Ik denk zelf ook aan het ontslagrecht opheffen. De voorwaarden tussen werknemer en werkgever kunnen zelf vrijwillig overeengekomen worden, en de werkgever durft meer risico te nemen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:14 schreef sneakypete het volgende:
Sure, maar tegen arbeidsongeschiktheid kun je je natuurlijk verzekeren.
En al zou dat duurder zijn dan de premie die je nu middels belastingen afdraagt (ik betwijfel dat, zeker als je de andere belastingen ook allemaal meetelt), dan nog is het tenminste wel een échte verzekering.
Hoezo?quote:
hierbij nodig ik je uit om aan deze kant van de aardkloot werkloosje te gaan spelenquote:
quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:18 schreef NRP het volgende:
[..]
Ik denk zelf ook aan het ontslagrecht opheffen. De voorwaarden tussen werknemer en werkgever kunnen zelf vrijwillig overeengekomen worden.En inderdaad, privaat kunnen verzekeringen prima concurreren.
[..]
Hoezo?
Zeker weten. Het ontslagrecht zorgt ervoor dat luie werknemers nu hun zak vullen á E60 000 per jaar terwijl er 2 gemotiveerde mensen voor E30 000 in zijn plaats aan de slag zouden kunnen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:18 schreef NRP het volgende:
[..]
Ik denk zelf ook aan het ontslagrecht opheffen. De voorwaarden tussen werknemer en werkgever kunnen zelf vrijwillig overeengekomen worden, en de werkgever durft meer risico te nemen.En inderdaad, privaat kunnen verzekeringen
Nee de onderbuiksentimenten van Elsevier moet je geloven.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:24 schreef NRP het volgende:
Damn man, kom je allemaal met die statistieken, je lijkt wel een politicus.Lies, damn lies and statistics
The map is not the territory, als je werkelijk student was zou je dat toch wel moeten weten.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee de onderbuiksentimenten van Elsevier moet je geloven.
Ik geef je de feiten. Meer niet.
Omdat het GDP en de gemiddelde levensstandaard daar lager is daar lager is, maarja als het op absolute getallen doet houd je weer geen rekening met prijsniveau.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:34 schreef sneakypete het volgende:
Slovenië kent hogere uitgaven dan Nederland in die statistiek.
Moet je op basis hiervan concluderen dat het als kansarme op de arbeidsmarkt beter toeven is in Slovenië?
Natuurlijk niet.
Behalve als het statistiekjes zijn die jouw goed uitkomen he? Zoals de gevangenispopulatie van allochtonen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:48 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
The map is not the territory, als je werkelijk student was zou je dat toch wel moeten weten.
Slovenië doet het erg goed. Zou me niet verbazen als ze binnen afzienbare tijd net zo rijk zijn als hun buurlanden.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:34 schreef sneakypete het volgende:
Slovenië kent hogere uitgaven dan Nederland in die statistiek.
Moet je op basis hiervan concluderen dat het als kansarme op de arbeidsmarkt beter toeven is in Slovenië?
Natuurlijk niet.
De stelling was dat de sociale zekerheid hier nog erg ruim was, één van de ruimste van Europa. Door middel van dat statistiekje laat ik zien dat de afgelopen 15 jaar veel veranderd is, mijns inziens niet ten goede trouwens.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:59 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Omdat het GDP en de gemiddelde levensstandaard daar lager is daar lager is, maarja als het op absolute getallen doet houd je weer geen rekening met prijsniveau.
Wolffenstein is niet lief. Bovendien handel ik zoals hij dat zou voorschrijven: kwaad met kwaad vergelden en niet vervallen in appeasement en/of dhimmitudequote:
Misschien wordt 't later wel wat met het conservatisme van jou.quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wolffenstein is niet lief. Bovendien handel ik zoals hij dat zou voorschrijven: kwaad met kwaad vergelden en niet vervallen in appeasement en/of dhimmitude
Dat laat je helemaal niet zien.quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:05 schreef Klopkoek het volgende:
De stelling was dat de sociale zekerheid hier nog erg ruim was, één van de ruimste van Europa. Door middel van dat statistiekje laat ik zien dat de afgelopen 15 jaar veel veranderd is, mijns inziens niet ten goede trouwens.
Die kamer is dan ook tijdelijk...quote:Op zaterdag 20 december 2008 14:37 schreef nikk het volgende:
Een kamer vinden is iets anders dan een woning waar de discussie aanvankelijk mee begon.
Er nog bij ja...quote:Op zaterdag 20 december 2008 14:41 schreef nikk het volgende:
Min of meer. De nettobedragen kunnen behoorlijk van elkaar verschillen. Kan al gauw oplopen tot zo'n 50-70 euro.
Ik heb ook zwaar fysiek werk gedaan.quote:Op zaterdag 20 december 2008 14:42 schreef Pappie_Culo het volgende:
Oh, met alle respect verder maar uren draaien en zwaar fysiek werk vind ik twee verschillende dingen.
Datr concept is kennelijk NIET achterhaald, is het wel? Of het is WEL achterhaald, maar dan is de klacht onterecht. Je moet nu even kiezen, want het is van tweeën één.quote:Nee, het is geen onzin wanneer je je kinderen er van te vreten moet geven. Als je graag wil en hard werkt maar geen stap verder komt dan zijn er maar weinig mensen die kunnen zeggen 'ach, het is wel goed want ik werk voor m'n eigen bestaan en dat is genoeg'.
Dat concept lijkt me net zo achterhaald als, noem eens wat, de terugkeer van arbeidsmigranten.
Van mij mag het verschil ook best groter zijn, maar ik ben realist...quote:Nee, dat zal gerust. Maar dat heb ik eerder ook al aangegeven geloof ik, dat het praktisch ongetwijfeld niet 1, 2, 3 te realiseren valt. Maar het gaat om het idee en hoe je probeert een bepaald ideaal te verwezenlijken.
Leuk dat je dit alles post en ik wil het in de discussie niet als niet relevant bestempelen, maar jouw stelling (verlagen van de uitkeringen) maak je gewoon niet waar. En daar begon onze discussie over.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:43 schreef Klopkoek het volgende:
Ik kan dat niet vinden. Ik heb wel vandaag een boek uit de bieb gehaald. Daar staat wat in over het minimumloon ten opzichte van de uitkeringen:
O, nu is de Elsevier mijn lijfblad... Tuurlijk... Net als dat ik VVD-er ben...quote:Uiteraard zul je deze feiten niet in jouw geliefde Elsevier lezen.
Onderbouw maar.quote:Het is logisch
Je begint op Lambiekje te lijken...quote:Ah, en daarom moeten de cijfers over de koopkrachtontwikkeling van de bijstand maar diep weggemoffeld worden![]()
Sorry, maar het lijkt me gewoon logisch dat basale cijfers zoals de aantallen én de hoogte gewoon makkelijk te vinden zijn, over alle jaren heen.
Maarja, rechts heerscht in dit land. En dan krijg je dit soort Politbureau uitwerkingen.
Hoe hypocriet kun je zijn om dit in dezelfde post te mikken als waar jij mij met de Elsevier in één hokje stopt...quote:Ja, advocaatje maak me maar weer uit voor oud links. Maak me maar weer verdacht.
quote:Rechts domineert de media.
Volhouden!quote:Ja.
Dat zegt niets, zeker niet als je weet dat NL een enorm laag werkloosheidspercentage heeft...quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:20 schreef Klopkoek het volgende:
Kijk eens waar NL staat. ONDER het OECD gemiddelde.
Het percentage van het bruto binnenlands product dat wordt uitgegeven aan sociale voorzieningen is natuurlijk een weinig valide indicator van de daadwerkelijke kwaliteit van die voorzieningen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://masetto.sourceoecd(...)ctbook/100202-g1.htm
Kijk eens waar NL staat. ONDER het OECD gemiddelde.
Zoals ik hierboven ook reeds constateerde...quote:Op zondag 21 december 2008 10:22 schreef Reya het volgende:
Het percentage van het bruto binnenlands product dat wordt uitgegeven aan sociale voorzieningen is natuurlijk een weinig valide indicator van de daadwerkelijke kwaliteit van die voorzieningen.
Nee, ook lager. Een copy/paste van Postbus 51:quote:
quote:- De bedragen in deze tabel zijn niet wettelijk vastgesteld. De bruto bedragen worden twee keer per jaar bepaald. De netto bedragen zijn hiervan afgeleid.
- De bedragen in deze tabel zijn gebaseerd op een werkdag van acht uur voor een alleenstaande werknemer die geboren is in 1950 of later. Hij heeft geen kinderen.
- De netto bedragen zijn niet voor iedereen hetzelfde. Ze kunnen per bedrijfstak verschillen doordat sociale premies en andere inhoudingen, bijvoorbeeld belastingen, kunnen verschillen.
- Bij het vaststellen van de bedragen is er geen rekening gehouden met de heffingskorting van een eventuele partner. Ook is er geen rekening gehouden met de arbeidskorting voor werknemers ouder dan 57 jaar.
- Bij het vaststellen van de bedragen is er alleen rekening gehouden met inhoudingen die voor alle werknemers gelden. Pensioenpremies en de premies voor de zorgverzekering blijven buiten beschouwing.
- Als u in deeltijd werkt, moet u kijken naar de bruto bedragen. De netto bedragen kunnen niet evenredig worden verminderd. Dit komt doordat over lagere brutolonen in verhouding minder wordt ingehouden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |