quote:Israeli air raids target Hamas in GazaStory
HighlightsIsraeli aircraft launch attacks across Gaza, apparently targeting Hamas leaders Gaza reporter said attacks appeared to be biggest he has seen in decades Video from scene shows wounded being loaded into cars and taken to hospital
GAZA CITY (CNN) -- Israeli aircraft launched air attacks across Gaza Saturday, apparently targeting Hamas leadership and their bases, according to a Gaza-based reporter.
There was no immediate statement from the Israeli military.
"People are running in the streets," the reporter told CNN.
The journalist said the attacks, which are hitting across Gaza, appeared to be the biggest he has seen in his decades there.
Video from the scene showed severely wounded people being loaded into cars and driven to hospitals.
als dat waar is, is de aanval wel harder dan ik had verwacht.quote:Al Jazeera: Palestinian sources say at least 120 killed in IAF strikes on Gaza (Haaretz)
De zionistische beesten laten hun gezicht zien.quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:38 schreef DrWolffenstein het volgende:
Eindelijk, wat gepaste actie.
NOS TT 109quote:Volgens de politie
zijn daarbij zeker 40 doden gevallen.
Het hoofd van de ambulancedienst zegt
dat er al meer dan 120 doden zijn.
En onze moslim medemens is altijd lief, toch? in jou wereldbeeld.quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:44 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
De zionistische beesten laten hun gezicht zien.
Ik zie de beelden nu ook gruwelijk. Maar ze proberen tenminste wel militaire doelen te raken. Zie ik de palastijnen niet altijd doen die kiezen juist burgerdoelen uit.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:12 schreef SalmanPack het volgende:
140 doden
Net of het bombarderen van onschuldige mensen Israël zal helpen.De haat tegen Israël zal alleen maar toenemen hierdoor.
Uiteraard zal de haat tegen Israël toenemen indien onschuldige mensen worden gebombardeerd. Hetzelfde is het geval als het de andere kant op zou zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:12 schreef SalmanPack het volgende:
Net of het bombarderen van onschuldige mensen Israël zal helpen.De haat tegen Israël zal alleen maar toenemen hierdoor.
De palestijnen die met behulp van macgyver tape en oude blikken granaat werpers maken beschuldigen dat deze zich niet alleen concentreren op militaire doelen en hiermee het lomp gedrag van een zogenaamd high tech leger als israel goedpraten.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:14 schreef niet_links het volgende:
Ik zie de beelden nu ook gruwelijk. Maar ze proberen tenminste wel militaire doelen te raken. Zie ik de palastijnen niet altijd doen die kiezen juist burgerdoelen uit.
Maar je hebt gelijk dit lost natuurlijk niets op, maar ze zijn beide erg fout bezig.
Dat iets niet in de media komt betekent niet dat het niet heeft plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:26 schreef Basp1 het volgende:
Hoeveel israelische doden hadden de hamas beschietingen op israel al opgeleverd de laatse weken? Ik heb er niets over gelezen dus dat zullen er wel 0 geweest zijn, omdat het anders wel groot uitgemeten was in de media.
het maakt niet uit of en wel of geen slachtoffers vallen. het gaat er om dat een grote bek bestraft moet worden. dan moet je maar geen grote bek hebben.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De palestijnen die met behulp van macgyver tape en oude blikken granaat werpers maken beschuldigen dat deze zich niet alleen concentreren op militaire doelen en hiermee het lomp gedrag van een zogenaamd high tech leger als israel goedpraten.![]()
Hoeveel israelische doden hadden de hamas beschietingen op israel al opgeleverd de laatse weken? Ik heb er niets over gelezen dus dat zullen er wel 0 geweest zijn, omdat het anders wel groot uitgemeten was in de media.
Desondanks richten die Hamas klojo's zich nauwelijks op de IDF, maar nujuist bewust op Israelische burgers. Ik wil het gedrag van Israel niet goed praten, beide partijen zijn stijfkoppen die acties uitvoeren die nul resultaat hebben, maar het gedrag is zeker niet slechter of gewetenlozer als dat van de Hamas.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De palestijnen die met behulp van macgyver tape en oude blikken granaat werpers maken beschuldigen dat deze zich niet alleen concentreren op militaire doelen en hiermee het lomp gedrag van een zogenaamd high tech leger als israel goedpraten.![]()
Ik heb genoeg zelfmoordaanslagen op bussen en andere burgerdoelen gezien. Dat is toch echt wat anders als gericht op militairen schieten waarbij burgers omkomen. (wat natuurlijk erg is maar niet te voorkomen).quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tsja, moeten ze het maar blijven accepteren dan?quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:32 schreef DroogDok het volgende:
Wat denkt Israel hiermee op te schieten?
Niks, het is pure vergelding. Maar ze kunnen zich natuurlijk ook niet ongestraft laten beschieten. Wat dat betreft is dit een alsmaar doorgaand conflict. Beide partijen kunnen hun eigen aanvallen rechtvaardigen als een reactie op vijandelijkheden van de andere partij.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:32 schreef DroogDok het volgende:
Wat denkt Israel hiermee op te schieten?
140 burgersquote:Op zaterdag 27 december 2008 12:39 schreef LXIV het volgende:
Er is altijd nog zoiets als het principe van proportionaliteit. En vanwege een paar blikken raketjes nu 140+ burgers over de kling jagen vind ik disproportioneel. Hoeveel Israeliers zijn er gesneuveld de afgelopen dagen? 0? 1?
Ow je mag al niet eens meer je mening geven, in wat voor verwrongen totalitaire wereld wil jij gaan leven?quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:29 schreef zoalshetis het volgende:
het maakt niet uit of en wel of geen slachtoffers vallen. het gaat er om dat een grote bek bestraft moet worden. dan moet je maar geen grote bek hebben.
met grote mond bedoel ik stelselmatige aanvallen. tel daarbij nummer 1 van het hamas partijprogramma, de vernietiging van israel, op en je zult zien dat een tegenaanval gerechtvaardigd is.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow je mag al niet eens meer je mening geven, in wat voor verwrongen totalitaire wereld wil jij gaan leven?
Als je atoomwapens hebt mag je wel een grote mond hebben anders moet je je mond houden.
Hebben ze zeker al die burgers politie uniformen aangetrokken. De beelden die ik zag waren voornameljik van dode militairen. Ook burgers maar dat was maar een klein deel van de doden.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:39 schreef LXIV het volgende:
Er is altijd nog zoiets als het principe van proportionaliteit. En vanwege een paar blikken raketjes nu 140+ burgers over de kling jagen vind ik disproportioneel. Hoeveel Israeliers zijn er gesneuveld de afgelopen dagen? 0? 1?
Da's ook een kwestie van technologische overmacht. Hamas schiet ongeleide raketten en moet op goed geluk een doel raken. Israël heeft een geavanceerde luchtmacht. Die gebruiken ze dan natuurlijk in plaats van de veel gevaarlijke strategie om grondtroepen te sturen. Bovendien mag Hamas de aantallen slachtoffers ook graag overdrijven. Hoewel er ongetwijfeld natuurlijk wel degelijk onschuldige slachtoffers tussen zitten.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:39 schreef LXIV het volgende:
en vergeet natuurlijk niet de even walgelijke als tranentrekkende tactiek van de moslimstrijders, militairen die zich verstoppen bij burgers.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:44 schreef niet_links het volgende:
[..]
Hebben ze zeker al die burgers politie uniformen aangetrokken. De beelden die ik zag waren voornameljik van dode militairen. Ook burgers maar dat was maar een klein deel van de doden.
Hamas was toch democratisch gekozen. Omdat irsael en de VS vonden dat het geen partij was doen we er opeens maar geen zaken mee. Wat voor democratie moet men in de bezette gebieden opzetten. Alleen maar met pro israel partijen die gewillig meedoen met de confiscatie van de bezette gebeiden, meewerken aan een muur nog verder op hun eigen gebied?quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:35 schreef Frezer het volgende:
Desondanks richten die Hamas klojo's zich nauwelijks op de IDF, maar nujuist bewust op Israelische burgers. Ik wil het gedrag van Israel niet goed praten, beide partijen zijn stijfkoppen die acties uitvoeren die nul resultaat hebben, maar het gedrag is zeker niet slechter of gewetenlozer als dat van de Hamas.
indien hamas democratisch gekozen is, krijgt het volk nu wat het verdient.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hamas was toch democratisch gekozen. Omdat irsael en de VS vonden dat het geen partij was doen we er opeens maar geen zaken mee. Wat voor democratie moet men in de bezette gebieden opzetten. Alleen maar met pro israel partijen die gewillig meedoen met de confiscatie van de bezette gebeiden, meewerken aan een muur nog verder op hun eigen gebied?
