Net niet miljonair za 27 dec 2008, 06:30
AMSTERDAM - Ze hád de kans om miljonair te worden: Claire (24) uit De Gouden Kooi. Na een kleine vijf maanden in ongekende luxe, stapte ze eruit met 25.000 euro én kersverse echtgenoot Huub. In juli verwachten ze hun eerste kindje.
“D e eerste dagen in De Gouden Kooi was ik heel bescheiden. Als ik een kop thee wilde, ging ik het zelf zetten. De andere bewoners, Huub, Amanda, Lieke, Brian en Jaap, verklaarden me voor gek. Als ik iets wilde, moest ik gewoon het personeel commanderen! Na een paar dagen begon ik daar heel verlegen mee. En na twee weken wist ik al niet anders meer. Dan zei ik tegen de butler: ‘Wat zit je daar nou op een stoel, ga eens even iets te drinken voor ons halen. En waar is de schoonmaker?’ Zo’n luxe leventje went snel, héél snel. Ik ben De Gouden Kooi in gegaan met het idee dat ik best dat miljoen zou kunnen winnen. Ik dacht: misschien ziet het publiek er wel de humor van in. Zo’n nieuw meisje, een heel ander typetje dan de rest. Dat dan voor de neus van die anderen de hoofdprijs wegkaapt. Maar toen ik er eenmaal in zat, kreeg ik snel door dat de anderen al een heel grote achterban van fans hadden opgebouwd. Zakken vol post ontvingen ze, en ik natuurlijk bijna niks. Dus ik was heel blij dat ik er in die laatste week uit kon stappen met 25.000 euro. Een buitenkansje. Dat Huub niet heeft gewonnen, was natuurlijk een bittere pil. Vooral omdat hij er al zo snel uit lag, zelfs nog voor Amanda. Ik gaf me in 2006 in een opwelling op voor De Gouden Kooi. Ik dacht: lachen, zo’n screening. En er werd gezegd dat je jezelf in het programma kon ontwikkelen. Ik wil de beste visagist van Nederland worden; hier lagen dus kansen voor mij. Dat brachten ze ook zo; dat er eigenlijk no limits waren. Dat ik bijvoorbeeld Madonna zou mogen opmaken. Dat leek me natuurlijk wel wat. Maar toen kwam ik steeds verder en ging ik het thuis vertellen. En mijn ouders kwamen met allemaal vragen: ‘Maar Claire, je bent straks ik weet niet hoe lang weg. Wat nou als er iemand van ons ziek wordt of doodgaat? En wat als je je eigen inleg van 10.000 euro kwijtraakt?’ Daar dacht ik wel over na, maar ik had ook iets van: ik kijk wel hoever ik kom.
/
Spanning
Uiteindelijk werd ik geen bewoner van het eerste uur, maar zou ik later worden ingezet. Wanneer, dat kon niemand me zeggen. En daar kon ik slecht mee omgaan. Je leeft toch in spanning: ik kom op televisie, spannend, maar wanneer dan? Over een week, over twee maanden, over een half jaar? Ik werd er helemaal hyper van. Ik moest ook telkens liegen op mijn werk - ik was toen receptioniste op een sportschool - over mijn afwezigheid voor testen en screenings. Dus op een gegeven moment heb ik me teruggetrokken. Toen ik zag hoe de bewoners uiteindelijk allemaal tegen elkaar tekeer gingen - vooral in de zomer van 2007 was het vreselijk - voelde ik me heel blij en opgelucht. Dat had ik nooit getrokken, daar was ik psychisch aan kapot gegaan. Ik heb soms ook wekenlang niet gekeken. Toen ik de visagie deed van een band die in De Gouden Kooi optrad, werd me gevraagd of ik er alsnog in wilde. Het was in die tijd al een stuk rustiger geworden in de villa. RTL wilde al die toestanden niet. De stekker zou er ook binnen afzienbare tijd uitgaan. Dus ik dacht: waarom niet? Ik zou een cursus grime kunnen gaan doen en ik zou mijn toekomstige bekendheid misschien kunnen gebruiken in de visagie. Mijn ouders lieten de beslissing aan mij: ‘Het is jouw keus.’ Ik heb alles met ze doorgepraat, ook eventuele seks voor de camera. ‘Als het maar niet met die Huub is!’ was hun enige reactie. Dus wel, en ik ben ook nog eens op televisie met hem getrouwd..."
Lees meer over Claire en haar grote liefde in VROUW nummer 1.
bron telegraaf
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/15/1255630722-40.gif[/img]