Eh, toch wel.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:57 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Mag hopen dat jij jezelf daar niet toe rekent?
quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:38 schreef Breathtaking het volgende:
Ik schrik een beetje van het niveau van dit topicbehalve beauregard dan.
Bohhh we kunnen gewoon niet oneindig blijven groeienquote:Op dinsdag 23 december 2008 16:56 schreef DurumDoner het volgende:
Welke economische ubermensch kan hier nou even kort en beknopt uitleggen waar deze economische crisis nou precies vandaan komt? De_Boswachter denkt namelijk dat er een 3e persoon meespeelt.
Ik groei al jaren niet meer. In lengte dan.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:00 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Bohhh we kunnen gewoon niet oneindig blijven groeien!
Ja mensen stoppen een keertje, maar de economie bijna nooit.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:01 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Ik groei al jaren niet meer. In lengte dan.
Men leent iets maar betaald terug door iets te lenen en betaald dat terug door lenen en betaald dat terug door lenen en betaald dat terug door lenen ....quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:56 schreef DurumDoner het volgende:
Welke economische ubermensch kan hier nou even kort en beknopt uitleggen waar deze economische crisis nou precies vandaan komt? De_Boswachter denkt namelijk dat er een 3e persoon meespeelt.
+ dat banken hun leningen heel mooi presenteren voor mensen, bijvoorbeeld lage aflossingen in het begin die daarna hoger werden.. Dat terwijl er weinig controle was op het feit of de geldleners de hogere aflossingen wel zouden kunnen betalen. Het gevolg is duidelijk lijkt mequote:Op dinsdag 23 december 2008 17:02 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Men leent iets maar betaald terug door iets te lenen en betaald dat terug door lenen en betaald dat terug door lenen en betaald dat terug door lenen ....
Gevolg: de rente zorgt voor de klap.
Je kunt het helemaal niet beknopt zeggenquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:06 schreef DurumDoner het volgende:
Nice, 2 verschillende antwoorden. Beiden wel beknopt.
Je praatjes winden me op.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:07 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Je kunt het helemaal niet beknopt zeggenwant het is niet alleen de kredietcrisis, het is ook de valutacrisis, de hypotheekcrisis, de god-weet-ik-veel-wat-crisis.
Daar valt anders goed geld mee te verdienenquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:07 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
+ dat banken hun leningen heel mooi presenteren voor mensen, bijvoorbeeld lage aflossingen in het begin die daarna hoger werden.. Dat terwijl er weinig controle was op het feit of de geldleners de hogere aflossingen wel zouden kunnen betalen. Het gevolg is duidelijk lijkt me
Natuurlijk, iemand moet eraan verdienen anders zou zoiets niet gebeurenquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:10 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Daar valt anders goed geld mee te verdienen(Zie Madoff schandaal). Tot je gepakt wordt natuurlijk.
Inflatie in m'n broek, mên.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:12 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Ik word er ook smerig geil van.
Het is ook verkeerd om dat geld te gebruiken voor bonussen, maar het is logisch dat NV's moeite kunnen hebben met het aantrekken van vreemd vermogen door de problemen op de aandelenmarkt.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:13 schreef Yildiz het volgende:
Natuurlijk zijn er productiebedrijven die last hebben van een slinkende oderportefuille. Maar er zijn ook tal van instanties die er daadwerkelijk belang bij hebben om te roepen dat het echt 'crisis' is.
Zoiets zie je sterk bij banken die een N.V. constructie hebben. Die veel met aandelen doen, kort gezegd. Die willen altijd extra geld gebruiken. Dus hoe harder zo'n bank roept dat het crisis is, hoe meer geld er benodigd is om het geluid te dempen.
10 miljard bijvoorbeeld. Wat dan volledig gebruikt wordt voor bonussen: Miljarden aan bonussen bij getroebleerde banken
En dat is echt volledig verkeerd. Als er nog steeds miljarden aan bonussen weggeven kunnen worden, kun je niet spreken van crisis. Als bij een normaal bedrijf alles even krap zit, wordt er ook geen grote lening geopend om vervolgens iedereen een bonus te geven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |