abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64258169
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat zou jij doen als je kind thuiskomt met een nicht?
Verbaasd opkijken hoe ik aan een kind kom.

Als mijn kind (m/v) er voor zou kiezen om met iemand van het eigen geslacht verder te willen dan zou ik er geen moeite mee hebben.
Het is tenslotte een ziekte en ik zou een ziek kind altijd steunen.
pi_64258187
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Persoonlijke aanvallen? Ik stel dat god niet bestaat en vraag jou om bewijzen dat hij wel bestaat. Die heb je niet.
Je gelooft in god, meer heb je niet...

Er is niets dat er op wijst dat er een god is... Behalve een boek en aanhangers van dag boek...
Je draait de bewijstlast voortdurend om. Als jij iets beweert, mag jij het bewijzen. Ik wacht....
pi_64258203
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bewijs graag. Tot die tijd reageer ik even niet meer op je geblaat.

Kan je er niet tegen dat zij logische dingen zegt en daarmee jouw argumenten onderuit schopt?
pi_64258208
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Verbaasd opkijken hoe ik aan een kind kom.
Kortom: dat "ge-als" van je raakt kant noch wal en voegt weinig toe aan de discussie.
pi_64258224
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:58 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Kan je er niet tegen dat zij logische dingen zegt en daarmee jouw argumenten onderuit schopt?
Ik kan niet tegen geblaat in de ruimte zonder bewijsvoering en argumenten.
  maandag 22 december 2008 @ 20:59:29 #231
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64258225
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je draait de bewijstlast voortdurend om. Als jij iets beweert, mag jij het bewijzen. Ik wacht....
Uh, iets met een pot en een ketel? Jij beweert dat homo's minder geschikt zijn als ouders dan hetero's. Prove it!
Niet meer actief op Fok!
pi_64258248
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Oké, je hebt me overtuigd.
God bestaat.

Is god tegen homo's?
pi_64258250
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Uh, iets met een pot en een ketel? Jij beweert dat homo's minder geschikt zijn als ouders dan hetero's. Prove it!
Weer wordt de bewijslast omgedraaid. Homo´s willen kinderen opvoeden, dus moet er bewijs komen dat het kind er beter van wordt.
  maandag 22 december 2008 @ 21:00:03 #234
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64258252
Democratisch gezien bestaat God niet.

(De meerderheid gelooft immers wat anders.)
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 22 december 2008 @ 21:00:07 #235
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64258255
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik kan niet tegen geblaat in de ruimte zonder bewijsvoering en argumenten.
Godsamme zeg, volgens mij wil je nog argumenten horen als ik zeg dat de lucht blauw en het gras groen is .
Niet meer actief op Fok!
pi_64258316
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Oh, dus als iemand wandaden pleegt, maar Christen is, is het een daad van een individu.

Maarrrr.... *tromgeroffel*

Als iemand wandaden pleegt, maar homo is, is het ineens de schuld van alle homo's.

Prachtig. Maar leg het nu eens uit.
Ik zeg gewoon dat dat soort lieden hard moeten worden aangepakt.

Heb je nog een reactie op het bericht over de terrorisatie van parkeerplaatsen?
pi_64258321
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Godsamme zeg, volgens mij wil je nog argumenten horen als ik zeg dat de lucht blauw en het gras groen is .
Wie beweert, bewijst....
  maandag 22 december 2008 @ 21:01:48 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64258323
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Weer wordt de bewijslast omgedraaid. Homo´s willen kinderen opvoeden, dus moet er bewijs komen dat het kind er beter van wordt.
En wat ik dus zeg: dan moet je ze wel de gelegenheid geven kinderen te láten opvoeden en die gelegenheid krijgen ze niet van jou.
Stel dat nu uit onderzoek zou blijken dat homo's het net zo goed (of misschien zelfs wel beter) doen als hetero's? Zou je de uitkomsten dan accepteren? Ik denk het niet. Je zou wel weer iets anders weten te bedenken om over te kankeren, zo diep zit jouw homohaat. Triest.
Niet meer actief op Fok!
pi_64258325
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:00 schreef Yildiz het volgende:
[ afbeelding ]
De meerderheid gaat naar de hel
  maandag 22 december 2008 @ 21:02:12 #240
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64258335
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zeg gewoon dat dat soort lieden hard moeten worden aangepakt.

Heb je nog een reactie op het bericht over de terrorisatie van parkeerplaatsen?
Nee, en zo'n individuele daad is ook totaal irrelevant.
pi_64258357
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:00 schreef Yildiz het volgende:
[ afbeelding ]
Democratisch gezien zouden we ook geen belastingen hoeven te betalen waarschijnlijk....

Met een goede campagne is het ook wel voor elkaar te krijgen dat democratisch gezien een appel naar pis ruikt.
  maandag 22 december 2008 @ 21:03:24 #242
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64258372
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wie beweert, bewijst....
Hoe zou je zelf willen bewijzen dat het gras groen is?
Niet meer actief op Fok!
pi_64258384
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En wat ik dus zeg: dan moet je ze wel de gelegenheid geven kinderen te láten opvoeden en die gelegenheid krijgen ze niet van jou.
Stel dat nu uit onderzoek zou blijken dat homo's het net zo goed (of misschien zelfs wel beter) doen als hetero's? Zou je de uitkomsten dan accepteren? Ik denk het niet. Je zou wel weer iets anders weten te bedenken om over te kankeren, zo diep zit jouw homohaat. Triest.
Men zou eerst maar eens moeten aantonen dat het kind er beter van wordt. Een kind is niet iets om mee te experimenteren.
  maandag 22 december 2008 @ 21:03:54 #244
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_64258389
oh ik wor weer genegeerd
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 22 december 2008 @ 21:04:09 #245
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64258402
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Democratisch gezien zouden we ook geen belastingen hoeven te betalen waarschijnlijk....

Met een goede campagne is het ook wel voor elkaar te krijgen dat democratisch gezien een appel naar pis ruikt.
Als God (ik bedoel daarmee: die illusie die jij gelooft, niet iemand anders) daadwerkelijk zou bestaan, en een béétje zijn best deed, dan zou 'ie op zijn minst de meerderheid toch wel moeten kunnen overtuigen, toch?
pi_64258403
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoe zou je zelf willen bewijzen dat het gras groen is?
Door even naar het gras te kijken. Kom je nog met bewijs of heb je zo iets van laat maar?
pi_64258422
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

quote:
APA Award voor onderzoek naar lesbisch ouderschap
Gepubliceerd op 3 september 2008

Hoewel kinderen van lesbische ouders regelmatig worden geconfronteerd met stigmatisering, vertonen ze niet méér probleemgedrag dan andere kinderen
De American Psychological Association (APA) heeft afgelopen maand een APA Award toegekend aan een onderzoek naar lesbisch ouderschap, waarin UvA-docent dr. Henny Bos participeert. Naast Bos werken ook twee UvA-studenten mee aan het onderzoek.

Het onderzoek naar lesbische ouders en hun kinderen, dat onder leiding staat van de Amerikaanse psychiater en onderzoeker dr. Nanette Gartrell, startte meer dan twintig jaar geleden. Gartrell bond een groep 84 lesbische gezinnen aan haar onderzoek, die op dat moment zwanger waren of zich nog in het proces van inseminatie bevonden. Ze bracht onder meer in kaart hoe oud de vrouwen waren, of ze gebruikmaakten van bekende of onbekende donoren en wat hun verwachtingen waren van de toekomst. Die interviews golden als het eerste tijdsmoment van het onderzoek. Vervolgens stelde ze vijf andere momenten vast waarop de vrouwen zouden worden geďnterviewd: als de kinderen 2, 5,10,17 en 25 jaar oud zouden zijn. In de laatste drie tijdvakken zouden zowel de moeders als de kinderen worden geďnterviewd. Gartrell ontving de APA Award voor het feit dat ze haar nek uitstak toen het klimaat nog weinig homovriendelijk was, én uiteraard vanwege de bijzondere, longitudinale aard van het onderzoek.

Schat aan informatie
‘Haar onderzoeksopzet levert een schat aan informatie op', vertelt Henny Bos, die op het vijfde tijdsmoment (toen de kinderen 17 jaar waren) als co-onderzoeker bij het onderzoek betrokken raakte. Uit de gegevens die nu bekend zijn - ongeveer veertig procent van de gegevens uit het vijfde tijdvak is nu binnen - blijkt onder meer dat kinderen van lesbische ouders niet meer probleemgedrag vertonen dan in de normgegevens staat vermeld.
Opvallend, aangezien kinderen uit lesbische gezinnen meer dan andere kinderen te maken hebben met stigmatisering. Bos, die zelf promoveerde op het onderwerp lesbisch ouderschap, en Gartrell schreven op basis van de Amerikaanse en Nederlandse gegevens een artikel (binnenkort te verschijnen in het tijdschrift American Journal of Orthopsychiatry) over de verschillen in psychosociaal welbevinden tussen Amerikaanse en Nederlandse kinderen met lesbische ouders. Daarin kwam onder meer naar voren dat psychosociaal welbevinden van kinderen uit lesbische gezinnen in Amerika vaak veel lager is dan in Nederland. ‘Dat is voor een groot deel te verklaren uit de negatieve reacties die zij krijgen van hun klasgenootjes en de grotere mate van homonegativiteit in Amerika.'

Protectieve factoren
Toch leidt die stigmatisering bij de kinderen van lesbische ouders niet tot probleemgedrag. Er moet dus sprake zijn van protectieve factoren, stelt Bos. Ze vermoedt dat dat zowel te maken heeft met de manier waarop ouders met stigmatisering omgaan (Gaan ze om met andere homo-ouders?) als met de school die de kinderen bezoeken (Wordt de diversiteit in leefstijlen besproken in het curriculum?). ‘We vragen de kinderen dan ook nadrukkelijk om kwalitatieve gegevens: Hoe hebben je ouders je voorbereid op eventuele stigmatisering? Heb je wel eens negatieve opmerkingen te verduren gekregen over het feit dat je twee moeders hebt? Hoe reageerden docenten en medescholieren daarop? Nu de kinderen 17 zijn, hebben ze het cognitief vermogen om daarop te reflecteren.'

Fysiek zware klus
Behalve Bos participeren ook twee studenten van de research master Educational Sciences in het onderzoek: Evalijn Draijer en Loes van Gelderen. Zij benaderen en interviewen een aantal moeders en kinderen uit het onderzoek. ‘Zeker in het begin was dat een behoorlijk tijdrovende en fysiek zware klus, vanwege het tijdverschil tussen Nederland en de Verenigde Staten', herinnert Bos zich. Inmiddels hebben beide studenten besloten om een aantal vakken te volgen aan de San Francisco State University, waardoor ze de rest van de interviews ter plekke kunnen afnemen. De twee hebben een thesis afgerond op basis van de onderzoeksgegevens, die volgens Bos nog lang niet uitgeput zijn. ‘Vanwege het longitudinale karakter van de studie komen er steeds weer nieuwe data bij, die het analyseren waard zijn. Voorlopig kunnen we dus nog wel even vooruit', lacht Bos.

Auteur: Esther van Bochove, afdeling Communicatie FMG
  maandag 22 december 2008 @ 21:05:40 #248
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64258468
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Door even naar het gras te kijken. Kom je nog met bewijs of heb je zo iets van laat maar?
Laat mij dan even zien waar ik God kan zien. Dan vraag ik hem even een paar prangende vragen, en dan ben ik overtuigd. Of heb je zoiets van 'laat maar'?
pi_64258488
Vermakelijk topic.

Halcon, zie je nou zelf niet dat je bij elk argument tegen 1 van je stellingen meteen "Geblaat! Bewijs! " roept?
pi_64258511
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als God (ik bedoel daarmee: die illusie die jij gelooft, niet iemand anders) daadwerkelijk zou bestaan, en een béétje zijn best deed, dan zou 'ie op zijn minst de meerderheid toch wel moeten kunnen overtuigen, toch?
Dat zeg jij. Er kunnen meerdere redenen zijn waarom iets niet plaatsvindt. Je redeneert iets te simpel. Zo kan ik ook redeneren dat als God zou bestaan Palestina alleen nog in geschiedenisboekjes een rol zou spelen, maar dat is te simpel.

Echter, ooit komt de dag en alles heeft een bepaalde reden....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')