Ik ook!quote:Op woensdag 24 december 2008 22:17 schreef motorbloempje het volgende:
Kinderarts wilde ik worden en de 'kinderen in de arme landen' helpen
briljantquote:Op woensdag 24 december 2008 22:25 schreef Vuile het volgende:
Vuilnisman, want dan werkte je maar een dag in de week.
Herkenbaar, herkenbaar!!!!!!quote:Op woensdag 24 december 2008 22:17 schreef motorbloempje het volgende:
"Later als ik groot ben word ik dokter" zei ik altijd
Dat heb ik volgehouden tot aan de derde klas middelbare school.
Kinderarts wilde ik worden en de 'kinderen in de arme landen' helpen
M'n droom werd echter ruw verstoord toen ik totaal geen exact talent bleek te zijn, hoe zeer ik het ook probeerde![]()
Het is eigenlijk meer; wel graag willen leren, niet ermee willen werken rest van je leven.quote:Op woensdag 24 december 2008 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
als je alleen een taal wilt leren zou ik gewoon lekker een talencursus gaan doen...
Ik dacht zo over Italiaans toen ik net van de middelbare school kwam en vond 't 3x niets
Ik vond het meer wat als je passie daar echt ligt, je zo ongeveer wilt verhuizen en een toekomst ziet als vertaler of tolk etc.
Een jaartje in Italië wonen bij een gezin en je spreekt het vloeiend, maar dan moet je wel wat taalgevoel hebben natuurlijkquote:Op woensdag 24 december 2008 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
als je alleen een taal wilt leren zou ik gewoon lekker een talencursus gaan doen...
Ik dacht zo over Italiaans toen ik net van de middelbare school kwam en vond 't 3x niets
Ik vond het meer wat als je passie daar echt ligt, je zo ongeveer wilt verhuizen en een toekomst ziet als vertaler of tolk etc.
inderdaadquote:Op woensdag 24 december 2008 22:42 schreef DuTank het volgende:
[..]
Een jaartje in Italië wonen bij een gezin en je spreekt het vloeiend, maar dan moet je wel wat taalgevoel hebben natuurlijk
Je verwacht niet dat een universitaire studie iets toevoegt ten opzichte van een MBO-opleiding? In mijn ogen is het niveauverschil enorm, hoezo denk je er zo over?quote:Op woensdag 24 december 2008 22:34 schreef Exhar het volgende:
Ik wacht even tot ik 21 ben, waarna ik ga kijken of de colloquium doctum voor mij te halen valt. Voorkeur gaat uit naar een universitaire studie, wederom richting de IT. Niet dat ik daar iets meer van verwacht dan het MBO, maar dat papiertje is o zo belangrijk om toch enigszins een werkniveau aan te kunnen tonen...
Wat een vooroordeel. Als je niet weet wat je wilt doen, moet je geen rechten gaan doen want het is zonde van het jaar. Misschien werkt het voor sommigen, maar bij de meesten gaat het gewoon fout.quote:
Je bent een Oempa-Loempa ?quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:02 schreef flipster112 het volgende:
Vroeger altijd gefascineerd geweest van Sjakie en de Chocolade-fabriek (het boek dan).
Ik werk nu in een chocolade fabriek.
Dan zou ik iets vaker onder de zonnebank moeten. Overigens sta ik niet zelf in de fabriek zelf, maar werk aan de finance kant vd de business. Voor mij een ideale combinatie van tastbare producten produceren (denk aan chocola voor oa. ijs, koekjes), en gebruik maken van m'n finance/economie kennis.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:21 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Je bent een Oempa-Loempa ?![]()
[ afbeelding ]
Wat 1 van mijn vrienden heeftgedaan van wie vliegen zn droom is. misschien nu wel was...quote:Op woensdag 31 december 2008 19:36 schreef Dyob het volgende:
Lennox, jij ook hier
Als klein kind wilde ik altijd piloot worden. Sterker nog 1e woordje was vliegvluig ipv papa of mamaToen ik advies kreeg mavo/havo ging ik uit mijn dak. Daar gingen mijn ambities om piloot te kunnen worden. Al mijn schaalmodellen in doos gegooid. Toen doorgestroomd naar Havo en in 3e jaar eraf geknikkerd wegens baldadigheid. VMBO met vingers in mijn neus gehaald. Aangezien creatieve kant mij wel trok goed met lerares kon opschieten en mijn broer wat contacten had kon ik naar de kunstacademie.
Die brief verscheurd omdat ik niet zoals mijn oma, moeder, broer wilde sappelen voor mijn geld als kunstenaar. Toen besloten bij luchtmacht te gaan (daarna verkeervlieger bij KLM droom) maar door doktor gestelde diagnose zou ik nooit door de keuring komen. Toen op zoek gegaan naar iets waar ik mijn creativiteit in kwijt kon. Grafisch/industrieel vormgeven leek mij intressant maar vond ik toch niet mijn ding. Waarom, omdat ik verkoop en vooral de dingen daaromheen intressant begon te vinden. Vader heeft mij nogal aangestoken.... Toen MBO International Marketing afgerond en verder gegaan op HBO, Commerciele Economie met richting Marketing & Sales. Heb ooit nog droom om keer eigen bedrijf van de grond te tillen en groot te maken (wat ik nu heb opgestart is meer een testcase vanuit hobby)
Vermaak me goed op de opleiding, zal denk ik wel in een marketing functie terrecht gaan komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |