abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64168822
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 00:24 schreef Dakota het volgende:
pfoei

nog ff 3 km gelopen en ik blijf contracten als een gek maar nog steeds niets pijnlijks... al denk ik toch echt dat er nu iets aan het doorzetten is.

Zo naar bed..misschien wordt het slapen en anders eh placenta
toei!
Saartje
pi_64168858
hey dakota, toch nog in meld-staat! maarre... slapen = placenta toch, of heb ik 't fout?

oh en ik wil lensdopje nog even van harte feliciteren met haar zwangerschap!
pi_64168909
Jou wilden we pas weer zien als beeb er was
pi_64172124
mooie foto's Noli!!! je kan het echt duidelijk zien!!!
Dakota, succes!!!
pi_64172203
Noli, mooie echo-foto's inderdaad zeg! en gaan jullie 't envelopje echt dichtlaten??!!! dat lijkt me moeilijk zeg!
pi_64172240
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 19:57 schreef Brighteyes het volgende:
Vicky, wat zegt de chinese geboortekalender? Die klopt toch wel vaak zeggen ze?
die zegt een meisje... stiekum hoop ik op een jongen

blech, dacht ik dat ik van het spugen af was... hing ik gisterochtend gewoon weer boven de wc..
en ik zou zo graag eens een nachtje goed willen slapen. Ik word tig keer per nacht wakker... ik haat stress
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 20 december 2008 @ 08:40:32 #108
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64172268
Noli echt prachtige echo foto's idd Waarom hebben jullie dat envelopje dan eigenlijk gekregen? Voor als jullie het over een paar weken ineens wel willen weten? Ik had het ook allang open gemaakt enk ik

Ik slaap ook slecht al een tijd. Volgens mij slaap ik nu gewoon veel lichter dan normaal, waardoor ik vaker wakker word.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_64172390
Placenta *nomnom*
Nu kom ik niet meer terug in dit topic voor ze geboren is
*afdruipt*
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_64172403
och dakootje toch. wel nog wat kunnen slapen?
pi_64172413
balen Dakota...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 december 2008 @ 09:14:11 #112
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64172433
* DJMO kotexje knuffelt

hier lag ik eindelijk een beetje fatsoenlijk te slapen toen er een of andere idioot om 4 uur (!!) op het raam stond te tikken, ook bij alle buren voor zover we het konden horen .. fijn.. dus tot half zes wakker gelegen en nu helemaal gaar
* DJMO koffie gaat zetten en eieren gaat koken
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 20 december 2008 @ 09:34:06 #113
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64172544
Noli wat een mooie echo's en wat heb je er veel gekregen

Dakota, nog niets, jeetje je geduld wordt wel op proef gesteld zeg....

Die chinese kalenders hebben het bij mij niet goed, wel die van Huup trouwens.

Vicky
Make love, not war ☮
pi_64172798
Dakota, wat een geduld moet jij hebben zeg.
Fake it till you make it...
pi_64172818
Dakota, wat balen joh
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64172939
Oja Nools, wat een mooie echo's en wat een geweldig lieve echoscopist! Ik zou dat envelopje maar met moeite dicht kunnen laten denk ik.

Dakota
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64173120
Dakota
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_64173305
Nou werd ik trouwens vanochtend wakker met een naar gevoel in mijn maag. Ik kan niet helemaal bepalen of het nou misselijkheid was, of misschien brandend maagzuur. Ik heb geen last van zuur achter in mijn keel ofzo, maar het gevoel werd minder na een paar droge toostjes en een half glaasje melk. En een half uur in bed blijven liggen ipv direct op te staan.
pi_64173377
Vicky
Hopelijk voel je je gauw weer wat beter.

Dakota, wat balen joh....

Ik slaap ook zo slecht terwijl ik doodmoe ben. En weer de meest rare en beangstigende dromen, werd vanmorgen helemaal drijfnat van het zweet wakker en voel me allesbehalve uitgerust...
Aan mijn gezicht is nu trouwens wel te zien dat er hormonaal van alles gaande is in mijn lichaam. Puisten
.... met gevoel voor drama....
pi_64173437
Haha hier ook puisten Kers, bah, heb er normaal nooit last van
Geen maagzuurklachten meer hier, wel erg moe, erger dan verleden week. En ook zere gespannen borsten. Alsof ik spierpijn in borsten heb en mn tepels doen echt zeer.
Ik begin me nu af te vragen of die maagzuur wel echt maagzuur was en of het wel echt door de zwangerschap kwam, heb me de afgelopen twee/drie dagen hondsberoerd gevoeld, niet door een zwangerschap maar echt heel erg verkouden en ziekig enzo, misschien dat die klachten eerder daarbij hoorden.
Nouja het zal wel
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64175018
Hee Dakota, jammer dat het nog niet echt echt is doorgezet... was benieuwd of er al een nieuw babietje geboren was... maar helaas...
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:16 schreef Floria het volgende:
Joh José das niet zo tof! Ik hoop dat de gyn je wat duidelijkheid kan geven. Je bent duidelijk nu al een fijn huisje voor de baby! Das goed! Ben je niet bang dat je dit weekend gaat bevallen en dat je dan nog niet weet wat en hoe?
Nou, als ik mijn en mijn vriendin moet geloven, beval ik morgen. Ik geloof er niks van. Maar mocht dat zo zijn... dan ga ik sowieso naar het ziekenhuis. Ik wil echt niet thuis bevallen... en ik ben blij dat we die keuze al op dag 1 gemaakt hebben.

En wat Diaan ook zegt; ik laat het gewoon op me af komen. 't Is nu weer een dagje later en we zien het allemaal wel. D'r uit komt 'ie toch! Ik moet er niet aan denken om straks een peuter uit te poepen (om maar in rare termen te blijven praten als 'biggen').

Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties iig!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 december 2008 @ 12:48:17 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64175221
ha lekker positief zo Jose
als ik de tante van johan moet geloven dan beval ik ook dit weekend nog daarom daarnet hem bij de boodschappen beschuit met muisjes laten halen, pakt ie heel sneaky dat als laatste, en rekent bij een onbekende kassamiep af.. terwijl hij normaal altijd bij een bekende gaat, hoe lang de rij ook is hoe bedoel je bang voor vragen als: "is het er al "
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_64175756
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 12:39 schreef Jose81 het volgende:
Ik wil echt niet thuis bevallen... en ik ben blij dat we die keuze al op dag 1 gemaakt hebben.
Wat is de reden daarvoor?
pi_64177113
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 12:48 schreef DJMO het volgende:
ha lekker positief zo Jose
als ik de tante van johan moet geloven dan beval ik ook dit weekend nog daarom daarnet hem bij de boodschappen beschuit met muisjes laten halen, pakt ie heel sneaky dat als laatste, en rekent bij een onbekende kassamiep af.. terwijl hij normaal altijd bij een bekende gaat, hoe lang de rij ook is hoe bedoel je bang voor vragen als: "is het er al "
Haha, dus jullie hebben de beschuit met muisjes ook al in huis? Wij ook! Gisteren gehaald...
Was wel grappig, ik herken goed wat je bedoelt. Wij stonden de boodschappen in te pakken, staat er een vrouw achter ons en die vroeg 'oh dus het wordt een....puntje, puntje, puntje (jongen of meisje)' wij 'ja', zij 'oooh, gefeliciteerd! Hoe lang moet je nog?' ik 'ik ben nu 39 weken, dus het wordt spannend' 'oh, ben je al zover?? Nou, succes!!'. De hele rij stond te kijken en toen we wegliepen zei een andere cassière -die ik ook al eens eerder heb gesproken- 'de kleine zit er nog in, zie ik... succes, he!'... Zij had ook mijn moeder al een paar keer gevraagd of de kleine al geboren was... Ik vind het wel leuk, al die aandacht..behalve dus opmerkingen als 'zijn het er echt geen twee?', want ook dat hoor ik nog steeds...
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 13:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat is de reden daarvoor?
Voor ons had dit de volgende redenen;
1. het zwanger worden is niet vanzelf gegaan
2. mocht er bij de bevalling wat mis gaan, dan hebben ze in het ziekenhuis gelijk alle apparatuur bij de hand en hoef je niet hals-over-kop alsnog naar het ziekenhuis
3. het is onze eerste (al is dat voor zovelen hier in dit topic zo)

Het is natuurlijk heel persoonlijk. Er zullen heel veel mensen zijn die liever thuis in hun vertrouwde omgeving willen bevallen, i.p.v in het ziekenhuis... maar dat geldt dus niet voor ons.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 december 2008 @ 14:22:34 #125
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64177130
wat de reden van Jose is weet ik niet, maar voor mezelf weet ik het wel, klein huisje, weinig ruimte/bewegingsvrijheid rond het bed, en in het ziekenhuis staat er gelijk prof. hulp klaar mocht er iets fout gaan, dan hoef je tenminste niet te wachten op ambulance en met een noodgang naar het ziekenhuis etc. (en ook belangrijk geen rotzooi in je huis )

pi_64177157
ja, ook dat ja! Geen rotzooi in je huis!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 december 2008 @ 14:24:05 #127
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64177163
we doen wel veel tegelijk he .. zelfs vrijwel synchroon posten ook nog jose zouden we dan toch een datumtweeling krijgen wij

pi_64177399
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:23 schreef Jose81 het volgende:
weet je dat je daar dus echt helemaal niets van merkt, althans ik dan... Wij hadden een emmer met deksel klaar staan voor de placenta en evt. andere "rommel" maar ik heb echt maar dan ook echt geen rommel gehad in huis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_64177597
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:24 schreef DJMO het volgende:
we doen wel veel tegelijk he .. zelfs vrijwel synchroon posten ook nog jose zouden we dan toch een datumtweeling krijgen wij
Nou, als we de mannen moeten geloven wel dus! We zullen zien... ik geloof zelf niet zo dat ik morgen zal bevallen, hoor... Maar jij mag gerust voor... geef het goede voorbeeld maar! Dan volg ik binnenkort wel een keertje...

Vicky, da's wel fijn dat je het niet gemerkt hebt bij je bevalling...!
pi_64178001
Jullie gaan wel netjes gelijk op met posten enzo, kom maar op met die datumtweeling DJMO en Jose81.
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:08:04 #131
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_64178094
Rotzooi in huis vond ik ook wel meevallen, voor je het weet zit de eerste vieze was al in de machine. Zelfs mannen hebben dat vaak niet door.
pi_64178196
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:23 schreef Jose81 het volgende:
Joh, da's echt niet waar! Sterker nog. Als je thuis bevalt ruimt de kraamverzorgster alles!!! op van de bevalling. Ze draait ook de was weg enz enz. Als je in het ziekenhuis bevalt moet je mannetje alle vieze was lekker mee naar huis nemen en zelf wassen

Ik ben bij de eerste thuis bevallen, geen enkele zooi gehad. Bij Merel in het ziekenhuis bevallen, en daar hadden we meer 'zooi' van
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 december 2008 @ 15:15:35 #133
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64178256
dat kan wel ik80, maar ik heb hier vrijwel geen ruimte om meer dan één was tegelijk te draaien/drogen dus dan kon ik toch al snel in de problemen qua ruimte. in de zomer kan ik wel twee wassen tegelijk buiten hangen maar ja, dat is het nu niet

zaterdag 20 december 2008 @ 15:41:16 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64178798
Huup, wrsch was het dan toch wel een griepje ipv zwangerschaps-verschijnselen. Gelukkig maar.
Als moeheid het enige is heb je mazzel hoor! Van genieten!
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:44:15 #135
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_64178868
DJMO dat hadden wij ook, plus dat de was moest drogen in de babykamer. Toch ging het allemaal, en met een beetje hulp van anderen ging alles weer netjes in de kast.
Ik vond het echt heerlijk die thuisbevalling, ik hoop dat het nu weer zo kan gaan. Het is danwel bij mijn schoonouders thuis maar ik teken ervoor.
pi_64178931
Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen, om al die redenen die Jose ook al noemt en nog een extra reden: wij wonen op drie hoog in een oud pand met smalle trappenhuizen. Mocht er tijdens of na de bevalling iets gebeuren waardoor ik horizontaal naar het ziekenhuis zou moeten, moet de brandweer eraan te pas komen om me via de balkondeuren aan de voorkant te verplaatsen. Ik moet er werkelijk niet aan denken
En dit is iets wat ik hier in Amsterdam al vaker gehoord heb en ik wil dat absoluut niet
pi_64179309
Ik weet nog niet of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen.... Eerst in februari maar verhuizen, en dan kijk ik dan wel hoe het daar voelt ofzo....

Ik heb vandaag voor het eerst een positiebroek gekocht haha! Mijn normale broeken begonnen een beetje te knellen, en ik had nog wel wat oude broeken die een paar maten te groot zijn, maar dat zit ook niet zo geweldig. Dus nu heb ik een heerlijke comfy broek waarvan ik die band voorlopig nog lekker om kan slaan, zit wel heerlijk. En een meegroei bh, dat is ook wel ideaal zeg. Zit veel beter, irriteerde me al een tijdje aan mn gewone bh´s, dus ben weer helemaal blij
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_64179612
Ik vind het zo'n lastige keuze, ziekenhuis of thuis. Ik neig toch naar het lekker Hollandse prehistorische thuisbevallen denk ik, maar wie weet hoe ik me over een half jaar voel
Gelukkig geen driehoogtaferelen hier, moet er niet aan denken miss sly Dan zou ik ook gewoon zeggen hup, naar het ziekenhuis!

Vind 't wel jammer dat er geen ziekenhuis bij ons in de stad zit. We zouden sowieso twintig, dertig minuten moeten rijden naar één van de twee dichtstbijzijnde ziekenhuizen. En dan brengen ze mensen uit onze stad (Culemborg) nog meestal naar de verkeerde ook (Tiel), want Nieuwegein is net zo dichtbij en veel beter
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 20 december 2008 @ 16:19:45 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64179670
Heeft Culemborg geen ziekenhuis joh?

En Tiel zou dan idd vele malen makkelijker zijn idd.
pi_64179793
Innepin, je kunt ook nog kiezenvoor het ziekenhuis als je midden in je weeën zit. Niet het meest ideale moment maar als je je dan ineens niet veilig voelt bij thuisbevallen dan kun je alsnog naar het ziekenhuis.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64180013
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 16:25 schreef Jelief het volgende:
Innepin, je kunt ook nog kiezenvoor het ziekenhuis als je midden in je weeën zit. Niet het meest ideale moment maar als je je dan ineens niet veilig voelt bij thuisbevallen dan kun je alsnog naar het ziekenhuis.
Ja dat lijkt me helemaal eng mompelmompelcontrolehebbenenzo....

En Culemborg heeft alleen een poli. Nieuwegein is officieel dichterbij dan Tiel (!) én staat bekend als een uitstekend ziekenhuis. Maar je zit dan ineens wel in de provincie Utrecht. De verloskundige hier doet ook bevallingen in Nieuwegein, dus tis allemaal prima, maar wel een rare situatie zo.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_64180463
ik zeg even hallo, ben een tijdje niet in het Z&G topic geweest

Maar bij ons alles goed, Tinuviel is nu 32w4 dagen, en inmiddels aardig rond

Even een vraagje voor wat betreft de uitzet/opstartlijst aan kleertjes. We hebben een paar pyjama's/slaapzakken, maar die zijn over het algemeen wat groot en wat dun. Wat raden jullie ons aan voor de eerste maandjes? Nemo is uitgerekend op 11 februari, dus is het een winterkindje. Maakt dat eigenlijk wat uit?

Alvast bedankt
  zaterdag 20 december 2008 @ 17:20:41 #143
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64181140
Wij hebben het geluk dat "we" in Enschede een zgn. geboortekliniek hebben die in het ziekenhuis zit... daar wil ik dus bevallen... als er iets mis dreigt te gaan, ben je zo bij de verloskamers. De eerste weeen vang je "gewoon" thuis op en komt de VK ook thuis. Als zij denkt dat het zover is, ga je naar die kliniek en zij belt de kraamverzorgster die dan ook naar de kliniek komt. Ik heb begrepen dat het daar heel gemoedelijk is en als alles goed gaat, je 2 uurtjes na de bevalling weer naar huis mag.

Met Twan moest ik bevallen in het ziekenhuis (ingeleid) en daar vond ik helemaal niets mis mee. Is erg goed bevallen.
Make love, not war ☮
pi_64184601
Ik ben van Mirte in het ziekenhuis bevallen. Was ook eigenlijk al wel mn plan, maar ben ingestuurd ivm niet vorderende ontsluiting en voor een ruggenprik.
Het is prima bevallen en ik zou het zo weer doen. Toch ook wel een fijn idee dat als er wat is, hulp dichtbij is.
pi_64187288
Tja ik heb altijd in het ziekenhuis willen bevallen dat voelde veiliger als thuis, uiteindelijk lag Isa in stuit die niet gedraaid kon worden dus moest het in het ziekenhuis en koos ik zelf voor de keizersnede omdat de gyn en wij het niet zo zagen zitten om een bevalling te doen waarbij het dunste gedeelte van Isa het eerste zou komen.
Het is ons prima bevallen en ik zou er echt niet aan moeten denken dat ik met die weeenstorm van toen nog in de auto moest stappen... blegh!
Een uurtje na het breken van de vliezen (thuis), kreeg ik de eerste wee op de snelweg bij de afslag naar het ziekenhuis, wij mochten gelukkig meteen komen omdat de ks gepland stond voor ruim 2 weken erna
Normaal moet je wachten tot 7 cm ontsluiting, maar aangezien ik vorige keer als een speer ging mag ik deze keer ook bij de eerste wee meteen de auto in stappen.

En mijn man heeft totaal geen vieze was meegekregen uit het ziekenhuis, ik droeg tijdens het opvangen van de weeen namelijk niet meer als een operatiehemdje en een onderbroek die ik erna gewoon heb weg gegooid En tja babykleertjes had ie thuis ook moeten wassen dus...
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:22:30 #146
238340 Lensdopje
Verwijder voor gebruik...
pi_64188426
Hier vanmiddag de schrik van mijn leven. Geen positieve test bij MvM.
Ok, de urine stond al een uur of twee (tja, had daarna niet meer hoeven plassen ), maar dit was wel heel erg hoor

Ben dan ook nadat ze weg was snel naar de drogist gereden en heb daar een andere test gescoord. Jullie snappen de opluchting wel natuurlijk toen die wel uitsloeg (en ook echt direct uitsloeg)! Stom he, dat je toch zo gaat twijfelen ondanks zere tieten en een aantal wel positieve tests
pi_64188470
jeetje lensdopje. da's wel de schrik van elke pas-zwangere. wat stom dat die test 't niet deed! had ze zelf niet een reserve bij zich, waar je even opnieuw overheen kon piesen?
  † In Memoriam † zaterdag 20 december 2008 @ 21:24:51 #148
43556 miss_dynastie
pi_64188510
Volgens mij is dat de nachtmerrie van elke net-zwangere ja
pi_64188555
innepin, mag je dan niet zelf kiezen in welk ziekenhuis je wil bevallen? als je meer vertrouwen hebt in 't Antonius (in Nieuwegein), zou ik dat toch proberen hoor.
  Jubileum moderator zaterdag 20 december 2008 @ 21:26:25 #150
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64188585
Jeetje Lensdopje
Wat zei de mevrouw van MvM? Had het nog gevolgen voor je aanmelding?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:26:55 #151
35189 Troel
scherp en bot
pi_64188602
Innepin, vorig jaar lag ik toen op een kamer met iemand uit Asperen (geloof ik) die zou normaal naar Gorinchem moeten, maar had gewoon voor Nieuwegein gekozen. Dat kon gewoon hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:30:24 #152
238340 Lensdopje
pi_64188727
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:23 schreef bixister het volgende:
jeetje lensdopje. da's wel de schrik van elke pas-zwangere. wat stom dat die test 't niet deed! had ze zelf niet een reserve bij zich, waar je even opnieuw overheen kon piesen?

Ze had er wel meerdere mee, maar aangezien ik niet op alle vragen nee kon beantwoorden, mocht ik toch al niet meedoen. Ze was dus ook zo weer weg.
Heb ik dus al die tijd zitten twijfelen of ik mee wilde doen, uiteindelijk toch maar mezelf aangemeld, krijg ik te horen dat ik en niet mee mag doen en een negatieve test.
Ik kreeg nog wel een extra test van haar om na een paar dagen nog een keer te doen, maar ook die gaf negatief aan. Je zou toch verwachten dat juist die testen wel kleine beetjes HCG goed opsporen?

Maarja, ook de ultrasensitieve test deed niets, maar de Predictor dus weer wel. Ik ga gewoon een keer een lijstje maken met welke tests wel en niet bij mezelf werken, mocht ik het ooit nog weer nodig hebben.

Ik kreeg trouwens wel een tijdschrift en een kalender van de dame van MvM, maar voor de rest maak ik dus nooit meer kans op serviesjes of wat dan ook. Vind dat toch best jammer.
pi_64188950
Och jemig Lensdopje wat een nachtmerrie!
Gelukkig maar dat je andere testen wel positief waren.
Hoe kan dat dan? Hebben die testen van MvM zoveel HcG nodig dan voor ze positief zijn? Hmm, ik ben net zo lang zwanger als jij, ik denk dat ik nog maar even een weekje ofzo wacht met MvM bellen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64189178
Bij mij was de MvM test duidelijker dan de Etostest die ik de dag ervoor zelf had gedaan. Ik vind het dus heel apart dat die van Lensdopje negatief was!

Overigens vertrouw ik niet op predictor sinds de man van een vriendin positief heeft gepiest op een Predictor
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_64189230
Met mij gaat trouwens alles redelijk. Ik ben heerlijk opvliegend en constant moe (en daardoor extra prikkelbaar denk ik).

8w5d nu, dat belooft dus nog wat!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_64189234
Tjonge lensdop... Dat lijkt me echt schrikken.
Ik krijg de dame van MvM de 29e over de vloer. Eerder ging niet lukken met al die rare dagen enzo.
Het is dezelfde dame die ik vorige keer ook op bezoek heb gehad toen ik zwanger was van Mirte. Grappig.
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:45:43 #157
238340 Lensdopje
pi_64189293
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:42 schreef McLaura het volgende:
Bij mij was de MvM test duidelijker dan de Etostest die ik de dag ervoor zelf had gedaan. Ik vind het dus heel apart dat die van Lensdopje negatief was!

Overigens vertrouw ik niet op predictor sinds de man van een vriendin positief heeft gepiest op een Predictor
Dank je, ik voel me ineens weer een heel stuk beter
  † In Memoriam † zaterdag 20 december 2008 @ 21:47:10 #158
43556 miss_dynastie
pi_64189352
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:42 schreef McLaura het volgende:
Duidelijker, als in? Drie streepjes of zo?
pi_64189454
Nee 6, nou goed?

De teststreep was bijna nog feller dan de controlestreep

De Etostest was zo:

MvM was zo :

Ik zie nu dat er meer dagen tussen zaten, vandaar misschien?!
pi_64189552
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:45 schreef Lensdopje het volgende:

[..]

Dank je, ik voel me ineens weer een heel stuk beter
Sja, sorry..... Heb je dan weer een Predictor gedaan? Die is mij altijd al afgeraden.....

Ik hoor vaak dat Kruidvat en Etos goed zijn, en CB natuurlijk.
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:53:38 #161
238340 Lensdopje
pi_64189563
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:50 schreef McLaura het volgende:
Nee 6, nou goed?

De teststreep was bijna nog feller dan de controlestreep

De Etostest was zo:

[ afbeelding ]

MvM was zo :

[ afbeelding ]

Ik zie nu dat er meer dagen tussen zaten, vandaar misschien?!
Je hebt de Etostest dan ook verkeerd af zitten lezen als je denkt dat het linker streepjes de teststreep is
  † In Memoriam † zaterdag 20 december 2008 @ 21:53:59 #162
43556 miss_dynastie
pi_64189570
Volgens mij is het meer de kleur dan de felheid?
pi_64189589
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:53 schreef Lensdopje het volgende:

[..]

Je hebt de Etostest dan ook verkeerd af zitten lezen als je denkt dat het linker streepjes de teststreep is
Nee hoor, ik zeg net dat op de MvM test de teststreep zo duidelijk was
pi_64189620
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Volgens mij is het meer de kleur dan de felheid?
De felheid in vergelijking tot de controlestreep op dezelfde test.
pi_64189636
MvM test gaf hier binnen enkele seconden twee duidelijke streepjes ik geloof dat ik nog geen 5 weken zwanger was, bij beide keren, ze vragen dus niet meer HCG als welke andere test.
Ach en dat serviesje... zou ik me niet zo druk om maken.

Maar lensdopje je sluit toch alle onzekerheid uit als je morgen (koopzondag overal gelukkig!) een test gaat kopen van een ander merk als predicor? Clearbleu heb ik nog nooit iemand vals positief mee zien testen, die zwanger/niet zwanger dingen.
Mama van Isa en Ties
pi_64189656
Maar goed, wat maakt het uit. Paars, blauw of kikkergroen : positief is positief, streep is streep, en zwanger zijn is een feestje (joepie, I luv hormonen!)
pi_64189686
Uh :s vaag dit!
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:57:34 #168
238340 Lensdopje
pi_64189696
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:53 schreef McLaura het volgende:

[..]

Sja, sorry..... Heb je dan weer een Predictor gedaan? Die is mij altijd al afgeraden.....

Ik hoor vaak dat Kruidvat en Etos goed zijn, en CB natuurlijk.
Misschien moet je eens lezen wat een ander schrijft dan
pi_64189729
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:57 schreef Lensdopje het volgende:

[..]

Misschien moet je eens lezen wat een ander schrijft dan
Misschien is het niet helemaal duidelijk als jij schrijft dat je nadat MvM is weggegaan weer een test hebt gehaald, erbij zet welke test :p
  † In Memoriam † zaterdag 20 december 2008 @ 21:58:39 #170
43556 miss_dynastie
pi_64189736
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:55 schreef McLaura het volgende:

[..]

De felheid in vergelijking tot de controlestreep op dezelfde test.
Ik snap je geloof ik echt niet
Maarre, Lensdopje, ik zou ook nog een stuk of 17 tests doen in zo'n geval hoor, schaam je niet
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:59:53 #171
238340 Lensdopje
pi_64189775
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:55 schreef marlieske het volgende:
MvM test gaf hier binnen enkele seconden twee duidelijke streepjes ik geloof dat ik nog geen 5 weken zwanger was, bij beide keren, ze vragen dus niet meer HCG als welke andere test.
Ach en dat serviesje... zou ik me niet zo druk om maken.

Maar lensdopje je sluit toch alle onzekerheid uit als je morgen (koopzondag overal gelukkig!) een test gaat kopen van een ander merk als predicor? Clearbleu heb ik nog nooit iemand vals positief mee zien testen, die zwanger/niet zwanger dingen.
Zowel de CB digitaal als de gewone als de normale van de apotheek als nu de Predictor geven toch echt aan dat ik zwanger ben, met mooie dikke strepen (nouja, behalve die digitale dan, die zegt zwanger, maar daaronder zat een mooie dikke streep verstopt). Dat die anderen het niet doen geeft mij alleen maar aan dat er dus daadwerkelijk een groot verschil is wat betreft de hoeveelheid HCG die de tests nodig hebben.
pi_64189777
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik snap je geloof ik echt niet
Nouja, uhm, tsja, nou....

Ik snap het zelf nog wel, uh.... toch?
pi_64189814
oeh Marlieske, is het echt overal koopzondag morgen? Iemand nog een leuke tip voor een stad om in rond te struinen?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64189826
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:59 schreef Lensdopje het volgende:

[..]

Zowel de CB digitaal als de gewone als de normale van de apotheek als nu de Predictor geven toch echt aan dat ik zwanger ben, met mooie dikke strepen (nouja, behalve die digitale dan, die zegt zwanger, maar daaronder zat een mooie dikke streep verstopt). Dat die anderen het niet doen geeft mij alleen maar aan dat er dus daadwerkelijk een groot verschil is wat betreft de hoeveelheid HCG die de tests nodig hebben.
Dan is het toch duidelijk? Dan hoef je je toch niet raar / naar te voelen? Je bent gewoon 100% zwanger, die test van MvM deugde niet en hoe dat nou komt is iedereen een raadsel.
Als de digitale CB zegt zwanger, kun je ervanuit gaan dat je werkelijk zwanger bent. Wanneer mag je echo-en en is de onzekerheid dan tenminste een klein beetje weg?
  zaterdag 20 december 2008 @ 22:01:35 #175
238340 Lensdopje
pi_64189831
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:58 schreef McLaura het volgende:

[..]

Misschien is het niet helemaal duidelijk als jij schrijft dat je nadat MvM is weggegaan weer een test hebt gehaald, erbij zet welke test :p
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:30 schreef Lensdopje het volgende:
Maarja, ook de ultrasensitieve test deed niets, maar de Predictor dus weer wel.
Sorry, had ik erbij moeten zeggen dat ik het daarna gedaan had?
pi_64189858
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:59 schreef Lensdopje het volgende:
Dat die anderen het niet doen geeft mij alleen maar aan dat er dus daadwerkelijk een groot verschil is wat betreft de hoeveelheid HCG die de tests nodig hebben.
ja maar je schrijft net zelf dat de ultrasensitest niets doet... (iig niet aangeeft dat je zwanger bent) en dis zou dan toch meteen HCG moeten opsporen? ik niet snap!
Mama van Isa en Ties
pi_64189895
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:00 schreef huuphuup het volgende:
oeh Marlieske, is het echt overal koopzondag morgen? Iemand nog een leuke tip voor een stad om in rond te struinen?
Hier in de omgeving is bijna alles open zover ik het weet, kopen kopen en nog eens kopen *zucht*
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 20 december 2008 @ 22:06:16 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_64189977
Wat een gedoe!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64189991
oui oui.
pi_64190006
hmmmz ik zwijg maar verslikte me wel ff in mn ice thee van de schrik hé
Mama van Isa en Ties
pi_64190236
Anyway......

Die ultrasensitest en niet positief snap ik dus ook niet.
pi_64190310
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:06 schreef Troel het volgende:
Wat een gedoe!
Zeg dát!
pi_64190592
Nouja goed, raar of niet, het lijkt me een rotgevoel blijven.

Ik voel me nu weer enorm opgeblazen, t begint bijna lachwekkend geworden mn buik maakt ook echt herrie, niet normaal, om je voor te schamen bijna Denk dat het aan het eten ligt ofzo, mn darmen zullen wel sneller van slag zijn dan normaal.

Ik heb vandaag zo'n poepig lichtgrijs rompertje met korte mouwtjes gekocht echt, ik zit er de hele tijd naar te kijken. Zó lief *zucht* hopelijk is dat over zo'n 8 maandjes gevuld met een gezond mooi lief baby'tje!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64190684
Ik durf nog niets te kopen voelt voor mij een beetje als de goden verzoeken, ga pas iets kopen na de 20 weken echo en dan meteen in de juiste kleur
Kaartjes heb ik van de week even stiekum naar gegluurd maar ook dat is straks snel genoeg geregeld, ik wacht dus voor de zekerheid nog ff af is meer het gevoel als angst trouwens hoor.
Mama van Isa en Ties
pi_64190694
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:25 schreef huuphuup het volgende:

Ik heb vandaag zo'n poepig lichtgrijs rompertje met korte mouwtjes gekocht echt, ik zit er de hele tijd naar te kijken. Zó lief *zucht* hopelijk is dat over zo'n 8 maandjes gevuld met een gezond mooi lief baby'tje!
Gaaaaaaaf! Ik heb de uitverkoop bij een webwinkel gebruikt om allerschattigste vestjes te kopen. Babyshoppen is heeeerlijk!
pi_64190702
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:03 schreef marlieske het volgende:

[..]

Hier in de omgeving is bijna alles open zover ik het weet, kopen kopen en nog eens kopen *zucht*
En het stal ook wel stikstervensdruk zijn overal... Koopzondag voor de feestdagen... mij niet gezien *zak over hoofd trekt en zich verstopt*
pi_64190809
Nou ik was vanmiddag bij de AH 1 dorp verderop, en het hing met de benen buiten en ik dacht nog heel dom goh ik zal zaterdag alle kerst inkopen doen dan is het vast niet druk *duuuuh*
heb 10 minuten op een parkeerplaats moeten wachten waar er 100 zijn!
Mama van Isa en Ties
pi_64190812
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:28 schreef Nijna het volgende:

[..]

En het stal ook wel stikstervensdruk zijn overal... Koopzondag voor de feestdagen... mij niet gezien *zak over hoofd trekt en zich verstopt*
Nou inderdaad! Wat is er trouwens met 20-04-2004? Is het je trouwdatum? Ik ben getrouwd op 20-06-2006
pi_64190843
Haha Nijna, daar heb je ook weer een beetje gelijk in nouja, ik kijk wel wat we doen.

Hmm, Marlieske, ergens heb je wel gelijk met de goden verzoeken, maar aan de andere kant ik weet niet, als het mis gaat dan gaat het mis en dat hangt vast niet af van dat ene rompertje of dat ene paar sokjes dat ik gekocht heb al. Zo denk ik dan hè, ik kan me voorstellen dat het voor iedereen anders voelt. Kijk ik ga nog geen hele garderobe aanschaffen en ook geen kaartjes of meubeltjes ofzo, maar zoiets kleins ik weet niet, het voelt zo goed, zo tastbaar, zo echt.
Misschien als je het gek bekijkt helpt het wel een beetje genieten zeg maar. En ik ga wel echt los als ik het geslacht weet
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64190918
Haha, huuphuup, ik ook! Nu maar hopen dat meneer of mevrouw even de beentjes wijd wil doen tzt
pi_64190921
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:31 schreef McLaura het volgende:

[..]

Nou inderdaad! Wat is er trouwens met 20-04-2004? Is het je trouwdatum? Ik ben getrouwd op 20-06-2006
Ja, wederhelft wilde graag een datum die hij makkelijk kon onthouden... best goed gelukt. Bij jullie ook zie ik .
pi_64190948
Naja huup wij zitten er nu dan ook niet echt onbezorgd in vandaar dat het voor mij zo voelt nu, vorige keer bij Isa hadden we praktisch alles al gekocht rond de 20 weken.
Mama van Isa en Ties
pi_64190961
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:34 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ja, wederhelft wilde graag een datum die hij makkelijk kon onthouden... best goed gelukt. Bij jullie ook zie ik .
Jep, supergoed gelukt. Al beweert mijn dat hij het toch niet zou vergeten. Ja, makkelijk praten meneertje
pi_64190976
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:35 schreef marlieske het volgende:
Naja huup wij zitten er nu dan ook niet echt onbezorgd in vandaar dat het voor mij zo voelt nu, vorige keer bij Isa hadden we praktisch alles al gekocht rond de 20 weken.
Hoe komt dat? Is het niet allemaal van een leien dakje gegaan tot nu toe?
pi_64191069
begin november een slechte nekplooimeting gehad kans van 1 op 15, daarop een vruchtwaterpunctie en nu wachten tot de laatste uitslagen binnen zijn en daarop volgend op 30 december nog een grote uitgebreide 20 weken echo in het ziekenhuis.
Mama van Isa en Ties
pi_64191114
Oef Marlieske..... Zware kost zeg! Hopelijk blijkt het allemaal ok te zijn met de kleine!
pi_64191179
Daar krijg ik nu ook steeds meer vertrouwen in hoor, maar voor mij voelt spullen kopen nu gewoon nog niet goed, vind het al moeilijk genoeg dat ik positiekleding moet kopen want god het zou misschien maar eens voor een paar weken kunnen zijn, stiekum speelt dat toch door je hoofd af en toe.
Mama van Isa en Ties
pi_64191218
Ja Marlieske dat wist ik Daarom kan ik me in jullie geval heel goed voorstellen dat je toch nog even wacht. Absoluut!
Maar goed, dit is natuurlijk mijn eerste kindje en alles is nieuw en spannend en ik vind het zo fijn om het op deze manier een beetje vorm te geven. Haha, bijna letterlijk "vorm"

Hoelang moet je nog tot je alle testen en uitslagen achter de rug hebt nu?
Oh wacht, ik zie het al, 30 december. Goh, nou, wedt maar dat alles keurig in orde is, en dat jullie een fantastisch oud&nieuw tegemoet gaan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64191262
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:20 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb begrepen dat het daar heel gemoedelijk is en als alles goed gaat, je 2 uurtjes na de bevalling weer naar huis mag.
Aan de ene kant lijkt het me heerlijk als je zo snel naar huis mag (alsof je nog een beetje iets van een thuisbevalling meepikt omdat je snel weer thuis bent). Wel lijkt het me toch erg snel, maar ervaring om dat te beoordelen heb ik niet, zal wel gewoon een gevoel zijn omdat het de eerste keer wordt Ik heb dan zo'n idee dat ik 2 uur na de geboorte van onder helemaal total-loss lig waardoor ik het bed nog niet eens uit kan ).
Zijn er hier veel vrouwen die na een aantal uur al naar huis mochten gaan?

En iets dat ik me ook nog afvroeg... Even heel extreem genomen, stel je weeën komen zo snel op gang terwijl je aan de andere kant van Nederland op bezoek bent bij vrienden, dat er geen tijd is om naar huis en je "eigen" ziekenhuis te gaan. Is dat dan een probleem als je naar een willekeurig ander ziekenhuis gaat, nee toch? Ik heb echt zo'n angst dat ik dan ergens niet welkom ben, omdat het niet het ziekenhuis "volgens planning" is maar een andere
pi_64191270
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:43 schreef marlieske het volgende:
Daar krijg ik nu ook steeds meer vertrouwen in hoor, maar voor mij voelt spullen kopen nu gewoon nog niet goed, vind het al moeilijk genoeg dat ik positiekleding moet kopen want god het zou misschien maar eens voor een paar weken kunnen zijn, stiekum speelt dat toch door je hoofd af en toe.
Als het echt niet goed is, laat je het dan afbreken?
Je hoeft geen antwoord te geven hoor, maar wees in elk geval niet bang voor een negatieve reactie van mij. Een vriendin zit in dat schuitje, en soms heb je geen keuze.....

Ik ben ervandoor, ik heb het koud en weet dat mijn bed warm is
pi_64191391
De 3 uitslagen waarbij wij zeker zouden afbreken hebben we inmiddels al gehad en dat is het allemaal niet (gelukkig!) de rest van de afwijkingen ken ik echt niet allemaal dus kan er nu geen zinnig antwoord op geven, ligt er dan maar net aan wat het zou zijn en hoe ernstig het dan is/kan zijn.
Mama van Isa en Ties
pi_64191420
Okey.... heel erg veel sterkte nog met wachten op de uitslagen die nog moeten komen, en hopelijk veel plezier bij de echo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')