abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64191856

De OP

SSC Ultimate naar 1.287 pk
Uitgegeven: 17 december 2008 13:28
Laatst gewijzigd: 17 december 2008 09:55
Het zijn misschien barre tijden in autoland, maar de pk-race stopt nooit. Shelby gooit er voor de Ultimate Aero gewoon nog vijftien procent vermogen bovenop. Komt –ie op 1.287 pk

SSC (Shelby SuperCars) toont het 2009-model voor de Ultimate Aero. Het belangrijkste nieuws is dat de twinturbo V8 er liefst vijftien procent vermogen heeft bijgekregen. Daarmee komt hij op 1.287 pk. SSC claimt nog niks officieel, maar de vernieuwde Ultimate moet een topsnelheid kunnen halen van 434

Om een hogere topsnelheid te kunnen bereiken heeft de neus een wat aerodynamischer vorm gekregen met luchtinlaten van koolstofvezel aan de zijkant. Daarmee wordt de auto twintig procent beter gekoeld.

Ook niet onbelangrijk bij een dergelijke potente auto zijn de remmen. Op dat gebied is er een noviteit aan boord. De AeroBrake is een flap in de achterspoiler die uitklapt als er wordt geremd. De mate waarin de koolstofvezel flap uitklapt, staat in verband met hoe diep de bestuurder het rempedaal indrukt.

In het interieur gaat erop vooruit. Daar zijn vele koolstofvezel accenten te vinden. Er is een nieuw instrumentenpaneel en stuurwiel. In de console is een digitale temperatuur-unit geplaatst en een bandenspanningscontrolesysteem. Tot slot heeft de Ultimate Aero een systeem aan boord gekregen dat de software van de auto kan uitlezen.

bron: http://www.nu.nl/auto/1886134/ssc-ultimate-naar-1287-pk.html

Leuke pta blunders
Tjabbo\'s fleshlight
Bojo\'s date begin Eind
Ook_Gek avatar blunder

foto's uit de sc

Leuke quotes uit het PTA SC archief
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:09 schreef BaraCuda het volgende:
Ik heb ook een piemel
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Ik woon al 3/4 jaar samen.
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.

Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk

De code voor de op is hier te vinden
pi_64197884
Jeuj, een nieuwe

Ik kan het niet laten, wederom gaat er naar een 95 gekeken worden En voor een paar honderd euro kan ik er nog een vrij redelijke 96 bij krijgen ook; wellicht dat die interessant is voor onderdelen.
pi_64201236
Straks heb je net zoveel auto's als Lexxx in bezit
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_64201287
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_64201530
quote:
Ook niet onbelangrijk bij een dergelijke potente auto zijn de remmen. Op dat gebied is er een noviteit aan boord. De AeroBrake is een flap in de achterspoiler die uitklapt als er wordt geremd.
Dat is toch helemaal geen noviteit?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_64204042
quote:
Op zondag 21 december 2008 10:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal geen noviteit?
Niet echt nee, maar wel een hele gave bak moet ik zeggen
pi_64204050
quote:
Op zondag 21 december 2008 10:27 schreef Paladijn het volgende:
Straks heb je net zoveel auto's als Lexxx in bezit
En in net zo'n goede staat
Die gast doet ook een schitterende 93 uit 1956 weg, maar die gaat wat boven budget. Als het even kon had ik het overigens wel geweten
pi_64209440
Bar weinig auto projecten te zien op FOK, op wat niet-vooruit-komende-taartscheppende-mitsus na.
pi_64211318
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:46 schreef Dingest het volgende:

[..]

En in net zo'n goede staat
Die gast doet ook een schitterende 93 uit 1956 weg, maar die gaat wat boven budget. Als het even kon had ik het overigens wel geweten
Tya, een oldtimer in goede staat heeft een zeer hoge vraagprijs... ik verbaas me ook nog steeds over het geld wat je voor een Austin Healey 3000 neer moet tellen... 40k+ is blijkbaar normaal

Lexxx heeft volgens mij alleen nog de Lada en twee Visa's op zijn naam staan, dus het valt nog mee
pi_64211390
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:19 schreef laurencius het volgende:
Bar weinig auto projecten te zien op FOK, op wat niet-vooruit-komende-taartscheppende-mitsus na.
Dat heeft volgens mij meer te maken met het niet meer de moeite nemen om het hier ook te spammen... vaak spamt zo iemand dezelfde inhoud over meerdere forums heen zoals autofans, nbring.nl en df

Daar heb je in ieder geval niet van die achterlijke spam op de site zoals je dat hier hebt
pi_64215035
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:15 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Tya, een oldtimer in goede staat heeft een zeer hoge vraagprijs... ik verbaas me ook nog steeds over het geld wat je voor een Austin Healey 3000 neer moet tellen... 40k+ is blijkbaar normaal

Lexxx heeft volgens mij alleen nog de Lada en twee Visa's op zijn naam staan, dus het valt nog mee
Rover staat nog op de oprit, maar die gaat de 13e naar de sloop als danniemand m op heeft gehaald
pi_64216252
quote:
Op zondag 21 december 2008 18:03 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Rover staat nog op de oprit, maar die gaat de 13e naar de sloop als danniemand m op heeft gehaald
Ik dacht dat je die al lang voor iets van 150 euro meegegeven had aan iemand
pi_64216794
Is inderdaad de Rover nog niet verkocht?
pi_64217109
quote:
Op zondag 21 december 2008 18:41 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Ik dacht dat je die al lang voor iets van 150 euro meegegeven had aan iemand
ja voor 200 aan een roverfapper, maar die laat niksmeer van zich horen zal hem nog eens een pm sturen op mgr
  zondag 21 december 2008 @ 19:40:12 #15
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_64218148
dus
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_64219047
en nu ineens een droeftoeter die me een mailtje suurt voor dat kreng
pi_64219203
Zo, vandaag een van de laatste 155 SaVaLi blokken gelicht en opgeslagen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_64219228
tvp.
pi_64219462
Mag ik ff zielig doen? Ja? Dank.

Buikgriep
pi_64222445
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Krijg je in een warm bad geen tubgirltoestanden?

Beterschap Anne, veel vezels en geen melkproducten helpt bij mij altijd goed tegen misselijkheid.
pi_64222687

Het ziet er ook gewoon ranzig uit.
  maandag 22 december 2008 @ 21:28:40 #22
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_64259469
ola
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 23 december 2008 @ 10:00:03 #23
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_64275044
die aerobrake is volgens mij wel iets geavanceerder dan bij de veyron. Vandaar dat ie nieuw is.
pi_64276440
Dan nog, De SLR had ook al zoiets, dus zo vernieuwend dat je het een noviteit kan noemen is het niet.

Heb trouwens over 2 weken weer een sollicitatie
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 23 december 2008 @ 11:20:53 #25
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_64277160
het is wel een noviteit, want bij de slr en de veyron gaat dat ding op snelheid. Bij de aero gaat het aan de hand van de druk op het rempedaal.

Eerst lezen en dan roepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')