abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 december 2008 @ 07:51:04 #181
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64350270
Toch schattig, hoe de anti-rokers proberen te ontkennen dat er gerookt word in de horeca.

*hips*

Trusten
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64352857
en weer blijft de reactie van Halcon uit....
  donderdag 25 december 2008 @ 13:09:35 #183
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_64353664
quote:
Op woensdag 24 december 2008 20:02 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Investeren????? Bakken met geld verdienen bedoel je. Als ik jou mag geloven was er 5 jaar geleden al een enorme vraag naar rook vrije kroegen.

Waarom heeft niemand deze kroegen dan grootschalig gexplioteerd!?
Omdat ze geen zin hadden om geld te verdienen zeker, of omdat er geen vraag naar was.

Beantwoord mijn vraag nu gewoon direct zonder eromheen te draaien.
Je kunt niet zomaar van niet-rokers verwachten dat als ze het aanbod in niet-rook kroegen onvoldoende vinden zelf maar een kroeg beginnen. Niet iedereen heeft daar aanleg voor. Ik vind het een beetje een zwakteargument. Oh, zijn er geen niet-rook kroegen in een straal van 50 km van je huis? Nou dan begin je er toch zelf een of blijf je lekker thuis?

Verder maakt het natuurlijk weinig uit hoe fijn of niet-fijn bezoekers van de horeca het vinden dat er wel of niet gerookt mag worden. De primaire reden achter het rookverbod is gewoon het recht op een rookvrije werkplek. Ik zie ook niet in waarom de horeca een uitzonderingspositie zou moeten krijgen. En ja, dat recht wordt nageleefd als een plicht omdat anders kroegbazen alleen mensen inhuren die zelf roken of aangeven het niet erg te vinden om in de rook te staan. Want roken verbieden in je kroeg zorgt in ieder geval al voor minder klandizie omdat een deel van de rokers dan wegblijft.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 25 december 2008 @ 13:14:51 #184
pi_64353767
quote:
Op donderdag 25 december 2008 13:09 schreef DionysuZ het volgende:

En ja, dat recht wordt nageleefd als een plicht omdat anders kroegbazen alleen mensen inhuren die zelf roken of aangeven het niet erg te vinden om in de rook te staan.
Ik zie daar geen probleem in.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_64354110
quote:
Op donderdag 25 december 2008 13:09 schreef DionysuZ het volgende:
Je kunt niet zomaar van niet-rokers verwachten dat als ze het aanbod in niet-rook kroegen onvoldoende vinden zelf maar een kroeg beginnen. Niet iedereen heeft daar aanleg voor. Ik vind het een beetje een zwakteargument. Oh, zijn er geen niet-rook kroegen in een straal van 50 km van je huis? Nou dan begin je er toch zelf een of blijf je lekker thuis?
Maar als er vraag is dan ontstaat het wel, ook zonder uitdrukkelijke vraag is het ontstaan, maar geen succes geworden. En als je 10 man bij mekaar verzamelt en een kroeg vertelt dat die gaan komen als hij van een rustige doordeweekse avond een rookvrije avond gaat maken, dan zullen een heleboel daar oren naar hebben. Maar jij verzamelt geen 10 man.
quote:
Verder maakt het natuurlijk weinig uit hoe fijn of niet-fijn bezoekers van de horeca het vinden dat er wel of niet gerookt mag worden. De primaire reden achter het rookverbod is gewoon het recht op een rookvrije werkplek. Ik zie ook niet in waarom de horeca een uitzonderingspositie zou moeten krijgen.
Als dat het primaire doel zou zijn, dan zie ik niet waarom zelfstandig ondernemers in de horeca juist een uitzonderingspositie krijgen.
quote:
En ja, dat recht wordt nageleefd als een plicht omdat anders kroegbazen alleen mensen inhuren die zelf roken of aangeven het niet erg te vinden om in de rook te staan.
In de horeca kan dat ook best wel, iedereen wist waar ze aan toe waren qua luchtkwaliteit toen ze een carriere in de horeca begonnen. En degenen die plotseling longklachten kregen kunnen makkelijk terecht in al die rookvrije horecagelegenheden, want die waren er al en die zullen er blijven.
quote:
Want roken verbieden in je kroeg zorgt in ieder geval al voor minder klandizie omdat een deel van de rokers dan wegblijft.
En er niemand bij komt van al die rookvrije kroegtijgers, jarenlang stonden ze te popelen om eindelijk eens even lekker los te gaan. Is het eindelijk zover, blijkt het geld te kosten, net terwijl de koopkracht maar marginaal stijgt door de kredietcrisis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 25 december 2008 @ 13:55:42 #186
pi_64354635
Ik vind trouwens dat er in de horeca alleen nog maar geheelonthouders mogen werken. Stel je voor dat ze onder hun werk stiekem een borrel pikken en het werk leuk gaan vinden!

Nee nee, dat kan echt niet. In andere bedrijfstakken mag je ook niet werken met een borrel op, dus in de horeca ook niet.
  † In Memoriam † donderdag 25 december 2008 @ 15:51:43 #187
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64356719
quote:
Op donderdag 25 december 2008 13:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind trouwens dat er in de horeca alleen nog maar geheelonthouders mogen werken. Stel je voor dat ze onder hun werk stiekem een borrel pikken en het werk leuk gaan vinden!

Nee nee, dat kan echt niet. In andere bedrijfstakken mag je ook niet werken met een borrel op, dus in de horeca ook niet.
Waarom zou dat alleen gelden voor de horeca? In elke CAO moet opgenomen worden dat werknemers geheelonthouders zijn.
Carpe Libertatem
  donderdag 25 december 2008 @ 18:47:34 #188
3542 Gia
User under construction
pi_64358905
Over een paar jaar heb je een vrijwel geheel rookvrije horeca met hier en daar een stinkkroeg. En geloof maar dat daar dan slechts alleen nog rokers komen en je er niet gewoon adem kunt halen.

Ik verwacht dat het dus vanzelf oplost.

In de tussentijd moet de VWA gewoon goed blijven controleren en vooral flink zware boetes opleggen aan overtreders. Es zien hoe lang ze dit vol gaan houden.

Ik draai in elk geval om als ik een kroeg of restaurant binnenstap waar gerookt blijkt te worden. Zelfs als ik in een restaurant gereserveerd heb, ben ik toch weg.
  donderdag 25 december 2008 @ 18:50:01 #189
3542 Gia
User under construction
pi_64358931
quote:
Op donderdag 25 december 2008 13:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Een beetje kroegbaas/restauranthouder accepteert het niet als het personeel onder werktijd drinkt. Net zo min als een supermarkt houder. Alleen omdat je het verkoopt, wil het nog niet zeggen dat je het, als werknemer vrij mag gebruiken!!

Dat er van die aso-kroegbazen zelf bezopen achter de toog staan en er aso-volk aan de bar zit dat dat nog grappig vindt ook, wil nog niet zeggen dat dit zo hoort of normaal is.
  donderdag 25 december 2008 @ 18:54:28 #190
pi_64358969
quote:
Op donderdag 25 december 2008 18:50 schreef Gia het volgende:

Dat er van die aso-kroegbazen zelf bezopen achter de toog staan en er aso-volk aan de bar zit dat dat nog grappig vindt ook, wil nog niet zeggen dat dit zo hoort of normaal is.
Als de klanten het er niet mee eens zijn blijven ze vanzelf weg. Je komt in de kroeg voor de lol, een concept dat jou blijkbaar onbekend is.
pi_64359082
quote:
Op woensdag 24 december 2008 20:02 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Investeren????? Bakken met geld verdienen bedoel je. Als ik jou mag geloven was er 5 jaar geleden al een enorme vraag naar rook vrije kroegen.

Waarom heeft niemand deze kroegen dan grootschalig gexplioteerd!?
Omdat ze geen zin hadden om geld te verdienen zeker, of omdat er geen vraag naar was.

Beantwoord mijn vraag nu gewoon direct zonder eromheen te draaien.
Investeren omdat men zich moet aanpassen aan het asociale gedrag van enkelen. Ik draai er niet omheen. Jij draait er om heen of snapt het punt niet.

Waarom moet de partij die zich wel weet te gedragen aanpassen aan de partij die zich niet weet te gedragen? Nu gewoon een duidelijk en concreet antwoord of opkrassen.
pi_64359092
quote:
Op donderdag 25 december 2008 18:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als de klanten het er niet mee eens zijn blijven ze vanzelf weg. Je komt in de kroeg voor de lol, een concept dat jou blijkbaar onbekend is.
Steeds minder mensen roken en steeds meer kroegen zullen het rookverbod strict naleven.
  donderdag 25 december 2008 @ 19:09:57 #193
pi_64359139
quote:
Op donderdag 25 december 2008 19:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Steeds minder mensen roken
Dan is het verbod dus helemaal niet nodig.
pi_64359152
quote:
Op donderdag 25 december 2008 19:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jawel. Nog steeds roken er behoorlijk wat mensen en elke roker is er één teveel!
  donderdag 25 december 2008 @ 19:20:32 #195
pi_64359256
quote:
Op donderdag 25 december 2008 19:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jawel. Nog steeds roken er behoorlijk wat mensen en elke roker is er één teveel!
Eenzame opsluiting op water en brood! Dat zal ze leren!
pi_64359267
quote:
Op donderdag 25 december 2008 19:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Eenzame opsluiting op water en brood! Dat zal ze leren!
Het is dat jij het voorstel doet.
pi_64364670
quote:
Op donderdag 25 december 2008 06:14 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Denk dat het punt is dat veel niet rokende stappers geen punt maken van rook, in tegenstelling tot de rest van niet rokend nederland.
Gewoon een kwestie van wennen
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_64373122
quote:
Op donderdag 25 december 2008 18:47 schreef Gia het volgende:
Ik draai in elk geval om als ik een kroeg of restaurant binnenstap waar gerookt blijkt te worden. Zelfs als ik in een restaurant gereserveerd heb, ben ik toch weg.
Zonder te betalen hoop ik. Serieus. Ik vind dat jij het recht hebt om te weten waar je aan toe bent qua luchtkwaliteit als je een restaurant of café binnenstapt. Halverwege de maaltijd of eerder erachter komen dat de luchtkwaliteit achteruit holt is niet de bedoeling.

Helaas zijn horecagelegenheden niet in de positie om op de deur aan te geven of er wel of niet gerookt mag worden, omdat de VWA dan makkelijker en dus meer boetes kan uitdelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 26 december 2008 @ 17:55:45 #199
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_64381084
Dit gaat dus al 27 delen zo... Welles, Nietes, bla bla bla. What the fuck, laat elkaar lekker met rust en ga de rest van het jaar feestvieren ofzo.
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
pi_64383048
quote:
Op donderdag 25 december 2008 19:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Stohalmen...
Het steeds verder voortschrijdende rookverbod zorgt ervoor dat verslaafde mensen gaan nadenken over hun verslaving, en dat mensen die eraan willen beginnen zich nog eens achter het oor krabben.
Roken wordt steeds minder 'normaal'. En dat is prima, na honderden jaren rookterreur.
Roken blijft waarschijnlijk wel, maar het is al lang niet meer normaal dat iedereen zomaar overal loopt te paffen. Rokers worden minder in aantal en zoeken sneller de buitenlucht op.
Dankzij verboden wordt dat versterkt - want uit henzelf komt het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')