abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 26 december 2008 @ 21:18:53 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64384937
tvp
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 26 december 2008 @ 21:47:50 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_64385531
Wat een rare moeder heb jij, ik zou me ook gaan ergeren als ze zo deed in een restaurant.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_64390260
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 21:14 schreef JohnDDD het volgende:

5 jaar in mijn jeugd heb ik bij mijn tante gewoond, de rest van de tijd liet ze me vooral achter computer en tv zitten.

Als wij ijs geserveerd krijgen en ze suggereert vervolgens dat er sperma van de restauranteigenaar in zit

soort rare grapjes over lullen, anussen,

Kijk, ik vind mijn moeder best lief

Maar ik begin te beseffen dat ik meer dan dat ook niet van haar hoef te verwachten. Geen intellectuele, emotionele of andere steun waar ik in het leven echt iets aan heb.

En wat haar seksuele gedrag betreft. Toen ik nog hier in huis woonde deed ze dat ook wel. Dan lag ze eerst luidruchtig te neuken 's nachts en dan kwam ik beneden en dan zag ik een vent die ik niet kende.

Ik bedoel daar word je toch gewoon misselijk van ook al is ze misschien vrij om te doen wat ze wil.
Natuurlijk heb je daar als zoon geen trek in een moeder die zich aso, sletterig en ordinair gedraagt.

Ze is best lief voor je, maar ziet jou denk ik te veel als uitlaatklep, kameraad, dat ben je niet
je bent haar zoon en jij zoekt duidelijk een moederlijke moeder .

Rotervaring voor je die wisselende vrienden of neukvrienden in je ouderlijke huis.

Bah dat doe je toch niet die smerige grapjes maken over ijs, helemaal niet waar je zoon
bij is of in een restaurant.

Ik sprak net een meisje waarvan haar moeder zangeres is, dat meisje zoekt een moederlijke
zorgzame moeder, haar moeder is aan aandacht verslaafd en is meer zangeres met sterallures,
dan een moederlijke moeder.

Jouw moeder had verwacht dat ze van die kennis-eigenaar korting kreeg? Niet alles is te regelen.

Ze zal denk ik niet echt veranderen, jij lijkt me ontwikkelder, hoop dat het contact beter wordt.

Succes John , probeer met je moeder te praten, omdat je niet blij hiervan wordt, ik denk zelf
dat wanneer het etentje alleen met jou en je moeder was, het minder uitsloverig en sletterig was,
praat eventueel ook met een deskundige.
pi_64390541
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 20:18 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat ontzettend respectloos om zo over je moeder te denken.

Jij komt wel uit haar buik, je hebt ook haar genen in jou, mocht het zijn dat jij je verbeeld dat je meer en beter bent dan je moeder?
, ipv over je moeder.
Je BLOEDEIGEN MOEDERTJE!
blablablablabla
Komt er op neer dat als iemand alles doet waar-ie zin in heeft, maar tóch behoefte heeft aan waardering en respect, even een kind op de wereld zet. Want dat kind mag van jou niet - onder geen enkele voorwaarde - kritiek hebben op mama.
Dus mama moet in de ogen van haar kind een heilige zijn.
Ongeacht wat mama doet.
Verwaarlozing, iedere nacht een andere man - geeft niks, een kind mag geen kritiek hebben.
De dankbaarheid van het kind mag geen grenzen kennen.
pi_64390859
De relatie stopzetten is wel een vrij radicaal besluit. Veel praktischer is het 'laten verwateren' van de relatie door elkaar minder vaak te zien. Dat heb ik met mijn eigen familie ook. Daar heb ik totaal niets mee, ook al vind ik niemand onaardig. Het zijn gewoon totaal andere mensen dan ik, die ik ook nooit als vrienden zou kiezen. Dus beperk ik het contact tot een enkele verjaardag en kerst. Voel je zeker niet verplicht een intense relatie in stand te houden met mensen waar je niets of weinig voor voelt. Daar word je niet gelukkiger van. De relatie verbreken zou ik ook niet doen, tenzij je echt enorm ongelukkig wordt van het in stand houden van die relatie. Succes!
pi_64390920
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 00:47 schreef Sinarades het volgende:

[goed advies]

Succes John , probeer met je moeder te praten, omdat je niet blij hiervan wordt, ik denk zelf
dat wanneer het etentje alleen met jou en je moeder was, het minder uitsloverig en sletterig was,
praat eventueel ook met een deskundige.
Hm... een moeder van, hoe oud, 50+ ? gaat niet zomaar veranderen omdat haar zoontje 'issues' heeft. Je kunt praten tot je een ons weegt, op een bepaald punt moet je ook knopen doorhakken en gezelschap kiezen waar je jezelf prettig bij voelt.

Je moeder heeft die les overduidelijk geleerd - zij kiest gezelschap (zowel vrouwen als mannen) waar ze zich goed bij voelt.
Misschien moet je die les eens van je moeder overnemen.
pi_64393993
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 15:56 schreef JohnDDD het volgende:

Is het niet zo dat je, als je op een gegeven moment in je leven een keuze maakt voor jezelf en voor je eigen geluk, je dit soort nutteloze relaties zou moeten stopzetten? Als ik er objectief over nadenk zou mijn moeder namelijk nooit een vriendin van me zijn, als ze niet mijn moeder was.

Ben benieuwd meningen van anderen hierover te horen.
Dit kun je niet stopzetten, er is sprake van een bloedband! Je relatie met je ouders neem je mee voor de rest van je leven, zelfs nadat ze jaren dood zijn kun je er nog mee bezig zijn.

Bij mijzelf merk ik dat, hoe ouder ik wordt, hoe meer ik weer om ze ga geven omdat ik langzaam maar zeker ga begrijpen waarom ze zijn zoals ze zijn. Wat er bij hen immers nooit is ingestopt kunnen ze ook niet geven, dus in zekere zin kunnen ze er ook geen fuck aan doen.

Het is dan ook jouw probleem, dat jij moet zien op te lossen. En ja, jij moet keuzes maken voor jezelf, alleen met dien verstande dat je ouders nooit kunt zien als "zomaar een relatie', vanwege de eerder genoemde bloedband. Proberen te achterhalen waarom het gedrag van je moeder is zoals het is kan misschien wel helpen.
pi_64394006
Bloedband = overrated. Men wordt geacht bepaalde omgangsvormen in acht te nemen.. Dat kunnen de meeste mensen ook wel opbrengen. In sommige gevallen is er een sterke emotionele band, in andere gevallen minder en in enkele gevallen helemaal niet. Dat eerste is nog op te brengen, dat laatste nooit te forceren. Sterker nog, het zal averechts werken.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  zaterdag 27 december 2008 @ 08:24:18 #29
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_64394253
Woon je al op jezelf TS? Mocht dat nog niet het geval zijn scheelt het je al het meerendeel van de ergernissen wanneer je iets voor jezelf hebt plus dat je waarschijnlijk ook beter tegen de mindere kanten van je moeder kan wanneer je haar ziet.
pi_64395165
Ik heb ook niet veel met familie. Vrienden kies je tenminste zelf uit. De argumenten die ik altijd te horen krijg irriteren me ook behoorlijk. Inderdaad dingen als 'maar wij/zij hebben het hele leven voor jou gezorgd!' ... tja daar koos je zelf voor hoor! Moet ik boeten voor jouw keuze? Of: 'Maar je krijgt ook vaker geld van ze! ' (oma en opa bijvoorbeeld, altijd dat argument). Dan heb ik ook weer zoiets van; tja hallo ik ben niet te huur/te koop, als ze me geen geld willen geven moeten ze het vooral laten.

Ik klik maar met weinig mensen in mijn familie. Ik weet dat dit ook aan mezelf ligt, ik ben niet gemakkelijk in de omgang. Maar dat zie ik nog niet als een reden om mezelf dus maar te 'kwellen' met verplichte familiebezoekjes. Gewoon doen waar je je lekker bij voelt. Het leven is te kort om altijd maar rekening te houden met anderen, en te reageren op argumenten die jou een schuldgevoel aan moeten praten. Triest, dat soort manipulerend gedrag.
pi_64395362
Oordelen over je moeder doe ik niet. Wat betreft jullie relatie, als jij daar totaal geen behoefte aan hebt vind ik dat je die ook niet krampachtig moet aanhouden. Ja, het is familie, maar dat wil niet zeggen dat je elkaar automatisch leuk vindt. Anderen, buiten familie, waarbij je zo'n gevoel hebt zou je toch ook niet in je leven willen?
full stops and exclamation marks
pi_64395635
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 08:24 schreef Trashcanman het volgende:
Woon je al op jezelf TS? Mocht dat nog niet het geval zijn scheelt het je al het meerendeel van de ergernissen wanneer je iets voor jezelf hebt plus dat je waarschijnlijk ook beter tegen de mindere kanten van je moeder kan wanneer je haar ziet.

Ja, sinds anderhalf jaar. Heeft erg veel geholpen. Ook mijn moeder is nu veel vriendelijker naar mij toe als we elkaar weer eens zien.

Toch komt wat mij betreft het "gevoel" dat mij toen ik nog bij haar woonde ook al ontbrak niet terug.

Als ik terugkijk op mijn jeugd zie ik dat mijn moeder me echt slecht heeft opgevoed. Ze heeft me geestelijk en concreet gezien erg weinig geleerd. Mijn moeder ziet dat niet in omdat ik uiteindelijk toch best een goede knul geworden ben, ik doe het goed op school, ben vriendelijk.

Een deel van mijn frustratie wat betreft de mannen in haar leven komt wellicht ook voort uit het feit dat ze rond de tijd dat ik verwekt ben er ook al twee mannen op na hield. Daardoor is ook niet zeker wie mijn vader is en ben ik opgegroeid zonder vader en met erg weinig familie.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 27 december 2008 @ 11:24:23 #33
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64395689
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 11:01 schreef krioro het volgende:
Oordelen over je moeder doe ik niet. Wat betreft jullie relatie, als jij daar totaal geen behoefte aan hebt vind ik dat je die ook niet krampachtig moet aanhouden. Ja, het is familie, maar dat wil niet zeggen dat je elkaar automatisch leuk vindt. Anderen, buiten familie, waarbij je zo'n gevoel hebt zou je toch ook niet in je leven willen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_64397597
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 11:01 schreef krioro het volgende:
Enerzijds ben ik het hiermee eens, anderzijds ook weer helemaal niet.

Aan de ene kant zou je inderdaad gewoon zeggen dat als je geen zin hebt om met iemand om te gaan, dan kap je er simpelweg mee. Aan de andere kant; wat is nu werkelijk het probleem? Dat ze zich een enkele keer wat onfatsoenlijk gedraagd en dat jullie geen diepzinnige gesprekken hebben? Zeg er gewoon wat van nadat er zoiets gebeurd en wat betreft de diepzinnige gesprekken: zie de post Adfundum. Ga er maar vanuit dat weinig ouders met hun kinderen vaak goede gesprekken hebben.
pi_64397659
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 13:00 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Enerzijds ben ik het hiermee eens, anderzijds ook weer helemaal niet.

Aan de ene kant zou je inderdaad gewoon zeggen dat als je geen zin hebt om met iemand om te gaan, dan kap je er simpelweg mee. Aan de andere kant; wat is nu werkelijk het probleem? Dat ze zich een enkele keer wat onfatsoenlijk gedraagd en dat jullie geen diepzinnige gesprekken hebben? Zeg er gewoon wat van nadat er zoiets gebeurd en wat betreft de diepzinnige gesprekken: zie de post Adfundum. Ga er maar vanuit dat weinig ouders met hun kinderen vaak goede gesprekken hebben.
Dat kan, maar stel jij ergert je daaraan? Natuurlijk ligt die ergernis bij jezelf. Vandaar ook dat men zegt dat bij elke ruzie (niet dat het dat is maar you get the picture) er twee schuld hebben. Ik kan me echter wel voorstellen dat iemand die ergernis zoveel mogelijk uit de weg wilt gaan. Normaliter negeer en ontwijk je mensen die dat gedrag vertonen. Waarom bij familie dan niet?
pi_64397686
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 19:51 schreef mgerben het volgende:

[..]

• niet verwachten dat zijn moeder nog gaat veranderen. Op geen enkele manier.
  • Beetje kort door de bocht dit. Het lijkt mij dat als je een opmerking maakt over haar onfatsoenlijke gedrag (vragen om korting op een wat grove manier, kinderachtige humor) dat ze volgende keer wel rekening houdt met je. Het is toch niet zo alsof men totaal geen controle over dit soort dingen heeft.
    pi_64397753
    Een relatie met je moeder stopzetten omdat haar humor niet de jouwe is..

Je kan je er aan ergeren, dat begrijp ik best, ach, was het zo vreselijk erg?

Je moeder heeft je gebaard, opgevoed, grootgebracht, eten en onderdak gegeven.. zomaar een ander heeft dat niet.

Dat is je antwoord.
    pi_64397889
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 13:02 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Dat kan, maar stel jij ergert je daaraan? Natuurlijk ligt die ergernis bij jezelf. Vandaar ook dat men zegt dat bij elke ruzie (niet dat het dat is maar you get the picture) er twee schuld hebben. Ik kan me echter wel voorstellen dat iemand die ergernis zoveel mogelijk uit de weg wilt gaan. Normaliter negeer en ontwijk je mensen die dat gedrag vertonen. Waarom bij familie dan niet?
    Tsja, goede vraag. Ik denk toch dat familie ergens een streepje voor blijft houden puur vanwege het feit dat het familie is. Slechte reden natuurlijk, maar ik denk dat het gewoon een onderdeel is van het idee familie. Principieel gezien heb je gelijk, maar ik denk dat het gevolg van zo'n besluit (er niet meer mee omgaan) te radicaal is en teveel ongeluk oplevert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2008 13:15:07 ]
      zaterdag 27 december 2008 @ 13:14:13 #39
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_64397912
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 13:06 schreef MarMar het volgende:
    Een relatie met je moeder stopzetten omdat haar humor niet de jouwe is..

Je kan je er aan ergeren, dat begrijp ik best, ach, was het zo vreselijk erg?

Je moeder heeft je gebaard, opgevoed, grootgebracht, eten en onderdak gegeven.. zomaar een ander heeft dat niet.

Dat is je antwoord.
    Dat vind ik dan weer kort door de bocht.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_64398088
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 13:06 schreef MarMar het volgende:
    Op diezelfde wijze kun je al je problemen kapot relativeren.

"Verdraaid, ik heb het zo zwaar."
    "Jaahaa, maar de kindjes in Afrika hebben het nog veel zwaarder!"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2008 13:22:37 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')