abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64219441
Eerst een kennis, toen mijn vader, toen mijn moeder en nu ben ik de pineut.

Om het half uur loop ik ff mijn hele maag leeg te spugen .
Aangezien ik continu misselijk ben, heb ik vandaag alleen maar een beschuitje gegeten, wat appelmoes (die kennis zei dat het hielp tegen de misselijkheid, ik voel daar nog niet veel van) en voor de rest alleen maar water en thee.

Wat kan ik eigenlijk het beste eten? En wat vooral niet? Ik wil er verdorie nu van af!

En dan nog iets, ik heb ook een constante pijn in al mijn gewrichten. In mijn benen, voeten, handen, armen. Door deze pijn (in mijn rug trouwens ook verschrikkelijk, of mijn darmen, ik voel dat verschil nooit) kan ik gewoon niet slapen. Als ik languit ga liggen of op mijn zij, geraak ik misselijk.
Ga ik een beetje rechter op zitten, dan doet mijn rug ontzettend veel pijn, maar hoef ik iets minder snel te spugen.

Wat kan ik hier tegen doen ? Een asperine durf ik niet te nemen (zou ook fijn zijn tegen mijn hoofdpijn), omdat dat weer niet goed is voor mijn maag (toch?).
Zou een warm bad helpen tegen gewrichtspijn?

Hellup.
pi_64219574
Krijg je in een warm bad geen tubgirltoestanden?
pi_64219699
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Krijg je in een warm bad geen tubgirltoestanden?
Tubgirl spuugt niet.
  zondag 21 december 2008 @ 20:30:01 #4
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64219800
Zielug. Ik was vorige week aan de beurt, voornamelijk diarree. Zo vaak, dat ik het op de weegschaal bij ben gaan houden. Niet wat eruit kwam nee . Gewoon zelf op de weegschaal gaan staan. Het begon toch wel terug te lopen, puur vochtverlies want gegeten had ik ook al even niet meer.

Ik had in elk geval een kan water met wat suiker en zout klaar staan, om in elk geval genoeg vocht binnen te krijgen. Liter water, minimaal drie kleine eetlepels of grote theelepels (koffielepels dus. ) suiker, en een zout. En elke keer een paar slokken.

Verder valt er niet veel te doen, behalve zielug op de bank hangen en zielug je ouders bellen en zielug zitten wezen in het algemeen. Sterkte!
Welkom bij de V&D der webfora.
  zondag 21 december 2008 @ 20:37:22 #5
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_64220100
Bij mij helpt cola tegen de misselijkheid!

En een warm bad is altijd fijn als je je niet lekker voelt .

Beterschap
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_64220551
Vooral veel blijven drinken over eten hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Voor de hoofdpijn (en evt. koorts) zou je een zetpil kunnen nemen, weet je zeker dat 't binnen blijft
ijs_beer fan!
pi_64220788
Idd, lauwe cola met zonder prik helpt!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 21 december 2008 @ 21:02:47 #8
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64221029
Je usericon is er in elk geval klaar voor!
pi_64221546
Arm ding

Sterkte
pi_64221621
Voor de eventuele maagbijwerkingen van aspirine zou ik niet zo heel bang zijn hoor: dat is vooral op de lange termijn. Fijner is het wellicht om paracetamol te nemen, dat heeft een stuk minder GI-bijwerkingen.
pi_64241490
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:20 schreef ijsmeis het volgende:

Om het half uur loop ik ff mijn hele maag leeg te spugen .

Wat kan ik eigenlijk het beste eten? En wat vooral niet? Ik wil er verdorie nu van af!

Hellup.
Hoop dat het minder is, kan je flink beroerd van zijn, ik dronk groene thee, een
Pally biscuit, na 2 dagen was het wat minder, wel nog een tijdje duizelig en hoofdpijn,
een warm bad is heerlijk, verder nam ik af en toe een paracetamol.

Sterkte.
  maandag 22 december 2008 @ 13:34:18 #12
159909 -Peach
Prunus persica
pi_64242727
Sinaasappelsap iig niet! iieuuwww als je dat weer uitkotst! brrr...
Maar mijn mama gaf mij dan altijd een beschuitje met daarop geraspte appel en kaneel. Of het echt effect had weet ik niet meer want toen was ik heel klein, maar misschien kun je het proberen?
En veel drinken is altijd goed. Als ik ziek ben vind ik Kamille thee altijd wel prettig, verzacht een beetje.
Beterschap!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  maandag 22 december 2008 @ 20:11:02 #13
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_64256222
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:16 schreef dotKoen het volgende:
Voor de eventuele maagbijwerkingen van aspirine zou ik niet zo heel bang zijn hoor: dat is vooral op de lange termijn. Fijner is het wellicht om paracetamol te nemen, dat heeft een stuk minder GI-bijwerkingen.
volgens mij ben je nog een jongerejaars, laat ik je dan 3 dingen uitleggen waar je wat aan hebt:
  • je mag als geneeskunde student niet zulke (althans gerichte) medische adviezen geven (zie o.a. artt. 35-37 e.v. Wet BIG; irrelevant of het over-the-counter medicatie betreft of niet) en het is verder ook onwenselijk om mensen via fok medische hulp te laten zoeken in het algemeen (dus stimuleer dit niet);
  • verder ken je de omstandigheden van TS niet en kunnen er wel degelijk redenen zijn om het gebruik van een NSAID als acetylsalicylzuur/aspirine niet te stimuleren i.v.m. bijvoorbeeld co-medicatie, bestaande maagklachten of een verlaagde stollingsneiging, tegelijkertijd kan paracetamolgebruik onwenselijk zijn bij bijvoorbeeld nier- en/of leverklachten; je hebt geen inzage (kwantitatief) en ook geen inzicht (kwalitatief), dus zelfs al zou je arts zijn, dan moet je gewoon je mond hierover houden, want tuchtrechtelijk ben je anders het haasje (er zijn hier al meerdere uitspraken over); wellicht een beetje flauw, maar je weet het gewoon niet en er zijn genoeg zaken waarbij artsen dergelijke 'lichtvaardige' situaties ook onderschat hebben;
  • een normaal mens weet niet waar 'GI' voor staat; als je wat uitlegt (binnen de wettelijke beperkingen die gelden), zeg dan gewoon klachten van het maag-darm kanaal, vakjargon en potjeslatijn wordt alleen begrepen door collega's

kortom: bezint eer ge begint.

en TS: als je klachten hebt en je graag wilt weten wat eraan gedaan kan worden en hoeveel dagen je naar verwachting eraan vast zit, zit er niks anders op dan even je huisarts te bellen tijdens het telefonisch spreekuur, of er even heen te gaan als je je goed genoeg voelt daarvoor; aspirine en paracetamol zijn vrij verkrijgbare medicijnen die in het algemeen bij pijn (gewrichtspijn kán passen bij griep) verlichting kunnen bieden, maar je weet zelf beter dan wij of dit bij jou evt. niet gebruikt kan worden; hou je bij het gebruik gewoon aan de bijsluiter en gebruik zeker niet meer dan nodig is en alleen voor de indicaties die aangegeven staan, bij griep zou je liever veel vocht drinken; beterschap

[ Bericht 6% gewijzigd door dr.dunno op 22-12-2008 20:18:56 ]
  • Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
      vrijdag 26 december 2008 @ 16:05:07 #14
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_64378959
    En hoe viel de kerstrollade?
      vrijdag 26 december 2008 @ 16:07:21 #15
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_64379003
    dr.dunno is vast nog niet afgestudeerd. Wel lief, zo'n ethische insteek. 'k Wou dat dat Bij alle artsen in stand bleef.
    pi_64379147
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 20:11 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

volgens mij ben je nog een jongerejaars, laat ik je dan 3 dingen uitleggen waar je wat aan hebt:
  • je mag als geneeskunde student niet zulke (althans gerichte) medische adviezen geven (zie o.a. artt. 35-37 e.v. Wet BIG; irrelevant of het over-the-counter medicatie betreft of niet) en het is verder ook onwenselijk om mensen via fok medische hulp te laten zoeken in het algemeen (dus stimuleer dit niet);
  • verder ken je de omstandigheden van TS niet en kunnen er wel degelijk redenen zijn om het gebruik van een NSAID als acetylsalicylzuur/aspirine niet te stimuleren i.v.m. bijvoorbeeld co-medicatie, bestaande maagklachten of een verlaagde stollingsneiging, tegelijkertijd kan paracetamolgebruik onwenselijk zijn bij bijvoorbeeld nier- en/of leverklachten; je hebt geen inzage (kwantitatief) en ook geen inzicht (kwalitatief), dus zelfs al zou je arts zijn, dan moet je gewoon je mond hierover houden, want tuchtrechtelijk ben je anders het haasje (er zijn hier al meerdere uitspraken over); wellicht een beetje flauw, maar je weet het gewoon niet en er zijn genoeg zaken waarbij artsen dergelijke 'lichtvaardige' situaties ook onderschat hebben;
  • een normaal mens weet niet waar 'GI' voor staat; als je wat uitlegt (binnen de wettelijke beperkingen die gelden), zeg dan gewoon klachten van het maag-darm kanaal, vakjargon en potjeslatijn wordt alleen begrepen door collega's

kortom: bezint eer ge begint.

en TS: als je klachten hebt en je graag wilt weten wat eraan gedaan kan worden en hoeveel dagen je naar verwachting eraan vast zit, zit er niks anders op dan even je huisarts te bellen tijdens het telefonisch spreekuur, of er even heen te gaan als je je goed genoeg voelt daarvoor; aspirine en paracetamol zijn vrij verkrijgbare medicijnen die in het algemeen bij pijn (gewrichtspijn kán passen bij griep) verlichting kunnen bieden, maar je weet zelf beter dan wij of dit bij jou evt. niet gebruikt kan worden; hou je bij het gebruik gewoon aan de bijsluiter en gebruik zeker niet meer dan nodig is en alleen voor de indicaties die aangegeven staan, bij griep zou je liever veel vocht drinken; beterschap
  • BLijkbaar weet je er nogal wat van af, vraagje hey hoelang blijft zoiets besmettelijk, bv als je verkouden bent enzo, of griep, koorts.

En kotsen is daar iets tegen als dat eventueel ook aan de orde is??
    Heb namelijk echt een kotsfobie
    Ik zwaai naar dieren.
    pi_64400528
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2008 16:05 schreef gr8w8 het volgende:
    En hoe viel de kerstrollade?
    Net op tijd beter .

Kerstavond nog doorgebracht bij mijn schoonouders, maar na 2 uurtjes was ik toch echt weer thuis want het was niet goed.
    Maar de volgende dag .
    pi_64401480
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 14:57 schreef ijsmeis het volgende:

Net op tijd beter .

Kerstavond nog doorgebracht bij mijn schoonouders, maar na 2 uurtjes was ik toch echt weer thuis want het was niet goed.
    Maar de volgende dag .
    Wat goed, je bent weer beter, dat heb je iniedergeval weer achter de rug.
      zaterdag 27 december 2008 @ 16:20:28 #19
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_64402722
    als je het nou weer krijgt ; turkse rijst met kip maken
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      zondag 28 december 2008 @ 12:01:26 #20
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_64424844
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 14:57 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Net op tijd beter .

Maar de volgende dag .
    Gelukkig! Ik heb ook nog een dag of wat naderhand lopen duizelen, maar HONGER dat ik had! Zouden de kindjes in Afrika nog jaloers op zijn.
    pi_64425198
    Heb het ook gehad! Gelukkig mindert het heel snel, morgen voel je je een stuk beter.

Ik denk dat je gewoon moet eten waar je zin in hebt en wat je denkt binnen te kunnen houden. Vocht is wel belangrijk, ik kon wel een kopje thee nemen en later gaf m'n moeder me ook cola (al eerder genoemd!) Verder gewoon naar jezelf luisteren.. Beschuitje met suiker?

/edit- Oeps verkeerde zondag.. Excusez!
    pi_64431479
    Ijs, kunje even je muis tegen je longen aanhouden en even diep ademhalen?

Gewoon een paracetamol nemen,dan zijn de koppijn en andere pijnen weg.
    even leegpoepen en klaar is Annie!
    Lead me away, come inside,
    see my mind in kaleidoscope
    Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
      zondag 28 december 2008 @ 18:37:23 #23
    85514 ralfie
    !Yvan eht nioj
    pi_64437649
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 20:11 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

• zit niet zo te zwetsen, wijsneus, hij is hier niet in het ziekenhuis maar gewoon als leek adviezen uit aan het delen (dat hij student geneeskunde is staat hier volledig los van). Je dacht toch niet dat je als niet-arts geen paracetamolletje mag adviseren aan een familielid/vriend/whatever?
    pi_64438927
    quote:
    Op zondag 28 december 2008 18:37 schreef ralfie het volgende:

[..]

zit niet zo te zwetsen, wijsneus, hij is hier niet in het ziekenhuis maar gewoon als leek adviezen uit aan het delen (dat hij student geneeskunde is staat hier volledig los van). Je dacht toch niet dat je als niet-arts geen paracetamolletje mag adviseren aan een familielid/vriend/whatever?
    je spreekt je in de eerste zin al behoorlijk tegen... (leek versus student geneeskunde)
    Lead me away, come inside,
    see my mind in kaleidoscope
    Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
    pi_64439400
    buhh buikgriep paar weken geleden ook gehad... na een paar slokje vers sinasappelsap ging het stukken beter,, minder misselijk en minder maagpijn. tjah voor de rest,,, vooral blijven drinken
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')