respect gozer! 12 punten naar Marcus Bergquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:54 schreef venomsnake het volgende:
Net 3x gescoord uit tegen Utrecht.
Dat is de vraag hopelijk blijft hijquote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:36 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
respect gozer! 12 punten naar Marcus Berg
Blijft ie komend seizoen?!
Het is een topspits maar ik denk dat hij wel verkocht moet worden om de hele selectie te versterken, vooral het middenveld moet versterkt worden omdat Lovre (wellicht), Levchenko en Matthijs vertrekken. Andersson zal er iig niet bij zijn tot de winterstop..quote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:36 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
respect gozer! 12 punten naar Marcus Berg
Blijft ie komend seizoen?!
Daar grijp je toch even mis, Lev hoeft niet per se aanvallend er te zijn, maar verzaakt bijna nooit.quote:Op zondag 17 mei 2009 10:30 schreef fuckbuddy het volgende:
Levchenko kan (vraag me niet waarom) het bij mij nooit goed doen. Ik vind het een net niet voetballer.
Hij speelt al heel lang bij Groningen maar ik denk dat jullie beter af zijn zonder hem.
Dan maar geen nieuwe middenvelders.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:41 schreef Kerol het volgende:
[..]
Het is een topspits maar ik denk dat hij wel verkocht moet worden om de hele selectie te versterken, vooral het middenveld moet versterkt worden
quote:Productieve Berg evenaart clubrecord Bombarda
17/05/2009 15:01
FC Groningen-aanvaller Marcus Berg evenaarde afgelopen zaterdag door zijn drie doelpunten in de play-offwedstrijd bij FC Utrecht (3-3) een clubrecord. De Zweed voerde zijn seizoenstotaal op naar 24 treffers en mag zich nu de productiefste buitenlander van FC Groningen in één seizoen noemen.
In de jaargang 1995/96 kwam de Argentijnse aanvaller Mariano Bombarda ook tot 24 doelpunten in alle competities waarin de noordelijke club uitkwam. Berg had 35 duels voor zijn 24 treffers nodig, Bombarda vijf meer.
Berg maakte tot dusverre zeventien doelpunten in het reguliere Eredivisieseizoen, vier in de strijd om de KNVB-beker en dus drie in de play-offs voor een Europa League-ticket. Zijn drie goals tegen FC Utrecht betekenden zijn derde hattrick in dienst van FC Groningen.
Productiefste buitenlanders FC Groningen
Seizoen Speler Duels Goals
2008/09 Marcus Berg (Zwe) 35 24
1995/96 Mariano Bombarda (Arg) 40 24
1983/84 Rob McDonald (Eng) 35 19
2007/08 Marcus Berg (Zwe) 31 18
1984/85 Rob McDonald (Eng) 33 17
2004/05 Erik Nevland (Noo) 20 16
1990/91 Milko Djurovski (Joe) 30 15
1994/95 Mariano Bombarda (Arg) 36 15
2006/07 Luis Suarez (Uru) 37 15
quote:Productieve Berg vestigt Gronings clubrecord
Marcus Berg mag zich de productiefste buitenlander van FC Groningen in één seizoen noemen. De aanvaller van de noordelijke club voerde donderdag in het play-offduel met FC Utrecht (4-0) zijn seizoenstotaal op naar 26 doelpunten. Afgelopen zaterdag had de Zweeds international tegen de Domstedelingen reeds drie keer gescoord.
Het oude record stond op naam van de Argentijnse aanvaller Mariano Bombarda die in het seizoen 1995/96 24 keer in alle competities het net wist te vinden. Berg had dit seizoen 36 duels voor zijn 26 doelpunten nodig, Bombarda vijf wedstrijden meer.
Berg maakte tot dusverre zeventien doelpunten in het reguliere Eredivisieseizoen, vier in de strijd om de KNVB-beker en dus vijf in de play-offs voor een Europa League-ticket. De voormalig speler van IFK Göteborg scoorde namens FC Groningen in totaal acht keer in de play-offs, waarvan nota bene zeven keer tegen FC Utrecht.
Het recordaantal doelpunten in een seizoen blijft voorloopig nog op naam van Peter Houtman staan. De oud-aanvaller was in het seizoen 1977/78 31 keer trefzeker in de Eerste Divisie. Daarna volgen Martin Drent (29, 1999/00), wijlen Ab Gritter (26, 1974/75), Berg (26, 2008/09) en opnieuw Houtman (25, 1985/86) op de ranglijst.
Niet meer te houden vrees ik..quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:25 schreef vitessezuid113 het volgende:
Voor Groningen te hopen dat ie blijft.
quote:'AZ trekt buidel voor Marcus Berg'
AZ zit op de eerste rij voor FC Groningen-spits Marcus Berg. De nieuwbakken landskampioen is bereid veel geld neer te tellen voor de Zweed, zo meldt NOS Langs de Lijn.
Mogelijk bereiden de Alkmaarders zich voor op een vertrek van de topscorer van de Eredivisie, Mounir El Hamdaoui. De Marokkaan wordt al maanden in verband gebracht met andere clubs.
Berg heeft er bijna twee seizoenen opzitten in de Euroborg. De aanvaller kwam tot 56 competitieduels, waarin hij 32 keer het net liet bollen. Voor hij in Groningen belandde kwam hij in zijn vaderland uit voor IFK Göteborg.
Ook zondagmiddag deed de Zweeds international weer van zich spreken. In het play-offduel met FC Utrecht (4-0) trof hij twee keer doel.
Berg had eerder nog aangegeven AZ niet interessant te vinden. Ben benieuwd of dat nog zo is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:43 schreef vitessezuid113 het volgende:
Dan zou de 1ste aankoop van Ronald Koeman voor AZ geen miskoop worden
Spelen nu CL he, dus dat is gelijk een stuk interessanter..quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:46 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Berg had eerder nog aangegeven AZ niet interessant te vinden. Ben benieuwd of dat nog zo is.
Zwaar kutquote:'AZ trekt buidel voor Marcus Berg'
AZ zit op de eerste rij voor FC Groningen-spits Marcus Berg. De nieuwbakken landskampioen is bereid veel geld neer te tellen voor de Zweed, zo meldt NOS Langs de Lijn.
Mogelijk bereiden de Alkmaarders zich voor op een vertrek van de topscorer van de Eredivisie, Mounir El Hamdaoui. De Marokkaan wordt al maanden in verband gebracht met andere clubs.
Berg heeft er bijna twee seizoenen opzitten in de Euroborg. De aanvaller kwam tot 56 competitieduels, waarin hij 32 keer het net liet bollen. Voor hij in Groningen belandde kwam hij in zijn vaderland uit voor IFK Göteborg.
Ook zondagmiddag deed de Zweeds international weer van zich spreken. In het play-offduel met FC Utrecht (4-0) trof hij twee keer doel.
Ja precies, Ajax en PSV de enige serieuze opties binnen Nederland en anders het buitenland.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij wilde 'ooit' alleen naar Ajax toch?
Dat hadden ze destijds ook over voor Alves.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:57 schreef Heerlijkheid het volgende:
AZ dat 15 miljoen voor een speler uittrekt? Kan me het haast niet voorstellen.
Oh ja. 15 miljoen lijkt me prima voor FC alleen zie ik zo geen vervanger.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:58 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat hadden ze destijds ook over voor Alves.
Nicklas Pedersen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:21 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Oh ja. 15 miljoen lijkt me prima voor FC alleen zie ik zo geen vervanger.
PSV, Feyenoord en Ajax wilde hij wel voor spelen in Nederland. AZ zag hij niet als een serieuze optie. Als AZ zich meldt met 15 miljoen, moet je vanuit het buitenland ook wel mooie bedragen kunnen halen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:55 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Ja precies, Ajax en PSV de enige serieuze opties binnen Nederland en anders het buitenland.
Tim Matavzquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:21 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Oh ja. 15 miljoen lijkt me prima voor FC alleen zie ik zo geen vervanger.
Alves zouden ze toch wéer willen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:49 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Spelen nu CL he, dus dat is gelijk een stuk interessanter..
Kijken of ze hem net zo graag willen hebben als Alves destijds.![]()
Voor minder dan 10 miljoen moet je hem natuurlijk niet laten lopen.
Oh grapje, ik zie nu zijn scoringspercentage. Boven de 50% is áltijd goedquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:43 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Alves zouden ze toch wéer willen?
Maar hmmm, ik ken m verder niet heel goed, behalve dat ie in de Groningse grilligheid meegaat door af en toe vlijmscherp te zijn en af en toe weken niet te zien te zijn.
Zo lijkt t.
Ik ben benieuwd want we hebben wel eens behoefte aan n échte spits
Of 10 mil + Holman en Poulsenquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:48 schreef venomsnake het volgende:
Ik denk niet dat je dat er voor krijgt, hij heeft nog maar een 2 jarig contract he..
Ik gok dat hij zo'n 12 a 13 miljoen oid gaat opleveren, en natuurlijk 10% bij doorverkoop..
Als AZ al 20 miljoen krijgt voor zo'n inferieure pingelaar/spits, dan kan de buidel ook wel fiks open voor iemand met zo'n gemiddeldequote:Op donderdag 21 mei 2009 17:39 schreef Prosac het volgende:
[..]
PSV, Feyenoord en Ajax wilde hij wel voor spelen in Nederland. AZ zag hij niet als een serieuze optie. Als AZ zich meldt met 15 miljoen, moet je vanuit het buitenland ook wel mooie bedragen kunnen halen.
We zien nu de afscheidstournee van Berg, kan niet missen. Geweldig gespeeld weer vanmiddag en als Timmiiiieeeej zich zo door ontwikkelt, kan dat nog een mooi duo worden met Pedersen.
Poulsen hoeft van mij niet zo..quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:52 schreef Kerol het volgende:
[..]
Of 10 mil + Holman en Poulsen![]()
mits hij naar AZ gaat.
Deal!!quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:52 schreef Kerol het volgende:
[..]
Of 10 mil + Holman en Poulsen![]()
mits hij naar AZ gaat.
Leuk is anders, maar als AZ de hoofdprijs betaalt en de transfer netjes wordt afgehandeld heb ik daar niet zoveel problemen mee. Maar het liefst heb ik dat hij aan een buitenlandse club verkocht gaat worden.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:55 schreef RayMania het volgende:
En de Groningers vinden het niet erg als Berg straks simpel naar de kampioen overstapt?
Lens ben ik ook wel gecharmeerd vanquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Poulsen hoeft van mij niet zo..
Doe dan Lens er maar bij ..
Maar zo gek zullen ze ook wel niet zijn bij AZ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |