abonnement Unibet Coolblue
pi_64273997
Het is al een aantal maanden een onderwerp waar we in Nederland en ook in de rest van de wereld niet omheen kunnen: De economische crisis.
Banken gaan failliet, bouwwerkzaamheden zijn voor een onbepaalde tijd stilgelegd. de koopkracht wordt minder, de huizenmarkt is aan het instorten etc. etc. En oh oh oh wat gingen we het allemaal in de beurs voelen....

Nu een aantal maanden verder verbaas ik me echter steeds meer in wat voor hypocriete wereld we leven. Media doen aan stemmingmakerij, en wij als goede burgers volgen klakkeloos wat er in de media geschreven wordt. We maken ons druk omdat de wereld op instorten staat...........
Nou, maar waarom:
- Neemt het aantal pintransacties met bijv. Sinterklaas en Kerst elk jaar weer toe in bedrag en aantal ?
- Zijn de supermarkten ook in deze economisch slechte tijden bomvol
- Rijden er nog net zoveel auto's als in het begin van het jaar
- Heb ik nog vrij weinig bezuinigingsplannen van de regering gehoord ? (en worden buitenlandse missies voortgezet)
- Geven wij weer eens een paar miljoen aan ontwikkelingslanden bij bijv. Serious Request en VERDUBBELT de regering dat bedrag ook nog eens even.
- etc.

Ook ikzelf heb er nog geen ene fuck van gemerkt, alleen de voordelen. De benzine is lekker goedkoop en op meer punten neemt mijn koopkracht toe.
Ik zweer het je: Het is de schuld van de linkse media. De Halsema's en het overige dierenfront gespuis.

Klacht: Economische crisis ? Waar ? Hoe ? Wat ?

[ Bericht 0% gewijzigd door de_boswachter op 23-12-2008 09:14:40 ]
U MAD?
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:03:19 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64274006
Een aantal maandag verder alweer...
Lang leve mij! *O*
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 23 december 2008 @ 09:03:46 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64274012
Aantal pintransacties waren juist afgenomen, dus daar ga je al met je theorie.

Daarbij ken ik een aantal bedrijven die wel degelijk getroffen zijn door het gezeik in de usa.
Dus echt verzonnen is het niet door halsema en consorten......
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:04:17 #4
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64274018
Daarnaast: terechte klacht. Stelletje huillies zijn het. En helemaal die Nout Wellink
Lang leve mij! *O*
pi_64274038
Kut media moet niet zo negatief doen. Nu is het weer iets met de verstrekte hypotheken.

Benieuwd hoeveel er dit jaar weer de lucht in gaat met oud en nieuw.
MOKUM XXX RATED
pi_64274073
Begrijp jij het verschil tussen korte en lange termijn?

En als je denkt een economische crisis te kunnen bewijzen a.d.h.v. de brandstofprijs, het aantal autootjes dat er rondrijdt, het aantal pintransacties en toename van koopkracht..., denk dan nog even verder.

Ik ben blij dat ik dit topic nu in MyAT heb staan, zodat ik het, tegen de tijd dat de recessie er echt in hakt, vakkundig omhoog kan schoppen.
pi_64274098
Als je nou dit topic openlaat en hem over een jaartje ofzo weer kickt.
pi_64274184
Ik denk niet dat de Britten het met je eensch zijn nu de Pond gelijk staat aan de Euro
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:16:04 #9
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_64274201
Edit: Ga spelen in die speeltuin van je met je onzin.

[ Bericht 74% gewijzigd door de_boswachter op 23-12-2008 09:18:28 ]
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_64274227
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:07 schreef Beauregard het volgende:
Begrijp jij het verschil tussen korte en lange termijn?

En als je denkt een economische crisis te kunnen bewijzen a.d.h.v. de brandstofprijs, het aantal autootjes dat er rondrijdt, het aantal pintransacties en toename van koopkracht..., denk dan nog even verder.

Ik ben blij dat ik dit topic nu in MyAT heb staan, zodat ik het, tegen de tijd dat de recessie er echt in hakt, vakkundig omhoog kan schoppen.
Ik voel anders niks van die crisis

En Financiele crisis is zo'n ruim begrip he. Moeten we 100 euro toegeven op ons salaris, moeten we meteen elke cent omdraaien voordat we deze uit gaan geven.
En oh wat hebben we het toch slecht he ?

Weet je wat het is: We zijn gewoon te verwent. Dat is het probleem.
U MAD?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 23 december 2008 @ 09:19:18 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64274257
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:17 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik voel anders niks van die crisis

En Financiele crisis is zo'n ruim begrip he. Moeten we 100 euro toegeven op ons salaris, moeten we meteen elke cent omdraaien voordat we deze uit gaan geven.
En oh wat hebben we het toch slecht he ?

Weet je wat het is: We zijn gewoon te verwent. Dat is het probleem.
Dat jij het nog niet merkt wil niet meteen zeggen dat het een hoax is.
Ga maar praten met Duitsland en Frankrijk die beiden willen dat de boetes op een financieel tekort worden opgeschort.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_64274262
Terecht. Ik weet niet wie er profiteerd van al die bangmakerij, maar elke dag proberen ze elkaar te overtreffen met nog grotere doemscenario's. Net nog op de radio hadden ze het al over 'we krijgen all 7 plagen te gelijk' blah blah ramp van bijbelse proporties. Goede manier om een self fulfilling prophecy uit te laten komen.....met dank aan de media.
pi_64274264
Het is inderdaad de media die het hypt.

Vanochtend op de radio: Banken hebben teveel aflossingsvrije hypotheken afgesloten en als mensen nu hun huis verkopen dan maken ze verlies. Ik heb sinds 3 maanden een nieuw huis NIET aflossings vrij maar een spaarhypotheek en daar maak je ook verlies op door de 6% overdrachtsboete die je moet betalen. Ja het is mooi hoe ze het vertellen maar elk goed denkend mens kan vertellen dat als je een huis binnen 1 of 2 jaar weer verkoopt dat je verlies maakt ongeacht welke hypotheek je hebt.
pi_64274292
Als bij een racewagen de motor stuk gaat, gaat ie eerst zelfs binnen een korte tijdsperiode ontzettend snel waarna daarna de motor vastloopt.
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:21:16 #16
138448 PeZu
Suspended animation
pi_64274298
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:17 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik voel anders niks van die crisis

En Financiele crisis is zo'n ruim begrip he. Moeten we 100 euro toegeven op ons salaris, moeten we meteen elke cent omdraaien voordat we deze uit gaan geven.
En oh wat hebben we het toch slecht he ?

Weet je wat het is: We zijn gewoon te verwent. Dat is het probleem.
ja straks kunnen we geen kinder suprise eierene meer kopen
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_64274315
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat jij het nog niet merkt wil niet meteen zeggen dat het een hoax is.
Ga maar praten met Duitsland en Frankrijk die beiden willen dat de boetes op een financieel tekort worden opgeschort.
Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen dit gaan voelen. Maar als je bijvoorbeeld een NOS Journaal kijkt dan laten ze alleen maar wat beursbobo's zien die miljoenen hebben verloren met beurshandel.
Lekker belangrijk enzo. Net alsof ze die niet missen kunnen.

Dat er mensen al jaren, ondanks dat er toen geen crisis was, kapot liggen te gaan in de kou.... daar hoor je nooit eens iemand over.
U MAD?
pi_64274371
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:22 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen dit gaan voelen. Maar als je bijvoorbeeld een NOS Journaal kijkt dan laten ze alleen maar wat beursbobo's zien die miljoenen hebben verloren met beurshandel.
Lekker belangrijk enzo. Net alsof ze die niet missen kunnen.

Dat er mensen al jaren, ondanks dat er toen geen crisis was, kapot liggen te gaan in de kou.... daar hoor je nooit eens iemand over.
GAST!

Is dit een act, of kun je het echt niet begrijpen?!

Je kent het verschil tussen hoog- en laagconjunctuur toch wel, man?

Neem nu werkloosheid als voorbeeld. Gaat het echt volledig langs jou heen dat in ons eigen land bij veel grote bedrijven massaontslagen vallen, of dreigen te vallen? En interne reorganisaties waardoor Jan Modaal op straat komt te staan?

Lees eens een fatsoenlijke krant. En dit is nog maar de aanloop, he. Nogmaals, als de recessie er daadwerkelijk in hakt zal ik dit topic wel weer kicken, zodat je je naïeviteit onder ogen kunt zien.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 23 december 2008 @ 09:26:30 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64274380
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:22 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen dit gaan voelen. Maar als je bijvoorbeeld een NOS Journaal kijkt dan laten ze alleen maar wat beursbobo's zien die miljoenen hebben verloren met beurshandel.
Lekker belangrijk enzo. Net alsof ze die niet missen kunnen.

Dat er mensen al jaren, ondanks dat er toen geen crisis was, kapot liggen te gaan in de kou.... daar hoor je nooit eens iemand over.
Ik ken persoonlijk mensen die bij bedrijven werken die hier daadwerkelijk last van hebben.
Dus voor mij is de crisis zeer werkelijk.

Dat de media geen aandacht geeft aan de in de buitenlucht creperende nederlander is ook niet goed.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:26:47 #20
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_64274384
Wat een bullshit idd, het geld moet toch ergens blijven lijkt me.
Desnoods drukken ze wat extra bij als het op dreigt te raken.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_64274394
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:25 schreef Beauregard het volgende:

[..]

GAST!

Is dit een act, of kun je het echt niet begrijpen?!

Je kent het verschil tussen hoog- en laagconjunctuur toch wel, man?

Neem nu werkloosheid als voorbeeld. Gaat het echt volledig langs jou heen dat in ons eigen land bij veel grote bedrijven massaontslagen vallen, of dreigen te vallen? En interne reorganisaties waardoor Jan Modaal op straat komt te staan?

Lees eens een fatsoenlijke krant. En dit is nog maar de aanloop, he. Nogmaals, als de recessie er daadwerkelijk in hakt zal ik dit topic wel weer kicken, zodat je je naïeviteit onder ogen kunt zien.
Allemaal paniekreacties. Maar dat is een wereldwijd probleem. Soort van kettingreactie.

Zoals ik al zei: Ik merk niks van die recessie.

En als je eens beter deed lezen dan zie je dat ik ook snap dat er mensen zijn die dit gaan voelen. En ja dat is klote. Maar dat is gewoon een gecreeerd probleem.
U MAD?
pi_64274399
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:26 schreef Rosbief het volgende:
Wat een bullshit idd, het geld moet toch ergens blijven lijkt me.
Desnoods drukken ze wat extra bij als het op dreigt te raken.
.
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:28:22 #23
138448 PeZu
Suspended animation
pi_64274411
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:26 schreef Rosbief het volgende:
Wat een bullshit idd, het geld moet toch ergens blijven lijkt me.
Desnoods drukken ze wat extra bij als het op dreigt te raken.
ja dat is de oplossing
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_64274423
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:26 schreef Rosbief het volgende:
Wat een bullshit idd, het geld moet toch ergens blijven lijkt me.
Desnoods drukken ze wat extra bij als het op dreigt te raken.


Doe mij nog maar een paar miljoen extra dan
U MAD?
pi_64274434
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:27 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Allemaal paniekreacties. Maar dat is een wereldwijd probleem. Soort van kettingreactie.

Zoals ik al zei: Ik merk niks van die recessie.
Paniekreacties? Kettingreactie?

Als bij bijvoorbeeld DAF het aantal orders drastisch afneemt en er geen vooruitzicht is op toename is een vrij logische reactie het ontslaan van werknemers, om overcapaciteit en dus nog meer gelazer te voorkomen.

En ja, dat is een wereldwijd probleem. Kettingreactie? Ook wel. Maar denk alsjeblieft niet dat het een ver-van-mijn-bed-show is, die nergens op slaat en is veroorzaakt door de media, of Femke Halsema ( ).
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:30:30 #26
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64274452
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:26 schreef Rosbief het volgende:
Wat een bullshit idd, het geld moet toch ergens blijven lijkt me.
Desnoods drukken ze wat extra bij als het op dreigt te raken.
'Zeg bakker, hoeveel kost dit tijgerbrood?'
'Slechts EUR 1500,- mevrouwtje, het is de weekaanbieding...'
Lang leve mij! *O*
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 23 december 2008 @ 09:31:38 #27
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64274466
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:27 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Allemaal paniekreacties. Maar dat is een wereldwijd probleem. Soort van kettingreactie.

Zoals ik al zei: Ik merk niks van die recessie.

En als je eens beter deed lezen dan zie je dat ik ook snap dat er mensen zijn die dit gaan voelen. En ja dat is klote. Maar dat is gewoon een gecreeerd probleem.
Tuurlijk.
EA ontlaat een paar duizend man, Toyota moet behoorlijk bezuinigen.
De amerikaanse autoindustrie staat op instorten....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_64274494
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:30 schreef Echo99 het volgende:

[..]

'Zeg bakker, hoeveel kost dit tijgerbrood?'
'Slechts EUR 1500,- mevrouwtje, het is de weekaanbieding...'
En dan terug rekenen naar de gulden
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:34:14 #29
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64274511
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:26 schreef Rosbief het volgende:
Wat een bullshit idd, het geld moet toch ergens blijven lijkt me.
Desnoods drukken ze wat extra bij als het op dreigt te raken.
Idd, en wat nou 3% krimp, wat is nou 3% op mijn salaris, daar drink ik geen biertje minder om! .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:34:49 #30
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64274519
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:30 schreef Echo99 het volgende:

[..]

'Zeg bakker, hoeveel kost dit tijgerbrood?'
'Slechts EUR 1500,- mevrouwtje, het is de weekaanbieding...'
'Zeg bakker, doe mij zo'n brood voor EUR 1500,-'
-'De bakker is er niet vandaag, hij ligt in het ziekenhuis'
'Hoezo dan?'
'Hij is gebeten door een tijgerbrood. '
pi_64274521
De AFM (autoriteit financiële markten, de toezichthouder), nog zoiets . Vanmorgen op radio 2 een interview met zo'n woordvoerder. Hij vond dat de banken teveel aflossingsvrije hypotheken hadden afgesloten met starters, dat wordt nu een probleem. Wie was ten tijde daarvan de toezichthouder? Juist, diezelfde man en zijn organisatie . En dan nu boehoe op de radio, persbericht, tv etc. moord en brand schreeuwen.

Natuurlijk wordt 't ernstig en hebben de media een belangrijke rol, de mensen zelf moeten gewoon objectief blijven oordelen en daarna handelen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 23 december 2008 @ 09:36:19 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64274541
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
De AFM (autoriteit financiële markten, de toezichthouder), nog zoiets . Vanmorgen op radio 2 een interview met zo'n woordvoerder. Hij vond dat de banken teveel aflossingsvrije hypotheken hadden afgesloten met starters, dat wordt nu een probleem. Wie was ten tijde daarvan de toezichthouder? Juist, diezelfde man en zijn organisatie . En dan nu boehoe op de radio, persbericht, tv etc. moord en brand schreeuwen.

Natuurlijk wordt 't ernstig en hebben de media een belangrijke rol, de mensen zelf moeten gewoon objectief blijven oordelen en daarna handelen .
Alsof de gemiddelde Nederlander weet wat er precies aan de hand is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_64274550
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:31 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Tuurlijk.
EA ontlaat een paar duizend man, Toyota moet behoorlijk bezuinigen.
De amerikaanse autoindustrie staat op instorten....
Inderdaad.

Maar d_b blijft in alle kalmte, inclusief aluminium hoedje, op zijn zolderkamer zitten en de zaak bagatelliseren.

pi_64274581
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:36 schreef Netsplitter het volgende:
Alsof de gemiddelde Nederlander weet wat er precies aan de hand is.
Ik ga er vanuit dat iedere Nederlander die een baan heeft, misschien een hypotheek en wat spaargeld nadenkt over de (financiële) huissituatie ja.

Zou dat al teveel zijn ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 23 december 2008 @ 09:40:12 #35
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64274609
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:38 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat iedere Nederlander die een baan heeft, misschien een hypotheek en wat spaargeld nadenkt over de (financiële) huissituatie ja.

Zou dat al teveel zijn ?
Ja.
De gemiddelde Nederlander kijkt een journaal, leest een krant en baseert z'n mening daar op.
Diegene die het echt interesseren kijken verder en lezen bv ook de financieele kranten enzovoorts.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:40:30 #36
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64274613
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Alsof de gemiddelde Nederlander weet wat er precies aan de hand is.
De gemiddelde Nederlander komt niet verder dan: 'De hoge heren in de Haag worden er alleen maar beter van!'
en ' Zalm heeft ons de Uro (let op de uitspraak ) door de strot gedrukt. En nu zit de gewone man ermee in zijn maag'
Lang leve mij! *O*
pi_64274667
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:40 schreef Echo99 het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander komt niet verder dan: 'De hoge heren in de Haag worden er alleen maar beter van!'
en ' Zalm heeft ons de Uro (let op de uitspraak ) door de strot gedrukt. En nu zit de gewone man ermee in zijn maag'
Precies.

Dat is hetzelfde klootjesvolk dat je regelmatig betrapt op de uitspraak "Allemaal betaald van onze centen! Schandalig!", als er weer eens overheidsuitgaven zijn gedaan die hen niet bevallen.

Ach, zo blijft er tenminste wat te lachen voor de intelligentere bovenlaag van de samenleving.
pi_64274683
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:26 schreef Rosbief het volgende:
Wat een bullshit idd, het geld moet toch ergens blijven lijkt me.
Desnoods drukken ze wat extra bij als het op dreigt te raken.
Kon je verstand er ook maar bij drukken .
pi_64274751
Je merkt het wel degelijk als je veel voor particulieren werkt
mensen krijgen niet zo snel meer een krediet van hun bank
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:48:23 #40
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64274755
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:34 schreef Pool het volgende:

[..]

'Zeg bakker, doe mij zo'n brood voor EUR 1500,-'
-'De bakker is er niet vandaag, hij ligt in het ziekenhuis'
'Hoezo dan?'
'Hij is gebeten door een tijgerbrood. '
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:49:24 #41
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64274779
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:48 schreef Het_hupt het volgende:
Je merkt het wel degelijk als je veel voor particulieren werkt
mensen krijgen niet zo snel meer een krediet van hun bank
Ik ben hypotheekadviseur en onze normen zijn er echt niet strenger op geworden hoor voor de gemiddelde particuliere financiering.
Lang leve mij! *O*
pi_64274792
Eindelijk eens een goede discussie in KLB
U MAD?
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:50:52 #43
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_64274809
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:44 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Kon je verstand er ook maar bij drukken .
Zou niet weten waarom het niet kan? Lost meteen de armoede in Afrika op.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_64274826
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:50 schreef de_boswachter het volgende:
Eindelijk eens een goede discussie in KLB
ja? topic 153375 dit hoor,,,
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 23 december 2008 @ 09:51:44 #45
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64274835
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:49 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ik ben hypotheekadviseur en onze normen zijn er echt niet strenger op geworden hoor voor de gemiddelde particuliere financiering.
Die van jullie misschien niet, maar die van de banken om geld te lenen??
Hoor nogal wat horrorverhalen.....
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:51 schreef appelsjap het volgende:

[..]

ja? topic 153375 dit hoor,,,
Topicnr = 1233223
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:51:49 #46
138448 PeZu
Suspended animation
pi_64274836
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:50 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Zou niet weten waarom het niet kan? Lost meteen de armoede in Afrika op.
_!
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_64274846
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:26 schreef Rosbief het volgende:
Wat een bullshit idd, het geld moet toch ergens blijven lijkt me.
Desnoods drukken ze wat extra bij als het op dreigt te raken.
*kuch* Zimbabwe *kuch*

  dinsdag 23 december 2008 @ 09:52:51 #48
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64274860
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:50 schreef de_boswachter het volgende:
Eindelijk eens een goede discussie in KLB
Mwoah...
Lang leve mij! *O*
pi_64274873
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:49 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ik ben hypotheekadviseur en onze normen zijn er echt niet strenger op geworden hoor voor de gemiddelde particuliere financiering.
mwah, bij de aanleg van nieuwe tuinen etc merken we er wel degelijk iets van
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:53:33 #50
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64274877
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:51 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Die van jullie misschien niet, maar die van de banken om geld te lenen??
Hoor nogal wat horrorverhalen.....

Werk bij een bank als hypotheekadviseur
Lang leve mij! *O*
pi_64274884
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:52 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Mwoah...
Vergelijkend met overig KLB materiaal he
U MAD?
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:54:37 #52
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64274900
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:53 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

mwah, bij de aanleg van nieuwe tuinen etc merken we er wel degelijk iets van
Ik merk inderdaad wel dat veel mensen koudwatervrees hebben. En daarom alsnog op het laatste moment afhaken...
Lang leve mij! *O*
pi_64274974
Trouwens, aanradertje voor iedereen die er inmiddels nog steeds geen flikker van snapt: Money as Debt.

'Docu' van ongeveer 50 minuten waar in Jip & Janneke taal wordt uitgelegd wat geld nu precies is, hoe men het maakt en hoe het bankensysteem is ontstaan.
pi_64274976
Ik word ook ziek van het ziekpraten hierover.. Laten we eens een impuls geven aan dit gezeik.. Noem de highlights dagelijks op tv en radio ipv lowlights.. Is namelijk ook nieuws
pi_64274978
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:54 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ik merk inderdaad wel dat veel mensen koudwatervrees hebben. En daarom alsnog op het laatste moment afhaken...
ik geloof dat dr bij ons zo'n 15% van de opdrachten eerst ff niet doorgaan.
En hoor ook geruchten, dat flex werkers nu ook minder snel geld kunnen lenen dan voorheen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:59:24 #56
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64275028
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:57 schreef draaijer het volgende:
Ik word ook ziek van het ziekpraten hierover.. Laten we eens een impuls geven aan dit gezeik.. Noem de highlights dagelijks op tv en radio ipv lowlights.. Is namelijk ook nieuws
Ja dat is een goed idee. En dan maken we ook een soort van staatskrant en die noemen we dan iets van ehm... 'Pravda' ofzo
Lang leve mij! *O*
pi_64275056
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:59 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ja dat is een goed idee. En dan noemen we die krant iets van ehm... 'Pravda' ofzo
die is dr al, maar heet wel "de Volkskrant".
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_64275106
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:59 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ja dat is een goed idee. En dan maken we ook een soort van staatskrant en die noemen we dan iets van ehm... 'Pravda' ofzo
Ga je gang.. Ik wil een keer uit de negatieve hoek met het financiele gelul
pi_64275143
Of van die mensen die al het geld op hun bank gaan opnemen omdat ze bang zijn voor de malaise . Paniekzaaierij, en er zijn altijd mensen die er beter van worden. Meestal de mensen die dit probleem de wereld in geholpen hebben.

En voor die mensen die al hun geld wegzetten op een IJslandse bank vanwege 0,5% meer rente ---> SAD FUCKS.
Eigen schuld, dikke bult. Totaal geen medelijden met dat volk.
U MAD?
pi_64275171
Na de AFM nog een voorbeeldje, de Nederlandse Bank .
quote:
Volgens Wellink wordt het nog erger
amsterdam - Het Centraal Planbureau (CPB) is te optimistisch over de economische vooruitzichten. Dat zegt de president van De Nederlandsche Bank (DNB), Nout Wellink. De economische krimp van driekwart procent die het CPB in 2009 voorziet, vindt Wellink ‘te voorzichtig’.

Wellink zei dat maandag in het NOS Journaal. De bankpresident verwees naar de oliecrisis in de eerste helft van de jaren zeventig. Toen zorgden sterk stijgende olieprijzen voor forse economische teruggang. ‘Als je kijkt hoe snel de economie toen vertraagde, kan er nog best wat komen.’

CPB-directeur Coen Teulings zei bij de presentatie van zijn ‘min 0,75 procent’ dat dit percentage ook aanzienlijk lager kan uitvallen in 2009. ‘Min 2 procent is ook mogelijk.’ Teulings wilde maar zeggen: nooit eerder was het zo moeilijk economische voorspellingen te doen.

Met zijn uitspraken neemt Wellink ook afstand van de voorspelling die zijn DNB op 11 december deed. Wellink was toen zelfs optimistischer dan het CBP door te voorspellen dat de economie in 2009 een half procent zou krimpen. Wat 2010 ging brengen, dat wist DNB twee weken geleden nog niet. Economische krimp en groei waren beide mogelijk, want er is onzekerheid alom.

Financiële markten zijn zeer onvoorspelbaar en het vertrouwen van consumenten en producenten is onnavolgbaar. Bovendien is onduidelijk wat het effect zal zijn van de steun die de overheid aan de financiële sector geeft.

Nu stelt Wellink dat herstel pas laat in 2010 zou kunnen optreden. Zijn uitspraak staat in schril contrast met de opgetogen woorden van premier Balkenende. De premier stelt dat Nederland het in 2009 in vergelijking met andere Europese landen en de VS niet zo slecht zal doen.

De voorzitter van de Sociaal Economische Raad, Alexander Rinnooy Kan, vindt het niet meer dan logisch dat er na een periode van hoogconjunctuur een recessie volgt. Bovendien denken in Nederland, in tegenstelling tot de rest van Europa, de sociale partners al na over de oplossingen.

Ook oud-minister van Financiën Onno Ruding vindt dat het CPB en het kabinet de economische gevolgen in Nederland van de kredietcrisis onderschatten. In het Financieele Dagblad voorspelde Ruding maandag een economische krimp in de eerste drie maanden van 2009 van 3 procent.

Ruding en ook Wellink geloven dat de huidige teruggang langer gaat duren dan de meeste mensen denken. En dat de gevolgen worden onderschat. Ruding voorziet ‘enorme repercussies’ voor de begroting van het kabinet. Wellink maakt zich vooral zorgen over de stijgende werkloosheid. ‘Wat ik het naarst vind, is dat je mag verwachten dat de werkloosheid gaat oplopen in komende periode.’
Aandachtshoeren zijn 't, hoe kan je nou binnen 2 weken de onderzoeken van je eigen organisatie verwerpen ? Doe 't meteen of doe 't niet, dit slaat ook compleet nergens op .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 23 december 2008 @ 10:07:38 #62
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64275209
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 10:04 schreef de_boswachter het volgende:
En voor die mensen die al hun geld wegzetten op een IJslandse bank vanwege 0,5% meer rente ---> SAD FUCKS.
Ik heb het geld alweer teruggehad en zet het morgen op een andere bank met (te) hoge rente.
pi_64275233
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 10:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
Na de AFM nog een voorbeeldje, de Nederlandse Bank .
[..]

Aandachtshoeren zijn 't, hoe kan je nou binnen 2 weken de onderzoeken van je eigen organisatie verwerpen ? Doe 't meteen of doe 't niet, dit slaat ook compleet nergens op .
Viel me ook al op.
Wellink is zelf de grootste angsthaas van het land. Paniekzaaier.
Een directeur van de NL bank hoort zijn rust te bewaren en niet als een kip zonder kop heel NL op stelten te zetten met zijn achterlijke uitspraken.

Vond dat Balkenende het op dat gebied nog best redelijk deed pasgeleden.
U MAD?
pi_64275244
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 10:07 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik heb het geld alweer teruggehad en zet het morgen op een andere bank met (te) hoge rente.
Aha. En waren die 20 euro extra rente vergeleken met een NL BANK het je waard..... al die ongein ?
U MAD?
  dinsdag 23 december 2008 @ 10:11:41 #65
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64275274
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 10:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Aha. En waren die 20 euro extra rente vergeleken met een NL BANK het je waard..... al die ongein ?
Ik had achteraf wel spijt dat ik het niet in aandelen Fortis had zitten ja.
pi_64275335
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 10:09 schreef de_boswachter het volgende:
Viel me ook al op.
Wellink is zelf de grootste angsthaas van het land. Paniekzaaier.
Een directeur van de NL bank hoort zijn rust te bewaren en niet als een kip zonder kop heel NL op stelten te zetten met zijn achterlijke uitspraken.

Vond dat Balkenende het op dat gebied nog best redelijk deed pasgeleden.
Op zich, als er paniek komt is dat wel prettig om te weten . Maar doe onderzoek, presenteer de feiten en klaar. Stel ze hoogstens 4 later bij met nieuwe feiten. Nu roept iedereen maar wat, volledig tegenstrijdig met elkaar (gebaseerd op 't onderzoek van dezelfde organisatie ) en wij worden bang gemaakt. Geen idee wie we moeten geloven .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_64275337
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:53 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Werk bij een bank als hypotheekadviseur
Dan moet je vrezen voor je baan ....... god verhoede het.
pi_64275359
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 10:15 schreef omapietje het volgende:

[..]

Dan moet je vrezen voor je baan ....... god verhoede het.
Issie ws. nog meer op KLB te vinden
U MAD?
  dinsdag 23 december 2008 @ 10:19:04 #69
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64275424
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 10:15 schreef omapietje het volgende:

[..]

Dan moet je vrezen voor je baan ....... god verhoede het.
Werk op detacheringsbasis in vaste loondienst

Als bank A geen mensen meer nodig heeft ga ik naar bank B, of C, of D, of E...

Hoop op een volgende opdracht iets minder op KLB te zitten trouwens... Zit echt mijn tijd vol te fok!ken nu
Lang leve mij! *O*
pi_64276644
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:31 schreef Netsplitter het volgende:

[..]


EA ontlaat een paar duizend man (Komt ervan als je alleen maar uitmelkt, SIMS20435 bv.)

Toyota moet behoorlijk bezuinigen. (Benzineprijs is laag dus die graf Prius hoef je daarvoor niet meer te kopen)

De amerikaanse autoindustrie staat op instorten (Boeie het is maar Amerika)

MOKUM XXX RATED
pi_64283744
Ik vind het best leuk om opgewonden economen op tv te zien.
I HATE MUSIC
  dinsdag 23 december 2008 @ 14:35:13 #72
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64284329
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:21 schreef FictionalFenna het volgende:
Ik vind het best leuk om opgewonden economen op tv te zien.
Ik zie nog liever opgewonden manke Lingo-presentatrices, maar ieder zijn eigen smaak hè.
  dinsdag 23 december 2008 @ 14:37:42 #73
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64284435
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:35 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik zie nog liever opgewonden manke Lingo-presentatrices, maar ieder zijn eigen smaak hè.
Sick Fuck!
Lang leve mij! *O*
pi_64284910
Waarom denk je dat de benzine nu ineens zo goedkoop is TS?...


Overigens merk ik er in mijn zaak ook vrij weinig van. De prijzen zijn nog hetzelfde gebleven en de koopkracht van mijn klanten is er niet minder om geworden.
pi_64285235
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:43 schreef Beauregard het volgende:


Ach, zo blijft er tenminste wat te lachen voor de intelligentere bovenlaag van de samenleving.

Mag hopen dat jij jezelf daar niet toe rekent?
pi_64287623
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:57 schreef DurumDoner het volgende:

[..]

Mag hopen dat jij jezelf daar niet toe rekent?
Eh, toch wel.
pi_64288053
TS, hoezo is het de schuld van links?

Rutte riep dat het kabinet het allemaal te rooskleurig had voorgesteld oftewel dat het kabinet eerder had moeten krijsen dat het crisis was -> Paniek -> Economische crisis.

Of behoor jij tot het stelletje extremisten dat Rutte een 'linkse rakker' noemt.
pi_64288481
Op sommige punten eens met TS, vooral over de voorspellingen die je de laatste tijd leest waarin 'gerenommeerde' instituten onderzocht hebben dat het volgend jaar toch echt slecht wordt. Dat zal misschien wel meevallen, en zelfs als het zo is wat is dan het nut het nú mee te delen? Wat kunnen wij er nu aan doen?

