Het is geen vrouw.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:36 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ooh geil, doe ik het voor! Kan ie ook schoonmaken en koken?
Tuurlijk niet.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:18 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het geen stijgende prijzen zijn waar we het hier over hebben?
Aháquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:31 schreef miodzio het volgende:
[..]
Goeie uitleg van ratjetoe, hoe het zit met die pakketten is ongeveer het volgende:
De bank heeft de hypotheekschuld van de 'arme' Amerikaanse huizenbezitters verpakt in dergelijke pakketjes die vanwege de constructie (hoog rendement voor de houder) aantrekkelijk zijn voor anderen. Er werd op een gegeven moment dus gehandeld in pakketjes hypotheekschuld waar de arme burger een hoge rente voor moest betalen (uiteindelijk). Deze pakketjes werden door de bank verhandeld zodat zij niet meer met het risico zaten, dit was voor de nieuwe houder. De pakketten zijn wel tientallen keren van eigenaar gewisseld waardoor niemand meer wist wat de oorspronkelijke inhoud was. Op zich geen goeie manier van handelen, maar het kon wel.
Deze pakketten hebben een bepaalde waarde, deze waarde is gebaseerd op de marktwaarde (wat de gek er voor geeft). Wanneer deze markt echter instort, zoals is gebeurd, zijn deze pakketten dus eigenlijk niets meer waard, want het oorspronkelijke product is uit het zicht verdwenen. De banken leggen beslag op het huis aangezien zij geld willen zien, maar omdat de huizenmarkt ook instort zit hier ook weinig geld meer in. Kortom, een hoop gesjoemel met geld dat er eigenlijk niet is.
Dit is ongeveer de situatie, misschien kan iemand mij aanvullen/corrigeren.
Haha ja staatssteun is niet iets dat zomaar in het rond gestrooid zou moeten worden, en al helemaal niet voor het betalen van bonussen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:36 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zie het laatste deel toch eigenlijk precies anders. Goldman Sachs probeert niemand gerust te stellen, omdat, als Goldman Sachs dat deed, ze waarschijnlijk minder staatssteun zouden krijgen.
Als Goldman geen bonussen zou uitkeren, voor één jaar, zou men geen staatssteun nodig hebben. Dan zou iedere werknemer, van CEO tot koffiejuffrouw nog gewoon zijn salaris krijgen (en is er dus geen reden tot paniek). En het mooie is nog, de belastingbetaler hoeft geen 10 miljard op te hoesten en Goldman mag nog steeds zijn eigen beleid bepalen.
En verder, de belastingbetaler weet dan ook, door juist geen 10 miljard aan de bank te geven, dat Goldman Sachs zich ook even realiseert dat het ook verkeerd af kan lopen. Dat ze niet onschendbaar zijn. De gedachte van onschendbaarheid is nu juist waargemaakt. Het maakt als bank niet uit wat je doet, of hoe slecht je beleid is. Als je het verknalt, komt de staat je redden. En krijg je nog een bonus ook.
En dát is echt ronduit belachelijk.
Staatssteun zou men pas als laatste redmiddel in moeten zetten. Niet om de continuïteit van de bonussen voort te zetten. Het lijkt me erg sterk om te verwachten dat je altijd een bonus zou krijgen, onafhankelijk van de prestaties van het bedrijf of de branche zelf.
Tegen de tijd dat het omvalt zijn ze wel inmiddels alweer miljonair.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:37 schreef DurumDoner het volgende:
Tja je zou zeggen dat de mensen die dat soort constructies verzinnen toch ook echt wel doorhebben dat dat niet lang goed kan gaan.
Maar wat als:quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ahá![]()
Bizar is dat he, dat ze dan gewoon tientallen miljarden stoppen in iets waarvan ze niet weten wat het is. Als ik m'n geld ergens instop, al is het 100 euro, wil ik echt precies weten wat het inhoudt (al blijk je dan nog de mist in te kunnen gaan -> icesave)
En dat is dus zo zonde, dat mensen zo heerlijk aan zichzelf kunnen denken altijdquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Maar wat als:
- het niet jouw geld is
- het de eerste 2 jaar winst maakt
- en jij daardoor een flinke bonus krijgt
- en vervolgens op je 32e met vervroegd pensioen naar Hawaii kunt gaan.
Zou je het dan wel doen?
Haha goed punt welquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Maar wat als:
- het niet jouw geld is
- het de eerste 2 jaar winst maakt
- en jij daardoor een flinke bonus krijgt
- en vervolgens op je 32e met vervroegd pensioen naar Hawaii kunt gaan.
Zou je het dan wel doen?
Dollartekens, hè.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:44 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
En dat is dus zo zonde, dat mensen zo heerlijk aan zichzelf kunnen denken altijd!
Het idee is ook dat de koopkracht toeneemt door de deflatie van het geld. Deze crisis draait niet om hyperinflatie (in grote lijnen wel) maar om de directe gevolgen van de deflatie. Dat sloopt een land enorm.quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:02 schreef de_boswachter het volgende:
Banken gaan failliet, bouwwerkzaamheden zijn voor een onbepaalde tijd stilgelegd. de koopkracht wordt minder
De benzine is lekker goedkoop en op meer punten neemt mijn koopkracht toe.
Het is maar waar je je voldoening uit haalt.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:57 schreef Beauregard het volgende:
En de_boswachter, die in dit geval TS is, heeft zich niet meer laten horen, dus het lijkt er op dat hij overtuigd is en er nu eindelijk wel iets van begrijpt. Heerlijk!
Rot toch eens op met dat superieure kutttoontje manquote:Op dinsdag 23 december 2008 18:57 schreef Beauregard het volgende:
Fraai dat twee 'niet-KLB' users zorgdragen voor succesvolle en serieuze voortzetting van zowaar het eerste topic met inhoud in dit subforum! Chapeau!.
En de_boswachter, die in dit geval TS is, heeft zich niet meer laten horen, dus het lijkt er op dat hij overtuigd is en er nu eindelijk wel iets van begrijpt. Heerlijk!
Dat komt dan weer voornamelijk door de OPEC, die heeft niet zoveel te maken met de kredietcrisis uit de US, meen ik.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:28 schreef Jimbo het volgende:
eindelijk weer een beetje betaalbaar autorijden
Ehm.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Rot toch eens op met dat superieure kutttoontje man. Je vernaggelt in je eentje 't hele topic terwijl 't voor de gewone user (buiten die kliek om) een leuk topic is.
Houd je mond.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:33 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ehm.
Waar zie je mij het topic vernaggelen? Over welke kliek heb je het in godsnaam?
Ik meen serieus dat ik het waardeer dat er eindelijk een topic van een beetje niveau in KLB draait.
Wellicht voel jij je beter thuis in topics waar het sport is om de 'fipo' te halen, daarna de TS te schofferen, dan er vrolijk op los te kankeren, en er uiteindelijk voor zorg te dragen dat het topic voorzien wordt van een slotje. Ieder z'n meug.
Aldus de man die zijn eigen zolderkamer hersenspinsels betitelt als 'geniaal', nota bene in z'n sig.quote:
Nee!quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:00 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Aldus de man die zijn eigen zolderkamer hersenspinsels betitelt als 'geniaal', nota bene in z'n sig.
Nee, naar een maagdelijke trekpop als jij luister ik wel hoor! Onmiddelijk!
Verder nog wat bij te dragen aan dit topic?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en jij? wat ben jij dan wel niet?quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:47 schreef DurumDoner het volgende:
Ach Beauregard shined hier welliswaar op Fok, daarbuiten is hij net als iedereen hier een contact-gestoorde autist. Ofwel; ict-er.
Een succesvol horeca-ondernemer.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en jij? wat ben jij dan wel niet?
leuk in deze crisistijden. heb je er nu nog geen last van, dan komt het vanzelf wel.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:49 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Een succesvol horeca-ondernemer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |