Ik dacht van wel... kga even opzoek...quote:Op woensdag 24 december 2008 00:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is er een wet die bepaald wat een openbare ruimt is en wat niet?
Ja.quote:Op woensdag 24 december 2008 00:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is er een wet die bepaald wat een openbare ruimt is en wat niet?
De meerderheid doet niet hetzelfde. De meerderheid biedt een veel vriendelijkere keuze.quote:Op woensdag 24 december 2008 00:35 schreef Koekz het volgende:
[..]
En als de meerderheid hetzelfde doet is het wel goed?
Daar heb je gelijk in jaquote:Op woensdag 24 december 2008 00:44 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
De meerderheid doet niet hetzelfde. De meerderheid biedt een veel vriendelijkere keuze.
Het is alleen aan de horecaondernemers om die keuze te faciliteren.
Ik moet altijd om toestemming smeken bij de uitsmijter, dus een kroeg is een gesloten bedrijf.quote:Op woensdag 24 december 2008 00:39 schreef Koekz het volgende:
Gesloten: Waar mensen niet naar binnen mogen zonder toestemming: Trein (ja is een voertuig maar geldt als object), Bedrijvenpanden.
Ik moet oorzaak in gevolg in deze echt nog bewezen zien. Ik geloof dat alleen slechte kroegen failliet gaan en dat het rookverbod daar niks mee te maken heeft.quote:Op woensdag 24 december 2008 00:47 schreef Koekz het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in ja
Volgende puntje dan... Wat vind je van de kleine bedrijven dan die failliet gaan door deze wet? En voor iemand reageert op deze vraag... Bedenk eerst even voor jezelf wat je ervan zou vinden als er een wet zou komen die het brood van je plank zou halen...
Paupers willen ze overal weren :pquote:Op woensdag 24 december 2008 00:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik moet altijd om toestemming smeken bij de uitsmijter
Alleen in jouw beleving.quote:Gaat best goed zo![]()
Q.E.D.quote:Op woensdag 24 december 2008 00:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Oh nee joh? En ik maar denken dat er rookruimtes waren en dat er buiten gerookt kon worden?
Oude kleine bruine kroegjes waar iedereen rookt is een ander verhaal... Je kan dit soort dingen niet vergelijken met de totale bevolking vind ikquote:Op woensdag 24 december 2008 00:51 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik moet oorzaak in gevolg in deze echt nog bewezen zien. Ik geloof dat alleen slechte kroegen failliet gaan en dat het rookverbod daar niks mee te maken heeft.
En daarbij:
Slechts een kleine 30% van de Nederlanders rookt en dat aantal daalt. Als je een kroeg draait op een slinkende doelgroep ga je vanzelf wel over de kop. Wet of geen wet.
Het staat de horeca vrij om diensten te leveren waar vraag naar is. Muziek, inrichting, eten, roken/niet-roken. Voor ieder wat wils.quote:Op woensdag 24 december 2008 00:44 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
De meerderheid doet niet hetzelfde. De meerderheid biedt een veel vriendelijkere keuze.
Het is alleen aan de horecaondernemers om die keuze te faciliteren.
Natuurlijk, de rokers hebben de beste papieren in deze discussie.quote:
Is half open.quote:Op woensdag 24 december 2008 00:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik moet altijd om toestemming smeken bij de uitsmijter, dus een kroeg is een gesloten bedrijf.![]()
- "De wet" is geen argument
- "Openbare gelegenheid" is geen argument.
- Schadelijkheid meeroken nog steeds niet bewezen (maartena heeft het zo te merken opgegeven)
Gaat best goed zo![]()
Dus het is niet alleen een slechte wet, hij is ook nog eens overbodig.quote:Op woensdag 24 december 2008 00:51 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Slechts een kleine 30% van de Nederlanders rookt en dat aantal daalt. Als je een kroeg draait op een slinkende doelgroep ga je vanzelf wel over de kop. Wet of geen wet.
Dat is een stokpaardje in dit topic maar ik heb daar nog nooit iets van bewijs van gezien. Ik kom tegenwoordig in minder verschillende kroegen dan vroeger maar ook toen was er nooit een kroeg waar iedereen rookte.quote:Op woensdag 24 december 2008 00:54 schreef Koekz het volgende:
[..]
Oude kleine bruine kroegjes waar iedereen rookt is een ander verhaal... Je kan dit soort dingen niet vergelijken met de totale bevolking vind ik
Je bent duidelijk al een tijd niet meer buiten geweest!!!!quote:Op woensdag 24 december 2008 00:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk, de rokers hebben de beste papieren in deze discussie.
En weer bewijs je bijzonder slecht te zijn in begrijpend lezen.quote:Op woensdag 24 december 2008 00:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus het is niet alleen een slechte wet, hij is ook nog eens overbodig.
Weet je zeker dat je voor deze wet bent?
Dan sta je denk ik niet in contact met de kroegeigenaren van verschillende kleine cafe's.quote:Op woensdag 24 december 2008 00:58 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is een stokpaardje in dit topic maar ik heb daar nog nooit iets van bewijs van gezien. Ik kom tegenwoordig in minder verschillende kroegen dan vroeger maar ook toen was er nooit een kroeg waar iedereen rookte.
Dat is vooral een lekker makkelijke drogredenering omdat het zo slecht te becijferen valt.
En daarmee volstrekt waardeloos als argument.
Dat klopt.quote:Op woensdag 24 december 2008 00:59 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je bent duidelijk al een tijd niet meer buiten geweest!!!!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Dat draait wel bij, die ouderen zullen zich toch gaan realiseren dat eenzaamheid erger is dan eventjes niet roken (of roken op het verwarmde terras of in de rookruimte).quote:Op woensdag 24 december 2008 01:02 schreef Koekz het volgende:
[..]
Dan sta je denk ik niet in contact met de kroegeigenaren van verschillende kleine cafe's.
En je hebt gelijk... niet 100% rookt... 80% ongeveer meestal. soms wat minder, soms wat meer.
Het gaat erom dat veel ouderen die savonds naar de kroeg gingen om daar lekker te zitten met een biertje en een peukie nu thuis blijven omdat dat peukie niet meer kan.
quote:Op woensdag 24 december 2008 01:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat klopt.Overgangsfase, dat houdt ook wel op te bestaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Roken en horeca gaan definitief gescheiden worden, of je het aankunt of niet.Life is what you make it.
Dan gaat het ondergronds verder. Je lost er geen enkel probleem mee op.quote:Op woensdag 24 december 2008 01:11 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Overgangsfase, dat houdt ook wel op te bestaan.
Roken en horeca gaan definitief gescheiden worden, of je het aankunt of niet.
De anti-rokers houden zich muisstil over je link.quote:Op woensdag 24 december 2008 01:12 schreef McKillem het volgende:
Ik ben dan wel geen roker meer maar ik heb in het vorige topic toch wel met een noemenswaardige link gesmeten waar wat interresante dingen gezegt worden over ze zogenaamde meerookfeiten.
Dus dat er geen weerwoord aangeleverd word is gewoon gelul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |