Het is godsamme nog erger dan ik al dacht wat de Codex inhoudt. Waarom is hier z'n ijzige stilte over.quote:Ian Crane over de Codex Alimentarius
De Codex Alimentarius bestaat uit een lijst van voedingsstoffen die zijn verboden, of juist zijn toegestaan. Inmiddels is deze lijst ondertekend (geratificeerd) door de WHO, de Wereld Gezondheids Organisatie. Het is de bedoeling dat deze lijst op 31 december 2009 in de Verenigde Staten tot wet wordt. Maar ook in andere landen krijgt deze lijst binnenkort de status van wet. De WTO, de Wereld Handels Organisatie, wil deze lijst opleggen aan alle aangesloten landen, waaronder ook Nederland. Daarmee komt er voorgoed een einde aan de vrijheid om zelf te bepalen wat gezond is en wat niet.
In oktober 2007 gaf Ian R. Crane een lezing in Devon over de Codex Alimentarius. Nadat hij een jaar lang de Codex had bestudeerd, was hij zeer verontrust. Het meest verontrustende was echter, dat vrijwel niemand op de hoogte was van de invoering van de Codex. En wie er van heeft gehoord, gelooft het eenvoudig niet. Maar dat maakt het niet minder waar!
Ian Crane plaatst de Codex Alimentarius in een breder perspectief: het verlangen van de rechtse Amerikaanse zakenlieden en politici naar een Nieuwe Wereldorde, naar de totale dominantie van de grote corporaties over de hele wereld. Voedsel blijkt dan een belangrijk middel om de wereld te beheersen. Maar het gaat niet alleen om het voedsel, allerlei andere politieke trends gaan in dezelfde richting: globalisering. In feite wil dat zeggen dat een kleine groep zeer rijke mensen, via de grote corporaties, de macht krijgt over alle grondstoffen en daarbij tevens over de levens van alle andere mensen.
De Codex Alimentarius geeft hen de wereldwijde macht over ons voedsel. De codex bepaalt welke voedingsmiddelen er mogen worden verkocht. Alle andere voedingsmiddelen worden van de handel uitgesloten. Zij zullen dus niet langer te koop zijn.
Maar de codex gaat nog verder: hij verplicht alle landen die zijn aangesloten bij de World Trade Organisation om alle voedingsmiddelen die niet zijn opgenomen in de Codex verboden te verklaren. Voeding die wel in de Codex staat, moet echter worden afgenomen. Op dit moment weigert Europa om met groeihormonen behandeld vlees uit de VS af te nemen. Daarom moet de Europese Gemeenschap aan de WTO een boete betalen. Als de Codex een feit is, dan gaat hetzelfde gelden voor genetisch gemanipuleerde gewassen en bestraald voedsel. Onbestraald voedsel wordt daarentegen verboden. Kruiden en vitaminen worden ook uitgesloten. Naast het belachelijke paddoverbod kunnen we dan nog een veel langere lijst van verboden “drugs” verwachten.
Deze extreme aspecten van de Codex Alimentarius hebben gemaakt dat de meeste mensen niet geloven dat instanties als de WTO, de WHO en de Wereldbank aan deze regeling meewerken. Helaas blijkt niets minder waar. De grote corporaties hebben zich in deze instantie ingekocht en bepalen daar nu het beleid. Dit is nog slechts gericht op winst voor de corporaties.
Er zijn op dit moment slechts drie mensen die substantiële tegenstand bieden: Paul Anthony Taylor, voorzitter van de National Health Foundation (NHF), Scott Tips, president van de NHF en dr. Robert Verkerk, uitvoerend directeur van de NHF. Een interview met dr. Verkerk staat hier. Meer informatie over het werk van Ian Crane is te vinden op de website fool me once.
Hier de lezing van anderhalf uur
31/12/2009 gaat deze waanzin inquote:Op maandag 22 december 2008 17:30 schreef DutchErrorist het volgende:
Jezus Lambiekje jij ziet ook overal een complot in he
En naast dat kan ik nog steeds zelf bepalen wat gezond is
ja dat kost ons 150mlj per jaar.quote:Op maandag 22 december 2008 17:56 schreef marq het volgende:
hormonen voor vlees is nog altijd verboden in de EU, daarnaast is het NIET verplicht gewassen te bewerken met ioniserende straling. nonsens dus. hoewel de codex een stuk maatregelen van likmevestje is, is het zeker niet zo rechtlijnig als veel mensen denken.
ik heb nog niet zo goed geheel gezien van hoe het in elkaar steekt. Monsanto, WTO, FDA, EU, Codex, BigPharma alles is coherent aan elkaar geknoopt. En is pure noodzaak om het geheel te over kunnen zien.quote:Op maandag 22 december 2008 18:26 schreef ToT het volgende:
Ik geef toe dat ik me een beetje heb laten meeslepen met die 1e lezing waarvan hier ergens een link stond, maar volgens mij is het allemaal heel erg overtrokken.
Klopt. Het zijn vooral een serie richtlijnen (die al best lang bestaan) waar niemand zich verplicht aan moet houden. Als er al een risico is dan is het dat het wellicht door een soort economische sociale druk (kan het even niet anders verwoorden) informeel verplicht wordt. Maar jaquote:Op maandag 22 december 2008 18:26 schreef ToT het volgende:
Ik geef toe dat ik me een beetje heb laten meeslepen met die 1e lezing waarvan hier ergens een link stond, maar volgens mij is het allemaal heel erg overtrokken.
Je wil niet weten hoe NIETS zeggend de EU is.quote:Op maandag 22 december 2008 18:53 schreef marq het volgende:
Het is een open statuut, zoals alle statuten welke direct invloed uitoefenen op leveranciers, (grondstof)producenten en consumenten. Dat kán niet anders daar geen enkele rechter iets te maken heeft met zaken die niet open zijn, daar moet een grondwetwijziging voor komen en die is er niet (en nee, dat verdrag van Lissabon draagt daar niks aan bij).
Echt. Zo iets slecht voorbereids is er nog nimmer ingevoerd.quote:Dat men paddestoelen verbiedt moet beschreven staan in open vorm, anders kan niemand er iets mee! Dat geldt ook voor de codex terwijl dat niet eens wetten zijn!
De maanlanding van 69 is fake. Men is er wel geweest, alleen de live TV-uitzending is staged.quote:Je denkt zeker ook dat de mens nog nooit op de maan is geweest of niet!?
Vandaar ook dat de 6 bezoekjes aan de maan op een kluit is (relatief gezien) .. waarom niet de darksidequote:India may surprise the world. The surprise may come any time. The country must reveal the existence of the underground infrastructure of UFO bases.
Denk je niet dat dat een lichtelijk teken is dat je het wel eens mis zou kunnen hebben? Komt die optie überhaupt nog in je op? Lijkt namelijk van niet.quote:Op maandag 22 december 2008 18:52 schreef Lambiekje het volgende:
Overigens waarom moet het altijd een bash topic worden. !?
Een enkeling is maar geinformeerd genoeg hier om de boodschap van deze engels man te snappen.
Het is echt beschamend. Toch hier op BNW vertoeven maar de meest stupide reacties plaatsen voor zo iets
belangerijks. Echt! Hou op met bashen.
In jouw persoonlijke realiteit wellicht. Je zal toch met wat substantielers moeten komen om in een discussie mee te doen en mensen bewust te maken van iets wat speelt.quote:Het is GEEN complot. Het is geen welles/nietus maanlanding of dat Philadelphia experiment nu echt was of niet. Het is fucking realiteit.
Ik zou het bijna nog een keer tegen jou zeggen, maar dat is ondertussen wel een beetje erg te laat hequote:Kijk en informeer jezelf eerst voordat je jezelf echt compleet voor lul zet.
Gast het zijn al lang geen complotten meer. Dat de volkskrant e.d. het niet benoemd maakt het nog niet minder waar.quote:Op maandag 22 december 2008 23:19 schreef GasTurbine het volgende:
Ik ben blij dat FOK! een podium geeft aan conspiracygasten, zodat ik ze IRL niet tegenkom. Denken jullie ooit wel eens aan iets anders dan complotten?
Als je eenmaal achter de façade hebt gekeken is elke aangeleerde waarheid volkomen onjuist. En in veel gevallen juist het tegenovergestelde.quote:Morpheus: This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.
Ik denk juist dat die machtsmiddelen en de instituten die ze uitvoeren de kern van de zaak zijn.quote:Op maandag 22 december 2008 18:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Klopt. Het zijn vooral een serie richtlijnen (die al best lang bestaan) waar niemand zich verplicht aan moet houden. Als er al een risico is dan is het dat het wellicht door een soort economische sociale druk (kan het even niet anders verwoorden) informeel verplicht wordt. Maar jadat is weer een geheel andere discussie.
Er zijn veel landen die zich die luxe niet kunnen veroorloven.quote:De Codex Alimentarius heeft nu indirect effect. Dit bleek een aantal jaar geleden met hormoonvlees. De codex stelt een maximum grens aan het aantal hormonen in vlees. In Europa willen we hier niks van weten en geldt er een invoerverbod voor vlees met hormonen. Maar omdat de Codex Alimentarius een bepaalde hoeveelheid hormonen toestaat, mag Amerika op basis van de codex dit vlees naar Europa exporteren. Het handelsconflict is bij de WTO in het voordeel van Amerika en de zijnen besloten. Europa kan nu twee dingen doen. Hormoonvlees accepteren en daarmee de codex volgen. Of accepteren dat een aantal handelsbelemmeringen worden opgelegd. Dat laatste is nu het geval.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=1247
Natuurlijk is het wel een complot... Denk er maar eens kritisch en logisch/rationeel over na.quote:Op dinsdag 23 december 2008 00:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Gast het zijn al lang geen complotten meer. Dat de volkskrant e.d. het niet benoemd maakt het nog niet minder waar.
[..]
Als je eenmaal achter de façade hebt gekeken is elke aangeleerde waarheid volkomen onjuist. En in veel gevallen juist het tegenovergestelde.
Daar is bijvoorbeeld Amerika ook achter gekomen toen ze het online gokken in eigen land middels een dubieuze wet wilden tegenhouden, het kleine eiland staatje Antiqua heeft van ze gewonnen in de arbitrage zaak, en mag dus voor een vergelijkbaar bedrag als de geleden schade nagenoeg willekeurig Amerikaanse copyrights schenden. De RIAA en consorten zijn dus ook doodsbang dat ze aan de haal gaan met het meer populaire spul zoals windows DVD's en muziek etc. De WTO geeft dus niet alleen bescherming aan de grote landen/economieën.quote:Op dinsdag 23 december 2008 01:26 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik denk juist dat die machtsmiddelen en de instituten die ze uitvoeren de kern van de zaak zijn.
Verplichtingen zitten vaak diep verstopt in die grote brei aan regelgeving. Subsidies, sancties, heffingen , blah, blah.
Voorbeeld.
[..]
Er zijn veel landen die zich die luxe niet kunnen veroorloven.
De Codex is weer n prima zet i.h.k.v. de economische oorlogsvoering.
RIAA gooit roer omquote:Op dinsdag 23 december 2008 08:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Daar is bijvoorbeeld Amerika ook achter gekomen toen ze het online gokken in eigen land middels een dubieuze wet wilden tegenhouden, het kleine eiland staatje Antiqua heeft van ze gewonnen in de arbitrage zaak, en mag dus voor een vergelijkbaar bedrag als de geleden schade nagenoeg willekeurig Amerikaanse copyrights schenden. De RIAA en consorten zijn dus ook doodsbang dat ze aan de haal gaan met het meer populaire spul zoals windows DVD's en muziek etc. De WTO geeft dus niet alleen bescherming aan de grote landen/economieën.
Volgens mij gaat de codex over levensmiddelen en additieven voor levensmiddelen, niet over films en muziek? Ik noemde de RIAA in het voorbeeld omdat die dankzij een andere WTO uitspraak, en de WTO is een club die wél aan de Codex werkt, genoemd werd, meer niet.quote:
Je hebt zeker gemist dat al de vitamines en mineralen wegworden gekweekt uit groente en fruit?!quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:21 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Ah, al lang niks meer gehoord over de good ol' Codex...AL het voedsel bestralen KAN helemaal niet. Vette dingen zijn door bestraling ogenblikkelijk ranzig. Vitamines verbieden KAN helemaal niet. Groente, fruit, vlees, melk alles zit er vol mee. Je maakt al vitamine D aan als je in het zonlicht komt.
kut heb ik weer toegehapt![]()
Een mooi rustige - kikker in de pan - aanloop. Straks met de Codex kan de nekslag worden door gevoerd.quote:De kwaliteit van onze andijvie, bloemkool en wortelen holt achteruit. In de afgelopen twintig jaar is de aanwezigheid van vitaminen en mineralen in de zogeheten vollegrondsgroente fors teruggelopen, soms met meer dan vijftig procent.
bron
Eeuh lambiekje, die site is geregistreerd door tramedico, een bedrijf wat zich volgens eigen zeggen toeleggen op de "Marketing, verkoop en distributie van geneesmiddelen en zelfzorgproducten in de Benelux". Als dat geen bigpharma is weet ik het ook niet meer...quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je hebt zeker gemist dat al de vitamines en mineralen wegworden gekweekt uit groente en fruit?!
[..]
Een mooi rustige - kikker in de pan - aanloop. Straks met de Codex kan de nekslag worden door gevoerd.
Oh joepiequote:Op dinsdag 23 december 2008 10:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je hebt zeker gemist dat al de vitamines en mineralen wegworden gekweekt uit groente en fruit?!
[..]
Een mooi rustige - kikker in de pan - aanloop. Straks met de Codex kan de nekslag worden door gevoerd.
Moet je Lambiekje's verbazing straks zien als hij zich realiseert dat hij de enige op de wereld is die niet in het complot zitquote:Op dinsdag 23 december 2008 10:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oh joepieHet complot is nog groter! Al die lui in Wageningen en bij vergelijkbare instituten wereldwijd zijn er ook al bij betrokken.
Dat zat ik me idd ook te bedenken toen ik dat schreefquote:Op dinsdag 23 december 2008 10:55 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Moet je Lambiekje's verbazing straks zien als hij zich realiseert dat hij de enige op de wereld is die niet in het complot zit
Och, ik schijn samen met James Randi voor de CIA te werken heb ik van horen zeggenquote:Op dinsdag 23 december 2008 11:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat zat ik me idd ook te bedenken toen ik dat schreefDat enkel Lambiekje plus een klein groepje 'verlichte geesten' er niet in zitten. Je zou toch denken dat dat iemand aan het denken zou zetten.
Hoe vaak ik ondertussen al niet beschuldigt ben van onderdeel te zijn van Het Complot...
Nu je het zegt...quote:Op dinsdag 23 december 2008 11:05 schreef ATuin-hek het volgende:
Dat zat ik me idd ook te bedenken toen ik dat schreefDat enkel Lambiekje plus een klein groepje 'verlichte geesten' er niet in zitten. Je zou toch denken dat dat iemand aan het denken zou zetten.
Zou dat het dan zijn? Een complot om de medische wetenschap zwart te maken? De vraag is dan idd wie en waarom.quote:Op dinsdag 23 december 2008 11:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nu je het zegt...
Dat lijkt verdacht veel op een samenzwering!!
Bewust vage filmpjes op Youtube zetten, mensen van de echte waarheid afsturen.
Vraag is alleen, wie zit erachter?
je denkt toch niet dat meteen op dag 1 het goed en wel is doorgevoerd. Het heeft incubatietijd nodig.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:35 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Lieve Lambiekje,
Ik wil een weddenschap met je aangaan. Als ik op zaterdag 1-1-2010 zonder problemen een busje vitamine C tabletten en een reep onbestraalde chocolade kan kopen in de winkel. Post jij dan heel 2010 niet meer van deze veel te ver gezochte onzin?![]()
Komt het allemaal uit zoals jij verwacht, dan trek ik heel 2010 samen met je ten strijde tegen alles en iedereen zoals jij nodig acht.![]()
Hebben we een deal?
Je vergeet Monsanto....quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:56 schreef ToT het volgende:
LOL @ Fruityloop!
Zo zie je maar weer dat informatie op het Internet ALTIJD gekleurd is door degene / de instantie die het geschreven heeft: die willen gewoon meer vitaminepillen verkopen!
Anyway, het is wel duidelijk dat de voedingswaarde van groenten tegenwoordig bijna verwaarloosbaar is, maar dat komt puur doordat kwekers zo snel mogelijk willen oogsten om meteen weer een volgende oogst te zaaien. Snel snel snel, winst winst winst. Inderdaad geen conspiracy, maar pure winstbejag.
sinaasappelen/mandarijnen worden beschilderd/ gewaxd en gepolijst of hoe je het ook wil noemenquote:Hoe zit dat trouwens met die diepgevroren roerbak- en soepgroenten? Ik vind dat er altijd eng goed uit zien; onnatuurlijk veel kleur, geen enkel slecht stukje. Dat moet wel bomvol gif en kleurstoffen zitten. Ik meen me ook iets te herinneren van dat die groenten eerst in een kleurstofbadje gaan, maar kan me niet herinneren waar ik dat vandaan heb.
Kijk dat is helder, en relatief gemakkelijk te reproduceren. Als jij ons onwetenden even zou willen voorgaan, en noemen welk bedrijf dit doet, of welke supermarkt die dingen verkoopt, kunnen we je bewering meteen toetsen, en als je gelijk hebt zal ik diep door het stof gaan, en nooit meer openlijk aan je twijfelen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je vergeet Monsanto....
[..]
sinaasappelen/mandarijnen worden beschilderd/ gewaxd en gepolijst of hoe je het ook wil noemen
waarom ..dat lijkt me nog al evident.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:39 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zou dat het dan zijn? Een complot om de medische wetenschap zwart te maken? De vraag is dan idd wie en waarom.
Wat zou dat dan zijn?quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waarom ..dat lijkt me nog al evident.
Fruit waxing systemquote:Op dinsdag 23 december 2008 12:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Kijk dat is helder, en relatief gemakkelijk te reproduceren. Als jij ons onwetenden even zou willen voorgaan, en noemen welk bedrijf dit doet, of welke supermarkt die dingen verkoopt, kunnen we je bewering meteen toetsen, en als je gelijk hebt zal ik diep door het stof gaan, en nooit meer openlijk aan je twijfelen.
je leest geen OT. Je ziet mijn naam en begint meteen met topicverzieken.quote:
Mensen met een weerwoord (waar je schijnbaar geen antwoord op hebt) verzieken daarmee het topic? Start dan een weblog of zo, als je daar niet tegen kan.quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
je leest geen OT. Je ziet mijn naam en begint meteen met topicverzieken.
Hoezo? Het van een laagje was voorzien van fruit is een algemeen gebruikte techniek binnen de levensmiddelen sector, dat doen ze overigens ook met dropjes, en ook voor meubels en parketvloeren doet het wonderen... Lambiekje heeft het over verven, en dat is toch wel heel wat anders lijkt me, en daar fiets hij weer fluitend aan voorbij as usual...quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:01 schreef L.Denninger het volgende:
Dat was niet zo slim van je, fruityloop
Dat is geen verf, maar een bekende techniek uit de levensmiddelen technologie, wil je een 2e poging wagen?quote:
Sorry, maar waar haal je dat zo snel vandaan?quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:11 schreef ToT het volgende:
Wat ik wel weer opvallend er aan vind is dat een "voordeel" van dat waxen is dat gif zich beter aan het fruit hecht. Zo laat het zich dus moeilijk van het fruit af wassen, dus krijg je er meer van binnen.
Volgens mij zijn de soorten die gewaxt worden toch soorten die je sowieso moet schillen / pellen ?quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:11 schreef ToT het volgende:
Wat ik wel weer opvallend er aan vind is dat een "voordeel" van dat waxen is dat gif zich beter aan het fruit hecht. Zo laat het zich dus moeilijk van het fruit af wassen, dus krijg je er meer van binnen.
Geen idee, ik ben niet zo op de hoogte van fruitwaxing.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de soorten die gewaxt worden toch soorten die je sowieso moet schillen / pellen ?
Nooit je banaan in een pruim gepeert ?quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben niet zo op de hoogte van fruitwaxing.(En nee: ook niet van een banaan in de was zetten!
)
Die had ik ook gelezen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:19 schreef ToT het volgende:
Uit die link: "
A system for applying a coating of wax and fungicide to the surface of fruit applies the coating in two stages. The first stage sprays onto the fruit a mixture of both wax and fungicide, while a second stage sprays onto the fruit wax alone. The fungicide is thereby concentrated immediately adjacent the fruit, where it is most effective in controlling fruit decay, and the wax is at its full concentration at the outside of the coating, where it can provide an optimum surface shine. "
Dus eerst een laagje was en anti-schimmel middel, waaroverheen nog een laagje was komt.
Was was je volgens mij niet zo snel ergens van af.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |