Natuurlijk heb je daar als zoon geen trek in een moeder die zich aso, sletterig en ordinair gedraagt.quote:Op vrijdag 26 december 2008 21:14 schreef JohnDDD het volgende:
5 jaar in mijn jeugd heb ik bij mijn tante gewoond, de rest van de tijd liet ze me vooral achter computer en tv zitten.
Als wij ijs geserveerd krijgen en ze suggereert vervolgens dat er sperma van de restauranteigenaar in zit
soort rare grapjes over lullen, anussen,
Kijk, ik vind mijn moeder best lief
Maar ik begin te beseffen dat ik meer dan dat ook niet van haar hoef te verwachten. Geen intellectuele, emotionele of andere steun waar ik in het leven echt iets aan heb.
En wat haar seksuele gedrag betreft. Toen ik nog hier in huis woonde deed ze dat ook wel. Dan lag ze eerst luidruchtig te neuken 's nachts en dan kwam ik beneden en dan zag ik een vent die ik niet kende.
Ik bedoel daar word je toch gewoon misselijk van ook al is ze misschien vrij om te doen wat ze wil.
blablablablablaquote:Op vrijdag 26 december 2008 20:18 schreef zhe-devilll het volgende:![]()
Wat ontzettend respectloos om zo over je moeder te denken.
Jij komt wel uit haar buik, je hebt ook haar genen in jou, mocht het zijn dat jij je verbeeld dat je meer en beter bent dan je moeder?
, ipv over je moeder.
Je BLOEDEIGEN MOEDERTJE!
Hm... een moeder van, hoe oud, 50+ ? gaat niet zomaar veranderen omdat haar zoontje 'issues' heeft. Je kunt praten tot je een ons weegt, op een bepaald punt moet je ook knopen doorhakken en gezelschap kiezen waar je jezelf prettig bij voelt.quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:47 schreef Sinarades het volgende:
[goed advies]
Succes John , probeer met je moeder te praten, omdat je niet blij hiervan wordt, ik denk zelf
dat wanneer het etentje alleen met jou en je moeder was, het minder uitsloverig en sletterig was,
praat eventueel ook met een deskundige.
Dit kun je niet stopzetten, er is sprake van een bloedband! Je relatie met je ouders neem je mee voor de rest van je leven, zelfs nadat ze jaren dood zijn kun je er nog mee bezig zijn.quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:56 schreef JohnDDD het volgende:
Is het niet zo dat je, als je op een gegeven moment in je leven een keuze maakt voor jezelf en voor je eigen geluk, je dit soort nutteloze relaties zou moeten stopzetten? Als ik er objectief over nadenk zou mijn moeder namelijk nooit een vriendin van me zijn, als ze niet mijn moeder was.
Ben benieuwd meningen van anderen hierover te horen.
quote:Op zaterdag 27 december 2008 08:24 schreef Trashcanman het volgende:
Woon je al op jezelf TS? Mocht dat nog niet het geval zijn scheelt het je al het meerendeel van de ergernissen wanneer je iets voor jezelf hebt plus dat je waarschijnlijk ook beter tegen de mindere kanten van je moeder kan wanneer je haar ziet.
quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:01 schreef krioro het volgende:
Oordelen over je moeder doe ik niet. Wat betreft jullie relatie, als jij daar totaal geen behoefte aan hebt vind ik dat je die ook niet krampachtig moet aanhouden. Ja, het is familie, maar dat wil niet zeggen dat je elkaar automatisch leuk vindt. Anderen, buiten familie, waarbij je zo'n gevoel hebt zou je toch ook niet in je leven willen?
Enerzijds ben ik het hiermee eens, anderzijds ook weer helemaal niet.quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:01 schreef krioro het volgende:
Oordelen over je moeder doe ik niet. Wat betreft jullie relatie, als jij daar totaal geen behoefte aan hebt vind ik dat je die ook niet krampachtig moet aanhouden. Ja, het is familie, maar dat wil niet zeggen dat je elkaar automatisch leuk vindt. Anderen, buiten familie, waarbij je zo'n gevoel hebt zou je toch ook niet in je leven willen?
Dat kan, maar stel jij ergert je daaraan? Natuurlijk ligt die ergernis bij jezelf. Vandaar ook dat men zegt dat bij elke ruzie (niet dat het dat is maar you get the picture) er twee schuld hebben. Ik kan me echter wel voorstellen dat iemand die ergernis zoveel mogelijk uit de weg wilt gaan. Normaliter negeer en ontwijk je mensen die dat gedrag vertonen. Waarom bij familie dan niet?quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:00 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Enerzijds ben ik het hiermee eens, anderzijds ook weer helemaal niet.
Aan de ene kant zou je inderdaad gewoon zeggen dat als je geen zin hebt om met iemand om te gaan, dan kap je er simpelweg mee. Aan de andere kant; wat is nu werkelijk het probleem? Dat ze zich een enkele keer wat onfatsoenlijk gedraagd en dat jullie geen diepzinnige gesprekken hebben? Zeg er gewoon wat van nadat er zoiets gebeurd en wat betreft de diepzinnige gesprekken: zie de post Adfundum. Ga er maar vanuit dat weinig ouders met hun kinderen vaak goede gesprekken hebben.
Beetje kort door de bocht dit. Het lijkt mij dat als je een opmerking maakt over haar onfatsoenlijke gedrag (vragen om korting op een wat grove manier, kinderachtige humor) dat ze volgende keer wel rekening houdt met je. Het is toch niet zo alsof men totaal geen controle over dit soort dingen heeft.quote:Op vrijdag 26 december 2008 19:51 schreef mgerben het volgende:
[..]niet verwachten dat zijn moeder nog gaat veranderen. Op geen enkele manier.
Tsja, goede vraag. Ik denk toch dat familie ergens een streepje voor blijft houden puur vanwege het feit dat het familie is. Slechte reden natuurlijk, maar ik denk dat het gewoon een onderdeel is van het idee familie. Principieel gezien heb je gelijk, maar ik denk dat het gevolg van zo'n besluit (er niet meer mee omgaan) te radicaal is en teveel ongeluk oplevert.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:02 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Dat kan, maar stel jij ergert je daaraan? Natuurlijk ligt die ergernis bij jezelf. Vandaar ook dat men zegt dat bij elke ruzie (niet dat het dat is maar you get the picture) er twee schuld hebben. Ik kan me echter wel voorstellen dat iemand die ergernis zoveel mogelijk uit de weg wilt gaan. Normaliter negeer en ontwijk je mensen die dat gedrag vertonen. Waarom bij familie dan niet?
Dat vind ik dan weer kort door de bocht.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:06 schreef MarMar het volgende:
Een relatie met je moeder stopzetten omdat haar humor niet de jouwe is..
Je kan je er aan ergeren, dat begrijp ik best, ach, was het zo vreselijk erg?
Je moeder heeft je gebaard, opgevoed, grootgebracht, eten en onderdak gegeven.. zomaar een ander heeft dat niet.
Dat is je antwoord.
Op diezelfde wijze kun je al je problemen kapot relativeren.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:06 schreef MarMar het volgende:
Je moeder heeft je gebaard, opgevoed, grootgebracht, eten en onderdak gegeven.. zomaar een ander heeft dat niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |