abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64416165
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 19:53 schreef jogy het volgende:
Is het kringloopsysteem van water kapot ofzo? Hebben we een lek in dit gesloten systeem genaamd 'aarde' ?
Eerst even bijlezen graag.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64416541
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 20:12 schreef Aoristus het volgende:

[..]

me dunkt.

Ik zou het trouwens wel eens interessant vinden hoe een en ander vergeleken wordt. Een paar schoenen is maar een deel van een koe bijvoorbeeld, kun je dan nog steeds zeggen dat er 8000 L voor een paar nodig is?
Als je het echt interessant vindt: er zijn methodes ontwikkeld om een LevensCyclusAnalyse (LCA) te maken. Je kunt, op basis van die methodes, ook deelanalyses maken.
Ikzelf vond en vind het fascinerend.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64416624
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 19:53 schreef jogy het volgende:
Is het kringloopsysteem van water kapot ofzo? Hebben we een lek in dit gesloten systeem genaamd 'aarde' ?
het gaat om de beschikbaarheid van voor consumptie geschikt water .. en dat wordt steeds schaarser als wij ons niet voorbereiden op klimatologische veranderingen ..

neem bvb het verdwijnen van de gletsjers wereldwijd, dat heeft gevolgen voor de waterhuishouding langs de gehele route van het smeltwater .. het water is er nog wel, ergens, maar dus niet meer daar waar het vroeger altijd was
pleased to meet you
  zondag 28 december 2008 @ 00:29:23 #164
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64417698
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:57 schreef moussie het volgende:

[..]

het gaat om de beschikbaarheid van voor consumptie geschikt water .. en dat wordt steeds schaarser als wij ons niet voorbereiden op klimatologische veranderingen ..

neem bvb het verdwijnen van de gletsjers wereldwijd, dat heeft gevolgen voor de waterhuishouding langs de gehele route van het smeltwater .. het water is er nog wel, ergens, maar dus niet meer daar waar het vroeger altijd was
Nou, het zal niet volgend jaar zo ver zijn dus NU hebben we nog genoeg tijd om bijvoorbeeld desalinatiefabrieken op te zetten, zoals de dus al eerder vermeldde in het Midden Oosten. Maarja, vrijelijk verkrijgbaar water heeft geen winstmarge.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_64417733
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je kent het onderzoek?
Of je bent een insider?
Verlicht ons dan met argumenten, in plaats van met prietpraat.
Ik heb jou nog niet op een argument kunnen betrappen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_64417817
quote:
Op zondag 28 december 2008 00:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik heb jou nog niet op een argument kunnen betrappen.
Dan heb je niet gelezen. Dat kan natuurlijk ook.
pi_64423502
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 19:40 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is natuurlijk een karikatuur. Ik heb zelf wel eens voor een bedrijf gewerkt (heb jij dat ook?), en daar werd echt niet alleen aan winst gedacht. Hoe houd je je beste werknemers vast, hoe produceer je zo efficient mogelijk, ook met het oog op het milieu, etc.
Ik vind het niet zo karikaturaal. Ja ik werk fulltime al 16 jaar, als ik krantbezorgen en ander bijbaantjes mee-tel al 24 jaar, alleen maar in het bedrijfsleven. En daar zie ik met eigen ogen dat het alleen maar om winst maken gaat. De bijzaken die je nu erbij haalt doen ze alleen maar omdat dat ook bijdraagt aan de winstmaximalisatie. Grote bedrijven gaan hier volgens mij wel wat serieuser mee om dan MKB bedrijven. Ik ben alleen maar werkzaam geweest in het MKB maar genoeg van mijn kennissen werken wel bij grote bedrijven waar er ook wel altijd vreemde dingen in organisaties gebeuren.

Zo'n leuk feitje als zijnde hoe houdt ik mijn beste werknemers vast vindt nog vaak op een heel simplistisch niveau plaats bij veel MKB bedrijven. Met het millieu houdt het MKB vaak alleen maar rekening omdat het moet van de overheid. Veel bedrijven zijn penny wise pound foolish, dat komt dan vaak omdat deze geleid worden door boekhouders welke investeringen binnen 2 jaar terug verdiend willen hebben.
pi_64426276
quote:
Op zondag 28 december 2008 00:29 schreef jogy het volgende:

[..]

Nou, het zal niet volgend jaar zo ver zijn dus NU hebben we nog genoeg tijd om bijvoorbeeld desalinatiefabrieken op te zetten, zoals de dus al eerder vermeldde in het Midden Oosten. Maarja, vrijelijk verkrijgbaar water heeft geen winstmarge.
Hoeveel vrijelijk verkrijgbaar water is er dan nog ? Is het water dat er nu uit je kraan stroomt vrijelijk verkrijgbaar of heeft dat eerst tig cycli zuiveringen doorgemaakt voor het uit je kraan komt ?
Dat dan even afgezien dat we er alleen maar naar kunnen raden wat er met het grondwaterpeil zou gebeuren als iedereen nou zijn eigen pomp zou gaan slaan ..
En hoe los je dat op voor landen die niet aan zee liggen, de landen waar bvb de boontjes voor je koffie groeien .. daar heeft de bevolking ieder jaar minder water voor consumptie omdat dat gebruikt wordt om jouw boontjes te bevloeien ?
pleased to meet you
pi_64426514
in openbaringen staat dat er oorlogen zullen komen om water
  zondag 28 december 2008 @ 13:38:38 #170
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64427658
quote:
Op zondag 28 december 2008 12:52 schreef moussie het volgende:

[..]
Dat dan even afgezien dat we er alleen maar naar kunnen raden wat er met het grondwaterpeil zou gebeuren als iedereen nou zijn eigen pomp zou gaan slaan ..
Een grondwaterpomp is vergunningplichtig in Nederland
censuur :O
pi_64428283
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Een grondwaterpomp is vergunningplichtig in Nederland
precies, anders zou het op een ramp uitdraaien
pleased to meet you
pi_64428322
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:00 schreef JoPiDo het volgende:
in openbaringen staat dat er oorlogen zullen komen om water
http://www.mideastweb.org/water.htm
pleased to meet you
pi_64428347
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:22 schreef Meddo het volgende:

[..]

weet je wel hoeveel water er wordt gebruikt bij het produceren van een douchkop, een waterleiding of een thermostaat
Maar die gaan jaren mee, een kop koffie niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')