Ik hou heel erg van je!! Ik loop sws over van liefde op het momentquote:Op dinsdag 23 december 2008 14:01 schreef P.F het volgende:
Zo ik heb even tactisch gestemd al ben ik het er niet mee eens
Dank je wel! Dit sla ik op.quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jamie's basis risottorecept
Stap 1: Verhit de bouillon. Verhit in een andere pan de olijfolie en boter en fruit de ui, de knoflook en de bleekselderij* 15 minuten op heel laag vuur zonder ze te laten verkleuren. Voeg de rijst toe wanneer de groenten zacht zijn en zet het vuur hoger.
Stap 2: Bak de rijst al roerend ongeveer een minuut tot hij enigszins glazig wordt. Voeg er al roerend de vermout of wijn** door. De scherpe kantjes van de alcohol verdwijnen, de rijst absorbeert het smakelijk extract.
Stap 3: Schep de eerste soeplepel hete bouillon met een flinke mespunt zout*** bij de rijst wanneer de wijn ingekookt is. Temper het vuur opdat de rijst niet te snel aan de buitenkant gaar wordt. Blijf lepels bouillon toevoegen en blijf roeren en masseer zo'n beetje het romige zetmeel de rijst uit. Laat iedere lepel bouillon opnemen voor je er de volgende bij schept. Dit duurt al met al ongeveer 15 minuten****. Proef de rijst: is hij gaar? De rijst moet zacht zijn maar nog wel beet hebben. Wanneer de bouillon op is voor de rijst gaar is, kun je nog wat kokend water toevoegen.
Stap 4: Roer er van het vuur de boter en de Parmezaanse kaas door. Doe een deksel op de pan en laat hem 2 minuten staan. Dit is het belangrijkste onderdeel voor perfecte risotto want nu wordt hij onbehoorlijk romig en glad zoals het hoort. Eet de risotto zo snel mogelijk om van de mooie textuur te genieten.
Bron
* Ik gebruik geen bleekselderij.
** Ik gebruik hier droge witte wijn voor, het huismerk van de supermarkt.
*** Doe ik niet. Je moet voorzichtig zijn met zout omdat je al bouillon toevoegt.
**** Dat zal best, maar als jij merkt dat het na 15 minuten nog echt niet gaar is dan moet je gewoon doorgaan!
Ik wil winnenquote:Op dinsdag 23 december 2008 14:03 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik hou heel erg van je!! Ik loop sws over van liefde op het momentMisschien moet ik die energie even in de kerstboodschappen gaan stoppen
Je hebt nog meer stemmen gekregen, van Liejannuh ook!quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:03 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik hou heel erg van je!! Ik loop sws over van liefde op het momentMisschien moet ik die energie even in de kerstboodschappen gaan stoppen
Nou kom. Biecht op. Welke film is het?quote:
Dan is het een heel goede beslissing!quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
owh wat houd ik van mn motorecht.. toen ik net naar huis reed wist ik 't zeker, het is mijn kindje en hij verdient het.... ik zou echt ongelukkiger worden als ik het niet zo doen en op een barrel rond zou gaan rijden omdat dat het enige is wat ik dán nog kan betalen.. dan steek ik liever geld in deze operatie...
geen filmquote:Op dinsdag 23 december 2008 14:05 schreef Greys het volgende:
Nou kom. Biecht op. Welke film is het?
Want je bent een man van weinig woorden vandaag!
Jij kameleon!quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:07 schreef Abbadon het volgende:
[..]
geen filmgewoon bezig in huis....vandaag ben ik het stille, mysterieuze type
Ik ga m'n broertje ook even overtuigen om te stemmenquote:Op dinsdag 23 december 2008 14:09 schreef Greys het volgende:
Jeeeeeeeeeeej klonen en stemmerts op Co!
Weer punten er bij!
Ik heb zoveel verschillende kantenquote:Op dinsdag 23 december 2008 14:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Jij kameleon!
Maar eh... bézig? Als in opruimen enzo?
Jij hebt zo'n fascinerend levenquote:Op dinsdag 23 december 2008 14:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik zag net een chipje die leek op Pacman![]()
quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:13 schreef P.F het volgende:
Tof:
- neen
- SHE
Niet tof:
De rest
Oooooh maar weet je, ik wou graag winnen, maarrr ik denk tactisch en het heeft geen zin om ook campagne te voeren voor een geit met een vlek dan kan ik beter die stemmen allemaal aan jou geven zodat iemand van ons ze wint.. Dus nu heb je nog een campagne leider er bij
quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:15 schreef Greys het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
LIEVE LURKERS! (En ik weet dat jullie massaal mee zitten te gluren)
Doe iets terug voor al die lol die je aan deze topics beleeft! Dit is je kans!
Je hoeft niet uit de kast te komen, maar zou je even in dit topic op Conleche willen stemmen?
ZE WIL DIE SLOFFEN!
[STEMTOPIC] DE TOFSTE FOK! KERST AVATAR #2
Dit is de avatar van Conleche en ze verdient je stem omdat ze hem zelf getekend heeft:
[ afbeelding ]
Grote dank!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jaaaquote:
Oké goeiequote:Op dinsdag 23 december 2008 14:15 schreef conleche het volgende:
[..]
En als je dan in Amsterdam komt wonen dan doen we gewoon Co-ouderschap met die sloffen!! De ene week jij en de andere ik!! Is dat wat?
Ik laf je, bolletje.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:13 schreef P.F het volgende:
Tof:
- neen
- SHE
Niet tof:
De rest
Oooooh maar weet je, ik wou graag winnen, maarrr ik denk tactisch en het heeft geen zin om ook campagne te voeren voor een geit met een vlek dan kan ik beter die stemmen allemaal aan jou geven zodat iemand van ons ze wint.. Dus nu heb je nog een campagne leider er bij
ze krijgt bloedverdunners omdat ritmestoornissen (en berhoogde hartslag/vermindrde pompfunctie) hogere kans op stolsels geeft. bij de trombosedienst bleek haar bloed idd helemaal niet goed, dus ze is flink aan de verdunenrs gezet.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom krijgt ze bloedverdunners? In verband met die medicijnen?
[..]
Goed dat ze naar de dokter is gegaan! Als ze in het ziekenhuis moet blijven dan is dat maar goed ook. Daar kunnen ze haar hart in de gaten houden en eventueel ingrijpen mocht dat nodig zijn. Het is echt de beste plek voor haar om te zijn als het niet helemaal goed gaat. Het is niet leuk zo met de kerst, maar het is ook wel geruststellend.
ik ga in principe nu voor een nieuwe en laten monteren in de werkplaats, ga daar voor sparenquote:Op dinsdag 23 december 2008 14:14 schreef P.F het volgende:
Ja echt fijn MB! Kijk eens voor tweedehands uitlaten @ MP
doet mijn vader ook vaak
is nie materialistisch, nie! Is een kwestie van weten wat je gelukkig maakt en dat voor jezelf over hebbenquote:Op dinsdag 23 december 2008 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
maar ik.. argh! waarom ben ik zo materialistischzonder mn motor ben ik geen MoBlo meer
wat fijn maria!!quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Gelukkig Kwakje! Smak voor jou! *mwah*
Oh trouwens, oma is niet meer deliriousHet lag waarschijnlijk aan de medicijnen en ze kan vandaag geopereerd worden! *keeps fingers crossed* Go oma, go oma, go oma!
*yay*quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:18 schreef kwakveense het volgende:
dankjulliewel allemaal voor t meeleven!!
net telefoon van mn mama dat t allemaal meevalt. bleek een opleving te zijn van de symptomen die ze dus al had, en heeft nu extra medicijnen. (ze was naar de dokter gegaan omdat ik t zei gisteren...ze was wel blij, ze werd heel serieus genomen.)heeft aan alle machines gelegen, en er was niks te zen van een infarct of een verhoogde kans op een infarct, zag er allemaal goed uit verder.... dus ze is weer naar huis.
[..]
ze krijgt bloedverdunners omdat ritmestoornissen (en berhoogde hartslag/vermindrde pompfunctie) hogere kans op stolsels geeft. bij de trombosedienst bleek haar bloed idd helemaal niet goed, dus ze is flink aan de verdunenrs gezet.
idd. geruststellend dat er verder niks nieuws/ergers is.
in t nieuwe jaar krijgt ze een cardioversie, elektrische chokken om t hart weer op een normaal ritme te proberen te krijgen....
Ja, geweldig! Ik ben ook dol op technische gesprekken over auto's, machines en bouwplannenquote:Op dinsdag 23 december 2008 10:44 schreef Merel het volgende:
[..]
Oh en ik vind het altijd zo gaaf als loveli in geheimtaal praat over motoren en uitlaten enzo. Ik snap er geen bal van maar het klinkt heel stoer!
quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:22 schreef SHE het volgende:
[..]
*yay*
En met jou gaat het ook goed he?![]()
Ik ben super trots op je en je pakketje komt zeer schnell!
Aaaw arme opa! Dat lijkt me best erg, als je het allemaal nie meer zo weet en dan overstuur raaktquote:Op dinsdag 23 december 2008 14:22 schreef kwakveense het volgende:
[..]
wat fijn maria!!
oude mensen kunnen al zo worden van puur in t ziekenhuis liggen trouwens, meestal gaat t dan weer over als ze lichamelijk wat opknappen.
opa heeft deze week bijvoorbeeld heel hard zitten huilen dat ie van zn vriendin niet meer thuis mocht komen omdat ie de geboorte van t kindje had gemist *koekkoek* (ze is 76)
Hey! *beledigd kijk*quote:
Wat goed! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:24 schreef Syrena het volgende:
Ohhh die sloffen wil ik ook welIk heb vandaag mijn IceSave geld teruggekregen
(het brandt een beetje....)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |