Tubgirl spuugt niet.quote:Op zondag 21 december 2008 20:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Krijg je in een warm bad geen tubgirltoestanden?
Hoop dat het minder is, kan je flink beroerd van zijn, ik dronk groene thee, eenquote:Op zondag 21 december 2008 20:20 schreef ijsmeis het volgende:
Om het half uur loop ik ff mijn hele maag leeg te spugen.
Wat kan ik eigenlijk het beste eten? En wat vooral niet? Ik wil er verdorie nu van af!
Hellup.
volgens mij ben je nog een jongerejaars, laat ik je dan 3 dingen uitleggen waar je wat aan hebt:quote:Op zondag 21 december 2008 21:16 schreef dotKoen het volgende:
Voor de eventuele maagbijwerkingen van aspirine zou ik niet zo heel bang zijn hoor: dat is vooral op de lange termijn. Fijner is het wellicht om paracetamol te nemen, dat heeft een stuk minder GI-bijwerkingen.
BLijkbaar weet je er nogal wat van af, vraagje hey hoelang blijft zoiets besmettelijk, bv als je verkouden bent enzo, of griep, koorts.quote:Op maandag 22 december 2008 20:11 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
volgens mij ben je nog een jongerejaars, laat ik je dan 3 dingen uitleggen waar je wat aan hebt:je mag als geneeskunde student niet zulke (althans gerichte) medische adviezen geven (zie o.a. artt. 35-37 e.v. Wet BIG; irrelevant of het over-the-counter medicatie betreft of niet) en het is verder ook onwenselijk om mensen via fok medische hulp te laten zoeken in het algemeen (dus stimuleer dit niet); verder ken je de omstandigheden van TS niet en kunnen er wel degelijk redenen zijn om het gebruik van een NSAID als acetylsalicylzuur/aspirine niet te stimuleren i.v.m. bijvoorbeeld co-medicatie, bestaande maagklachten of een verlaagde stollingsneiging, tegelijkertijd kan paracetamolgebruik onwenselijk zijn bij bijvoorbeeld nier- en/of leverklachten; je hebt geen inzage (kwantitatief) en ook geen inzicht (kwalitatief), dus zelfs al zou je arts zijn, dan moet je gewoon je mond hierover houden, want tuchtrechtelijk ben je anders het haasje (er zijn hier al meerdere uitspraken over); wellicht een beetje flauw, maar je weet het gewoon niet en er zijn genoeg zaken waarbij artsen dergelijke 'lichtvaardige' situaties ook onderschat hebben; een normaal mens weet niet waar 'GI' voor staat; als je wat uitlegt (binnen de wettelijke beperkingen die gelden), zeg dan gewoon klachten van het maag-darm kanaal, vakjargon en potjeslatijn wordt alleen begrepen door collega's ![]()
kortom: bezint eer ge begint.
en TS: als je klachten hebt en je graag wilt weten wat eraan gedaan kan worden en hoeveel dagen je naar verwachting eraan vast zit, zit er niks anders op dan even je huisarts te bellen tijdens het telefonisch spreekuur, of er even heen te gaan als je je goed genoeg voelt daarvoor; aspirine en paracetamol zijn vrij verkrijgbare medicijnen die in het algemeen bij pijn (gewrichtspijn kán passen bij griep) verlichting kunnen bieden, maar je weet zelf beter dan wij of dit bij jou evt. niet gebruikt kan worden; hou je bij het gebruik gewoon aan de bijsluiter en gebruik zeker niet meer dan nodig is en alleen voor de indicaties die aangegeven staan, bij griep zou je liever veel vocht drinken; beterschap
Net op tijd beterquote:
Wat goed, je bent weer beter, dat heb je iniedergeval weer achter de rug.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:57 schreef ijsmeis het volgende:
Net op tijd beter.
Kerstavond nog doorgebracht bij mijn schoonouders, maar na 2 uurtjes was ik toch echt weer thuis want het was niet goed.
Maar de volgende dag.
Gelukkig! Ik heb ook nog een dag of wat naderhand lopen duizelen, maar HONGER dat ik had! Zouden de kindjes in Afrika nog jaloers op zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:57 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Net op tijd beter.
Kerstavond nog doorgebracht bij mijn schoonouders, maar na 2 uurtjes was ik toch echt weer thuis want het was niet goed.
Maar de volgende dag.
zit niet zo te zwetsen, wijsneus, hij is hier niet in het ziekenhuis maar gewoon als leek adviezen uit aan het delen (dat hij student geneeskunde is staat hier volledig los van). Je dacht toch niet dat je als niet-arts geen paracetamolletje mag adviseren aan een familielid/vriend/whatever?quote:Op maandag 22 december 2008 20:11 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
volgens mij ben je nog een jongerejaars, laat ik je dan 3 dingen uitleggen waar je wat aan hebt:je mag als geneeskunde student niet zulke (althans gerichte) medische adviezen geven (zie o.a. artt. 35-37 e.v. Wet BIG; irrelevant of het over-the-counter medicatie betreft of niet) en het is verder ook onwenselijk om mensen via fok medische hulp te laten zoeken in het algemeen (dus stimuleer dit niet); verder ken je de omstandigheden van TS niet en kunnen er wel degelijk redenen zijn om het gebruik van een NSAID als acetylsalicylzuur/aspirine niet te stimuleren i.v.m. bijvoorbeeld co-medicatie, bestaande maagklachten of een verlaagde stollingsneiging, tegelijkertijd kan paracetamolgebruik onwenselijk zijn bij bijvoorbeeld nier- en/of leverklachten; je hebt geen inzage (kwantitatief) en ook geen inzicht (kwalitatief), dus zelfs al zou je arts zijn, dan moet je gewoon je mond hierover houden, want tuchtrechtelijk ben je anders het haasje (er zijn hier al meerdere uitspraken over); wellicht een beetje flauw, maar je weet het gewoon niet en er zijn genoeg zaken waarbij artsen dergelijke 'lichtvaardige' situaties ook onderschat hebben;
je spreekt je in de eerste zin al behoorlijk tegen... (leek versus student geneeskunde)quote:Op zondag 28 december 2008 18:37 schreef ralfie het volgende:
[..]
zit niet zo te zwetsen, wijsneus, hij is hier niet in het ziekenhuis maar gewoon als leek adviezen uit aan het delen (dat hij student geneeskunde is staat hier volledig los van). Je dacht toch niet dat je als niet-arts geen paracetamolletje mag adviseren aan een familielid/vriend/whatever?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |