abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64143606
Wachten op het tweede streepje deel 124

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

05 januari Rubey NOD
06 januari bumbaloe (10-2008) NOD
07 januari Happyme28 (07-2007) NOD
08 januari Judes NOD
12 januari Mefke79 (07-2008) NOD
12 januari Hurminatore (06-2008) NOD
13 januari XXXKarinXXX (08-2008) NOD
13 januari Ciscostar (12-2008) NOD
14 januari Pure-Poison NOD
19 januari mijsje NOD
19 januari Takkembah NOD
24 januari Zigeunermeisje (12-2008) NOD
30 januari Vlindur (01-2008) NOD

Beessie-Jen (12-2007)
Dee-Dee (01-2008)
missCMS
prinseszondererwt
ymme (08-2008)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 48% gewijzigd door BE op 31-12-2008 23:13:42 ]
pi_64143784
de laatste berichten bij deel 124:
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:08 schreef mefke79 het volgende:
Dag dames!
Ik ben weer terug uit het ziekenhuis. Voorlopige conclusie: alles zag er goed uit, er is weer een folikel aan het rijpen (tja, als je toch een echo krijgt, kijken ze daar ook effe naar), maandag officiele uitslag, maar hoogstwaarschijnlijk alles oke. Pff, zucht van verlichting hier. Fijn was de echo niet, maar het viel me niet tegen. En oja, ook een verklaring gevonden voor het feit dat ik altijd rechts buikpijn heb tijdens de menstruatie: mijn baarmoeder ligt gekanteld. Waarop mijn zussie net tegen me zei: oja, dat heb ik ook, had ik je wel kunnen zeggen...

Goed, maandag dus bellen, dan ga ik om een spermatest vragen. Maar eerst maar eens genieten van het weekend...te beginnen met een paracetamolletje voor de pijn.

Mijsje, klinkt spannend! Ik duim voor je!
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:12 schreef miss_sly het volgende:
mefke, fijn dat het meeviel en fijn dat er niets naars gevonden is! Rustig aan doen vandaag en een beetje bijkomen, want prettig is het natuurlijk ook weer niet, zo'n echo.
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ah dat klinkt positief Mefke!
Hopelijk is het nog maar een kwestie van tijd dan tot je zwanger bent. En dan maar hopen dat die tijd niet te lang meer duurt.
Geniet maar lekker van je weekend!
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:15 schreef huuphuup het volgende:
Hè Mefke wat fijn zo'n positieve uitslag en die follikel, ja, dat wordt hem dan hè, dat begrijp je wel

Poppejans veel succes vandaag hoor! Ik hoop dat alles bij jou ook in orde is, geen rarigheid ofzo.
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:47 schreef mijsje het volgende:

[..]

dank je, dan duimen we samen!!! (voor elkaar dus...)

Ik ben blij dat het meeviel met de echo. Fijn is het nooit als ze met van alles bij je naar binnen gaan, maar goed, ik ben blij dat het mee is gevallen. Wel fijn dat ze hebben kunnen verklaren dat je steeds rechts buikpijn hebt. dat is al iets waar je je niet meer druk over hoeft te maken.
is er nog een modje die de links in de tweede post, echte links kunnen laten zijn?
pi_64144101
quote:
Dag dames!
Ik ben weer terug uit het ziekenhuis. Voorlopige conclusie: alles zag er goed uit, er is weer een folikel aan het rijpen (tja, als je toch een echo krijgt, kijken ze daar ook effe naar), maandag officiele uitslag, maar hoogstwaarschijnlijk alles oke. Pff, zucht van verlichting hier. Fijn was de echo niet, maar het viel me niet tegen. En oja, ook een verklaring gevonden voor het feit dat ik altijd rechts buikpijn heb tijdens de menstruatie: mijn baarmoeder ligt gekanteld. Waarop mijn zussie net tegen me zei: oja, dat heb ik ook, had ik je wel kunnen zeggen...

Goed, maandag dus bellen, dan ga ik om een spermatest vragen. Maar eerst maar eens genieten van het weekend...te beginnen met een paracetamolletje voor de pijn.
Fijn weekend meid! Heb je nu wel verdient!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 19 december 2008 @ 11:15:09 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_64144396
mefke, wat fijn dat waarschijnlijk alles in orde is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator vrijdag 19 december 2008 @ 11:29:59 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64144835
Zo OP en TT aangepast
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64144873
Nou mefke wat fijn dat bij jou alles snor zit, aan zaadjes valt namelijk wel het een en ander te knutselen bij de dame ligt dat toch vaak wat anders/moeilijker.
Dus ik ben heel benieuwd of die spermatest jullie wat meer duidelijkheid gaat geven

(het staat er nu een beetje stom maar ik geloof wel dat je me begrijpt hé)
Mama van Isa en Ties
pi_64145562
Mefke, fijn dat het er allemaal goed uitziet! En dat je een verklaring hebt voor de buikpijn rechts steeds .
Fake it till you make it...
pi_64147775
Fijn Mefke, klinkt goed!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_64148077
Ben net weer terug, heb inwendig onderzoek gehad waarbij ze mijn baarmoeder heeft opgemeten en gevoeld en gekeken heeft naar mijn eierstokken. Dit zag er allemaal goed uit, niks raars op te zien.
Het viel me ook 200% mee, er was zelfs een co-assistente bij en het deed echt helemaal geen pijn!
Er is ook een uitstrijkje gemaakt.

Daarna bloed laten afnemen wat een groter spektakel was, ik ben blijkbaar moeilijk te prikken.
4!! medewerkers,beide boven en onderarmen geprikt,geklopt en onder de pleisters later, is het dan toch gelukt in de bovenkant van mijn hand, 2 buisjes zijn afgenomen oa om te zien of ik PCO heb en of mijn hormonen wel juist zijn.
22 januari terugkomen v uitslag uitstrijkje en uitslag bloed

Ook ik ga opgelucht het weekend in, al zou er wat uitkomen weet ik wel dat ik vast geholpen kan worden daar, en ben al blij dat de inwendige echo geen rare dingen liet zien.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_64148401
Poppejans en Mefke dat is goed nieuws! Gelukkig viel het met de pijn mee bij beiden en voor jou is het nog even spannend met de uitslag de 22e.....duim voor je dat ook dat goed zal zijn.....

Mefke: Als je baarmoeder gekanteld is...betekend dat dan niet dat het lastig is om zwanger te raken? Of maakt dat helemaal niks uit?

Poppejans: bedoel je misschien PCOS? Zo niet lijkt PCO dan op PCOS?
<embed src="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hurminatore&year=2009&month=11&day=15&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"></embed>
pi_64148540
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 13:27 schreef Hurminatore het volgende:

Poppejans: bedoel je misschien PCOS? Zo niet lijkt PCO dan op PCOS?
Ja klopt, die S zal wel voor Syndrome staan.
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:32:43 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_64148597
[Centraal] - PCO of PCOS

Ik wist dat er ergens een topic over was
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:33:42 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64148631
Mefke en Poppejans, fijn dat er tot zover niks geks gevonden is!
pi_64148768
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 13:32 schreef Troel het volgende:
[Centraal] - PCO of PCOS

Ik wist dat er ergens een topic over was
Ja ik herken mezelf daar niet zo in, ik ben wel iets te zwaar(waar ik nu heel hard aan werken ga) maar ik heb toch echt geen overbeharing, weet ook niet wanneer iets echt overbeharing heet?
Nouja ik zou er iig niet erg verdrietig om zijn als blijkt dat ik dat heb, met medicatie kun je dan nog heel goed zwanger worden.
pi_64148859
PCOS = Poly Cysteus Ovarium Syndroom. Vaak laten ze de S weg, inderdaad. Nooit geweten dat er een topic over was, en ik loop er toch ook al 13 jaar ofzo mee rond

Anyway, PCOS maakt zwanger worden moeilijker, maar absoluut niet onmogelijk. Fijn dat het bezoek verder meeviel, Poppejans.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_64149002
he gelukkig ook voor jou viel het dus mee Poppejans ben blij dat er ook bij jou niets vreemds gevonden is zo op het oog.

Overigens een gekantelde baarmoeder maakt niets uit, heb ik namelijk ook en ik was beide keren snel zwanger.
Dus maak je daar vooral geen zorgen over.
Mama van Isa en Ties
pi_64149107
Gelukkig Poppejans heeft het ook weer achter de rug. Gelukkig in eerste instantie geen gekke dingen. En nu maar wachten op de uitslag...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_64151337
Gelukkig dat het meegevallen is vor jullie allebei, Mefke & Poppejans! In ieder geval lijkt er weer een hoop meer duidelijkheid te zijn en lijken nare dingen weer afgestreept te kunnen worden.. ik hoop dat t voor jullie allebei een beetje rust met zich meebrengt! En nu op naar een volgende echo om een kloppend hartje te mogen zien!!

* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_64151413
Karin, hoe is t met jou inmiddels? Heeft de eerste teleurstelling van afgelopen ronde alweer een plekje gekregen? 2009 gaat een supermooi jaar worden om zwanger te worden!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_64153700
Poppejans, gelukkig is het meegevallen! Fijn dat alles er goed uitzag
pi_64153812
Poppejans, fijn dat het je is mee gevallen!

Lekker weekend allemaal!
pi_64154553
Fijn mefke en poppejans, dan kunnen jullie rustig het weekend in.
  vrijdag 19 december 2008 @ 17:23:00 #23
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_64155369
P-J & Mefke toch een redelijke geruststelling voor jullie

Hier zeven dgn voor NOD, en het lijkt alsof er messen in mijn eierstokken zitten...

Fijne weekend en fijne feestdagen allemaal, ik hoop in Oostenrijk het e.e.a. te kunnen lezen hier en jullie tegelijk op de hoogte te houden
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_64156209
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 11:29 schreef Lois het volgende:
Zo OP en TT aangepast
dank je wel
pi_64156554
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:23 schreef Takkembah het volgende:
Hier zeven dgn voor NOD, en het lijkt alsof er messen in mijn eierstokken zitten...
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, besef me opeens dat ik nog maar 3 dagen voor NOD zit...

maar ik ben blij dat ook het onderzoek van Poppejans goed is afgerond. Duurt wel lang, tot 22 januari moeten wachten... we wachten met je mee.
pi_64157243
Poppejans, fijn dat het meeviel! En inderdaad, wat moet je lang wachten op de uitslag. Maar goed, je hebt de eerste stap gezet en dat is wat telt.
Hier de hele dag wat last van mijn buik gehad, niet echt pijn, maar een 'beurs' gevoel. Maar het belangrijkste is de loden last die van mijn schouders gevallen is. Ik heb gewoon zelf gezien dat ik geen vernauwingen heb, geen verklevingen en ook geen vleesboompjes. Mooi. Nou maandag nog even die zaadtest er door heen krijgen en dan is het goed.

Mijsje, gelukkig is het nog meer drie dagen, ik heb al blaren op mijn vingers van het duimen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_64157310
Oja Marlieske, ik maak je juist minder zorgen door die gekantelde baarmoeder. Het verklaart gewoon veel: dat ik altijd last van mijn darmen heb als ik ongesteld ben, want daar ligt ie tegenaan en dat mijn pijn altijd rechts zit en niet links (vooral handig omdat ik zo dus al een paar keer verdachte voor een blindedarmontsteking was en ik nu weet dat het dat niet hoeft te zijn). Maar het is niet handig bij dit ene onderzoek, dat was even een tegenvaller. Ach ja, je moet er wat voor overhebben.
pi_64160603
Gelukkig goede uitslagen hier, las ik zojuist. Ik wist niet dat PCOS af te lezen was in de bloedwaarden. Maar toch fijn dat het even gechecked wordt, Poppejans. Hopelijk is er niets aan de hand en ben je voor de uitslag er is al zwanger.

mefke79, ik heb ook een gekantelde baarmoeder en alles wat jij erover schrijft is zo herkenbaar.

mijsje, ik duim ook voor jou!
Dat het maar fijne feestdagen voor iedereen mogen worden met een hoop warmte en geluk (en veel lekker eten).
Er zat een klein zigeunermeisje
Huilend op een steen
pi_64161053
Mefke, wat fijn dat je gerustgesteld bent en dat het er allemaal goed uit zag!

En Poppejans ook al opgelucht. Jammer alleen dat je zo lang op de uitslagen moet wachten, maar ja er zitten natuurlijk ook feestdagen enzo tussen.

Mijsje, spannend!
.... met gevoel voor drama....
pi_64162329
Wat lief al die reacties hier!
22/1 duurt inderdaad nog best lang, ik moet ook bekennen dat ik wel een hele erge ongeduld ben hoor, ik had gewoon geen seconde getwijfeld en dacht gewoon binnen een half jaar zwanger te zijn
Maar nu kan ik best effe mn geduld bewaren, ik weet tenslotte dat eraan gewerkt wordt om mij te helpen, ik probeer mn verwachtingen bij te stellen, dan kan het alleen maar meevallen.
pi_64162664
Mefke & Poppejans wat fijn dat het allemaal is meegevallen
01-08-2008
pi_64163047
Mefke en Poppejans wat fijn dat het allemaal is meegevallen
bumba baloe, waar is die kleine clown?
pi_64163761
Echo!
pi_64164580
He PZE, ik weet dat ik vandaag 3(!) eendebekken van te dichtbij heb bekeken, maar het klinkt toch niet ZO hol dat het echoot??

(tja sorry, beetje melig, krijg je na zo'n meevaller)
pi_64165645
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:39 schreef mefke79 het volgende:
Oja Marlieske, ik maak je juist minder zorgen door die gekantelde baarmoeder. Het verklaart gewoon veel: dat ik altijd last van mijn darmen heb als ik ongesteld ben, want daar ligt ie tegenaan en dat mijn pijn altijd rechts zit en niet links (vooral handig omdat ik zo dus al een paar keer verdachte voor een blindedarmontsteking was en ik nu weet dat het dat niet hoeft te zijn). Maar het is niet handig bij dit ene onderzoek, dat was even een tegenvaller. Ach ja, je moet er wat voor overhebben.
Mocht je zwanger raken (ga ik wel van uit! dat je dat ff fixt hé) dan zul je merken dat de eerste paar echo's het beste inwendig kunnen gebeuren!
Hier tot ruim 13 weken inwendige echo's gehad omdat uitwendig dus echt niets uithaalden, en dat terwijl ik slank ben enz. maar dat kwam door die gekantelde baarmoeder en zoals je al zei fijn is dat niet altijd want ze moeten nog wel eens "roeren" om alles goed te zien
Mama van Isa en Ties
pi_64166105
Bij mij stond mijn baarmoeder in mijn eerste zwangerschap met de 12 weken echo al bijna helemaal normaal. Ik heb wel veel buikpijn gehad de eerste weken maar het probleem heeft zich toen wel uit zichzelf opgelost.
Er zat een klein zigeunermeisje
Huilend op een steen
pi_64172860
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 15:02 schreef Poppedein het volgende:
Karin, hoe is t met jou inmiddels? Heeft de eerste teleurstelling van afgelopen ronde alweer een plekje gekregen? 2009 gaat een supermooi jaar worden om zwanger te worden!
ah dat vink lief!
gaat goed hier hoor, was wel ff een flinke domper moet ik zeggen
heb me meteen voorgenomen om me nooit meer zo gek te laten maken
Ik ga er vanaf nu maar vanuit dat het niet is gelukt, dan kan het alleen maar meevallen
Het valt me nu ook wel tegen van mezelf dat ik me zo heb laten meeslepen, zo ben ik normaal helemaal niet.
Maar goed, het leek ook gewoon goed!
Positief punt: Ik heb gister lekker filet americain gehaald! Mjammmmm!!
pi_64173543
Jammie Karin!
En ander december-lekkers zoals chocolademousse,champagne, carpaccio, rosbief, wijn.... kun je nu ook allemaal van genieten!
Schrale troost, I know, maar als je je even naar voelt is er gelukkig altijd nog Het Goddelijke Eten
pi_64173849
Waarom mag je geen chocolademousse als je zwanger bent?
pi_64173868
Zitten daar geen rauwe eieren in verwerkt? Opgeklopte eiwitten enzo??
Misschien dat het met die uit de supermarkt wel meevalt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64173982
Ow, dat zou kunnen als je het vers maakt inderdaad. Niet eens aan gedacht, daar moet je ook op letten natuurlijk.
pi_64174187
Inderdaad.
Wij zijn voor het kerstdiner o.a. verantwoordelijk voor het dessert. We komen tot nu toe alleen maar dingen tegen waar rauwe eieren in moeten... Nog even doorzoeken dus!
pi_64174327
Kersjes, effe offtopic: maak chocomouse mbv klopklop en een reep chocolade. Heeeerlijk en zonder verse eitjes.

Beurse gevoel is weg, de opluchting groot, mijn weekend kan effe niet stuk!
pi_64174404
Dat geldt alleen voor verse chocolademousse die je zelf maakt of in een restaurant eet. Die uit het koelschap kun je gewoon eten
Ennuh succes allemaal!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64174500
Even tussendoor, is dit niet meer iets voor Z&G?
pi_64175751
Sorry PZE

Okay, wie van jullie gaat als eerstvolgende 2 streepjes plassen???
pi_64177361
Karin, heerlijk genieten van je filet .

Dat 2009 maar een flink gestreept jaar mag gaan worden (in de zin van tweede streepjes natuurlijk!)
pi_64186444
Hebben jullie dat ook,dat je het 1e gedeelte van je cyclus veel relaxer bent dan na je eisprong.Nu denk ik,komt wel goed geen gestress.ALs ik na mijn eisprong zit en vooral als ik richting mijn NOD dag kom kan ik bijna nergens anders meer aan denken!!
01-08-2008
pi_64186597
PP, heb hetzelfde probleem. Ik heb deze maand geen ovutesten of tempen gedaan, dus ik weet niet wanneer mijn eisprong is, hoop dat dat wat helpt. Al zal het tegen mijn NOD wel weer drama worden....

Ik probeer dit keer wat relaxter te blijven ... Post ook wat minder, omdat ik een beetje afstand wil nemen. Heb soms het gevoel dat ik er echt te veel mee bezig ben. Anyway, dag 16 inmiddels vandaag (dat hou ik dan wel weer in de gaten )

Trouwens, fijn dat de gyn bezoeken zijn meegevallen. En Karin, ook een dikke knuffel voor jou! Geniet maar van je heerlijke filet!
pi_64186865
Ja ik ben nu aan het tempen (omdat ik wil weten of ik een eisprong heb ivm mijn overgewicht weet je wel) en ook ovutesten want het blijkt dat ik daar vorige maand veel te vroeg mee ben gestopt!Maar als dat gewoon goed is blijf ik daar denk ook niet mee door gaan,nu is dat geen probleem hoor maar als ik dat tegen mijn NOD dag loop,VRESELIJK! Valt echt tegen van me zelf dat ik me zo laat gaan,ben nog zo kort bezig dus totaal geen reden om te stressen, toen mijn vriendin er zo mee bezig was had ik zoiets van Doe toch RELAX en nou doe ik het zelf
01-08-2008
pi_64187279
Nee, na een tijdje weet je wel hoe en wat, dan voegt het niet echt meer toe dan extra stress vind ik. Gelukkig zijn de komende tijd druk met kerst, oud en nieuw en veel leuke andere dingen, dus het is hopenlijk zo januari.
pi_64187764
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 13:37 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ja ik herken mezelf daar niet zo in, ik ben wel iets te zwaar(waar ik nu heel hard aan werken ga) maar ik heb toch echt geen overbeharing, weet ook niet wanneer iets echt overbeharing heet?
Nouja ik zou er iig niet erg verdrietig om zijn als blijkt dat ik dat heb, met medicatie kun je dan nog heel goed zwanger worden.
Ik toon je anders eens mijn benen als ik ze een paar dagen ervoor geëpileerd heb. Weet je direct wat overbeharing is

Wat fijn dat de echo zo goed is meegevallen. En het klinkt alleszins al heel positief dat ze niets speciaals gezien hebben. Bij mij zag de gyn onmiddellijk op de echo dat ik PCO(S) heb.
pi_64189961
Mijn nichtje heeft ook PCO en die heeft ook duidelijke overbeharing, alleen dat is al een crime en niet tegen in te epileren
Mama van Isa en Ties
pi_64192505
Ow, nee dan heb ik echt zeker geen overbeharing! Ik heb ook helemaal geen haren op mn bovenlip ofzo, en gewoon ''normale'' lichte beenharen die ik maar af en toe hoef te scheren.
Wat lijkt me dat trouwens rot Leonieke, zeker zomers!
pi_64202189
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 12:14 schreef prinseszondererwt het volgende:
Even tussendoor, is dit niet meer iets voor Z&G?
misschien wel, maar tussen de eisprong en het testen kun je beter ook oppassen als je denkt dat je zwanger zou kunnen zijn... ik had er met de kerstlunch van school ook opgepast (geen carpaccio of hoe je het schrijft... geen uitsmijter ivm zacht eigeel...) en met de kerstborrel van onze vismarkt in het dorp (geen alcohol)... misschien erg voorbarig maar beter even opgelet voor niks dan niet opgelet en daar later problemen mee...

ondertussen kan ik niet meer goed pc-en door de blaren op m'n duimen... (normaal heb ik de 3 á 4 dagen voor NOD dat ik pijn onder in m'n rug heb, maar dat heb ik nu ook niet... ben beetje bang dat m'n lijf me heel erg voor de gek aan het houden is... )
  Moderator zondag 21 december 2008 @ 11:33:31 #56
5428 crew  miss_sly
pi_64202284
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 23:24 schreef Poppejans het volgende:
Ow, nee dan heb ik echt zeker geen overbeharing! Ik heb ook helemaal geen haren op mn bovenlip ofzo, en gewoon ''normale'' lichte beenharen die ik maar af en toe hoef te scheren.
Wat lijkt me dat trouwens rot Leonieke, zeker zomers!
PCOS kun je ook hebben met alleen de problemen met de eierstokken en de mooie parelkrans die ze dan op je eierstokken kunnen zien. Het is 'gewoon' een onbalans van de hormonen die verschillende uiterlijke kenmerken kan hebben. Tegen mij zeiden ze ook dat ik geen typische PCOS-patient was: ik had geen overgewicht, geen overbeharing, geen diabetes, maar ik had wel de onbalans in de hormonen en mijn eierstokken gaven wel het typische beeld.
  zondag 21 december 2008 @ 12:35:44 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64203714
Mijsje, een beetje rekening houden ermee is 1 ding, maar geen uitsmijters eten is wel heel overdreven hoor. Dat kan gewoon, die dingen worden heet, ondanks dat het niet volledig gestolt is.
Althans, daar heb ik nou echt nog nooit van gehoord dat dat niet zou mogen. Valt volgens mij onder doorslaan.
pi_64203920
dat kan hoor, ik weet het fijne er ook niet van, maar ik deed wel voorzichtig zonder dat ik wilde vragen aan anderen: kan dat wel als je misschien zwanger bent?...
maar goed, alleen maar om aan te geven dat het idd voor Z&G is, maar hier ook niet helemaal off-topic is... toch?

(en een beetje doorslaan doe ik volgens mij wel een beetje...sorry )
  Jubileum moderator zondag 21 december 2008 @ 12:43:35 #59
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64203956
Ik ben dan misschien wel heel raar in jullie ogen maar tot de positieve test heb ik nergens rekening mee gehouden hoor Uitsmijters had ik echt nog nooit van gehoord
Is het niet zo dat het eitje tot 6 weken na de innesteling niet in contact staat met jouw bloedsomloop?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64204168
Dat dacht ik ook Lois, maar nu ik aan het googlen sla vind ik veel websites waarop staat dat het vanaf dag 1 schadelijk kan zijn alcohol te drinken en kattenbakken schoon te maken. Och, ik hou toch pas vanaf de positieve test rekening ermee. Straks duurt het nog 3 jaar en ben ik elke maand aan het freaken over mijn eten en de kattenbak...
  Jubileum moderator zondag 21 december 2008 @ 12:52:16 #61
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64204234
Kijk die kattenbakken, ach dat is misschien wel handig als je die niet "mag" doen Ik snap jullie bezorgdheid ook echt wel hoor, maar het moet niet teveel doorslaan vind ik. Anders moet je straks misschien na de eisprong in bed blijven liggen in een gewatteerde zuurstofkamer ofzo
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64204259
Lois, je bent niet raar in m'n ogen hoor, ik bedacht me net dat ik een beetje ver erin door aan het denken was... vergeet maar wat ik zei.
pi_64204303
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:52 schreef Lois het volgende:
Anders moet je straks misschien na de eisprong in bed blijven liggen in een gewatteerde zuurstofkamer ofzo
Wel eentje met roomservice dan he?
pi_64210303
Ik houd eigenlijk nergens rekening mee,roken doe ik niet,drinken heel zelden.
O ja wat ik wel doe is foliumzuur slikken en als ik hoofdpijn heb pak ik geen ibrupofen meer maar paracetamol.
01-08-2008
  zondag 21 december 2008 @ 16:13:05 #65
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_64211208
Ik hou ook nergens rekening mee. EN ik ben van plan om met de kerst carpaccio te gaan eten.
Dan heeft de innestelling, als die er al is, nog niet eens plaatsgevonden .Dus zodoende.
bumba baloe, waar is die kleine clown?
pi_64212408
Hier nog eentje die nergens rekening mee houdt tot ik die tweede streep zie. Dus deze feestdagen gewoon aan de alcohol en de carpacio. Nou drink ik normaal ook geen liters, dus het klinkt stoerder dan het werkelijk zal zijn.
Happy, ik snap dat je probeert er minder mee bezig te zijn. Doe ik ook en dat gaat redelijk tot ongeveer een week na de eisprong, dan slaan toch echt de zenuwen toe. Maar daarvoor gaat het meestal prima.
Mijsje...ik snap wel dat je extra voorzichtig bent, succes met wachten
pi_64220146
Wat ik nog even wilde zeggen over mijn tempen (omdat ik me vorige topic na 3dgn al riep dat ik er niks van snapte)dat gaat eigenlijk heel goed,zit altijd tussen de 35.7-35.9.Het irritante alleen is wel dat ik s'nachts altijd wel een keer uit bed moet om te plassen en de ene keer is dat rond 2.00 maar van de week was dat om half 7 ,ik temp om half 8 en om 7.00 kon ik het echt niet meer volhouden en moest plassen!!
Vanochtend om half 8 getemp,vlug plassen en vlug weer terug,ik denk temp nog een keer om het verschil te zien en hij was gelijk 0,2 hoger,vind het ech apart hoor!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Pure-Poison op 21-12-2008 21:39:43 ]
01-08-2008
pi_64221420
Dat komt door de activiteit waardoor je temp stijgt. Ik had dat ook wel eens, maar als je dat noteert en rekening houdt met die paar tienden, maakt het niet uit. Als je moet plassen, kun je beter maar meteen gaan want wakker liggen en het ophouden helpt ook niet . Hoe langer het is voor het tempen, hoe secuurder het is.
  zondag 21 december 2008 @ 21:16:48 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64221623
Ik zou dan idd even een aantekening maken dat je bent gaan plassen, of dat je eerder getempt hebt die dag, gewoon zodat je weet dat daar een schommeltje kan ziten.
Ik had de temp-tijd heel vroeg staan, voor mijn normale wekker door de weeks, zodat er eigenlijk weinig kans was dat ik eerder wakker werd.
pi_64222824
P-P dat heb ik precies hetzelfde.......de tijd totaan mn eisprong gaat eigenlijk heel snel voorbij en dan heb ik weer volle moed. De tijd erna is echt killing ik betrap mezelf erop dat ik naar mijn tepels staar om een licht kleurverschil meteen te signaleren...Als ik een krampje heb dan vraag ik me af of ik het herken uit mijn eerdere zwangerschap en nu de laatste keer was het echt erg....ik denk dat ik me ook mee had laten slepen door sommige dames hier...hahaha ze vonden hun parfum ineens anders ruiken en ik zou zweren dat mijn lievelings schoonmaakmiddel ineens anders rook en om het te testen ben ik gaan ruiken aan de spiritus.....Dat vind ik namelijk HEEEEEEEERlijk ruiken hahaha En ja hoor ineens vond ik het minder lekker ruiken ook kreeg ik ineens trek in bepaald eten......Maarrrr toen toch die Ook ik neem me iedere keer weer voor om relaxed te doen, maar daar komt uiteindelijk toch niks van terecht! Hopelijk zal het binnenkort toch een keer gaan lukken voor iedereen hier!
<embed src="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hurminatore&year=2009&month=11&day=15&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"></embed>
pi_64223066
De gyn-assistente die me laatst hielp vertelde me vol overtuiging dat ik in het weekend mijn wekker niet hoefde te zetten om te tempen. Dat als ik wakker word om te plassen gewoon meteen moet tempen. Vond ik dan weer een raar verhaal, maar ze was heel stellig.
pi_64223956
Ow das ook wer apart PZE,ik weet wel dat toen ik dus om 7.00 uit bed kwam om te plassen en toen weer verder ging slapen en om half 8 de wekker weer ging om te tempen ik dezelfde tempratuur had als de dag ervoor,vond ik ook een beetje raar!
Nou ja zet gewoon om half 8 de wekker ga plassen en kruip dan nog een (half)uurtje terug vind het een kleine moeite,vind het minder stresserig als die ovu-testen.
01-08-2008
pi_64236752
nou, 3 keer raden wat mij is gebeurd gisteren... m'n nieuwe NOD mag op 19 januari.

zucht dat wordt dus ook gewoon alcohol met de kerst en oud&nieuw...
pi_64236926
Mijsje, wat balen joh... Kop op, we gaan lekker aan de champagne met oud en nieuw.
pi_64237782
*samen met prinseszondererwt een fles opentrekt* dank je
pi_64237867
Balen Mijsje
Neem het er maar lekker van tijdens de feestdagen
01-08-2008
  maandag 22 december 2008 @ 10:48:28 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64237958
He wat balen Mijsje...
pi_64238316
ach mijsje, wat jammer en balen
pi_64238542
ik ben er ook helemaal naar van... zucht... nog maar 1 mogelijkheid om weer zwanger te zijn voor m'n uitrekendatum van m'n miskraam... ik begrijp heel goed hoe Mefke zich voelde toen zij hetzelfde had...
pi_64238967
Balen mijsje..
pi_64242942
Mijsje Ik kan me inderdaad zo goed voorstellen hoe je je voelt.

Hier net gebeld door het ziekenhuis. Inderdaad, geen verontrustende dingen en daar ben ik blij mee. Omdat die menstruatieklachten nu dus niet verklaard zijn, gaan ze verder kijken. En dat betekent een inwendige echo voor slijmvliesopbouw en eisprong eventueel met bloedonderzoek. Op dag 12 van mijn cyclus...of te wel dat zou eerste kerstdag zijn . Dus dat schuift een maandje op. Weer een maandje dus om te bewijzen dat ik het ziekenhuis niet nodig heb.
Oja, zaadjesonderzoek was nog niet nodig, heeft bewezen dat ie het kan, ze willen nu eerst bij mij verder kijken.
pi_64243112
Fijn dat er geen verontrustende zaken waren, mefke. En ook prettig dat ze toch wel verder willen kijken.

Ik vind alleen de redenatie dat er geen spermaonderzoek nodig is een beetje voorbarig. Het kan ook zomaar een lucky-shot zijn geweest. bovendien is spermaonderzoek een veel minder heftig onderzoek dan alle onderzoeken die ze bij jou (kunnen) doen, dus zou ik wel zeker willen weten dat het echt in orde is.
pi_64243173
quote:
Op maandag 22 december 2008 13:38 schreef mefke79 het volgende:
Mijsje Ik kan me inderdaad zo goed voorstellen hoe je je voelt.

Hier net gebeld door het ziekenhuis. Inderdaad, geen verontrustende dingen en daar ben ik blij mee. Omdat die menstruatieklachten nu dus niet verklaard zijn, gaan ze verder kijken. En dat betekent een inwendige echo voor slijmvliesopbouw en eisprong eventueel met bloedonderzoek. Op dag 12 van mijn cyclus...of te wel dat zou eerste kerstdag zijn . Dus dat schuift een maandje op. Weer een maandje dus om te bewijzen dat ik het ziekenhuis niet nodig heb.
Oja, zaadjesonderzoek was nog niet nodig, heeft bewezen dat ie het kan, ze willen nu eerst bij mij verder kijken.
Mefke, fijn dat er geen verontrustende dingen zijn. Ik hoop dat je idd het ziekenhuis niet meer nodig hebt, en straks gewoon spontaan zwanger bent... (jij hebt ook al bewezen dat je het kan, nu maar hopen dat je het nog een keer kan!!! ik hoop weer met je mee de komende maand...)
  maandag 22 december 2008 @ 13:57:19 #84
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_64243644
quote:
Op maandag 22 december 2008 13:43 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat er geen verontrustende zaken waren, mefke. En ook prettig dat ze toch wel verder willen kijken.

Ik vind alleen de redenatie dat er geen spermaonderzoek nodig is een beetje voorbarig. Het kan ook zomaar een lucky-shot zijn geweest. bovendien is spermaonderzoek een veel minder heftig onderzoek dan alle onderzoeken die ze bij jou (kunnen) doen, dus zou ik wel zeker willen weten dat het echt in orde is.
We hebben hoogstwaarschijnlijk zo'n lucky shot nu boven liggen slapen, ik zou echt op dat sperma-onderzoek aandringen. Er is, behalve bloedonderzoek, bij mij geen enkel onderzoek gedaan en we zijn nu dus doorgestuurd voor (waarschijnlijk) ICSI. En ik kwam óók voor idiote menstruatieklachten bij de gyn, daar is een oplossing voor, maar dan raak ik niet zwanger; aan de pil. Die doen we dus maar niet
Succes Mefke!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_64243791
Miss_Sly: je hebt gelijk ja, dat vond ik ook. Maar, ik snap haar redenatie ergens wel. Ik kom daar natuurlijk in eerste instatntie vanwege mijn heftige menstruatie, niet vanwege het feit dat ik (nog) niet opnieuw zwanger ben. Dus ze wil nu eerst focussen op dat eerste probleem en daarna pas op het zwanger worden. Ik ga het de volgende keer nog wel een keertje vragen hoor, misschien dat het helpt als manlief er zelf om vraagt.
(maar eigenlijk wil ik proberen gewoon onder de afspraak uit te komen, dat kan ook natuurlijk!)
pi_64245061
Ik heb nou toch nog maar even naar manlief gemaild dat ie er achteraan moet gaan, even kijken of de huisarts wel wat wil doen. Want die gedachte aan dat lucky shot laat me toch niet los...
pi_64245275
goed van je Mefke, niks aan het toeval overlaten!
pi_64248670
Bwegh, Ik denk weer helemaal dat ik zwanger ben. Heb geen zere borsten, (wat ik normaal wel heb) En ik heb steekjes in mn buik...

Was het maar vast zaterdag. Dan weten we het zeker....
pi_64248728
Zou een mooi einde zijn van 2008 vlindur, sterkte met wachten nog even.
pi_64248832
Ik zal het nodig hebben. Vooral omdat het waarschijnlijk toch weer niet is gelukt..
pi_64251911
Vlindur, positief blijven!! Zolang er geen bloed is En straks met de kerstdagen is het zo weekend joh! Ik zal voor je duimen.
pi_64252163
en voor Vlindur!!! Ik hoop ook weer mee dat er toch nog een tweede streepje komt voor het 2009 is...
pi_64252712
Joh, tis al bijna weekend hoor Vlindur! Wat Happy al zegt, met kerst vliegen de dagen om. Ik duim voor je!

Effe iets anders. Zo'n spermatest krijg ik dus via het ziekenhuis nog effe niet voor elkaar, kan zoiets ook via de huisarts?
pi_64252806
Ja, de kerstdagen gaan wel schelen hoop ik.

Geen idee hoe het zit met de huisarts. J's test was binnen met de volgende controle van de gyn. Maar wij zaten niet in spanning, (hadden toch wel het idee dat het aan mij lag) en vonden het niet erg dat we er 2 weken op moesten wachten. Ik weet dus ook niet hoe snel zoiets binnen is.
pi_64253266
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:32 schreef mefke79 het volgende:
Joh, tis al bijna weekend hoor Vlindur! Wat Happy al zegt, met kerst vliegen de dagen om. Ik duim voor je!

Effe iets anders. Zo'n spermatest krijg ik dus via het ziekenhuis nog effe niet voor elkaar, kan zoiets ook via de huisarts?
Ja hoor, bij onze ha wel. Na ong. 3 dagen uitslag ofzo.
  maandag 22 december 2008 @ 18:51:21 #96
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_64253374
Een week in het zh hier voor de uitslag er is. Goed dat je erachteraan gaat Mefke!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_64260258
Balen Mijsje.....

Mefke, fijne uitslag gehad, mooi zo!
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:21:37 #98
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64294637
sluipt zachtjes dit topic binnen
pi_64295150
Jammer mijsje! Hopelijk lukt het de volgende ronde! Vlindur....SPANNEND! Hoop voor jullie dat het gelukt is.....
&lt;embed src="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hurminatore&year=2009&month=11&day=15&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"&gt;&lt;/embed&gt;
pi_64295310
dank je wel Hurminatore, XXXKarinXXX en iedereen die meedenkt/voelt...

kiekeboe, ik heb je gezien Asyniur... welkom hier, al hoop ik dat je ook gauw weer weg bent (naar Z&G bijvoorbeeld)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')