Goed kijken waar je je voor inschrijft. En misschien is er wel wat antikraak bij jou in de buurt? Dat doet het hier nu wel heel goed paar flatjes die ze eind volgend jaar willen slopen komen nu steeds voller met anti-krakers, best gezelligquote:Op woensdag 24 december 2008 10:43 schreef Monidique het volgende:
Ik sta anders al een jaar ingeschreven,.
Inloten voor een koophuis? Hoe kansloos is dat.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:43 schreef du_ke het volgende:
Toch wel apart nu precies een jaar geleden was ik druk bezig m'n appartementje te kopen. Maar toen was de wereld nog wel anders, moest ingeloot worden omdat hier in de buurt jarenlang niks voor starters was vrijgekomen. Nu staan er van dit type nog wel een stuk of wat te koop en allemaal nog net wat duurder dan die van mij dus dat gaat nog wel goed.
En een andere baan in vergelijking met nu.
Best wat veranderingen in een jaar.
Ja, vast...quote:Op woensdag 24 december 2008 10:45 schreef du_ke het volgende:
En misschien is er wel wat antikraak bij jou in de buurt?
Nou ja inloten niet helemaal ze gingen weg op inschrijfdatum bij de corporatie. Een wat discutabele methode waar ze daarna mee stopten maar goed ik had er geluk meequote:Op woensdag 24 december 2008 10:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Inloten voor een koophuis? Hoe kansloos is dat.
Ik vraag me eigenlijk af wie er uberhaupt zin heeft om vier jaar op zo'n wachtlijst te staan. En wat te doen in de tussentijd? Maar in een bizar dure private huurwoning?quote:Op woensdag 24 december 2008 10:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
In Groningen is de wachttijd gemiddeld 4-8 jaar geworden. Dat krijg je met al die mensen die zich hysterisch prematuur en preventief inschrijven.
Niet zo'n slimme jongens danquote:Op woensdag 24 december 2008 10:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is nu nog niet het geval hoor. Er zijn nog zeker een handvol starters in mijn directe omgeving die de afgelopen paar maand een hypotheek hebben gekregen. Als je maar binnen de NHG normen blijft is er niet zo heel veel aan de hand.
Dat levert zelfs taferelen op van mensen die gaan kamperen bij het kantoor waar de kavels worden uitgegeven.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou ja inloten niet helemaal ze gingen weg op inschrijfdatum bij de corporatie. Een wat discutabele methode waar ze daarna mee stopten maar goed ik had er geluk mee.
Overigens is loten voor bv nieuwbouwkavels niet zo bijzonder.
Ik heb wrs gewoon geluk gehad maar ik betaal voor een ruime bovenwoning midden in het centrum 480e per maand.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af wie er uberhaupt zin heeft om vier jaar op zo'n wachtlijst te staan. En wat te doen in de tussentijd? Maar in een bizar dure private huurwoning?
Dat is best weinig, inderdaad, maar de meeste verhalen die ik erover hoor zijn toch wat minder positief.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb wrs gewoon geluk gehad maar ik betaal voor een ruime bovenwoning midden in het centrum 480e per maand.
Te sneu.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:55 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat levert zelfs taferelen op van mensen die gaan kamperen bij het kantoor waar de kavels worden uitgegeven.
De meeste mensen wonen om te leven niet als investering. Dat vind ik slimmer dan als een bang konijntje zitten wachten op wat er misschien zou kunnen gaan gebeuren in de toekomstquote:Op woensdag 24 december 2008 10:54 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Niet zo'n slimme jongens dan. Nee, ik zeg niet dat er geen hypotheken worden verstrekt, maar dat er minder snel een hypotheek wordt verstrekt, en terecht. Dat betekent gewoon minder vraag.
En dan zwaar teleurgesteld zijn als ze dat kavel in Dalfsen niet krijgenquote:Op woensdag 24 december 2008 10:55 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat levert zelfs taferelen op van mensen die gaan kamperen bij het kantoor waar de kavels worden uitgegeven.
De risicogrens is vermoedelijk in ieder geval wat verschoven; absolute tophypotheken, of hypotheken met een relatief geringe inkomensdekking, sneuvelen dan vermoedelijk het snelst, wat helemaal niet zo'n slechte ontwikkeling is.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:54 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Niet zo'n slimme jongens dan. Nee, ik zeg niet dat er geen hypotheken worden verstrekt, maar dat er minder snel een hypotheek wordt verstrekt, en terecht. Dat betekent gewoon minder vraag.
Groningen is door alle studenten(kamers) natuurlijk een apart verhaal. En ook daar zijn minder populaire wijken (Vinkhuizen, Leeuwenborgh en Beijum) waarvoor je echt geen 4 jaar ingeschreven hoeft te staan.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af wie er uberhaupt zin heeft om vier jaar op zo'n wachtlijst te staan. En wat te doen in de tussentijd? Maar in een bizar dure private huurwoning?
Je schrikt je het apelazerus als je bij bijvoorbeeld direct wonen kijkt. Dan ben je al gauw 1000+ euro kwijt. Maar volgens mij moet j ook niet bij dat soort instellingen gaan zoeken. Dat is vragen om teleurstellingenquote:Op woensdag 24 december 2008 10:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is best weinig, inderdaad, maar de meeste verhalen die ik erover hoor zijn toch wat minder positief.
Lijkt me niet relevant.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Heb jij naast de Nederlandse nationaliteit nog een andere nationaliteit?
Die wijken zijn ook neit echt duur. Maar dan woon je ook niet wat je noemt spectaculair.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Groningen is door alle studenten(kamers) natuurlijk een apart verhaal. En ook daar zijn minder populaire wijken (Vinkhuizen, Leeuwenborgh en Beijum) waarvoor je echt geen 4 jaar ingeschreven hoeft te staan.
Plus een redelijk aanbod aan betaalbare private huur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |