Ja,quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:04 schreef Meddo het volgende:
Een professor van de Universiteit van de Nederlandse stad Twente
Dan lijkt het me nuttiger te investeren in waterzuivering dan niet soort onzinnige onderzoekjes.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:14 schreef devuser_250 het volgende:
ik denk dat het onderzoek wilt aantonen dat we ons waterverbruik moeten minderen om de volgende generaties ook dezelfde luxe als drinkbaar water te mogen geven.
Gebruikt natuurlijk, maar zo klinkt het alsof het veel is.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:17 schreef DS4 het volgende:
Wordt het water VERbruikt of GEbruikt?
Ik denk dat we vooral efficiënter met water moeten omgaan. Maar bovendien dat we ons moeten realiseren dat ieder levend mens energie verbruikt. Maatregelen tegen de overbevolking van deze planeet verdienen daarom prioriteit.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:14 schreef devuser_250 het volgende:
ik denk dat het onderzoek wilt aantonen dat we ons waterverbruik moeten minderen om de volgende generaties ook dezelfde luxe als drinkbaar water te mogen geven.
@ Maverick_tfd: het is niet omdat ik dit een interessant artikel vind, dat ik nu een "klimaatgestapo" ben.quote:Dan lijkt het me nuttiger te investeren in waterzuivering dan niet soort onzinnige onderzoekjes.
Oh en ik krijg hier dezelfde rillingen van als van de klimaatgestapo, maar dat terzijde.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:19 schreef Yi-Long het volgende:
Dus ipv een kopje koffie smorgens om wakker te worden, kun je beter een half uur onder de koude douche staan ofzo!? (!)
Ok, doen we dat toch voortaan....
Ik bedoelde bij het artikel, niet bij jou reactie, ik beschuldig je er niet van bij de klimaatgestapo te horen hoorquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:22 schreef devuser_250 het volgende:
[..]
@ Maverick_tfd: het is niet omdat ik dit een interessant artikel vind, dat ik nu een "klimaatgestapo" ben.
Een aardig deel zal wel opgenomen worden door die planten.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:21 schreef Beelzebufo het volgende:
Even een inhakertje op die 140 liter voor een kopje koffie van zeg 150 ml.
Die 139 liter nogwat verdwijnt niet zomaar lijkt me?
Vaak wordt drinkwater gebruikt voor zaken waar ook "gewoon" water gebruikt kan worden. Toiletten en douches verbruiken al gigantische hoeveelheden drinkwater.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:22 schreef Ole het volgende:
Dat water komt toch weer ergens terug? Dat verdwijnt toch niet?
Hoezo??? Wordt het vuiler ofzo? Meer kosten om het schoon te maken? Raakt het op?quote:Dat water een kostbaar goed wordt in de toekomst, was al bekend.
Maar we hebben niet echt een tekort aan drinkwater in nederland of wel dan? Mij lijkt het een beetje een non-issue eerlijkgezegd.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:26 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Vaak wordt drinkwater gebruikt voor zaken waar ook "gewoon" water gebruikt kan worden. Toiletten en douches verbruiken al gigantische hoeveelheden drinkwater.
Wat wou je er dan mee doen? Alles opdrinken? Lijkt me zinloos! Het huidige systeem is simpelweg het goedkoopst, het alternatief is dat je drinkwater uit flessen moet halen, en "grijs" water gebruiken voor de WC... Dan ben je duurder uit.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:26 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Vaak wordt drinkwater gebruikt voor zaken waar ook "gewoon" water gebruikt kan worden. Toiletten en douches verbruiken al gigantische hoeveelheden drinkwater.
De hoeveelheden blijven gelijk, het kost alleen energie om het te zuiveren.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:22 schreef Ole het volgende:
Dat water komt toch weer ergens terug? Dat verdwijnt toch niet?
Drinkbaar water zal waarschijnlijk in de toekomst duurder worden dan olie, wegens de schaarste. Kijk maar naar Darfoer waar er al gevochten wordt om water.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:27 schreef Py het volgende:
Ik snap de eerste zin van het artikel niet.
[..]
Hoezo??? Wordt het vuiler ofzo? Meer kosten om het schoon te maken? Raakt het op?
Je gebruikt het, het spoelt weg, wordt weer gezuiverd en je kan het weer opnieuw gebruiken
Jamaar ik zie niet hoe hier in Nl. het water schaars kan wordenquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:34 schreef devuser_250 het volgende:
[..]
Drinkbaar water zal waarschijnlijk in de toekomst duurder worden dan olie, wegens de schaarste. Kijk maar naar Darfoer waar er al gevochten wordt om water.
De vraag had een retorisch karakter...quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:18 schreef Fastmatti het volgende:
Gebruikt natuurlijk, maar zo klinkt het alsof het veel is.
Zo'n gelul. Echt getover met de statistieken.quote:75 liter water voor een pintje bier
Als het zeewater niveau zo hard gaat stijgen als ons wordt voorgehouden dan lijkt het me juist uitermate verstandig om zoveel mogelijk water te verbruiken en kwijt te raken.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:14 schreef devuser_250 het volgende:
De volgende generaties gaat het water duurder worden wegens een te grote vraag en een te weinig aanbod aan drinkbaar water.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:39 schreef Py het volgende:
[..]
Jamaar ik zie niet hoe hier in Nl. het water schaars kan worden![]()
En in het eerste zinnetje wordt even gesteld dat water een kostbaar goedje gaat worden. Ik heb ff iets gemist volgens mij
Onzin. Het gaat om zoet water. Zeewater is zout en bijzonder lastig om te zetten naar zoet water.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:48 schreef FJD het volgende:
[..]
Als het zeewater niveau zo hard gaat stijgen als ons wordt voorgehouden dan lijkt het me juist uitermate verstandig om zoveel mogelijk water te verbruiken en kwijt te raken.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:48 schreef FJD het volgende:
[..]
Als het zeewater niveau zo hard gaat stijgen als ons wordt voorgehouden dan lijkt het me juist uitermate verstandig om zoveel mogelijk water te verbruiken en kwijt te raken.
http://www.pidpa.be/nl/water/waterschaarste.htmquote:Wanneer wij onze aarde bekijken vanuit de ruimte, zien wij een ‘blauwe planeet’. 70 % van het aardoppervlak is immers bedekt met water. Als de aarde helemaal vlak zou zijn, dan was ze één zee, 3.700 meter diep. Een onuitputtelijke bron, zo lijkt het. Maar 97 % van het 1,4 miljard kubieke kilometer aanwezige water is zeewater, en meer dan 2 % is ijs. Wat overblijft, bevindt zich ofwel op grote diepte, of is sterk vervuild. Dit betekent dat slechts 0,003 % onmiddellijk geschikt is om te worden gebruikt voor de drinkwatervoorziening.
Let je wel op het woord "onmiddelijk"? Zeewater geschikt maken voor consumptie is nou ook weer niet zo schandalig moeilijk dat de hele wetenschap zich al decennia daar over buigt. Als je op die manier je stukjes insteekt dan kun je van alles wel urgent probleem maken.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:56 schreef devuser_250 het volgende:
http://www.pidpa.be/nl/water/waterschaarste.htm
Hmm ok. Er komen meer verbruikers bij. Dus als die Chinezen met zn allen beginnen hun fruit te wassen enzo dan raakt hier ook het water op.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:52 schreef devuser_250 het volgende:
[..]
De volgende generaties gaat het water duurder worden wegens een te grote vraag en een te weinig aanbod aan drinkbaar water.
Om op je eerste vraag te beantwoorden, zie deze link: http://www.pidpa.be/nl/water/waterschaarste.htm
Zoals ik al zei: suggestief!quote:Dit betekent dat slechts 0,003 % onmiddellijk geschikt is om te worden gebruikt voor de drinkwatervoorziening.
inderdaad volgens deze gegevens 0,85 miljard liter per aarde bewoner (mens)quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: suggestief!
0,003% van het water is nog steeds HEEL ERG VEEL en het wordt continu aangevuld.
Voor een betere wereld begin je bij jezelf.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat we vooral efficiënter met water moeten omgaan. Maar bovendien dat we ons moeten realiseren dat ieder levend mens energie verbruikt. Maatregelen tegen de overbevolking van deze planeet verdienen daarom prioriteit.
het zal de tijd van het jaar zijn om sprookjes tevoorschijn te toveren..quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:34 schreef devuser_250 het volgende:
[..]
Drinkbaar water zal waarschijnlijk in de toekomst duurder worden dan olie, wegens de schaarste. Kijk maar naar Darfoer waar er al gevochten wordt om water.
Hier stopte ik met lezen, want dit is al onzin.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:02 schreef devuser_250 het volgende:
Dat water een kostbaar goed wordt in de toekomst, was al bekend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |