds dommer, zeg dan niks.
Je trolt zelf ook.
is inderdaad een discussie zonder eind, al helemaal hier waar iedereen persee gelijk wil krijgenquote:Op zaterdag 27 december 2008 15:46 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Naja, zal 'm onderbouwen. IEr woonden ver voordat er 'Joden waren' al 'Palestijnen' in Israël. Dat het geloof en de overtuiging hiervan de boel kapot maakt..
Joden vinden dat zij recht hebben op het land en vice versa. Dat komt nooit meer goed.
Voordat er joden in het huidige Israël kwamen wonen, woonden er geen Palestijnen. Ik heb het dan niet over 1948, maar over het 'land van Kanaän' (ongeveer 12e eeuw v. Chr.). Historici kunnen geen link vinden tussen de toenmalige bewoners en de huidige Palestijnen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:46 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Naja, zal 'm onderbouwen. Er woonden ver voordat er 'Joden waren' al 'Palestijnen' in Israël.
Je bent anders wel selectief in het verwijderen van posts contra israeli,s,terwijl je je pro palestijnen voordoet .quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:36 schreef Biogarde het volgende:
Jaja, een muur om raketten tegen te houden.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:00 schreef Lkw het volgende:
[..]
Je draait de boel weer fijn om. Die muur is er gekomen omdat ze raketjes bleven schieten. Niet andersom. Laat je niet gek maken door moslimpropaganda aub.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |