abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64258533
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:06 schreef Desunoto het volgende:
Vermakelijk topic.

Halcon, zie je nou zelf niet dat je bij elk argument tegen 1 van je stellingen meteen "Geblaat! Bewijs! " roept?
Als iemand iets beweert, dan is het overtuigender als diegene bewijs levert. Dat zie je zelf toch ook wel?
pi_64258559
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zeg jij. Er kunnen meerdere redenen zijn waarom iets niet plaatsvindt. Je redeneert iets te simpel. Zo kan ik ook redeneren dat als God zou bestaan Palestina alleen nog in geschiedenisboekjes een rol zou spelen, maar dat is te simpel.

Echter, ooit komt de dag en alles heeft een bepaalde reden....
De dag? Welke dag?
  maandag 22 december 2008 @ 21:07:55 #253
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64258566
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zeg jij. Er kunnen meerdere redenen zijn waarom iets niet plaatsvindt. Je redeneert iets te simpel. Zo kan ik ook redeneren dat als God zou bestaan Palestina alleen nog in geschiedenisboekjes een rol zou spelen, maar dat is te simpel.

Echter, ooit komt de dag en alles heeft een bepaalde reden....
Jij wil dat (jouw) God even een land vernietigd? Zo, zijn eigen creatie even van de kaart vegen? Of heeft God de moslims niet gemaakt?

En dat moet ik dan voor geloofwaardig beschouwen? .

Van de paus mogen mensen geen homo zijn omdat het afbreuk doet aan de mens. Maar van jou moet jouw God even miljoenen mensen doden. Flexibel hoor, dat geloof. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_64258569
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als iemand iets beweert, dan is het overtuigender als diegene bewijs levert. Dat zie je zelf toch ook wel?
Ah, dus daarom neemt niemand je beweringen serieus...
pi_64258600
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

Er worden problemen aangehaald, het is slechts een onderzoek en het is een beperkte tijdsperiode. Daarnaast is de populatie vrij klein natuurlijk.
pi_64258630
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Jij wil dat (jouw) God even een land vernietigd? Zo, zijn eigen creatie even van de kaart vegen? Of heeft God de moslims niet gemaakt?

En dat moet ik dan voor geloofwaardig beschouwen? .
Ik geef gewoon aan dat je te simpel redeneert en dat dat niet de bedoeling kan zijn.
pi_64258635
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er worden problemen aangehaald, het is slechts een onderzoek en het is een beperkte tijdsperiode. Daarnaast is de populatie vrij klein natuurlijk.
Haha, ik wist dat je ieder bewijs zou verwerpen...

Het maakt niet uit met welk bewijs ik kom... Jij accepteert het niet als bewijs, tenzij het jouw mening bevestigt...
pi_64258651
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ah, dus daarom neemt niemand je beweringen serieus...
Misschien dat men jou in het park serieus neemt, maar hier niet.
  maandag 22 december 2008 @ 21:09:58 #259
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64258653
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Staat er ergens dat het slecht is?
pi_64258668
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ook "vroeger"·werden er al mensen genezen. Ook in De Bijbel wordt er over gesproken.
Ik geloof niet in sprookjes.
pi_64258674
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Haha, ik wist dat je ieder bewijs zou verwerpen...
Dat concludeer je op een populatie van één. Jij hebt er echt weinig van begrepen. Nog even verder google-en, knaapje.
pi_64258687
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Misschien dat men jou in het park serieus neemt, maar hier niet.
Ik ben regelmatig in het park te vinden maar ben er nooit serieus genomen...
  maandag 22 december 2008 @ 21:11:30 #263
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64258708
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik geef gewoon aan dat je te simpel redeneert en dat dat niet de bedoeling kan zijn.
En hoe kan ik dan door lastig te redeneren in contact komen met God? Welk telefoonnummer heeft 'ie? Dan bel ik em vanavond nog. Ik neem aan dat hij tenminste zoals elk béétje ontwikkeld persoon te bereiken is. Of zijn secretaresse, of zelfs gewoon zijn departement, dat is ook goed.
pi_64258730
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Staat er ergens dat het slecht is?
Al in de eerste alinea wordt gesproken over problemen. Verder staat nergens dat het kind er beter van wordt, is de populatie klein, gaat men maar tot het 25e levensjaar en is het artikel sowieso redelijk beperkt.
pi_64258747
quote:
Het verschil tussen een homo en een frikadel, wie is er nu echt consequent?
Sommige christenen (vooral in Amerika) hebben er hun hobby van gemaakt om homo's en lesbo's met felle campagnes de kast in of op te jagen. Miljoenen dollars gaan in deze tak van sport om. Alleen al de Amerikaanse groep 'Focus on the Family' heeft daarvoor een budget beschikbaar van meer dan 140 miljoen dollar per jaar (daar zou je ook heel veel ander goed werk mee kunnen doen). Vaak citeren deze mensen heel indrukwekkende stukken tekst uit bijvoorbeeld het boek Leviticus waaruit blijkt hoe gruwelijk fout homo's zijn. Makkelijk kun je je daardoor van de wijs laten brengen totdat je beseft dat mensen die zo hard uit dit boek preken zelf niet eens aan alle eisen van dit bijbelboek voldoen.
Volgens datzelfde boek mag je bijvoorbeeld geen kleren dragen die gemaakt zijn van een mengsel van katoen en bijvoorbeeld polyester (Leviticus 19:19, daar gaat je H&M collectie...). Mosselen eten of een garnalencocktail bestellen is volgens Leviticus voor God weerzinwekkend (want ze hebben niet de voorgeschreven vinnen of schubben) en het eten van een broodje frikadel (gemaakt van varkensvlees) is volgens deze teksten God een gruwel (Leviticus 11).
Degene die zo dankbaar gebruik maakt van het boek Leviticus zal zelf waarschijnlijk aan heel veel andere wetten in dit boek niet voldoen. Waarom zou die ene regel over homoseksualiteit (Leviticus 18:22) dan wel voor alle tijden gelden? Waarom mag volgens de dominee een homo-relatie niet gezegend worden terwijl diezelfde dominee rustig een zegen vraagt over zijn broodje frikadel? Is dat niet met twee maten meten? Waarom de ene tekst wel heel serieus nemen en de andere niet? Is dat omdat het altijd makkelijker is met een vinger naar een ander te wijzen dan naar jezelf (Lucas 6:41)?
Hoeveel Bijbelgetrouwe christenen ken je eigenlijk met maar 1 hand, voet of oog? Waarschijnlijk maar heel weinig! En toch zegt Jezus heel duidelijk dat je je hand, voet of oog moet afhakken of uitrukken als deze je tot zonde verleidt (Matteus 5:29-30 en Matteus 18:8-9). Hoeveel hetero mannen kunnen eerlijk beweren dat zij nog nooit een vrouw "hebben aangezien om haar te begeren"? Waarom gehoorzamen ze Jezus dan niet en rukken zij hun ogen uit als Jezus dat zelfs twee vraagt in Matteus (terwijl Jezus helemaal niets over homoseksualiteit zegt)? "Ja maar die tekst moet je niet letterlijk nemen". O ja, waarom die tekst dan niet en andere teksten wel? Omdat jij toevallig geen homo of lesbo bent en die interpretatie je beter uitkomt? Wat zou Jezus daar zelf van vinden?
pi_64258748
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik ben regelmatig in het park te vinden maar ben er nooit serieus genomen...
Vandaar je frustratie natuurlijk.
pi_64258765
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vandaar je frustratie natuurlijk.
Hoe bedoel je?
pi_64258779
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:11 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En hoe kan ik dan door lastig te redeneren in contact komen met God? Welk telefoonnummer heeft 'ie? Dan bel ik em vanavond nog. Ik neem aan dat hij tenminste zoals elk béétje ontwikkeld persoon te bereiken is. Of zijn secretaresse, of zelfs gewoon zijn departement, dat is ook goed.
Sta jij in het telefoonboek?
pi_64258811
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Varkens waren destijds dieren die puur afval en rotzooi aten, nu worden varkens speciaal gefokt om te dienen als consumptievlees. Die nuance begrijp ik wel.
  maandag 22 december 2008 @ 21:13:57 #270
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64258812
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Al in de eerste alinea wordt gesproken over problemen. Verder staat nergens dat het kind er beter van wordt, is de populatie klein, gaat men maar tot het 25e levensjaar en is het artikel sowieso redelijk beperkt.
Problemen, inderdaad. Door mensen zoals de Paus. Die vinden het fijn om homo's en alles eromheen te stigmatiseren. Of mensen zoals jij, die het leuk vinden om zonder enig bewijs te beweren dat homo's ziek zijn. En doet dit alsjeblieft niet af als een persoonlijke aanval.

Misschien moet ik de zin en de definitie van het woord even uitleggen. Komt ie:
quote:
[..] Hoewel kinderen van lesbische ouders regelmatig worden geconfronteerd met stigmatisering, vertonen ze niet méér probleemgedrag dan andere kinderen [..]
stig·ma·ti·se·ren -seerde, h gestigmatiseerd brandmerken:
door dat schandaal is de politicus voorgoed gestigmatiseerd

Brandmerken gebeurt door anderen. Niet door de homo's of de kinderen zelf.
  maandag 22 december 2008 @ 21:14:17 #271
204604 Stukjekaas
Lekker pittig
pi_64258826
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Homoseksuelen kunnen geen kinderen krijgen. Mannen kunnen dat sowieso niet en vrouwen alleen als er een man aan te pas komt. Dat laatste is in het geval van homoseksualiteit net zoals adoptie een pad dat men niet in zou moeten slaan.
En kinderen is nou net wat we nodig hebben want het is zo stil op aarde Maar fijn, als jij graag een wereld hebt met nog langere files en allerlei tramalant zou ik zeggen: begin vandaag
Daar heb jij geen kaas van gegeten!
pi_64258857
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Problemen die veroorzaakt worden door... Stigmatisatie... Ofwel problemen met de acceptatie onder bepaalde bevolkingsgroepen... Gelovigen misschien? Oh nee... Dat is stigmatiserend...
pi_64258900
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:13 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Problemen, inderdaad. Door mensen zoals de Paus. Die vinden het fijn om homo's en alles eromheen te stigmatiseren.

Misschien moet ik de zin en de definitie van het woord even uitleggen. Komt ie:
[..]

stig·ma·ti·se·ren -seerde, h gestigmatiseerd brandmerken:
door dat schandaal is de politicus voorgoed gestigmatiseerd

Brandmerken gebeurt door anderen. Niet door de homo's of de kinderen zelf.
Het woord Paus komt niet voor in het artikel....

Het eventuele stigmatiseren wordt geinitieerd door homo´s. Hoe kun je een klasgenootje met twee nichten als "vaders" nu serieus nemen. Het arme kind weet niet eens wie z´n moeder is.

Ik heb de dikke van Dale er ook maar even op nageslagen. Komt ie:

ziek·te de; v -n, -s 1 het ziek-zijn: storing in de werking ve of meer vd organen 2 vorm van ziekte; ziekelijke neiging of gewoonte: beroepsziekte, geestesziekte, kinderziekte, welvaartsziekte
pi_64258915
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Problemen die veroorzaakt worden door... Stigmatisatie... Ofwel problemen met de acceptatie onder bepaalde bevolkingsgroepen... Gelovigen misschien? Oh nee... Dat is stigmatiserend...
Heb je nog wat zinnigs te melden?
pi_64258942
quote:
Welke bril heb jij op?
Wat zegt de Bijbel nu echt over homoseksualiteit? Eigenlijk maar erg weinig. Jezus heeft er zelfs helemaal niets over gezegd en in de 10 geboden wordt er niet over gesproken. Is het dan niet vreemd dat terwijl homoseksualiteit nauwelijks voorkomt in de Bijbel zoveel mensen zich daar wel enorm druk om maken? Alsof de hele Bijbel daarover gaat en er geen belangrijker problemen in onze wereld zijn!
Waarom maakt men zich niet drukker over zaken die veel vaker in de Bijbel genoemd worden zoals hoogmoed, schijnheiligheid, afgoderij, armoede, onrecht enzovoort? Daar hoor je diezelfde christelijke mensen veel minder over spreken. Waarom? Komt het doordat iedereen de Bijbel leest door een bril die hem of haar ooit is aangemeten?
Voordat ik enkele teksten wil bespreken wil ik drie uitgangspunten noemen die in mijn gedachten een rol spelen:

Ten eerste: iedereen leest en begrijpt de Bijbel op de manier zoals die hem of haar door anderen is aangeleerd. Niemand kan de Bijbel onbevangen en 'puur' lezen. Je eigen achtergrond, opvoeding, leeftijd, geschiedenis etc. speelt daarin mee. Wie dat ontkent komt waarschijnlijk van een andere planeet.

Ten tweede: de Bijbel is niet uit de lucht komen vallen maar in een bepaalde tijd geschreven en in duizenden jaren langzaam ontstaan. Het bevat daarom ook veel instructies en wetten die vandaag als niet meer relevant worden gezien (bijvoorbeeld dat een vrouw die een kind heeft gekregen 33 dagen niet naar de tempel/kerk mag. Had ze de "pech" een meisje te krijgen dan mocht dat zelfs 66 dagen niet, zie Leviticus 12).

Ten derde: nergens in de Bijbel komt het idee naar voren dat iemand homoseksueel kan zijn. De teksten die over homoseksualiteit gaan bespreken alleen homoseksuele handelingen. De schrijvers van de Bijbel hadden dan ook geen idee dat homoseksualiteit een "geaardheid" is, dat is pas bewezen en ontdekt in de 20ste eeuw! Dat betekent dat de Bijbelschrijvers altijd dachten aan homoseksuele daden die door heteroseksuelen werden verricht en tegen hun heteroseksuele natuur ingingen. En dat was iets wat de heteroseksuele schrijvers zich maar moeilijk konden voorstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')