Allemaal bangmakerij en zo dus ook wellicht een selffulfilling profecy, wat vinden jullie?
---
pi_64289058
Ik schrik een beetje van het niveau van dit topic behalve beauregard dan.
pi_64289248
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:38 schreef Breathtaking het volgende:
Ik schrik een beetje van het niveau van dit topic behalve beauregard dan.
.

Zo mag ik het horen, meid!
pi_64289306
Ik ben het er overigens wel mee eens dat je ook té veel paniek kunt zaaien, dat zouden ze niet moeten doen.. Maar je moet dit ook niet onderschatten, dat jij nu gewoon lekker achter je computertje zit met een boterham voor je zegt helemaal niets over de hele crisis dat snap je toch zelf ook wel?

Punt is dat bedrijven moeilijk leningen aan kunnen trekken op dit moment, waardoor ze geen investeringen meer kunnen doen, waardoor ze uiteindelijk in productiecapaciteit achteruit zullen gaan (of op zijn minst zullen stoppen met groeien) en mensen zullen ontslaan. Je ziet het nu al gebeuren en het zal met de tijd alleen maar erger worden, en dat is slechts het begin..
pi_64289358
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:42 schreef Beauregard het volgende:

[..]

.

Zo mag ik het horen, meid!
Nu niet zo gaan doen he ik wil je ego niet nog verder de lucht in schoppen !
pi_64289745
Wat mij vooral irriteert aan al het gezwam over de kredietcrisis is dat iedereen die het NIET heeft zien aankomen continu doet alsof ze het nu wel weten. Sowieso komt er uit de media over het algemeen bijzonder weinig echt nuttige informatie; het heeft de diepgang van een plas water.
pi_64289780
En TS heeft de duizenden onstlagen die dreigen te vallen gemist? En die tientallen grote bedrijven die werkverkorting (of hoe het ook heet) hebben aangevraagd? Fabrieken die stilgelegd worden? En dat is nog maar het begin.
Cool story, Hansel.
pi_64289861
Welke economische ubermensch kan hier nou even kort en beknopt uitleggen waar deze economische crisis nou precies vandaan komt? De_Boswachter denkt namelijk dat er een 3e persoon meespeelt.
pi_64290024
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:56 schreef DurumDoner het volgende:
Welke economische ubermensch kan hier nou even kort en beknopt uitleggen waar deze economische crisis nou precies vandaan komt? De_Boswachter denkt namelijk dat er een 3e persoon meespeelt.
Bohhh we kunnen gewoon niet oneindig blijven groeien !
pi_64290055
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:00 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Bohhh we kunnen gewoon niet oneindig blijven groeien !
Ik groei al jaren niet meer. In lengte dan.
pi_64290079
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:01 schreef DurumDoner het volgende:

[..]

Ik groei al jaren niet meer. In lengte dan.
Ja mensen stoppen een keertje, maar de economie bijna nooit.
Daarom moeten ze af en toe even naar beneden donderden om weer om hoog te kunnen klimmen !
pi_64290089
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:56 schreef DurumDoner het volgende:
Welke economische ubermensch kan hier nou even kort en beknopt uitleggen waar deze economische crisis nou precies vandaan komt? De_Boswachter denkt namelijk dat er een 3e persoon meespeelt.
Men leent iets maar betaald terug door iets te lenen en betaald dat terug door lenen en betaald dat terug door lenen en betaald dat terug door lenen ....
Gevolg: de rente zorgt voor de klap.
pi_64290198
Nice, 2 verschillende antwoorden. Beiden wel beknopt.
pi_64290226
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:02 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Men leent iets maar betaald terug door iets te lenen en betaald dat terug door lenen en betaald dat terug door lenen en betaald dat terug door lenen ....
Gevolg: de rente zorgt voor de klap.
+ dat banken hun leningen heel mooi presenteren voor mensen, bijvoorbeeld lage aflossingen in het begin die daarna hoger werden.. Dat terwijl er weinig controle was op het feit of de geldleners de hogere aflossingen wel zouden kunnen betalen. Het gevolg is duidelijk lijkt me
pi_64290252
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:06 schreef DurumDoner het volgende:
Nice, 2 verschillende antwoorden. Beiden wel beknopt.
Je kunt het helemaal niet beknopt zeggen want het is niet alleen de kredietcrisis, het is ook de valutacrisis, de hypotheekcrisis, de god-weet-ik-veel-wat-crisis.
  dinsdag 23 december 2008 @ 17:09:05 #93
158452 IQM
I am the one
pi_64290295
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:07 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Je kunt het helemaal niet beknopt zeggen want het is niet alleen de kredietcrisis, het is ook de valutacrisis, de hypotheekcrisis, de god-weet-ik-veel-wat-crisis.
Je praatjes winden me op.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_64290325
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:07 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

+ dat banken hun leningen heel mooi presenteren voor mensen, bijvoorbeeld lage aflossingen in het begin die daarna hoger werden.. Dat terwijl er weinig controle was op het feit of de geldleners de hogere aflossingen wel zouden kunnen betalen. Het gevolg is duidelijk lijkt me
Daar valt anders goed geld mee te verdienen (Zie Madoff schandaal). Tot je gepakt wordt natuurlijk.
Cool story, Hansel.
pi_64290365
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:10 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Daar valt anders goed geld mee te verdienen (Zie Madoff schandaal). Tot je gepakt wordt natuurlijk.
Natuurlijk, iemand moet eraan verdienen anders zou zoiets niet gebeuren !
pi_64290397
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:09 schreef IQM het volgende:

[..]

Je praatjes winden me op.
Ik word er ook smerig geil van.
  dinsdag 23 december 2008 @ 17:13:00 #97
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64290406
Natuurlijk zijn er productiebedrijven die last hebben van een slinkende oderportefuille. Maar er zijn ook tal van instanties die er daadwerkelijk belang bij hebben om te roepen dat het echt 'crisis' is.

Zoiets zie je sterk bij banken die een N.V. constructie hebben. Die veel met aandelen doen, kort gezegd. Die willen altijd extra geld gebruiken. Dus hoe harder zo'n bank roept dat het crisis is, hoe meer geld er benodigd is om het geluid te dempen.

10 miljard bijvoorbeeld. Wat dan volledig gebruikt wordt voor bonussen: Miljarden aan bonussen bij getroebleerde banken
En dat is echt volledig verkeerd. Als er nog steeds miljarden aan bonussen weggeven kunnen worden, kun je niet spreken van crisis. Als bij een normaal bedrijf alles even krap zit, wordt er ook geen grote lening geopend om vervolgens iedereen een bonus te geven.

Samenvatting post (het is tenslotte klaagbaak)
Ja, er is een crisis.
Nee, het is niet zo erg zoals sommigen het willen doen geloven (velen hebben namelijk belang bij het bestaan van een crisis)
En nee, de gemiddelde burger moet zich niet druk maken, want die kan er toch niets aan doen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_64290458
De essentie van het probleem is eigenlijk dat mensen geld denken te kunnen verdienen, zonder dat daar een product tegenover staat. Kijk, als ik voor 1 euro een brood van de bakker koop, is dat een goede ruil: eten in ruil voor geld. Maar met aandelen en shit is dat anders, dan wordt er geld verdiend, zonder dat er een product is. Denkt men. Ondertussen is het gewoon allemaal fictief geld.

Maar goed, in het geval van de kredietcrisis;

Banken in Amerika gingen hypotheken verstrekken tegen hele lage rentes, zodat arme Amerikaantjes huizen konden kopen die ze eigenlijk niet konden betalen. Het systeem achter deze rentes was dat de mensen na een paar jaar opeens veel meer gingen betalen -> winst voor de banken.

Op een gegeven moment moesten die arme Amerikaantjes meer rente gaan betalen; dit konden ze niet. Het systeem in Amerika is dan dat je als huisbezitter letterlijk de sleutel van je huis naar de bank op kan sturen; dan ben je van je schulden af. Dit werd massaal gedaan, overal stonden huizen vrij -> Huizenprijs ging dalen. Banken zaten nu met allemaal huizen die te weinig geld waard waren -> geldnood.

Durfden geen geld meer uit te lenen -> beurs in Amerika omlaag.

En dan was er nog iets met dubieuze beleggingen wat ik niet helemaal snap. Bank A koopt een pakketje van Bank B waar wat financiele producten inzitten. Uit dat pakketje haalt bank A een paar nuttige producten, stopt er wat anders in en verkoopt het door aan Bank C. Enz, enz, en op een gegeven moment zitten banken financiele pakketjes aan elkaar door te verkopen waar ze geen idee van hebben wat er precies inzit. Dit bleek opeens allemaal nauwelijks meer wat waard te zijn -> banken vielen om.

En nouja Europese banken hadden ook allemaal dubieuze beleggingen in Amerika, dus gingen ook onderuit.

Zoiets.

En nu maar hopen dat er niet iemand voor mij dit allemaal ook al heeft uitgelegd, maar dan helder en precies
  dinsdag 23 december 2008 @ 17:14:41 #99
158452 IQM
I am the one
pi_64290465
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:12 schreef DurumDoner het volgende:

[..]

Ik word er ook smerig geil van.
Inflatie in m'n broek, mên.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_64290519
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:13 schreef Yildiz het volgende:
Natuurlijk zijn er productiebedrijven die last hebben van een slinkende oderportefuille. Maar er zijn ook tal van instanties die er daadwerkelijk belang bij hebben om te roepen dat het echt 'crisis' is.

Zoiets zie je sterk bij banken die een N.V. constructie hebben. Die veel met aandelen doen, kort gezegd. Die willen altijd extra geld gebruiken. Dus hoe harder zo'n bank roept dat het crisis is, hoe meer geld er benodigd is om het geluid te dempen.

10 miljard bijvoorbeeld. Wat dan volledig gebruikt wordt voor bonussen: Miljarden aan bonussen bij getroebleerde banken
En dat is echt volledig verkeerd. Als er nog steeds miljarden aan bonussen weggeven kunnen worden, kun je niet spreken van crisis. Als bij een normaal bedrijf alles even krap zit, wordt er ook geen grote lening geopend om vervolgens iedereen een bonus te geven.
Het is ook verkeerd om dat geld te gebruiken voor bonussen, maar het is logisch dat NV's moeite kunnen hebben met het aantrekken van vreemd vermogen door de problemen op de aandelenmarkt.
Ze kunnen op zo'n moment dan ook best wat overheidssteun gebruiken om hun investeringen op peil te houden..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')