Ik had de quote gewoon goedquote:
gewoon 3e klas reizen inderdaadquote:Op zondag 28 december 2008 22:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kijk Nederlandse omroepen, zó besteed je publiek geld
Als je al die overhead (administratie, tv-gidsen, etc, etc.) van die TIG Nederlandse omroepen die er zo nodig moeten zijn eens wegstreept... moet je eens kijken wat voor geweldige programma's je van dat geld kunt maken.quote:Op zondag 28 december 2008 22:16 schreef qu63 het volgende:
[..]
gewoon 3e klas reizen inderdaad
Maar zal het budget van de BBC niet iets groter zijn?
Das ook wel zo inderdaad..quote:Op zondag 28 december 2008 22:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als je al die overhead (administratie, tv-gidsen, etc, etc.) van die TIG Nederlandse omroepen die er zo nodig moeten zijn eens wegstreept... moet je eens kijken wat voor geweldige programma's je van dat geld kunt maken.
ik twijfel nog, ik vond die poolspecial van vorige jaar ook erg tofquote:
Tuurlijk. En dan ook nog al de inkomsten van verkochte licenties en programma's.quote:Op zondag 28 december 2008 22:16 schreef qu63 het volgende:
[..]
Maar zal het budget van de BBC niet iets groter zijn?
TG is toch ook begonnen met mensen die juist geen tv-ervaring hadden?quote:Op zondag 28 december 2008 22:18 schreef SiGNe het volgende:
BBC heeft ook veel meer geld natuurlijk en er zijn niet tig verschillende omroepen die allemaal een klein beetje krijgen.
Nederland zou zelfs met het budget van Top Gear niet zo'n soort programma kunnen maken denk ik, denk alleen al aan de presentatoren, wie zou het hier moeten presenteren?
Bavo Galema? Allard Kalf?
oude TG idd, maar wat deed daarvoor?quote:Op zondag 28 december 2008 22:21 schreef Klonk het volgende:
Clarkson presenteerde al eerder TopGear en James en Richard hadden ook al tv en radio ervaring
Op tv dus begonnen bij de oude TGquote:Clarkson's first major television role came as one of the presenters on the British motoring programme Top Gear, from 27 October 1988 to 3 February 2000,[42] in the programme's original format, and then again from 20 October 2002, when it was relaunched in a new format after a brief period off the air. He is credited with co-presenters James May and Richard Hammond as turning Top Gear into the most-watched TV show on BBC Two,[43], rebroadcast to over 100 countries around the world.[44]
Psies. Hier in NL heeft Hilversum een echte copy-paste mentaliteitquote:Op zondag 28 december 2008 22:19 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Tuurlijk. En dan ook nog al de inkomsten van verkochte licenties en programma's.
Maar de Nederlandse PO staat nou niet echt bekend als goed. Kijk de VRT bijvoorbeeld, veel minder geld, betere kwaliteit.
Hier staat het e.e.a.quote:Op zondag 28 december 2008 22:22 schreef qu63 het volgende:
[..]
oude TG idd, maar wat deed daarvoor?
[..]
Op tv dus begonnen bij de oude TG
precies, maar geen tv ervaring,quote:Op zondag 28 december 2008 22:24 schreef Klonk het volgende:
de ouwe stijl topgear heeft ie behoorlijk lang gedaan, en verder was ie eerst voor schrijver, columnist enzo: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeremy_Clarkson en http://en.wikipedia.org/wiki/Jeremy_Clarkson
wel dusquote:Early in his career, Hammond worked at many radio stations, including Radio York, Radio Cumbria, Radio Leeds, and Radio Lancashire,[4] before going on to present a number of daytime lifestyle shows and motoring programmes on Men & Motors.
ook.quote:His past television credits include presenting Driven on Channel 4 in 1998-1999, narrating an eight part BBC One series called Road Rage School, and co-hosting the ITV1 coverage of the 2006 London Boat Show
Zn vrienden en zn co-driver mogen er ook wel zijnquote:Op zondag 28 december 2008 22:28 schreef InTrePidIvity het volgende:
Die James Martin koopt wel een erg mooie Maserati in z'n programma over de Mille Miglia zeg, wauw
Kunnen we niet met FoK!tv een soort TG in elkaar draaien?quote:Op zondag 28 december 2008 22:28 schreef Klonk het volgende:
maar vergis je niet in het verschil tussen oude en nieuwe topgear, oude topgear was een echt autotestprogramma, dit is meer carentertainment, maar goed nieuwe serie topgear had eerst ook nog die dikke gast voordat James erbij kwam. Hoe dan ook, alle 3 ervaring in de tv programma´s
Ik heb begrepen dat het productieteam zelf vaak terug rijdt, daar doen James, Richard en Jeremy dus niet aan mee.quote:Op zondag 28 december 2008 22:38 schreef qu63 het volgende:
Alle specials, races e.d. worden compleet gereden, en daarna worden sommige shots nog een keer gedaan. Bijvoorbeeld de shots in tunnels wanneer het gas er even op gaat
Die race is al es in Bij Ons In de P.C. aan bod gekomenquote:Op zondag 28 december 2008 22:44 schreef InTrePidIvity het volgende:
Jort Kelder stond bij de start van de Mille Miglia
Ah, vandaarquote:Op zondag 28 december 2008 22:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die race is al es in Bij Ons In de P.C. aan bod gekomen.
Maar sommige dingen uit die shots worden in de voice over wel beschreven alsof het tijdens de race is gebeurt.. wat dus niet zo is, als het klopt wat jij zegt.quote:Op zondag 28 december 2008 22:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het productieteam zelf vaak terug rijdt, daar doen James, Richard en Jeremy dus niet aan mee.
Het gebeurt tijdens een race ook weleens dat camerabeelden gespiegeld worden afgespeeld, puur om de actie in de beelden te krijgen.quote:Op zondag 28 december 2008 22:49 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Maar sommige dingen uit die shots worden in de voice over wel beschreven alsof het tijdens de race is gebeurt.. wat dus niet zo is, als het klopt wat jij zegt.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat het me niet boeit wat spontaan is en wat scripted is, het is een van de weinige vermakelijke tv programma's op tv.. who cares.
quote:Op zondag 28 december 2008 22:28 schreef InTrePidIvity het volgende:
Die James Martin koopt wel een erg mooie Maserati in z'n programma over de Mille Miglia zeg, wauw
Top Gear Gardening bijvoorbeeldquote:Op zondag 28 december 2008 22:58 schreef SiGNe het volgende:
Maar je hebt helemaal gelijk, het is enorm vermakelijk en leuke TV, da's eigenlijk het enige dat boeit.
En Clackson, Hammond en May zijn ook een leuk presentatietrio, volgens mij zou bijna elk programma dat zij zouden presenteren leuk worden.
Omdat er in Vietnam door het VS-embargo nauwelijks oude auto's zijn ?? Zoals Clarkson daar ergens zei, er zijn alleen nog wat vehikels van voor & tijdens de Vietnamoorlog en degene die na het opheffen van het embargo het land zijn binnengekomen zijn nog niet genoeg gedaald in waarde om ze met hun 1000 $ te kopen.quote:Op maandag 29 december 2008 12:21 schreef error32 het volgende:
Ik vond het toch wel raar dat ze daar geen oude auto's konden kopen, als ze dat in Afrika kunnen doen waarom zou het niet in Azië kunnen.
Ja dat klopt, maar waarom geen Sovjet auto's? Dat had ik eigenlijk toch wel verwacht.quote:Op maandag 29 december 2008 12:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Omdat er in Vietnam door het VS-embargo nauwelijks oude auto's zijn ?? Zoals Clarkson daar ergens zei, er zijn alleen nog wat vehikels van voor & tijdens de Vietnamoorlog en degene die na het opheffen van het embargo het land zijn binnengekomen zijn nog niet genoeg gedaald in waarde om ze met hun 1000 $ te kopen.
Wat hij zegt.quote:Op zondag 28 december 2008 22:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een ge-wel-di-ge aflevering was dit![]()
![]()
![]()
![]()
. Helemaal dubbelgelegen
. En vooral genoten van de schitterende beelden.
Kijk Nederlandse omroepen, zó besteed je publiek geld
Ongetwijfeld. Het fragment waar k gelijk aan moest denken was iig het fragment dat ie met die bugatti 'verwelkomt word in zwitserland door een of andere graafmachine. kan me niet voorstellen dat ie daar vrijwillig achter blijft rijden, dus wel toevallig dat ze dan net daar een team langs de weg klaar hadden staan.quote:Op zondag 28 december 2008 22:58 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het gebeurt tijdens een race ook weleens dat camerabeelden gespiegeld worden afgespeeld, puur om de actie in de beelden te krijgen.
sowieso zijn de camerashots altijd erg goed, werken ze met mooie filters en hebben ze genoeg camerateams om alles mooi op beeld te krijgen.
In de race van Engeland tegen Duitsland (in België) kon je ook goed het verschil zien tussen Top Gear UK en de Duitse variant, die hadden maar 1 cameraman die tegelijkertijd ook de geluidsman en de regisseur was terwijl Top Gear een team van 45 man had staan.
Maar je hebt helemaal gelijk, het is enorm vermakelijk en leuke TV, da's eigenlijk het enige dat boeit.
En Clackson, Hammond en May zijn ook een leuk presentatietrio, volgens mij zou bijna elk programma dat zij zouden presenteren leuk worden.
Ali Bquote:Op zondag 28 december 2008 22:18 schreef SiGNe het volgende:
BBC heeft ook veel meer geld natuurlijk en er zijn niet tig verschillende omroepen die allemaal een klein beetje krijgen.
Nederland zou zelfs met het budget van Top Gear niet zo'n soort programma kunnen maken denk ik, denk alleen al aan de presentatoren, wie zou het hier moeten presenteren?
Bavo Galema? Allard Kalf?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
quote:Op dinsdag 30 december 2008 15:37 schreef qu63 het volgende:
Zag net een grap over Clarkson in The Big Fat Quiz Of The Year 2008
Wat is Jeremy's PIN-code?POWAAAAH!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
Ja ik vond dit seizoen ook minder... normaal moet ik elke aflevering wel huilen van het lachen maar was dit seizoen maar 1 aflevering zo. Blijf erbij dat ik kwa humor de chemie tussen hun nu wat minder vindquote:Op maandag 29 december 2008 22:04 schreef Kill_em_all het volgende:
Yep. Vond het ook wel jammer dat de Stigs vietnameese cousin ofzo niet ff langskwam.
Had ook het idee, en dat had ik eigenlijk bij het hele seizoen, dat het iets te overdreven was allemaal. Het kwam een beetje te gemaakt over itt tot de vorige seizoenen die grotendeel heel natuurlijk overkomen.
Heb je ze wel allemaal gezien dan?quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:49 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Ja ik vond dit seizoen ook minder... normaal moet ik elke aflevering wel huilen van het lachen maar was dit seizoen maar 1 aflevering zo. Blijf erbij dat ik kwa humor de chemie tussen hun nu wat minder vind
Daar heb je zeker gelijk in, ik hoop ook dat ze niet helemaal om slaan naar een comedy show op vier wielen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
Top Gear is dit jaar inderdaad wel definitief overgestapt van auto-programma naar entertainmentprogramma met als onderwerp auto's. Vorig seizoen zat het er al tegenaan, maar ze zijn dit jaar toch wel helemaal overgestapt.
Als je met die instelling kijkt, dan valt geen enkele aflevering tegen. Als je nog steeds een 'nuttig' autoprogramma met af en toe een grappig/belachelijk item erdoor verwacht, dan kan ik me voorstellen dat het tegenvalt. Ik kijk er zelf in elk geval niet met minder plezier naar dan pakweg 3 jaar geleden, al kan je (zoals eerder al opgemerkt) wel merken dat de spontaniteit bij de studio-gedeeltes er een beetje uit zijn. Het nieuws vooral, daar merk je duidelijk dat hele onderwerpen zijn uitgeschreven, met grapjes en al.
Zat ik ook aan te denken. Of door China of Australië ofzo ...quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:30 schreef Bigfoot414 het volgende:
Vraag me af wat de volgende special gaat worden:
"Top Gear Siberia Special"
kijken wat ze voor een fles wodka kunnen krijgen
Welke keverquote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:24 schreef Party_P het volgende:
Afrika Special was leuk vanwege de kever en die rare vlakte voor het eerst met auto overheen
De vervangende autoquote:
Ah ja, tuurlijkquote:Op zondag 4 januari 2009 12:43 schreef qu63 het volgende:
[..]
De vervangende auto
Die reed steeds mee op de achtergrond, of stond vrolijk te snorren als er weer eens een auto kuren vertoonde
Daar vond ik echt geen reet aan hoor.. Het is de zoveelstequote:Op zondag 4 januari 2009 17:37 schreef SiGNe het volgende:
Bij de USA special was het dan weer erg grappig om te zien hoe die rednecks ze achterna zaten toen ze al die teksten als "Hillary for president" enzo op de auto's hadden gespoten.
Geen grote items dus meer volgend seizoenquote:The series' executive producer, Andy Wilman, has also revealed that future programmes will have less time devoted to big challenges:
"We've looked back at the last two or three runs and noticed that a programme can get swallowed up by one monster film — a bit like one of those Yes albums from the 70s where side one is just one track — so we're trying to calm down the prog-rock side. We'll inevitably still have big films, because it's the only way you can enjoy the three of them cocking about together, but they'll be shorter overall, and alongside we'll be inserting two- or three-minute punk songs."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |