abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64391044
Op de velgen, of op de schokbrekers?

Dat vraag stelde ik mezelf nog net af.
pi_64391083
Op het rubber van de wielen dat de grond aanraakt
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_64391086
via de shokbrekers op de velgen en dan op de banden? damn :/
pi_64391097
Bedoel je niet de massa van de auto?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_64391102
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 01:25 schreef MouzurX het volgende:
Op het rubber van de wielen dat de grond aanraakt
Zonder de velgen, zouden de banden dichtgedrukt worden.

Dus het gewicht drukt op de velgen, en niet op de schokbrekers?
pi_64391108
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 01:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
Bedoel je niet de massa van de auto?
Ja.
pi_64391187
Maar als de schokbrekers rechtstreeks aan de velgen zouden zitten vastgelast, komt de auto niet meer vooruit. Je zal dus ook nog rekening meten houden met de wiellagers...

Maar uiteindelijk rust de massa van de auto op het aardoppervlak.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 27 december 2008 @ 01:33:59 #8
53151 T42
Pinball Wizard
pi_64391274
op de trekhaak
heb je die nie dan heb je een gewichtloze auto
  zaterdag 27 december 2008 @ 01:35:02 #9
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_64391302
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 01:33 schreef T42 het volgende:
op de trekhaak
heb je die nie dan heb je een gewichtloze auto
Bullshit
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_64391305
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 01:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
Maar als de schokbrekers rechtstreeks aan de velgen zouden zitten vastgelast, komt de auto niet meer vooruit. Je zal dus ook nog rekening meten houden met de wiellagers...

Maar uiteindelijk rust de massa van de auto op het aardoppervlak.
Dus de massa van de auto trust via de schokbrekers via de velgen op het oppervlakte? Er zijn echter ook auto's waar er geen schokbrekers bij zitten?

Kijk, ik probeer een concreet antwoord te krijgen waarop het gewicht van de auto rust. Niet van filosofische oplossingen als het oppervlakte. .
  zaterdag 27 december 2008 @ 01:38:17 #11
53151 T42
Pinball Wizard
pi_64391378
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 01:35 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Bullshit
goh denk je
pi_64391588
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 01:23 schreef StockPro het volgende:
Dat vraag stelde ik mezelf nog net af.
Ehm... pardon?
pi_64391636
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 01:35 schreef StockPro het volgende:

[..]

Dus de massa van de auto trust via de schokbrekers via de velgen op het oppervlakte? Er zijn echter ook auto's waar er geen schokbrekers bij zitten?

Kijk, ik probeer een concreet antwoord te krijgen waarop het gewicht van de auto rust. Niet van filosofische oplossingen als het oppervlakte. .
Auto's zonder schokbrekers in hun klassieke verschijning? Jazeker, die bestaan. Ik heb er eentje. Daar zitten de vering en de schokbrekers samen in handgranaatvormige objecten. Maar daar gaat het niet om. Als je het heel nuchter gaat bekijken maken de banden ook deel uit van de auto. En die rusten nu eenmaal op het aardoppervlak. Sorry, maar dat is nu eenmaal zo. Tenzij je de auto hebt opgebokt, dan rust de massa op de kriksteunen, die weer op de bokken en die weer op het aardoppervlak.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 27 december 2008 @ 01:51:50 #14
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_64391740
Maar, nu de hamvraag:
Waarop rust de massa van de aarde? En blijft de massa van aarde + atmosfeer altijd gelijk?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_64391842
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 01:51 schreef Rosbief het volgende:
Maar, nu de hamvraag:
Waarop rust de massa van de aarde? En blijft de massa van aarde + atmosfeer altijd gelijk?
Op het middelpunt, duh!...
Ehm... ok
  zaterdag 27 december 2008 @ 01:57:44 #16
183067 animal924
eh..eh..eeehhhh
pi_64391895
zeker niet op de schokbrekers, die zorgen er alleen voor dat de veerbeweging wordt uitgedempt. Heten dan ook eigenlijk dempers en niet brekers.