Als we naar de statistiek kijken blijken de afgelopen jaren toch echt aan de palestijnse zijde veel meer slachtoffers gevaleln te zijn dan aan israelische kant. Dan kan israel met hun goede propaganda apparaat ons hier wel proberen wijs te maken dat het bijna allemaal militanten waren die men vermoordt heeft. Ik geloof er in principe weinig meer van wat uit de israelische propagande machine afkomstig is.
Ach in Belgie heb je een cordon sanitaire (kan het fout gespeld hebben) om het Vlaams Blok heen. Daar wil ook niemand mee werken. Dat is blijkbaar wel normaal en geen probleem. Maar nu hetzelfde ergens anders gebeurd is het opeens erg fout. Je hoeft niet met je tegenstander mee te werken hoor. Staat nergens geschreven dat dat moet.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hamas was toch democratisch gekozen. Omdat irsael en de VS vonden dat het geen partij was doen we er opeens maar geen zaken mee. Wat voor democratie moet men in de bezette gebieden opzetten. Alleen maar met pro israel partijen die gewillig meedoen met de confiscatie van de bezette gebeiden, meewerken aan een muur nog verder op hun eigen gebied?
Als we naar de statistiek kijken blijken de afgelopen jaren toch echt aan de palestijnse zijde veel meer slachtoffers gevaleln te zijn dan aan israelische kant. Dan kan israel met hun goede propaganda apparaat ons hier wel proberen wijs te maken dat het bijna allemaal militanten waren die men vermoordt heeft. Ik geloof er in principe weinig meer van wat uit de israelische propagande machine afkomstig is.
Die technologische overmacht zou juist gebruikt moeten worden om het aantal slachtoffers te beperken en enkel een paar kopstukken uit te schakelen. Israel heeft in het verleden meerdere malen laten zien daartoe in staat te zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Da's ook een kwestie van technologische overmacht. Hamas schiet ongeleide raketten en moet op goed geluk een doel raken. Israël heeft een geavanceerde luchtmacht. Die gebruiken ze dan natuurlijk in plaats van de veel gevaarlijke strategie om grondtroepen te sturen. Bovendien mag Hamas de aantallen slachtoffers ook graag overdrijven. Hoewel er ongetwijfeld natuurlijk wel degelijk onschuldige slachtoffers tussen zitten.
De Palestijnen bestaan nu uit twee tegen elkaar concurrerende facties, met twee onafhankelijke regeringsstructuren en twee presidenten.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach dan zou israel allang natuurlijk de deksel op zijn neus gekregen moeten hebben. Als we zien dat ze ook aanvallen hebben uitgeverod op ander landen. Hun noemen het alleen dan heel oppertuun preventieve aanvallen en dan worden die aanvallen opeens in een ander daglicht geplaats door sommige mensen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
met grote mond bedoel ik stelselmatige aanvallen. tel daarbij nummer 1 van het hamas partijprogramma, de vernietiging van israel, op en je zult zien dat een tegenaanval gerechtvaardigd is.![]()
laat iran maar doen. dan hebben we gelijk een probleem minder in de wereld, de totale vernietiging van iran. overigens zit iran al vuistdiep in hamas en hezballah.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach dan zou israel allang natuurlijk de deksel op zijn neus gekregen moeten hebben. Als we zien dat ze ook aanvallen hebben uitgeverod op ander landen. Hun noemen het alleen dan heel oppertuun preventieve aanvallen en dan worden die aanvallen opeens in een ander daglicht geplaats door sommige mensen.
Go iran zou ik dan moeten zeggen laat de rakketten maar neerkomen op israel, dat hebben ze aan hun eigen aanvallen te danken, maar dat doe ik niet omdat ik een hekel aan geweld heb. Oorlogen hebben tot nu toe nog nooit een oplossing gebracht.
prima idd. en dat er dan niet meer gemekkerd wordt door tegenstanders van israel. hamas heeft dit compleet aan zichzelf te danken.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:01 schreef vosss het volgende:
Wat een gaar stukje kutwereld is het toch ook daar he.
Dat ze mekaar maar fijn naar de tering schieten. Mafketels!
Er zit geeneens olie of aardgas of andere edele metalen..quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:01 schreef vosss het volgende:
Wat een gaar stukje kutwereld is het toch ook daar he.
Dat ze mekaar maar fijn naar de tering schieten. Mafketels!
Nee er zijn wat steentjes uit de oudheid waardoor sommige dachten er recht op te hebben omdat er ruim 2000 jaar geleden ooit hun geloof zou onstaan zijn. Omdat we als westen een grote schuld voelden door de streken van hitler hebben we daar maar een nieuw land laten ontstaan. Hoe dom kunnen we ooit geweest zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:03 schreef trifko het volgende:
[..]
Er zit geeneens olie of aardgas of andere edele metalen..
En mickey mouse niet te vergeten.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De Palestijnen bestaan nu uit twee tegen elkaar concurrerende facties, met twee onafhankelijke regeringsstructuren en twee presidenten.
de Hamas Micky Mouse..quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:07 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En mickey mouse niet te vergeten.
je kent de geschiedenis erg slecht. jammer, dat zou voor een heldere discussie toch een vereiste moeten zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee er zijn wat steentjes uit de oudheid waardoor sommige dachten er recht op te hebben omdat er ruim 2000 jaar geleden ooit hun geloof zou onstaan zijn. Omdat we als westen een grote schuld voelden door de streken van hitler hebben we daar maar een nieuw land laten ontstaan. Hoe dom kunnen we ooit geweest zijn.
Nee die is heel helder bij jou de discussie, alles wat israel doet is per defenitie goed, ook al zijn het reacties op reacties.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je kent de geschiedenis erg slecht. jammer, dat zou voor een heldere discussie toch een vereiste moeten zijn.
Wat valt er dan te discusieren? Dat komt daar toch nooit meer goed. Klaar.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je kent de geschiedenis erg slecht. jammer, dat zou voor een heldere discussie toch een vereiste moeten zijn.
quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee die is heel helder bij jou de discussie, alles wat israel doet is per defenitie goed, ook al zijn het reacties op reacties.
Precies datzelfde geldt anders ook voor jou, alleen de andere kant op.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee die is heel helder bij jou de discussie, alles wat israel doet is per defenitie goed, ook al zijn het reacties op reacties.
Komop jongens! Nou doen jullie hetzelfde als die palestijnen en israeli's!!!!quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Precies datzelfde geldt anders ook voor jou, alleen de andere kant op.
dat de sterkste mag winnen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Komop jongens! Nou doen jullie hetzelfde als die palestijnen en israeli's!!!!
* StateOfMind gaat raket in elkaar knutselenquote:Op zaterdag 27 december 2008 13:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Komop jongens! Nou doen jullie hetzelfde als die palestijnen en israeli's!!!!
Kijk, en dat vind ik nu een veel gevaarlijkere situatie, als daar de vlam in de pan slaat.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:17 schreef Wheelgunner het volgende:
En Pakistan en India gaan ook weer een stapje verder.
[ afbeelding ]
die kunnen hooguit elkaar platgooien..quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kijk, en dat vind ik nu een veel gevaarlijkere situatie, als daar de vlam in de pan slaat.
ze hebben deze week nog raak geschoten. twee van hun eigen burgers kwamen om. het zijn een beetje de belgen van het mo, qua intelligentie.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:31 schreef henkway het volgende:
die stomme arabs schieten maar in de lucht, dom volk
waarschijnlijk zijn ze een beetje pissed..quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:31 schreef henkway het volgende:
die stomme arabs schieten maar in de lucht, dom volk
ik hou het er op dat ze het stoer vinden om in de lucht te schietenquote:Op zaterdag 27 december 2008 13:33 schreef trifko het volgende:
[..]
waarschijnlijk zijn ze een beetje pissed..
Nee er zit daar iets veel ergers. Jeruzalem. De heilige stad voor het Jodendom, Christendom en de Islam, 3 godsdiensten die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en die heilige stad en het omringende gebied is daardoor niets anders dan de beerput van de hel. Prachtige ironie.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:03 schreef trifko het volgende:
[..]
Er zit geeneens olie of aardgas of andere edele metalen..
laten we de eerste godsdienst het voordeel van de twijfel gunnen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:38 schreef Saphire het volgende:
[..]
Nee er zit daar iets veel ergers. Jeruzalem. De heilige stad voor het Jodendom, Christendom en de Islam, 3 godsdiensten die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en die heilige stad en het omringende gebied is daardoor niets anders dan de beerput van de hel. Prachtige ironie.
Of je kunt natuurlijk evenveel moslims doden als dat er joden zijn gedood, blijft proportioneel.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:47 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het moet wel proportioneel blijven, er zijn meer dan een miljard Moslims, en maar 14 miljoen Joden, dus er moeten eerst nog flink wat Moslims dood.
Proportioneel, is totaal wat anders dan absoluut of relatief. Maar aangezien joden dat verschil niet kennen wordt het nogal snel door elkaar gehaald.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:47 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het moet wel proportioneel blijven, er zijn meer dan een miljard Moslims, en maar 14 miljoen Joden, dus er moeten eerst nog flink wat Moslims dood.
dan krijgen we een 20 jaar durende zonsverduistering en ijstijdquote:Op zaterdag 27 december 2008 13:49 schreef trifko het volgende:
weet je wat lachen is als er een megameteoriet op het Midden Oosten valt.
Dit vind ik onder de noemer 'Jullie houden van het leven, wij van de dood'. 'Het leven is slechts een test voor het hiernamaals'.quote:
Ah de Al-Qaida verklaring anno 2001. Ik volg slechts joodse traditie, als er even veel joden hun einde op zo een manier vinden heeft de goddelijke rechtvaardiging zegengevierd.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit vind ik onder de noemer 'Jullie houden van het leven, wij van de dood'. 'Het leven is slechts een test voor het hiernamaals'.
Een negatief mensbeeld.
Eigenlijk zouden we hier ook oorlogje moeten spelen, wordt het lekker rustig op de weg. Afgezien van alle gevechten dan...quote:
tuurlijk niet. Dus preventief ruimen zeg ikquote:Op zaterdag 27 december 2008 14:01 schreef TheMagnificent het volgende:
Het gaat ook nooit goedkomen daar.
Wishful thinking.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah de Al-Qaida verklaring anno 2001. Ik volg slechts joodse traditie, als er even veel joden hun einde op zo een manier vinden heeft de goddelijke rechtvaardiging zegengevierd.
Er is dan ook een grote verschil tussen jou en zij. Jij vindt - waarschijnlijk - terecht dat Israel een legitieme staat is op eigen grond gebied. Hamas heeft dat nooit geaccepteerd. Dus de validiteit van de vernietiging is relatief.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
israel heeft niet op de agenda staan dat moslims vernietigd moeten worden. hamas, de democratisch gekozen partij, wel dat israel vernietigd moet worden. ik zie grote verschillen.
Jij hebt er dan ook geen kosmologische kijk er op zoals zij.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zie nergens (heb mogen ontwaren) een transcendente verplichting, of zoiets dergelijks.
hamas heeft niet zoveel te willen. de arabische liga heeft israel geaccepteerd als volwaardig. ze zijn er ook goed voor betaald destijds. dat je met moslims geen zaken kan doen moge duidelijk zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is dan ook een grote verschil tussen jou en zij. Jij vindt - waarschijnlijk - terecht dat Israel een legitieme staat is op eigen grond gebied. Hamas heeft dat nooit geaccepteerd. Dus de validiteit van de vernietiging is relatief.
Kosmologisch lijkt me wat overtrokken. Het gaat eerder om een utopisch verlangen van een homogeen groot islamitisch rijk.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij hebt er dan ook geen kosmologische kijk er op zoals zij.
opgeruimd staat netjes.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:06 schreef NewsVan het volgende:
A Press TV reporter says the death toll in Gaza has risen to at least 180, 800 others reported injured.
9 minuten ago from web
REPORT: DEATH TOLL FROM GAZA ATTACK RISES TO AT LEAST 180, 800 WOUNDED. (BULLETIN) 11 minuten ago from w
gaat hard zo ...
Dat is wat er thans plaatsvindt, inderdaad.quote:
waarom niet zelf met een bomgordel die kant op gaan?quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:46 schreef Triggershot het volgende:
nu maar hopen dat er een zelfde hoeveelheid joodse doden vallen.
quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:47 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Allemaal beesten, allemaal.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:24 schreef zoalshetis het volgende:
goed zo! korte metten met die beesten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |