abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64471479
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 13:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het zou leuk zijn als je de vraag gewoon beantwoord.
In ruime mate nu gedaan.
pi_64471643
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:30 schreef EchtGaaf het volgende:

Terug van vakantie.
Welkom terug.
quote:
Je hebt het wel eens over vooroordelen van mij jegens anderen.....maar dit?
Alles puur gebaseerd op jouw eigen posts.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64471694
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welkom terug.
[..]
Dank je. Ik was het vergeten te zeggen dat ik zou gaan ....
quote:
Alles puur gebaseerd op jouw eigen posts.
Ja, maar jij interpreteert nogal. Niet zonder kleur

Trouwens ik had nog een geweldig discussie met een FNV bestuurder. Ik kon de persoon makkelijk aan.....

Net zoals alle advocaten
pi_64471773
Oja, DS4, ben je soms bang dat die film een draak van een film wordt? Nee toch zeker?
pi_64471793
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:36 schreef EchtGaaf het volgende:

Als eea volgens proportie verlopen, dan zijn beperkingen ook niet nodig. Maar het systeem leidt tot ordinair gegraai. Het creëert een opart soort elite, die zich bijkans crimineel zo niet gewoon crimineel de boom gewoon kaalplukken.
Heb je in de vakantie nou niet een minuutje gehad om "crimineel" op te zoeken?
quote:
Anders dan een werksituatie binnen een bedrijf waar het enen tot het andere verhoudt..
Salaris CEO en gewone werknemers hebben totaal niets met elkaar te maken.
quote:
Een mens is een sociaal wezen, die leeft binnen sociale structuren. Als die aan barrels gaat en de verhoudingen zoek raken en het systeem niet meer klopt , dan krijg je groot gelazer. Mijn film gaat dat ragfijn uitleggen.
Neemt de film ook mee dat mensen behoefte hebben aan eigenheid?
quote:
Sociale context. Dat begin met gezonde verhoudingen binnen een bedrijf. Het is zeer schadelijk als HET GEHEEL van losse overeenkomsten niet meer met elkaar verhouden in de bredere context. Uiteraard zijn er afbakingen als het gaat om sociale contexten. DS4 heeft daar best moeite mee. Voor hem zou die film ene aanrader moeten zijn.
Ik heb daar helemaal geen moeite mee. Ik zie dat bij die grote bedrijven de samenhang gewoon ontbreekt. Op afdelingsniveau is die er, maar je gelooft toch niet dat iemand op het Natlab zich verwant voelt aan Habib die in de fabriek in India werkt? Waarom zou de CEO dan wel ineens sociaal verbonden zijn aan alle werknemers?
  † In Memoriam † maandag 29 december 2008 @ 18:15:10 #256
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64471845
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:13 schreef DS4 het volgende:
Salaris CEO en gewone werknemers hebben totaal niets met elkaar te maken.
Natuurlijk wel. Allebei zijn vrijwillige overeenkomsten.
Carpe Libertatem
pi_64471865
Sorry voor de tiepvauten. Ik zal eens beter opletten.
  † In Memoriam † maandag 29 december 2008 @ 18:16:52 #258
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64471891
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:03 schreef Boze_Appel het volgende:
Wanneer denk je je film af te hebben EchtGaaf? Ik ben serieus reuzebenieuwd.
Voor het geval je deze gemist had aangezien het het laatste berichtje van de vorige pagina was.
Carpe Libertatem
pi_64472195
dubbel

[ Bericht 19% gewijzigd door EchtGaaf op 29-12-2008 23:53:01 ]
pi_64472638
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:48 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik zou zeggen, in hoeverre moet er een bovenlaag zijn
Die moet er natuurlijk zijn. Verreweg de meeste mensen zijn schapen. Er moeten ook herders zijn. Ik hoop dat dit te plaatsen is voor je, verwacht ik iig wel.
quote:
Mijn leven zou geslaagd zijn als ik een revolutie weet te ontketen. Een positieve wel te verstaan.
Een revolutie is nooit positief. Altijd doden en uiteindelijk blijft er een groep aan de macht over.
quote:
leiden tot verwarring en discussie.
Bij de simpelen van geest dan...
quote:
Ik ben tegen de islamisering van Nederland.
Maar je bent niet bang voor vreemdelingen...
pi_64472880
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:59 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee, je verwijt mij echt opportunisme. Daar doe je mij helaas zwaar tekort. Maar goed, ik kan wel tegen een stootje.
Ongeveer 10 afleveringen terug schreef je het zelf: je wilde een elite van TU-ers...
quote:
Want met je vermeende positie mbt die 5% zit ik aardig bij de toplaag.
Twee keer modaal. Mag ik lachen? Ik zou janken als ik ineens terug moet naar twee keer modaal en ik acht mijzelf niet eens behorende tot de toplaag.
quote:
Ergo: al ik ik tot de beste 1%, mijn standpunt zal exact hetzelfde zijn.
4x modaal tot 5x modaal. Daar hebben we het dan over. Nog steeds minder dan hier. Jammer...
quote:
Exact. ALS de prestaties er naar zijn. En ja, DS4, mensen mogen van mij veel verdienen, heel veel zelf, maar de beloning moet wel kloppen met de prestaties. Er moet een verband zijn. En , ik herhaal maar weer: steeds meer mensen gaan inzien dat het verband tussen die 2 bij die topmanagers ver te zoeken is....Lees losgeslagen is. En dat is precies de reden waarom ik deze discussie voer.
Toon dan aan dat de prestaties er niet naar zijn. Begin eens met Bennink.

Maar dat doe je niet, je roept alleen maar dat het niet klopt. Volslagen onzin dus.
quote:
Scholing is de randvoorwaarde voor een goedlopende kennis economie. Als mensen van de uni niet dito worden beloond, dan zou dat een geweldig negatief precedent vormen. Als dergelijk beroepen niet beter zouden worden betaald dan (v)mbo, dan gaat niemand meer nog naar de uni. En dodelijk voor ene kenniseconomie.
Je moet echt een klap van de molenwiek hebben als je denkt dat je met de uni niet veel meer verdient dan met het VMBO. Alleen kijk jij weer op individueel niveau. Zodra er ook maar een VMBO-er boven iemand met uni uitkomt ben jij aan het schreeuwen. Terwijl de gemiddelde VMBO-er niet te benijden is.
quote:
Echt onzin. Je bent bevooroordeeld. Geef het nou eens toe.
Nee, ik lees wat jij schrijft.
pi_64472908
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:03 schreef Boze_Appel het volgende:
Wanneer denk je je film af te hebben EchtGaaf? Ik ben serieus reuzebenieuwd.
Ik heb ook wel zin in een komedie...
pi_64472946
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:10 schreef EchtGaaf het volgende:

Trouwens ik had nog een geweldig discussie met een FNV bestuurder. Ik kon de persoon makkelijk aan.....

Net zoals alle advocaten
Ik ben niet onder de indruk van de FNV, maar toch neem ik het niet van je aan. Al was het maar omdat jij jezelf hier al 100x tot winnaar hebt gekroond, terwijl je feitelijk steeds claimt verliezer te zijn...
pi_64472961
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Oja, DS4, ben je soms bang dat die film een draak van een film wordt? Nee toch zeker?
Ja, toch wel.
pi_64472981
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:15 schreef Boze_Appel het volgende:

Natuurlijk wel. Allebei zijn vrijwillige overeenkomsten.
Sociaal gezien niet.
pi_64493820
quote:
109 Teletekst di 30 dec
8 miljoen voor oud-bestuurder ABN

` De kantonrechter in Amsterdam heeft
Jan Peter Schmittmann,de oud-topman van
ABN Amro Nederland,een vertrekpremie
van 8 miljoen euro toegewezen.

De genationaliseerde bank wilde hem
niet meer dan 2,4 miljoen geven,gelijk
aan zijn jaarsalaris van 2007.De topman
spande een procedure aan en werd in het
gelijk gesteld,onder meer omdat hij al
26 jaar bij de bank werkte.

Op basis daarvan zou hij volgens het
oude beloningssysteem recht hebben op
18 miljoen,maar zelf vond hij 8 miljoen
genoeg.Het ministerie van Financiën
noemt de vertrekpremie van 8 miljoen
euro "exorbitant".
bron NOS teletext.

En dat "exorbitant"is dan nog een understatement. Het is echt, echt te schandalig voor woorden. Het geeft aan met wat voor soort lui we van doen hebben. Die ieder contact met de realiteit verloren hebben.

Het toont aan dat het ordinaire graaiers zijn. Niks meer of minder.
pi_64493886
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sociaal gezien niet.
AHA

Het gaat toch toch iets verder dan dat?
pi_64493915
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, toch wel.
Dus voordat je het gezien hebt? ......

Dus de angst(onderbuik) regeert ?

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 30-12-2008 12:07:16 ]
pi_64493967
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben niet onder de indruk van de FNV, maar toch neem ik het niet van je aan. Al was het maar omdat jij jezelf hier al 100x tot winnaar hebt gekroond,
Je moet op z'n minst toegeven dat ik je het hier niet echt makkelijk maak.
quote:
terwijl je feitelijk steeds claimt verliezer te zijn...
Dat zijn woorden van een opponent, en niet zo objectief
pi_64493984
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb ook wel zin in een komedie...
Maar je bent bang
pi_64494221
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ongeveer 10 afleveringen terug schreef je het zelf: je wilde een elite van TU-ers...
[..]
Drie topuniversiteiten in NL, waarvan 1 TU. Als crème de la crème van een een kenniseconomie. Wat zou daar mis mee zijn?
quote:
Twee keer modaal. Mag ik lachen? Ik zou janken als ik ineens terug moet naar twee keer modaal en ik acht mijzelf niet eens behorende tot de toplaag.
[..]
Tja, wanneer hoor je qua verdienste tot de top? Als ik je zo hoor, mag je bepaald niet klagen. Maar het zou wel eens leerzaam voor je zijn als je eens van een lage uitkering moest rondkomen.
quote:
Toon dan aan dat de prestaties er niet naar zijn. Begin eens met Bennink.
Prestaties die onderdanen verrichten en hij met eer aan de haal gaat. Hij krijgt de beloning voor "leiding" geven. Achterlijker kan het gewoon niet. De modaaltjes mogen blij zijn met 3%
quote:
Maar dat doe je niet, je roept alleen maar dat het niet klopt. Volslagen onzin dus.
[..]
Ik kan roepen wat ik wil, maar je zal het nooit aannemen. Je steekt liever je nek in het zand op dit gebied, je wilt zelf immers tot de elite horen.
quote:
Je moet echt een klap van de molenwiek hebben als je denkt dat je met de uni niet veel meer verdient dan met het VMBO.
Stelde ik ook niet, maar in het geval dat , zou dat voor een kenniseconomie als de onze desastreuze gevolgen hebben.
quote:
Alleen kijk jij weer op individueel niveau. Zodra er ook maar een VMBO-er boven iemand met uni uitkomt ben jij aan het schreeuwen. Terwijl de gemiddelde VMBO-er niet te benijden is.
[..]
ik pleit voor verhoudingen die gewoon moeten kloppen.
quote:
Nee, ik lees wat jij schrijft.
Je kan met de beste wil van de wereld niet volhouden dat je "slechts" dingen leest. Je duidt/interpreteert wel degelijk.
pi_64494237
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:

En dat "exorbitant"is dan nog een understatement. Het is echt, echt te schandalig voor woorden. Het geeft aan met wat voor soort lui we van doen hebben. Die ieder contact met de realiteit verloren hebben.

Hij heeft recht op 18 mio. Vraagt slechts 8 mio. Rechter stelt hem in het gelijk.

Conclusie EG: zie je wel dat het een graaier is?

Conclusie DS4: zie je wel dat EG er geen donder van begrijpt?

26 jaar dienstverband en dan toch maar 1 jaarsalaris mee... dat accepteert geen enkele werknemer. Maar goed, dat zijn "slachtoffers"...
pi_64494288
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:

AHA

Het gaat toch toch iets verder dan dat?
Het zijn inderdaad beiden vrijwillig aangegane overeenkomsten. Maar goed, dat is een pakje roomboter kopen bij de AH ook...
pi_64494341
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:

Je moet op z'n minst toegeven dat ik je het hier niet echt makkelijk maak.
O?
quote:
Dat zijn woorden van een opponent, en niet zo objectief
Maar jij bent wel objectief als jij jezelf tot winnaar uit roept, nietwaar. Ben je toch potdimme WEER hypocriet. En sorry dat ik het zeg, je maakt het zo ook nog heel makkelijk voor mij...
pi_64494372
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar je bent bang
Dat niet. Ik heb alleen een donkerbruin vermoeden.
pi_64494402
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die moet er natuurlijk zijn. Verreweg de meeste mensen zijn schapen. Er moeten ook herders zijn. Ik hoop dat dit te plaatsen is voor je, verwacht ik iig wel.
[..]
Uiteraard, het zijn kuddedieren waarin een pikorde heerst. Maar als dit nou eens doorslaat, dan ontstaat er een elitaire poppenkast, hetgeen we vooral bij grote multinationals zien.
quote:
Een revolutie is nooit positief. Altijd doden en uiteindelijk blijft er een groep aan de macht over.
De geschiedenis leert dat. Maar gene revolutie is niet zonder een hoger doel. Voor de goede orde, elke dode is er 1 teveel.
quote:
Bij de simpelen van geest dan...
[..]
Juist voor iedereen geeft het duidelijk en rust. Ieder mens heeft daar gewoon behoefte aan.
quote:
Maar je bent niet bang voor vreemdelingen...

Nee, wat heeft dit nou met angst te maken. Ik heb gewoon een VOORKEUR voor een Joods-Christelijk-humanistische samenleving.

Als jij de voorkeur heeft voor blauw, ben je dan bang voor rood
pi_64494433
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat niet. Ik heb alleen een donkerbruin vermoeden.
Wat kan je met een vermoeden? Volgens mij hoor ik nu een onderbuik spreken?
pi_64494520
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

O?
[..]
Ja, jij wilt het niet weten natuurlijk. Ook die FNV bestuurder zette ik makkelijk klem. In een face tot face debat. Goh, wat een partij onzin kwam er langs....
quote:
Maar jij bent wel objectief als jij jezelf tot winnaar uit roept, nietwaar. Ben je toch potdimme WEER hypocriet. En sorry dat ik het zeg, je maakt het zo ook nog heel makkelijk voor mij...
Nou, ok. Dit puntje, een inkoppertje gun ik je dan ook wel weer.

[ Bericht 5% gewijzigd door EchtGaaf op 30-12-2008 12:07:39 ]
pi_64494697
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hij heeft recht op 18 mio. Vraagt slechts 8 mio. Rechter stelt hem in het gelijk.
Geeft aan hoe verdroven de verhoudingne intussen zijn. De bank was zo ongeveer ongevallen als Bos niet ingreep. Wet moet gewoon aangepast worden.
quote:
Conclusie EG: zie je wel dat het een graaier is?
Hij is niet verplicht om ondanks een redelijk vergoeding naar de rechter te stappen. Het geeft gewoon geen pas, GEZIEN DE ALGEHELE SITUATIE. Daar ga jij weer aan voorbij. Het geeft aan hoeveer die lui van de maatschappij staan.

Ik geloof datgene dat Ministerie van Financiën stelt ALLES maar dan ook ALLES zegt.
quote:
Conclusie DS4: zie je wel dat EG er geen donder van begrijpt?
Zegt een jurist die lak heeft aan morele en gezonde verhoudingen. Spring eens over je eigen schaduw heen....
quote:
26 jaar dienstverband en dan toch maar 1 jaarsalaris mee... dat accepteert geen enkele werknemer. Maar goed, dat zijn "slachtoffers"...
Als je daarmee vergelijkt dan zijn het slachtoffers. De toplui hanteren gewoon andere wetten. Zo mogen meer
pi_64494814
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:

Drie topuniversiteiten in NL, waarvan 1 TU. Als crème de la crème van een een kenniseconomie. Wat zou daar mis mee zijn?
Niets. Maar in jouw wereld moet je op je 18e door die poort komen en als je dat niet lukt is middleclass het hoogst wat je nog kan halen.
quote:
Tja, wanneer hoor je qua verdienste tot de top? Als ik je zo hoor, mag je bepaald niet klagen. Maar het zou wel eens leerzaam voor je zijn als je eens van een lage uitkering moest rondkomen.
Man, ik heb een tijd gehad dat ik geen cent had en op het randje van alles verkopen (en heb ook dingen moeten verkopen die ik liever niet had willen verkopen). Maar top is minimaal 7 cijfers. En dat halen we hier nog niet. Maar goed, nog anderhalve dag en 2009 begint... nieuwe ronde, nieuwe kansen.
quote:
Prestaties die onderdanen verrichten en hij met eer aan de haal gaat.
Toen hij er niet was gooide die onderdanen er bewust met de pet naar?

Je maakt jezelf belachelijk.
quote:
Ik kan roepen wat ik wil, maar je zal het nooit aannemen.
Je komt niet verder dan "nietus". Met alle respect, maar roepen dat een CEO niets presteert, omdat zijn "onderdanen" het werk hebben gedaan, dat is totaal niets. Geen argument, niets. Pure flauwekul. En dat is jouw best shot.
quote:
je wilt zelf immers tot de elite horen.
Het zal mij jeuken. Ik wil wat ik nu heb en het liefst meer (ik ben soms net menselijk). Maar als anderen meer hebben vind ik het best.
quote:
Stelde ik ook niet, maar in het geval dat , zou dat voor een kenniseconomie als de onze desastreuze gevolgen hebben.
Kom op, iedere keer weer ben je pissig omdat er CEO's zijn die geen uni hebben gedaan, maar toch veel geld verdienen. En echt, geen enkele CEO is blijven steken op VMBO niveau...
quote:
ik pleit voor verhoudingen die gewoon moeten kloppen.
Ze kloppen. Alleen ben jij het er niet mee eens. Jij meent het beter te weten dan de markt. Dat is een mening. Mag. Maar het is geen argument.
quote:
Je kan met de beste wil van de wereld niet volhouden dat je "slechts" dingen leest. Je duidt/interpreteert wel degelijk.
Als jij keihard beweert dat een bonus van ik meen 1 mio voor een techneut belachelijk weinig is, moet ik dan concluderen dat jij tegen bonussen bent? Is dat mijn verkeerde duiding? Kan ik dan niet interpreteren?
pi_64494961
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:

Uiteraard, het zijn kuddedieren waarin een pikorde heerst. Maar als dit nou eens doorslaat, dan ontstaat er een elitaire poppenkast, hetgeen we vooral bij grote multinationals zien.
[quote]

Bewijs voor structureel doorslaan is niet geleverd. Next!

[quote]
De geschiedenis leert dat. Maar gene revolutie is niet zonder een hoger doel. Voor de goede orde, elke dode is er 1 teveel.
Ja, dat jij tevreden bent met verhoudingen is echt een doel waar je een revolutie voor moet ontketenen... Goed, droom verder...
quote:
Juist voor iedereen geeft het duidelijk en rust. Ieder mens heeft daar gewoon behoefte aan.
Twee werkende hersencellen zijn ook voldoende. Ik ga geen dingen omgooien omdat een stel figuren zonder kennis van zaken het ergens niet mee eens is, dus waarom de politiek het zou overwegen is mij een raadsel.
quote:
Nee, wat heeft dit nou met angst te maken. Ik heb gewoon een VOORKEUR voor een Joods-Christelijk-humanistische samenleving.

Als jij de voorkeur heeft voor blauw, ben je dan bang voor rood
Als je rood wil bannen uit jouw leven, dan denk ik dat die conclusie niet vreemd is.
pi_64495091
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat kan je met een vermoeden? Volgens mij hoor ik nu een onderbuik spreken?
Hoe kom je daar nu weer bij? Ik heb je aangegeven dat ik van mening ben dat je wat moet kunnen om een fatsoenlijke film te maken. Aangezien jij geen filmmaker bent, maar slechts iemand met een mening (net als ik...), zie ik niet in waarom het een goed product zal worden. Mind you: het zou zo maar kunnen dat jij een enorm talent ter zake hebt. Ik hoop het, want dan kun je veel geld verdienen en zijn we van dit draadje verlost. Daar ben ik wel van overtuigd.
pi_64495149
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:

Goh, wat een partij onzin kwam er langs....
Je schreef al "FNV"...

Maar goed, het zou zo maar kunnen dat die man van de FNV een andere visie heeft op die gebeurtenis.
pi_64495466
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:05 schreef EchtGaaf het volgende:

Geeft aan hoe verdroven de verhoudingne intussen zijn. De bank was zo ongeveer ongevallen als Bos niet ingreep.
Wat heeft dat met deze werknemer te maken?
quote:
Hij is niet verplicht om ondanks een redelijk vergoeding naar de rechter te stappen.
Dat geldt voor iedere werknemer. Maar iedere werknemer heeft wel het recht als deze zich tekort gedaan voelt en de rechter heeft dat ook bevestigd.

Fijn dat jij het weer beter weet dan de rechter, terwijl je de zaak niet eens kent. Waaruit eens te meer blijkt hoe betrouwbaar jouw oordeel is ter zake.
quote:
Het geeft gewoon geen pas, GEZIEN DE ALGEHELE SITUATIE. Daar ga jij weer aan voorbij. Het geeft aan hoeveer die lui van de maatschappij staan.
Welke situatie? Zou ABNAmro van jou iedereen mogen ontslaan en met 1/8e van de ontslagvergoeding mogen afschepen? Of geldt de norm weer alleen voor de bestuurders?
quote:
Ik geloof datgene dat Ministerie van Financiën stelt ALLES maar dan ook ALLES zegt.
O, ze vinden het exorbitant. Geweldig onderbouwd ook. Wedden dat die rechter dat beter heeft gedaan?
quote:
Zegt een jurist die lak heeft aan morele en gezonde verhoudingen.
Ik weet niet welke opvoeding jij gehad hebt, maar ik leerde terughoudendheid te betrachten zodat ik een afgewogen oordeel niet ongezien de prullenbak in mik.
quote:
Als je daarmee vergelijkt dan zijn het slachtoffers. De toplui hanteren gewoon andere wetten. Zo mogen meer
Nee, ze mogen van jou minder.
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:42:38 #285
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_64495715
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Begrijp ik nou goed dat je de kantonrechtsformule exorbitant riant vindt? En ontslagenen die die vergoeding krijgen zijn ordinaire graaiers?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_64496039
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:28 schreef DS4 het volgende:

Welke situatie? Zou ABNAmro van jou iedereen mogen ontslaan en met 1/8e van de ontslagvergoeding mogen afschepen? Of geldt de norm weer alleen voor de bestuurders?

O, ze vinden het exorbitant. Geweldig onderbouwd ook. Wedden dat die rechter dat beter heeft gedaan?
Die rechter zit natuurlijk vast aan die kantongerechtsformule. Dat is natuurlijk een volslagen onzinnige formule voor werknemers die zich zo sterk en zo ruim naar prestatie laten belonen, of wat daar voor door moet gaan.

Dat klopt gewoon niet met mekaar, als het goed gaat pluk je daar ruim de vruchten van, en als je faalt dan heb je ineens recht op zekerheid van een miljoeneninkomen? Die kantongerechtsformule is te rechtvaardigen vanuit het idee dat enerzijds iemand zijn levensonderhoud in het geding is. Bij miljoenensalarissen is daar geen sprake van. Anderzijds is dat vanuit het idee dat vooral de werkgever invloed heeft op die inkomsten, en niet zozeer de werknemer, en dat klopt dan weer niet met die enorme prestatiebeloningen.

Dat maakt de uitspraak van die rechter niet minder terecht, wel de opstelling van de overheid die al meer dan 10 jaar vrijblijvend loopt te mopperen maar wettelijk niks aan die kantongerechtsformule voor bestuurders heeft willen doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64496896
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:

Die rechter zit natuurlijk vast aan die kantongerechtsformule. Dat is natuurlijk een volslagen onzinnige formule voor werknemers die zich zo sterk en zo ruim naar prestatie laten belonen, of wat daar voor door moet gaan.
Niet mee oneens en gelukkig wordt dat ook aangepast, maar die formule geldt wel voor iedere werknemer en dat is nu exact wat EG wil.
quote:
Dat klopt gewoon niet met mekaar, als het goed gaat pluk je daar ruim de vruchten van, en als je faalt dan heb je ineens recht op zekerheid van een miljoeneninkomen?
Ik weet niet of deze man gefaald heeft, jij wel?
quote:
Die kantongerechtsformule is te rechtvaardigen vanuit het idee dat enerzijds iemand zijn levensonderhoud in het geding is. Bij miljoenensalarissen is daar geen sprake van.
Dat is natuurlijk onjuist. Als je meer gaat verdienen gaat je uitgavenpatroon ook mee en WW zit al heel snel aan de max.
quote:
Dat maakt de uitspraak van die rechter niet minder terecht, wel de opstelling van de overheid die al meer dan 10 jaar vrijblijvend loopt te mopperen maar wettelijk niks aan die kantongerechtsformule voor bestuurders heeft willen doen.
Kijk, op zich kan ik leven met een andere behandeling van bestuurders. Ik vind dat ook geen werknemers in de gebruikelijke zin van het woord. Alleen houdt dat dan ook in dat je niet meer kan stellen, wat EG doet, dat het inkomen van bestuurders moet worden gekoppeld aan het inkomen van werknemers.

Overigens zijn er meer "werknemers" die niet als "werknemer" behandeld zouden moeten worden. Krijg je idiote uitspraken van zoals het Bosman arrest... Dus ik kan helemaal leven met wat je zegt, maar ik reageer op EG en die protesteert weer tegen de hoogte van de ontslagvergoeding en doet dat deze keer door te protesteren tegen het feit dat de bestuurder wordt behandeld als ieder andere werknemers. En dat is natuurlijk lachwekkend als je al 30 afleveringen lang roept dat bestuurders gelijk moeten worden behandeld aan andere werknemers.
pi_64498606
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:40 schreef DS4 het volgende:
Ik weet niet of deze man gefaald heeft, jij wel?
Hij heeft gefaald in het zijn van zo'n bestuurder dat die bank niet zonder hem wil. Net zoals een bestuurder kennelijk ook slaagt als de bank flink in de buidel wil tasten om hem te behouden zoals de laatste jaren is gebeurd. Het lijkt mij heel redelij om in deze de wens van de bank om hem te employeren als maat van falen en slagen te nemen.
quote:
Dat is natuurlijk onjuist. Als je meer gaat verdienen gaat je uitgavenpatroon ook mee en WW zit al heel snel aan de max.
Ik vind dat wel uitmaken. Het begeeft zich om bestaanszekerheid met een factor comfort heen. De beloning van bestuurders zit op een heel andere grondslag, en dan is dat juist wat maakt dat die ontslagvergoeding ook weer zo hoog moet? Dan versterkt het elkaar ipv dat het twee kanten van dezelfde medaille zijn. Met dat laatste kan ik goed leven, zeker in het kader van ondernemingen: Risico staat tegenover beloning. Hoog risico, hoog rendement. Nu blijkt ervan het risico, en dan is dat reden om nog weer even een schep bovenop het rendement te doen. Op die manier is het een spel waarin je niet kunt verliezen, als je verliest krijg je ook een prijs en die is heel hoog omdat je nog meer had gekregen als je had gewonnen. Het lijkt wel een kinderfeestje.
quote:
Kijk, op zich kan ik leven met een andere behandeling van bestuurders. Ik vind dat ook geen werknemers in de gebruikelijke zin van het woord. Alleen houdt dat dan ook in dat je niet meer kan stellen, wat EG doet, dat het inkomen van bestuurders moet worden gekoppeld aan het inkomen van werknemers.
De aard van de arbeidsrelatie is anders, dus dan moet het het met de rechtszekerheid ook heel anders zitten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64499354
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:57 schreef Weltschmerz het volgende:

Hij heeft gefaald in het zijn van zo'n bestuurder dat die bank niet zonder hem wil.
Niemand meer een ontslagvergoeding!
quote:
Ik vind dat wel uitmaken.
Net was de norm nog dat het levensonderhoud in geding moest zijn en nu zeg je feitelijk dat hij een "ondernemersrisico" heeft. Maar dan had hij ook als ondernemer behandeld moeten worden en het zal jou misschien verbazen, maar ook dan had hij wellicht een schep geld meegekregen omdat het contract ineens werd beëindigd.
quote:
De aard van de arbeidsrelatie is anders, dus dan moet het het met de rechtszekerheid ook heel anders zitten.
Prima, behandel ze maar als ondernemers. Maar niet ze als werknemers willen behandelen als het in hun nadeel is en ze niet als werknemers willen behandelen als het in hun voordeel zou zijn.
pi_64525895
tvp
pi_64526216
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:04 schreef EchtGaaf het volgende:
tvp
Eindelijk uitgeluld...
pi_64526419
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niets. Maar in jouw wereld moet je op je 18e door die poort komen en als je dat niet lukt is middleclass het hoogst wat je nog kan halen.
[..]
Nou dat is wel heel zwart wit. En daarnaast vind jij een elitaire bovenlaag in het bedrijfsleven dan weer wel kunnen?
quote:
Man, ik heb een tijd gehad dat ik geen cent had en op het randje van alles verkopen (en heb ook dingen moeten verkopen die ik liever niet had willen verkopen).
Het heeft je hopelijk op een positieve manier gevormd. Maar soms komt je echt wel erg verwend over. Als een rupsje nooit genoeg. Zo'n Ad Melkertje
quote:
Maar top is minimaal 7 cijfers.
Nou, met 750.000 euro hoor je wmb toch ook bij de top.
quote:
En dat halen we hier nog niet. Maar goed, nog anderhalve dag en 2009 begint... nieuwe ronde, nieuwe kansen.
[..]
Ik vrees iets dwangmatigs bij je Waarom, waarom, waarom. Je hebt het toch al zo goed. Hebzucht......zucht.
quote:
Toen hij er niet was gooide die onderdanen er bewust met de pet naar?
Dan zijn het gewoon kleine kindjes. Daar heb ik het niet over.
quote:
Je maakt jezelf belachelijk.
[..]
O?
quote:
Je komt niet verder dan "nietus". Met alle respect, maar roepen dat een CEO niets presteert, omdat zijn "onderdanen" het werk hebben gedaan, dat is totaal niets. Geen argument, niets. Pure flauwekul. En dat is jouw best shot.
Feit is gewoon dat het echte werk niet door managers wordt gedaan. En dan nog: waarom geen eerlijke verdeling van de verdiensten?
quote:
Het zal mij jeuken.
Het jeukt je zeer hard. Het sijpelt gewoon door je postjes heen.
quote:
Ik wil wat ik nu heb en het liefst meer (ik ben soms net menselijk).
Jouw hebzucht is volgens mij aanzienlijk meer dan gemiddeld. Je bent wel erg materialistisch. Neem aar van mij 1 ding aan: ik heb nog nooit bij iemand in de kist een ¤ zien liggen.
quote:
Maar als anderen meer hebben vind ik het best.
[..]
Je vindt het wel best, maar het wakkert jouw hebzucht enorm aan. Ik denk als ik bij jouw met een Bentley de werf opdraai (maar ja, jij wilt mij niet aan huis om wat voor reden dan ook) dat jij dan helemaal ziek wordt... En dan wil jij ook een Bentley. Zeg eens eerlijk?
quote:
Kom op, iedere keer weer ben je pissig omdat er CEO's zijn die geen uni hebben gedaan, maar toch veel geld verdienen.
Klopt, het zijn vaak omhooggevallen lui. Mensen die niet eens een academisch niveau hebben, missen wel wat hoor. Nou ja, wat.....lees heel veel.

Geloof me : het niveau van dergelijk mensen is een stuk lager. Maar ja, dat kan ik van die voetballers ook wel zeggen. Het is een stuk OVERGEWAARDEERD.

Dat geld ook voor mensen als Gerard Joling en nog erger: Jan Smit.
quote:
En echt, geen enkele CEO is blijven steken op VMBO niveau...
[..]
Nou dat dan weer erg ver, maar goed. Gelukkig kan je niet zonder academische achtergrond en dan ook nog eens een hele specifieke geen chirurg worden. En daarmee heb ik voldoende onderbouwd dat het niveau aan de top van het bedrijfsleven op z'n minst arbitrair is. De stappen die een CEO zet , halen het bij lang en na niet het academische. Net zo goed als bij voetbal. Het is hooguit een kunstje. Die kun je aapjes ook leren.
quote:
Ze kloppen. Alleen ben jij het er niet mee eens. Jij meent het beter te weten dan de markt. Dat is een mening. Mag. Maar het is geen argument.
[..]
Ik heb vaak genoeg herhaald dat de markt in facetten en op gebieden niet of niet goed werkt. Die prof uit Tilburg had het helemaal bij het rechte end.

Overigens de huidige crisis dankt z'n ontstaan door de markt. Zelf VVD was het eens met nationalisatie van de banken... ( ach het ios nooitte laat om je hersens te laten werken en zien dat markt in z'n ultieme vorm de dood in de pot is)
quote:
Als jij keihard beweert dat een bonus van ik meen 1 mio voor een techneut belachelijk weinig is, moet ik dan concluderen dat jij tegen bonussen bent? Is dat mijn verkeerde duiding? Kan ik dan niet interpreteren?
Je vult in. Dat is nog erger. Ik heb steeds gezegd dat er een verband moet zijn tussen presteren en belonen. Dat is niet het geval als lieden enorme risico's nemen gekieteld door eigen gewin maar niet de malus krijgen als het fout gaat. Je moet toegegeven dat dergelijk bonussen gewoon pervers en enorm schadelijk kunnen zijn.
pi_64526434
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eindelijk uitgeluld...
Helaas van korte duur zoals je ziet.
  † In Memoriam † woensdag 31 december 2008 @ 11:30:05 #294
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64526635
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
elitaire bovenlaag ( .. ) verwend ( .. ) rupsje nooit genoeg ( .. ) top ( .. ) dwangmatigs ( ... ) Hebzucht ( ... ) eerlijke verdeling ( ... ) hebzucht ( ... ) materialistisch ( .. ) hebzucht ( .. ) omhooggevallen ( .. ) OVERGEWAARDEERD ( ... ) pervers

Als ik nou 1 euro had gekregen voor elke keer dat je dergelijke woorden hebt gezegd in deze reeks zou ik nu evenveel verdienen als een topman.
Carpe Libertatem
pi_64526668
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, dat jij tevreden bent met verhoudingen is echt een doel waar je een revolutie voor moet ontketenen... Goed, droom verder...
[..]
Ik maak me echt zorgen als je niet ziet wat de gevolgen maatschappelijk zijn als verhoudingen daarbinnen niet meer kloppen.
quote:
Twee werkende hersencellen zijn ook voldoende. Ik ga geen dingen omgooien omdat een stel figuren zonder kennis van zaken het ergens niet mee eens is, dus waarom de politiek het zou overwegen is mij een raadsel.
[..]
Je kent het mechanisme van drive (heilig vuur) niet bij politici? en dan bedoel ik politici als Jan Marijnissen, Geert Wilders etc.
quote:
Als je rood wil bannen uit jouw leven, dan denk ik dat die conclusie niet vreemd is.
Ja, je draait er weer vakkundig omheen.

Dan stel ik de vraag zo: als jij een voorkeur hebt voor een kleur voor je Posche, ben je dan voor andere kleuren bang?
pi_64526723
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als ik nou 1 euro had gekregen voor elke keer dat je dergelijke woorden hebt gezegd in deze reeks zou ik nu evenveel verdienen als een topman.
Jouw drive kent ik zo langzamerhand ook wel. Ook jij bent erg HEBZUCHTIG. Zucht.
  † In Memoriam † woensdag 31 december 2008 @ 11:35:00 #297
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64526809
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Jouw drive kent ik zo langzamerhand ook wel. Ook jij bent erg HEBZUCHTIG. Zucht.
Blijkbaar niet.
Carpe Libertatem
pi_64526958
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.
Je begin al met.........als ik nou voor ieder woord een euro krijg........Hartstikke Freudeaans, mijn beste.

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
pi_64527072
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:42 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Begrijp ik nou goed dat je de kantonrechtsformule exorbitant riant vindt? En ontslagenen die die vergoeding krijgen zijn ordinaire graaiers?
Over de ethische kant van de kwestie valt genoeg te zeggen.

Ik geef aan dat de uitwerking van de kantonrechterformule nogal discutabel te noemen valt......

Heb ik het nog niet over het weerzinwekkende dat kantonrechter op een achternamiddag ff de regeling gaan aanpassen. Politiek heeft hier duidelijk iets laten liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')