De veren houden de auto omhoog op het deel waar je wiel aan vast zit ( de naaf) en dan middels de velgen en de banden naar de grond.
Tenzij je wielen gejat zijn, dan zijn het houten blokken...
  zaterdag 27 december 2008 @ 01:59:53 #17
183067 animal924
eh..eh..eeehhhh
pi_64391933
"Dat vraag stelde ik mezelf nog net af"

nope..
je stelt jezelf een vraag, of je vraagt je iets af...

je stelt jezelf geen vraag af.
of bedoel je dat je jezelf een vraag af steelt... das dan weer beter dan als dat jij de vraag van een ander steelt..
(dan ik praat als luister jij...)
pi_64391975
Goede vraag.
1) Op de aarde, namelijk met de vier stukjes band die plat op de grond liggen.
2) Ik las net hierboven, dat op de banden de velgen rusten, die de banden in model houden. Zou best kunnen, is ingewikkeld enheb ik nooit geleerd.
3) Op de velgen rusten de lagers met de assen.
4) Op de assen rusten de veren en de schokbrekers.
5) Op de veren en de schokbrekers rust het chassis van de auto.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64392016
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 01:55 schreef Frumzel het volgende:

[..]

Op het middelpunt, duh!...
En vandaar via de as en de velgen op de banden en vandaar op ....
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  † In Memoriam † zaterdag 27 december 2008 @ 02:04:36 #20
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64392049
Volgens mij snapt TS het verschil niet tussen schokbrekers en spiraalveren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_64392068
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 02:01 schreef Kees22 het volgende:
Goede vraag.
1) Op de aarde, namelijk met de vier stukjes band die plat op de grond liggen.
2) Ik las net hierboven, dat op de banden de velgen rusten, die de banden in model houden. Zou best kunnen, is ingewikkeld enheb ik nooit geleerd.
3) Op de velgen rusten de lagers met de assen.
4) Op de assen rusten de veren en de schokbrekers.
5) Op de veren en de schokbrekers rust het chassis van de auto.
Thnx kees22. dat is nog verhelderend. .
  zaterdag 27 december 2008 @ 02:06:03 #22
53151 T42
Pinball Wizard
pi_64392081
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 01:57 schreef animal924 het volgende:
zeker niet op de schokbrekers, die zorgen er alleen voor dat de veerbeweging wordt uitgedempt. Heten dan ook eigenlijk dempers en niet brekers.

De veren houden de auto omhoog op het deel waar je wiel aan vast zit ( de naaf) en dan middels de velgen en de banden naar de grond.
Tenzij je wielen gejat zijn, dan zijn het houten blokken...
of kratjes bier (leeg natuurlijk)
pi_64392092
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 02:06 schreef T42 het volgende:

[..]

of kratjes bier (leeg natuurlijk)
Nee joh. Volle kratjes. Vol met lucht!
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_64392108
Het gewicht van de auto wordt verdeeld over het aantal assen waarover het voertuig beschikt. Deze verdelen het gewicht weer over de wielen die, als het goed is, aan het einde van de assen zijn gemonteerd. Deze wielen verdelen het weer over de luchtdruk in de banden welke het totaal gewicht weer overdragen aan de aarde via het profiel van de banden wat resulteerd in een bepaald aantal kilo's druk per vierkante centimeter. Die druk vertaald zich weer in wegenbelasting en zorgt ervoor dat de aarde in z'n baan blijft. Als alle auto's echter weer op de A1 in een lange rij staan, zijn de kerstdagen voorbij en moet je je weer bezig houden met belangrijkere zaken.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  zaterdag 27 december 2008 @ 02:23:52 #25
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64392456
Het gewicht van de auto (wielen, schokdemper , chassis enz ) rust op het aardoppervlakte zo simpel

Wielen en schokdempers zijn toch onderdeel van de auto als geheel?

Als je je afvraagt waar (bijvoorbeeld) het chassis op rust hebben we een hele andere discussie.
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_64392505
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 02:07 schreef SpiekerJozef het volgende:
Het gewicht van de auto wordt verdeeld over het aantal assen waarover het voertuig beschikt. Deze verdelen het gewicht weer over de wielen die, als het goed is, aan het einde van de assen zijn gemonteerd. Deze wielen verdelen het weer over de luchtdruk in de banden welke het totaal gewicht weer overdragen aan de aarde via het profiel van de banden wat resulteerd in een bepaald aantal kilo's druk per vierkante centimeter. Die druk vertaald zich weer in wegenbelasting en zorgt ervoor dat de aarde in z'n baan blijft. Als alle auto's echter weer op de A1 in een lange rij staan, zijn de kerstdagen voorbij en moet je je weer bezig houden met belangrijkere zaken.
Klopt!
Wel iets doen aan je spelling, graag (ott en voltooid deelwoord: d/dt/t).
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64392537
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 02:23 schreef Superfast het volgende:
Het gewicht van de auto (wielen, schokdemper , chassis enz ) rust op het aardoppervlakte zo simpel

Wielen en schokdempers zijn toch onderdeel van de auto als geheel?

Als je je afvraagt waar (bijvoorbeeld) het chassis op rust hebben we een hele andere discussie.
Vandaar ook mijn stapsgewijze formulering. Mijn gok was namelijk, dat TS daarnaar zocht.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 27 december 2008 @ 02:30:43 #28
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64392574
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 02:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn stapsgewijze formulering. Mijn gok was namelijk, dat TS daarnaar zocht.
Ik ga af wat in de OP staat , als TS het anders bedoelt moet hij zijn zinnen maar beter formuleren
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_64392625
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 02:30 schreef Superfast het volgende:

[..]

Ik ga af wat in de OP staat , als TS het anders bedoelt moet hij zijn zinnen maar beter formuleren
Ik las de OP opnieuw, en geef je gelijk. Maar blijf gemakshalve toch bij mijn antwoord.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 27 december 2008 @ 07:07:52 #30
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_64394110
Op je portomonnee.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64395655
Op de lucht in de banden... duh...
pi_64460596
band -> wiel -> as-> lager-> naaf-> veerschotel onderkant schokdemper-> veer-> bovenste veerschotel ->auto

Draag arm ondersteund ook mee, stuur stang, schokdemper, aandrijf as en stabilisator stang hebben geen ondersteunende functie.

Achter: band-> wiel-> lager-> achteras-> veer-> auto


Het leven gaat niet altijd over ronde borsten.. OmgevallenFlat in De fiets van Jan Janssen [TK]Wielrennerfiets #4
Mijn beste topic. Ooit. Geile minderjarige meisjes met kortje rokjes 60.*** hits.
  maandag 29 december 2008 @ 12:28:45 #33
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_64460667
We hebben een "twee keer de helft" topic
pi_64464963
Op zijn lauweren.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_64485851
Dat alles op je schokbrekers rust is nogal essentieel voor de werking van je schokbrekers verder zit er geen enkele verbinding (alleen wat scharniertjes en spoorstangen om je wiel onder de juiste hoek te houden tijdens sturen of terwijl het wiel omhoog en omlaag gaat) die kracht loodrecht op het aardoppervlakte kunnen opnemen.

Wat ga je nu doen nu je tot deze conclusie bent gekomen? Succes
pi_64526817
Bij alle voertuigen die gebruik maken van een losse onderstel en carosserie zijn dat de draagarmen.

Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_64530848
hoogstens op de bovenste draagarm, tot aan de veer...

Meeste is toch gewoon mcphearson? Dan rust t gewicht niet op je draagarm
pi_64531043
Mcphearson wordt geloof ik alleen bij enkeldelige carosserieen gebruikt, ik kan het mis hebben hoor
Dit account is permanent uitgeschakeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')