Nee, dit is niet Nico van Eigen Huis & Tuin...
Als bevestiging en om af te schrikken.. een foto van mezelf in actie

![]()
Zo, na een stormachtig korte periode (minder dan 2 maanden) heb ik afgelopen ochtend (woensdag 24 december) de sleutel van mijn eigen huisje gekregen.
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=capelle+aan+den+ijssel+slotlaan&sll=51.926219,4.580848&sspn=0.004605,0.008433&ie=UTF8&ll=51.923599,4.584088&spn=0.018421,0.033731&t=h&z=15In het mooie Capelle aan den IJssel, onder de rook van Rotterdam, heb ik een hoekappartementje op de kop weten te tikken. Na de bouw waren de appartementen eerst bestemd voor de huur. Rond 1965 werden de appartementen verkocht en waren de verkopers van nu, de kopers van toen. Dus sinds het koopappartementen zijn, heeft er niemand anders meer in gewoond.
Een foto van de buitenkant ben ik vergeten te maken. Die komt er later nog aan

De 'mooie' keuken:
![]()
na een spaaractie moet hier een nieuwe keuken komen. Dit geld is op dit moment nog even niet voorradig, maar zal snel komen. Ik twijfel nog wat ik er nu mee moet doen. Moet ik het geheel gewoon een lik verf geven voor een frisse uitstraling of ga ik dit wel een paar maandjes volhouden?
De kleine slaapkamer:
![]()
Hier gaat eigenlijk niets aan gebeuren. Hier komt een drogertje en eventueel een vriezer te staan, samen met een grote kledingkast en misschien nog de computer. Ik heb een laptopje, dus dan hoef ik geen grote lelijke computer in de huiskamer te zetten.
De master bedroom:
![]()
De vloerbedekking gaat eruit en er komt donker laminaat voor in de plaats. Ik denk met speciale inbouwspotjes in het laminaat. Moet wel een mooie uitstraling geven denk ik. Drie muren worden lichtgrijs en 1 muur krijg een hele donkere grijze kleur, terwijl de plinten hoogglans wit worden.
De huiskamer
![]()
![]()
Toen het appartement nog in de huur zat, was het een 4 kamer-appartement. Toen de boel werd verkocht, is 1 kamer bij de huiskamer getrokken. Daardoor is de huiskamer nu zo'n 9 meter lang van de voorkant van het complex tot de achterkant van het complex. Het grote raam zit aan de straatkant en het gedeelte met het kleine raam was vroeger de aparte kamer.
Hier ligt al laminaat dat ik laat liggen, de muren en het plafond worden compleet gewit en de houten delen (plinten, kozijnen, deuren, enz) krijgen een lichtgrijze tint.
De bar:
![]()
Er werd eerst vreemd bij gekeken door een vriend, maar ik ben zelf echt wel enthousiast. De boel wordt helemaal geschuurd en krijgt een zelfde kleur als de houten delen in de woonkamer. Lichtgrijs dus.
Wel wordt de plank die er nu ligt vervangen door een kleinere variant.
[ Bericht 3% gewijzigd door Psychonikeo op 25-12-2008 21:47:44 ]