Tja, waarom nu pas... Dat denk ik een kleine 200 keer per dag m.b.t. mijn oudste zoon (10 jaar moeten zeuren dat er iets met hem aan de hand was... Nu is het een puber met veel verdriet en problemen, die zo graag zijn best doet, maar helemaal kapotgepest is).quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:19 schreef tijnbrein het volgende:
Vandaag had ik weer een gesprek met mijn psycholoog. Nadat ik wat vertelt had over hoe het met mij ging en dat ik met mijn ouders had gepraat. Komt mijn psycholoog met het is misschien een goed idee dat je als nog getest wordt op autisme. Aan de ene kant ben ik blij dat er nu eindelijk geluisterd wordt en dat ik getest wordt. Aan de andere kant waarom nu pas.
Inderdaad lees dit forum er maar op na er staan genoeg voorbeelden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:38 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Tja, waarom nu pas... Dat denk ik een kleine 200 keer per dag m.b.t. mijn oudste zoon (10 jaar moeten zeuren dat er iets met hem aan de hand was... Nu is het een puber met veel verdriet en problemen, die zo graag zijn best doet, maar helemaal kapotgepest is).
Jij bent veel langer op zoek, vermoed ik.
Waarom?
Omdat we niet serieus genomen worden. Niet als PDD-er, niet als ouder die ziet dat er iets niet goed gaat.
En omdat wij daar machteloos tegenover staan (tenzij je een grote zak geld hebt om zelf een goede psych te kunnen betalen).
Dat is het systeem. Wen er maar aan...
Compenseren/camoufleren is nu precies een eigenschap waar autisten goed in zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:02 schreef Lotusss het volgende:
Sinds vandaag officieel PDD-Nos'er... kreeg het etiketje Asperger niet omdat ik niet formeel/pedant genoeg praatte. Maar laat ik mij dat nou net zelf hebben afgeleerd...![]()
Ach ja, compenseren/camoufleren: daar schijn ik best goed in te zijn volgens de psychiater
Toch een kenmerk van Asperger ;-)quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:02 schreef Lotusss het volgende:
Sinds vandaag officieel PDD-Nos'er... kreeg het etiketje Asperger niet omdat ik niet formeel/pedant genoeg praatte. Maar laat ik mij dat nou net zelf hebben afgeleerd...![]()
Ach ja, compenseren/camoufleren: daar schijn ik best goed in te zijn volgens de psychiater
Great minds think alike... ik zie deze posting pas ná mijn vorigequote:Op donderdag 15 januari 2009 20:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Compenseren/camoufleren is nu precies een eigenschap waar autisten goed in zijn.
Hoe voel jij je nu met die diagnose?
Dat kan ook nog inderdaad: dat bepaalde eigenschappen heel normaal zijn totdat je ze allemaal tentoon spreidt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:30 schreef Perico het volgende:
[..]
Als je lijdt aan het syndroom van Asperger, kun je wel 250 subkenmerken ofzo uitkristalliseren met voorbeelden uit de praktijk, die indiceren dat je 'anders' bent. Maar bij al die praktijkvoorbeelden zal er altijd wel een 'normaal' iemand zijn, die zegt: dat heb ik ook.
Alleen hebben zij dat maar met 10% van de dingen ofzo, en een ASS-er kan de grote bulk aanvinken (maar ook niet allemaal).
Ik had eigenlijk niet gedacht dat dat kon. Ik associeer autisme met een slechte motoriek. Maar ach, ik heb eigenlijk vrijwel geen last van sensory overload hoewel dat voor een ander juist erg typerend is. Zo zie je maar.quote:Zo doe ik zelf ook graag aan sport en vragen andere mensen mij ook voor het doen van klussen (want, handig), maar ben ik toch duidelijk een ASS-er.
Misschien welquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:35 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Great minds think alike... ik zie deze posting pas ná mijn vorige
Naja je hebt wel voor de helft gelijk, mijn motoriek is houterig en turnen was altijd een ramp, net zoals lenig zijn. Maar hardlopen, mountainbiken en tennissen op niveau gaat best. En sensory overload is juist 1 van mijn grootste klachten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:40 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik had eigenlijk niet gedacht dat dat kon. Ik associeer autisme met een slechte motoriek. Maar ach, ik heb eigenlijk vrijwel geen last van sensory overload hoewel dat voor een ander juist erg typerend is. Zo zie je maar.
Waarom is het onbeleefd om niet te zoenen? Dat snap ik dus echt niet dat mensen daar een probleem mee hebben als je niet wilt zoenen bij een begroeting. Nee is toch nee. Duidelijk toch.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:34 schreef Maeghan het volgende:
Vraagje, hoe gaan jullie om met het zoenen van onbekenden (je weet wel, de drie beleefdheidszoenen)? Ik moest dat dus gisteren doen en aan een kant wil ik dat niet (ECHT niet) en aan de andere kant weet ik ook wel dat het onbeschoft is om gewoon weg te lopen of om te zeggen 'nee sorry, liever niet' terwijl iedereen dat probleemloos doet. Waren mensen die ik voor het eerst had gezien en zij elkaar voor de tweede keer. Ik vond het eigenlijk bizar.
Ik voel hier groot ongemak bij, vooral met familie. Ze geven me al jaren een hand, behalve 1 hardnekkige tante en mijn moeder wil het ook soms doen, en mijn Spaanse vader altijd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:34 schreef Maeghan het volgende:
Vraagje, hoe gaan jullie om met het zoenen van onbekenden (je weet wel, de drie beleefdheidszoenen)?
-edit-quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:34 schreef Maeghan het volgende:
Vraagje, hoe gaan jullie om met het zoenen van onbekenden (je weet wel, de drie beleefdheidszoenen)? Ik moest dat dus gisteren doen en aan een kant wil ik dat niet (ECHT niet) en aan de andere kant weet ik ook wel dat het onbeschoft is om gewoon weg te lopen of om te zeggen 'nee sorry, liever niet' terwijl iedereen dat probleemloos doet. Waren mensen die ik voor het eerst had gezien en zij elkaar voor de tweede keer. Ik vond het eigenlijk bizar.
Ik wist het wel!quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:41 schreef Perico het volgende:
[..]
Naja je hebt wel voor de helft gelijk, mijn motoriek is houterig en turnen was altijd een ramp, net zoals lenig zijn.
Ik denk dat als ik tijd zou vinden in mijn al bizar drukke leventje, dat ik in staat zou moeten zijn om een bepaalde sport op niveau te kunnen. Je hebt natuurlijk ook het euvel dat je door een bepaald iets geobsedeerd kan raken waardoor je ineens veel beter wordt in die vaardigheid...quote:Maar hardlopen, mountainbiken en tennissen op niveau gaat best.
Dat kon ik nog wel herinneren van onze MSN gesprekken inderdaadquote:En sensory overload is juist 1 van mijn grootste klachten.
Hoe heb je het nu opgelost dan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:34 schreef Maeghan het volgende:
Ik die het alleen wanneer de andere kant het ser se wil, maar zelf het initiatief nemen zou ik niet doen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:34 schreef Maeghan het volgende:
Ik schrijf in principe exact zo als het was aangeleerd, volgens het voorbeeld, dezelfde stijl nog steedsquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:26 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik wist het wel!En hoe is je handschrift?
Mijn handschrift wordt altijd spijkerschrift genoemd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:20 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik schrijf in principe exact zo als het was aangeleerd, volgens het voorbeeld, dezelfde stijl nog steeds
Maar ja, als ik op normaal tempo danwel snel schrijf, is het moeilijker om te ontwaren voor het ongetrainde oog... al hebben de docenten het denk ik wel redelijk kunnen lezen, toch.
Maar vooruit, doktershandschrifjte dan maar.
Had 7 mnd geleden al een voorlopige diagnose, maar vandaag is de diagnose PDD-NOS dus door een "echte"quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:34 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Toch een kenmerk van Asperger ;-)
Hoe voel je je nu?
Sterkte met je studie enzo. Ik hoop voor je dat het allemaal lukt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:29 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Had 7 mnd geleden al een voorlopige diagnose, maar vandaag is de diagnose PDD-NOS dus door een "echte"psychiater gesteld.
En ik voel me dus opgelucht. Zelf was ik er al van overtuigd omdat ook alle puzzelstukjes uit het verleden ineens op hun plek vielen toen ik voor het eerst over ASS las.
Heb nu vooral last met overprikkeling ivm werken naast de studie om rekeningen te kunnen betalen, maar met een verklaring van mijn psych hoop ik binnen niet al te lange tijd Wajong aan te vragen zodat ik niet in de problemen kom met mijn studie.
Thanks!quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:35 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sterkte met je studie enzo. Ik hoop voor je dat het allemaal lukt.
Dat klinkt niet als een doktershandschrift hoor. Had je ook altijd tienen voor schrijven omdat je schrift exact zo was als in het schrijfboek?quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:20 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik schrijf in principe exact zo als het was aangeleerd, volgens het voorbeeld, dezelfde stijl nog steeds
Maar ja, als ik op normaal tempo danwel snel schrijf, is het moeilijker om te ontwaren voor het ongetrainde oog... al hebben de docenten het denk ik wel redelijk kunnen lezen, toch.
Maar vooruit, doktershandschrifjte dan maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |