abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 december 2008 @ 17:24:54 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64250594
quote:
Ian Crane over de Codex Alimentarius
De Codex Alimentarius bestaat uit een lijst van voedingsstoffen die zijn verboden, of juist zijn toegestaan. Inmiddels is deze lijst ondertekend (geratificeerd) door de WHO, de Wereld Gezondheids Organisatie. Het is de bedoeling dat deze lijst op 31 december 2009 in de Verenigde Staten tot wet wordt. Maar ook in andere landen krijgt deze lijst binnenkort de status van wet. De WTO, de Wereld Handels Organisatie, wil deze lijst opleggen aan alle aangesloten landen, waaronder ook Nederland. Daarmee komt er voorgoed een einde aan de vrijheid om zelf te bepalen wat gezond is en wat niet.

In oktober 2007 gaf Ian R. Crane een lezing in Devon over de Codex Alimentarius. Nadat hij een jaar lang de Codex had bestudeerd, was hij zeer verontrust. Het meest verontrustende was echter, dat vrijwel niemand op de hoogte was van de invoering van de Codex. En wie er van heeft gehoord, gelooft het eenvoudig niet. Maar dat maakt het niet minder waar!

Ian Crane plaatst de Codex Alimentarius in een breder perspectief: het verlangen van de rechtse Amerikaanse zakenlieden en politici naar een Nieuwe Wereldorde, naar de totale dominantie van de grote corporaties over de hele wereld. Voedsel blijkt dan een belangrijk middel om de wereld te beheersen. Maar het gaat niet alleen om het voedsel, allerlei andere politieke trends gaan in dezelfde richting: globalisering. In feite wil dat zeggen dat een kleine groep zeer rijke mensen, via de grote corporaties, de macht krijgt over alle grondstoffen en daarbij tevens over de levens van alle andere mensen.

De Codex Alimentarius geeft hen de wereldwijde macht over ons voedsel. De codex bepaalt welke voedingsmiddelen er mogen worden verkocht. Alle andere voedingsmiddelen worden van de handel uitgesloten. Zij zullen dus niet langer te koop zijn.

Maar de codex gaat nog verder: hij verplicht alle landen die zijn aangesloten bij de World Trade Organisation om alle voedingsmiddelen die niet zijn opgenomen in de Codex verboden te verklaren. Voeding die wel in de Codex staat, moet echter worden afgenomen. Op dit moment weigert Europa om met groeihormonen behandeld vlees uit de VS af te nemen. Daarom moet de Europese Gemeenschap aan de WTO een boete betalen. Als de Codex een feit is, dan gaat hetzelfde gelden voor genetisch gemanipuleerde gewassen en bestraald voedsel. Onbestraald voedsel wordt daarentegen verboden. Kruiden en vitaminen worden ook uitgesloten. Naast het belachelijke paddoverbod kunnen we dan nog een veel langere lijst van verboden “drugs” verwachten.

Deze extreme aspecten van de Codex Alimentarius hebben gemaakt dat de meeste mensen niet geloven dat instanties als de WTO, de WHO en de Wereldbank aan deze regeling meewerken. Helaas blijkt niets minder waar. De grote corporaties hebben zich in deze instantie ingekocht en bepalen daar nu het beleid. Dit is nog slechts gericht op winst voor de corporaties.

Er zijn op dit moment slechts drie mensen die substantiële tegenstand bieden: Paul Anthony Taylor, voorzitter van de National Health Foundation (NHF), Scott Tips, president van de NHF en dr. Robert Verkerk, uitvoerend directeur van de NHF. Een interview met dr. Verkerk staat hier. Meer informatie over het werk van Ian Crane is te vinden op de website fool me once.

Hier de lezing van anderhalf uur
Het is godsamme nog erger dan ik al dacht wat de Codex inhoudt. Waarom is hier z'n ijzige stilte over.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_64250755
Jezus Lambiekje jij ziet ook overal een complot in he

En naast dat kan ik nog steeds zelf bepalen wat gezond is
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 22 december 2008 @ 17:40:35 #3
52357 Lambiekje
pi_64251069
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:30 schreef DutchErrorist het volgende:
Jezus Lambiekje jij ziet ook overal een complot in he

En naast dat kan ik nog steeds zelf bepalen wat gezond is
31/12/2009 gaat deze waanzin in

Kijk nu maar eerst voor dat je loopt te miepen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lambiekje op 22-12-2008 17:52:27 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 22 december 2008 @ 17:56:19 #4
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_64251518
hormonen voor vlees is nog altijd verboden in de EU, daarnaast is het NIET verplicht gewassen te bewerken met ioniserende straling. nonsens dus. hoewel de codex een stuk maatregelen van likmevestje is, is het zeker niet zo rechtlijnig als veel mensen denken.
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
  maandag 22 december 2008 @ 18:13:45 #5
52357 Lambiekje
pi_64252056
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:56 schreef marq het volgende:
hormonen voor vlees is nog altijd verboden in de EU, daarnaast is het NIET verplicht gewassen te bewerken met ioniserende straling. nonsens dus. hoewel de codex een stuk maatregelen van likmevestje is, is het zeker niet zo rechtlijnig als veel mensen denken.
ja dat kost ons 150mlj per jaar.

kijk nu eerst maar eens wat het echt voorstelt. Deze lezing is echt verhelderend.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 22-12-2008 18:25:48 ]
  maandag 22 december 2008 @ 18:17:26 #6
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_64252179
Ik denk dat jezelf even beter moet gaan kijken want je stipt in je OP zaken aan die niet waar zijn, een misvatting of gewoon flauwekul. En dan ook nog een lezing van 1 1/2 uur gaan doorspitten terwijl de samenvatting al een lap onzin bevat.

Dat men de codex afzeikt is geen probleem, maar a.u.b niet met onwaarheden.
pi_64252496
Ik geef toe dat ik me een beetje heb laten meeslepen met die 1e lezing waarvan hier ergens een link stond, maar volgens mij is het allemaal heel erg overtrokken.
  maandag 22 december 2008 @ 18:28:25 #8
52357 Lambiekje
pi_64252571
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:26 schreef ToT het volgende:
Ik geef toe dat ik me een beetje heb laten meeslepen met die 1e lezing waarvan hier ergens een link stond, maar volgens mij is het allemaal heel erg overtrokken.
ik heb nog niet zo goed geheel gezien van hoe het in elkaar steekt. Monsanto, WTO, FDA, EU, Codex, BigPharma alles is coherent aan elkaar geknoopt. En is pure noodzaak om het geheel te over kunnen zien.

Weet men wel dat USA, NEE heeft gedemonstreerd tegen Codex Alimentarius in jaren 80. Uiteraard is het niet internationaal als nieuws gebracht. Codex mag pas in USA ingevoerd als EU goedkeurt.

PLEASE!! WAKE UP!

[ Bericht 14% gewijzigd door ToT op 22-12-2008 19:49:29 ]
  maandag 22 december 2008 @ 18:33:26 #9
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64252733
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:26 schreef ToT het volgende:
Klopt. Het zijn vooral een serie richtlijnen (die al best lang bestaan) waar niemand zich verplicht aan moet houden. Als er al een risico is dan is het dat het wellicht door een soort economische sociale druk (kan het even niet anders verwoorden) informeel verplicht wordt. Maar ja dat is weer een geheel andere discussie.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 22 december 2008 @ 18:36:52 #10
52357 Lambiekje
pi_64252859
pi_64252893
Blijft mooi om te zien dat elke keer als je ergens weer een obscuur artikel opduikt de tekst eronder staat

Het is nog erger dan ik al dacht!!!!
  maandag 22 december 2008 @ 18:41:09 #12
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_64253027
Hoezo naïef? ATuin-hek zijn uitleg is helder en duidelijk! Veel richtlijnen zijn reeds ongeschreven regels of zijn reeds beschreven in onze eigen richtlijnen. Daarnaast zijn het voornamelijk standaarden en richtlijnen en is het geen wet die alles dat niet beschreven is automatisch verboden maakt.

Lees anders gewoon de samenvatting van onze overheid. Hoewel ook zij niet feilloos zijn zullen er geen bewuste leugens in staan gezien de originele documenten gewoon voor iedereen beschikbaar zijn. Dat moet ook wel want van leverancier tot consument moet iedereen op de hoogte kunnen zijn van zaken.

Dat kan ook niet anders (niks complot) want een rechtbank zal nimmer een negatief oordeel vellen jegens een producent omdat de WHO `geheime NWO` documenten bezit maar niet deelt.

Handig, iets opleggen zonder te vertellen wat daadwerkelijk wel of niet toegestaan is.

Nonsens dus!
  maandag 22 december 2008 @ 18:52:37 #13
52357 Lambiekje
pi_64253426
Overigens waarom moet het altijd een bash topic worden. !?

Een enkeling is maar geinformeerd genoeg hier om de boodschap van deze engels man te snappen.
Het is echt beschamend. Toch hier op BNW vertoeven maar de meest stupide reacties plaatsen voor zo iets
belangerijks. Echt! Hou op met bashen.

Het is GEEN complot. Het is geen welles/nietus maanlanding of dat Philadelphia experiment nu echt was of niet. Het is fucking realiteit.

Kijk en informeer jezelf eerst voordat je jezelf echt compleet voor lul zet.
  maandag 22 december 2008 @ 18:53:17 #14
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_64253454
Het is een open statuut, zoals alle statuten welke direct invloed uitoefenen op leveranciers, (grondstof)producenten en consumenten. Dat kán niet anders daar geen enkele rechter iets te maken heeft met zaken die niet open zijn, daar moet een grondwetwijziging voor komen en die is er niet (en nee, dat verdrag van Lissabon draagt daar niks aan bij).

Dat men paddestoelen verbiedt moet beschreven staan in open vorm, anders kan niemand er iets mee! Dat geldt ook voor de codex terwijl dat niet eens wetten zijn!

Je denkt zeker ook dat de mens nog nooit op de maan is geweest of niet!?
  maandag 22 december 2008 @ 18:57:34 #15
52357 Lambiekje
pi_64253586
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:53 schreef marq het volgende:
Het is een open statuut, zoals alle statuten welke direct invloed uitoefenen op leveranciers, (grondstof)producenten en consumenten. Dat kán niet anders daar geen enkele rechter iets te maken heeft met zaken die niet open zijn, daar moet een grondwetwijziging voor komen en die is er niet (en nee, dat verdrag van Lissabon draagt daar niks aan bij).
Je wil niet weten hoe NIETS zeggend de EU is.
quote:
Dat men paddestoelen verbiedt moet beschreven staan in open vorm, anders kan niemand er iets mee! Dat geldt ook voor de codex terwijl dat niet eens wetten zijn!
Echt. Zo iets slecht voorbereids is er nog nimmer ingevoerd.
quote:
Je denkt zeker ook dat de mens nog nooit op de maan is geweest of niet!?
De maanlanding van 69 is fake. Men is er wel geweest, alleen de live TV-uitzending is staged.

India MOET iets bekend maken over de maan ...
quote:
India may surprise the world. The surprise may come any time. The country must reveal the existence of the underground infrastructure of UFO bases.
Vandaar ook dat de 6 bezoekjes aan de maan op een kluit is (relatief gezien) .. waarom niet de darkside

[ Bericht 6% gewijzigd door Lambiekje op 22-12-2008 19:21:44 ]
  maandag 22 december 2008 @ 19:03:05 #16
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_64253741
Ohjee, ik ben er klaar mee! Je gaat ging ten eerste niet eens in op de zaken die ik aanstipt welke relevant zijn aan dit onderwerp, slechts op een cynische kanttekening van mij waarop je een dikke nul op je rekest krijgt.

Had nog de hoop dat je ergens een gezond verstand zou hebben maar nee. Ga je hier maar vermaken -> http://www.niburu.nl/
  maandag 22 december 2008 @ 19:34:58 #17
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64254791
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:52 schreef Lambiekje het volgende:
Overigens waarom moet het altijd een bash topic worden. !?

Een enkeling is maar geinformeerd genoeg hier om de boodschap van deze engels man te snappen.
Het is echt beschamend. Toch hier op BNW vertoeven maar de meest stupide reacties plaatsen voor zo iets
belangerijks. Echt! Hou op met bashen.
Denk je niet dat dat een lichtelijk teken is dat je het wel eens mis zou kunnen hebben? Komt die optie überhaupt nog in je op? Lijkt namelijk van niet.
quote:
Het is GEEN complot. Het is geen welles/nietus maanlanding of dat Philadelphia experiment nu echt was of niet. Het is fucking realiteit.
In jouw persoonlijke realiteit wellicht. Je zal toch met wat substantielers moeten komen om in een discussie mee te doen en mensen bewust te maken van iets wat speelt.
quote:
Kijk en informeer jezelf eerst voordat je jezelf echt compleet voor lul zet.
Ik zou het bijna nog een keer tegen jou zeggen, maar dat is ondertussen wel een beetje erg te laat he
Onikaan ni ov dovah
pi_64255165
Mensen, s.v.p. GEEN persoonlijke aanvallen, anders gaat er een afkoel- en opschoonslotje op dit topic!
  maandag 22 december 2008 @ 19:52:29 #19
52357 Lambiekje
pi_64255511
  maandag 22 december 2008 @ 19:55:50 #20
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64255636
Wat doet je denken dat wat in dat filmpje beweerd wordt klopt?
Onikaan ni ov dovah
pi_64256928
Leuk detail, de richtlijnen van de Codex-commissie kunnen door landen zelf tot wet gemaakt worden, er zit verder helemaal geen regelgeving in. En dat hele wereld dominatie gebeuren komt omdat 1 van de oprichters van het I.G Farben conglomeraat er mede aan de geboorte van stond, verder is daar ook nooit een verband van gevonden..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 22 december 2008 @ 23:19:26 #22
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_64265580
Ik ben blij dat FOK! een podium geeft aan conspiracygasten, zodat ik ze IRL niet tegenkom. Denken jullie ooit wel eens aan iets anders dan complotten?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:48:04 #23
52357 Lambiekje
pi_64269472
quote:
Op maandag 22 december 2008 23:19 schreef GasTurbine het volgende:
Ik ben blij dat FOK! een podium geeft aan conspiracygasten, zodat ik ze IRL niet tegenkom. Denken jullie ooit wel eens aan iets anders dan complotten?
Gast het zijn al lang geen complotten meer. Dat de volkskrant e.d. het niet benoemd maakt het nog niet minder waar.
quote:
Morpheus: This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.
Als je eenmaal achter de façade hebt gekeken is elke aangeleerde waarheid volkomen onjuist. En in veel gevallen juist het tegenovergestelde.
pi_64270624
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:33 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Klopt. Het zijn vooral een serie richtlijnen (die al best lang bestaan) waar niemand zich verplicht aan moet houden. Als er al een risico is dan is het dat het wellicht door een soort economische sociale druk (kan het even niet anders verwoorden) informeel verplicht wordt. Maar ja dat is weer een geheel andere discussie.
Ik denk juist dat die machtsmiddelen en de instituten die ze uitvoeren de kern van de zaak zijn.
Verplichtingen zitten vaak diep verstopt in die grote brei aan regelgeving. Subsidies, sancties, heffingen , blah, blah.

Voorbeeld.
quote:
De Codex Alimentarius heeft nu indirect effect. Dit bleek een aantal jaar geleden met hormoonvlees. De codex stelt een maximum grens aan het aantal hormonen in vlees. In Europa willen we hier niks van weten en geldt er een invoerverbod voor vlees met hormonen. Maar omdat de Codex Alimentarius een bepaalde hoeveelheid hormonen toestaat, mag Amerika op basis van de codex dit vlees naar Europa exporteren. Het handelsconflict is bij de WTO in het voordeel van Amerika en de zijnen besloten. Europa kan nu twee dingen doen. Hormoonvlees accepteren en daarmee de codex volgen. Of accepteren dat een aantal handelsbelemmeringen worden opgelegd. Dat laatste is nu het geval.

http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=1247
Er zijn veel landen die zich die luxe niet kunnen veroorloven.
De Codex is weer n prima zet i.h.k.v. de economische oorlogsvoering.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  dinsdag 23 december 2008 @ 01:37:09 #25
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64270889
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Gast het zijn al lang geen complotten meer. Dat de volkskrant e.d. het niet benoemd maakt het nog niet minder waar.
[..]

Als je eenmaal achter de façade hebt gekeken is elke aangeleerde waarheid volkomen onjuist. En in veel gevallen juist het tegenovergestelde.
Natuurlijk is het wel een complot... Denk er maar eens kritisch en logisch/rationeel over na.
Onikaan ni ov dovah
pi_64273898
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 01:26 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik denk juist dat die machtsmiddelen en de instituten die ze uitvoeren de kern van de zaak zijn.
Verplichtingen zitten vaak diep verstopt in die grote brei aan regelgeving. Subsidies, sancties, heffingen , blah, blah.

Voorbeeld.
[..]

Er zijn veel landen die zich die luxe niet kunnen veroorloven.
De Codex is weer n prima zet i.h.k.v. de economische oorlogsvoering.
Daar is bijvoorbeeld Amerika ook achter gekomen toen ze het online gokken in eigen land middels een dubieuze wet wilden tegenhouden, het kleine eiland staatje Antiqua heeft van ze gewonnen in de arbitrage zaak, en mag dus voor een vergelijkbaar bedrag als de geleden schade nagenoeg willekeurig Amerikaanse copyrights schenden. De RIAA en consorten zijn dus ook doodsbang dat ze aan de haal gaan met het meer populaire spul zoals windows DVD's en muziek etc. De WTO geeft dus niet alleen bescherming aan de grote landen/economieën.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:52:13 #27
52357 Lambiekje
pi_64274844
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 08:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Daar is bijvoorbeeld Amerika ook achter gekomen toen ze het online gokken in eigen land middels een dubieuze wet wilden tegenhouden, het kleine eiland staatje Antiqua heeft van ze gewonnen in de arbitrage zaak, en mag dus voor een vergelijkbaar bedrag als de geleden schade nagenoeg willekeurig Amerikaanse copyrights schenden. De RIAA en consorten zijn dus ook doodsbang dat ze aan de haal gaan met het meer populaire spul zoals windows DVD's en muziek etc. De WTO geeft dus niet alleen bescherming aan de grote landen/economieën.
RIAA gooit roer om
pi_64274943
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:52 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

RIAA gooit roer om
Volgens mij gaat de codex over levensmiddelen en additieven voor levensmiddelen, niet over films en muziek? Ik noemde de RIAA in het voorbeeld omdat die dankzij een andere WTO uitspraak, en de WTO is een club die wél aan de Codex werkt, genoemd werd, meer niet.
  dinsdag 23 december 2008 @ 10:21:26 #29
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_64275470
Ah, al lang niks meer gehoord over de good ol' Codex...

• AL het voedsel bestralen KAN helemaal niet. Vette dingen zijn door bestraling ogenblikkelijk ranzig.
  • Vitamines verbieden KAN helemaal niet. Groente, fruit, vlees, melk alles zit er vol mee. Je maakt al vitamine D aan als je in het zonlicht komt.

kut heb ik weer toegehapt
  • I follow you......but not on Twitter
      dinsdag 23 december 2008 @ 10:28:16 #30
    52357 Lambiekje
    pi_64275640
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 10:21 schreef 1-of-6Billion het volgende:
    Ah, al lang niks meer gehoord over de good ol' Codex...

• AL het voedsel bestralen KAN helemaal niet. Vette dingen zijn door bestraling ogenblikkelijk ranzig.
  • Vitamines verbieden KAN helemaal niet. Groente, fruit, vlees, melk alles zit er vol mee. Je maakt al vitamine D aan als je in het zonlicht komt.

kut heb ik weer toegehapt
  • Je hebt zeker gemist dat al de vitamines en mineralen wegworden gekweekt uit groente en fruit?!
    quote:
    De kwaliteit van onze andijvie, bloemkool en wortelen holt achteruit. In de afgelopen twintig jaar is de aanwezigheid van vitaminen en mineralen in de zogeheten vollegrondsgroente fors teruggelopen, soms met meer dan vijftig procent.
    bron
    Een mooi rustige - kikker in de pan - aanloop. Straks met de Codex kan de nekslag worden door gevoerd.
      dinsdag 23 december 2008 @ 10:35:36 #31
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_64275863
    Jongens, Lambiekje heeft ons door !
    Tijd voor Plan B !
    zzz
    pi_64275940
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 10:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je hebt zeker gemist dat al de vitamines en mineralen wegworden gekweekt uit groente en fruit?!
    [..]

Een mooi rustige - kikker in de pan - aanloop. Straks met de Codex kan de nekslag worden door gevoerd.
    Eeuh lambiekje, die site is geregistreerd door tramedico, een bedrijf wat zich volgens eigen zeggen toeleggen op de "Marketing, verkoop en distributie van geneesmiddelen en zelfzorgproducten in de Benelux". Als dat geen bigpharma is weet ik het ook niet meer...

En dat wegkweken zal inderdaad gedeeltelijk zo zijn, maar dat komt omdat de consument het vertikt ook maar 1 cent meer te betalen voor zijn eten, niet door één of ander masterplan.
      dinsdag 23 december 2008 @ 10:51:35 #33
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_64276295
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 10:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je hebt zeker gemist dat al de vitamines en mineralen wegworden gekweekt uit groente en fruit?!
    [..]

Oh joepie Het complot is nog groter! Al die lui in Wageningen en bij vergelijkbare instituten wereldwijd zijn er ook al bij betrokken.
    Onikaan ni ov dovah
      dinsdag 23 december 2008 @ 10:55:30 #34
    31101 _Led_
    pi_64276394
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 10:51 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Oh joepie Het complot is nog groter! Al die lui in Wageningen en bij vergelijkbare instituten wereldwijd zijn er ook al bij betrokken.
    Moet je Lambiekje's verbazing straks zien als hij zich realiseert dat hij de enige op de wereld is die niet in het complot zit
    zzz
    pi_64276415
    LOL @ Fruityloop!
    Zo zie je maar weer dat informatie op het Internet ALTIJD gekleurd is door degene / de instantie die het geschreven heeft: die willen gewoon meer vitaminepillen verkopen!

Anyway, het is wel duidelijk dat de voedingswaarde van groenten tegenwoordig bijna verwaarloosbaar is, maar dat komt puur doordat kwekers zo snel mogelijk willen oogsten om meteen weer een volgende oogst te zaaien. Snel snel snel, winst winst winst. Inderdaad geen conspiracy, maar pure winstbejag.

Hoe zit dat trouwens met die diepgevroren roerbak- en soepgroenten? Ik vind dat er altijd eng goed uit zien; onnatuurlijk veel kleur, geen enkel slecht stukje. Dat moet wel bomvol gif en kleurstoffen zitten. Ik meen me ook iets te herinneren van dat die groenten eerst in een kleurstofbadje gaan, maar kan me niet herinneren waar ik dat vandaan heb.
      dinsdag 23 december 2008 @ 11:05:29 #36
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_64276687
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 10:55 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Moet je Lambiekje's verbazing straks zien als hij zich realiseert dat hij de enige op de wereld is die niet in het complot zit
    Dat zat ik me idd ook te bedenken toen ik dat schreef Dat enkel Lambiekje plus een klein groepje 'verlichte geesten' er niet in zitten. Je zou toch denken dat dat iemand aan het denken zou zetten.

Hoe vaak ik ondertussen al niet beschuldigt ben van onderdeel te zijn van Het Complot...
    Onikaan ni ov dovah
      dinsdag 23 december 2008 @ 11:31:23 #37
    31101 _Led_
    pi_64277488
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 11:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat zat ik me idd ook te bedenken toen ik dat schreef Dat enkel Lambiekje plus een klein groepje 'verlichte geesten' er niet in zitten. Je zou toch denken dat dat iemand aan het denken zou zetten.

Hoe vaak ik ondertussen al niet beschuldigt ben van onderdeel te zijn van Het Complot...
    Och, ik schijn samen met James Randi voor de CIA te werken heb ik van horen zeggen
    zzz
      dinsdag 23 december 2008 @ 11:37:02 #38
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_64277661
    Ik schijn er voor betaald te krijgen om hier te posten
    Onikaan ni ov dovah
    pi_64277847
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 11:05 schreef ATuin-hek het volgende:
    Nu je het zegt...
    Dat lijkt verdacht veel op een samenzwering! !
    Bewust vage filmpjes op Youtube zetten, mensen van de echte waarheid afsturen.
    Vraag is alleen, wie zit erachter?
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      dinsdag 23 december 2008 @ 12:35:11 #40
    49558 1-of-6Billion
    Up the shut fuck you must
    pi_64279631
    Lieve Lambiekje,
    Ik wil een weddenschap met je aangaan. Als ik op zaterdag 1-1-2010 zonder problemen een busje vitamine C tabletten en een reep onbestraalde chocolade kan kopen in de winkel. Post jij dan heel 2010 niet meer van deze veel te ver gezochte onzin?
    Komt het allemaal uit zoals jij verwacht, dan trek ik heel 2010 samen met je ten strijde tegen alles en iedereen zoals jij nodig acht.

Hebben we een deal?
    I follow you......but not on Twitter
      dinsdag 23 december 2008 @ 12:39:33 #41
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_64279776
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 11:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nu je het zegt...
    Dat lijkt verdacht veel op een samenzwering! !
    Bewust vage filmpjes op Youtube zetten, mensen van de echte waarheid afsturen.
    Vraag is alleen, wie zit erachter?
    Zou dat het dan zijn? Een complot om de medische wetenschap zwart te maken? De vraag is dan idd wie en waarom.
    Onikaan ni ov dovah
      dinsdag 23 december 2008 @ 12:46:23 #42
    52357 Lambiekje
    pi_64279976
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 12:35 schreef 1-of-6Billion het volgende:
    Lieve Lambiekje,
    Ik wil een weddenschap met je aangaan. Als ik op zaterdag 1-1-2010 zonder problemen een busje vitamine C tabletten en een reep onbestraalde chocolade kan kopen in de winkel. Post jij dan heel 2010 niet meer van deze veel te ver gezochte onzin?
    Komt het allemaal uit zoals jij verwacht, dan trek ik heel 2010 samen met je ten strijde tegen alles en iedereen zoals jij nodig acht.

Hebben we een deal?
    je denkt toch niet dat meteen op dag 1 het goed en wel is doorgevoerd. Het heeft incubatietijd nodig.

En daarnaast het zal gefaseerd ingevoerd worden. Als het in ene wordt gedaan gaan mensen het merken.
    Het wordt langzaam opgevoerd. Het bekende kikker-effect

[ Bericht 4% gewijzigd door Lambiekje op 23-12-2008 12:53:01 ]
      dinsdag 23 december 2008 @ 12:49:53 #43
    52357 Lambiekje
    pi_64280084
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 10:56 schreef ToT het volgende:
    LOL @ Fruityloop!
    Zo zie je maar weer dat informatie op het Internet ALTIJD gekleurd is door degene / de instantie die het geschreven heeft: die willen gewoon meer vitaminepillen verkopen!

Anyway, het is wel duidelijk dat de voedingswaarde van groenten tegenwoordig bijna verwaarloosbaar is, maar dat komt puur doordat kwekers zo snel mogelijk willen oogsten om meteen weer een volgende oogst te zaaien. Snel snel snel, winst winst winst. Inderdaad geen conspiracy, maar pure winstbejag.
    Je vergeet Monsanto....
    quote:
    Hoe zit dat trouwens met die diepgevroren roerbak- en soepgroenten? Ik vind dat er altijd eng goed uit zien; onnatuurlijk veel kleur, geen enkel slecht stukje. Dat moet wel bomvol gif en kleurstoffen zitten. Ik meen me ook iets te herinneren van dat die groenten eerst in een kleurstofbadje gaan, maar kan me niet herinneren waar ik dat vandaan heb.
    sinaasappelen/mandarijnen worden beschilderd/ gewaxd en gepolijst of hoe je het ook wil noemen
    pi_64280219
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 12:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je vergeet Monsanto....
    [..]

sinaasappelen/mandarijnen worden beschilderd/ gewaxd en gepolijst of hoe je het ook wil noemen
    Kijk dat is helder, en relatief gemakkelijk te reproduceren. Als jij ons onwetenden even zou willen voorgaan, en noemen welk bedrijf dit doet, of welke supermarkt die dingen verkoopt, kunnen we je bewering meteen toetsen, en als je gelijk hebt zal ik diep door het stof gaan, en nooit meer openlijk aan je twijfelen.
      dinsdag 23 december 2008 @ 12:54:11 #45
    52357 Lambiekje
    pi_64280229
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 12:39 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zou dat het dan zijn? Een complot om de medische wetenschap zwart te maken? De vraag is dan idd wie en waarom.
    waarom ..dat lijkt me nog al evident.
      dinsdag 23 december 2008 @ 12:55:08 #46
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_64280265
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 12:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

waarom ..dat lijkt me nog al evident.
    Wat zou dat dan zijn?
    Onikaan ni ov dovah
      dinsdag 23 december 2008 @ 12:59:23 #47
    52357 Lambiekje
    pi_64280430
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 12:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Kijk dat is helder, en relatief gemakkelijk te reproduceren. Als jij ons onwetenden even zou willen voorgaan, en noemen welk bedrijf dit doet, of welke supermarkt die dingen verkoopt, kunnen we je bewering meteen toetsen, en als je gelijk hebt zal ik diep door het stof gaan, en nooit meer openlijk aan je twijfelen.
    Fruit waxing system
      dinsdag 23 december 2008 @ 13:00:51 #48
    52357 Lambiekje
    pi_64280486
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 12:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat zou dat dan zijn?
    je leest geen OT. Je ziet mijn naam en begint meteen met topicverzieken.
      dinsdag 23 december 2008 @ 13:01:39 #49
    31101 _Led_
    pi_64280515
    Dat was niet zo slim van je, fruityloop
    zzz
      dinsdag 23 december 2008 @ 13:41:22 #50
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_64282140
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 13:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je leest geen OT. Je ziet mijn naam en begint meteen met topicverzieken.
    Mensen met een weerwoord (waar je schijnbaar geen antwoord op hebt) verzieken daarmee het topic? Start dan een weblog of zo, als je daar niet tegen kan.
    Onikaan ni ov dovah
    pi_64282751
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 13:01 schreef L.Denninger het volgende:
    Dat was niet zo slim van je, fruityloop
    Hoezo? Het van een laagje was voorzien van fruit is een algemeen gebruikte techniek binnen de levensmiddelen sector, dat doen ze overigens ook met dropjes, en ook voor meubels en parketvloeren doet het wonderen... Lambiekje heeft het over verven, en dat is toch wel heel wat anders lijkt me, en daar fiets hij weer fluitend aan voorbij as usual...
    pi_64282795
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 12:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Fruit waxing system
    Dat is geen verf, maar een bekende techniek uit de levensmiddelen technologie, wil je een 2e poging wagen?
    pi_64283342
    Wat ik wel weer opvallend er aan vind is dat een "voordeel" van dat waxen is dat gif zich beter aan het fruit hecht. Zo laat het zich dus moeilijk van het fruit af wassen, dus krijg je er meer van binnen.
    pi_64283471
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 14:11 schreef ToT het volgende:
    Wat ik wel weer opvallend er aan vind is dat een "voordeel" van dat waxen is dat gif zich beter aan het fruit hecht. Zo laat het zich dus moeilijk van het fruit af wassen, dus krijg je er meer van binnen.
    Sorry, maar waar haal je dat zo snel vandaan?
    Me dunkt wordt fruit pas in een fabriek gewaxed, dus na plukken en eventuele bespuiting en na wassen bij binnenkomst.
      dinsdag 23 december 2008 @ 14:19:04 #56
    31101 _Led_
    pi_64283622
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 14:11 schreef ToT het volgende:
    Volgens mij zijn de soorten die gewaxt worden toch soorten die je sowieso moet schillen / pellen ?
    zzz
    pi_64283624
    Uit die link: "
    A system for applying a coating of wax and fungicide to the surface of fruit applies the coating in two stages. The first stage sprays onto the fruit a mixture of both wax and fungicide, while a second stage sprays onto the fruit wax alone. The fungicide is thereby concentrated immediately adjacent the fruit, where it is most effective in controlling fruit decay, and the wax is at its full concentration at the outside of the coating, where it can provide an optimum surface shine. "

Dus eerst een laagje was en anti-schimmel middel, waaroverheen nog een laagje was komt.
    Was was je volgens mij niet zo snel ergens van af.
    pi_64283648
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 14:19 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de soorten die gewaxt worden toch soorten die je sowieso moet schillen / pellen ?
    Geen idee, ik ben niet zo op de hoogte van fruitwaxing. (En nee: ook niet van een banaan in de was zetten! )
      dinsdag 23 december 2008 @ 14:20:56 #59
    31101 _Led_
    pi_64283707
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 14:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben niet zo op de hoogte van fruitwaxing. (En nee: ook niet van een banaan in de was zetten! )
    Nooit je banaan in een pruim gepeert ?
    zzz
    pi_64283928
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 14:19 schreef ToT het volgende:
    Uit die link: "
    A system for applying a coating of wax and fungicide to the surface of fruit applies the coating in two stages. The first stage sprays onto the fruit a mixture of both wax and fungicide, while a second stage sprays onto the fruit wax alone. The fungicide is thereby concentrated immediately adjacent the fruit, where it is most effective in controlling fruit decay, and the wax is at its full concentration at the outside of the coating, where it can provide an optimum surface shine. "

Dus eerst een laagje was en anti-schimmel middel, waaroverheen nog een laagje was komt.
    Was was je volgens mij niet zo snel ergens van af.
    Die had ik ook gelezen.
    Wie zegt jou dat het anti-schimmel middel giftig is trouwens?
    Je kunt stukjes gesneden appel ook mooi houden door er citroensap overheen te sprenkelen, dat noem je toch ook geen gif?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')