abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64184641
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:14 schreef sneakypete het volgende:
Sure, maar tegen arbeidsongeschiktheid kun je je natuurlijk verzekeren.
En al zou dat duurder zijn dan de premie die je nu middels belastingen afdraagt (ik betwijfel dat, zeker als je de andere belastingen ook allemaal meetelt), dan nog is het tenminste wel een échte verzekering.
Ik denk zelf ook aan het ontslagrecht opheffen. De voorwaarden tussen werknemer en werkgever kunnen zelf vrijwillig overeengekomen worden, en de werkgever durft meer risico te nemen. En inderdaad, privaat kunnen verzekeringen prima concurreren.
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:15 schreef Klopkoek het volgende:
Dat is de mythe
Hoezo?
  zaterdag 20 december 2008 @ 19:19:50 #152
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_64184693
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is de mythe
hierbij nodig ik je uit om aan deze kant van de aardkloot werkloosje te gaan spelen
zonnig Brasil
pi_64184708
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:18 schreef NRP het volgende:

[..]

Ik denk zelf ook aan het ontslagrecht opheffen. De voorwaarden tussen werknemer en werkgever kunnen zelf vrijwillig overeengekomen worden. En inderdaad, privaat kunnen verzekeringen prima concurreren.
[..]

Hoezo?

http://masetto.sourceoecd(...)ctbook/100202-g1.htm

Kijk eens waar NL staat. ONDER het OECD gemiddelde.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_64184789
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:18 schreef NRP het volgende:

[..]

Ik denk zelf ook aan het ontslagrecht opheffen. De voorwaarden tussen werknemer en werkgever kunnen zelf vrijwillig overeengekomen worden, en de werkgever durft meer risico te nemen. En inderdaad, privaat kunnen verzekeringen
Zeker weten. Het ontslagrecht zorgt ervoor dat luie werknemers nu hun zak vullen á E60 000 per jaar terwijl er 2 gemotiveerde mensen voor E30 000 in zijn plaats aan de slag zouden kunnen.
Nu worden deze mensen ingehuurd via een uitzendbureau en na 1 jaar vervangen/gedumpt, terwijl er op zich werk is voor hen.
Zo komt het, dat de "klassenstrijd" op de arbeidsmarkt niet meer gaat om hoge of lage inkomens, maar om wel of geen zekerheid. De werkenden (beschermd door vakbonden) vs de (kansarme) werklozen.
pi_64184844
@Klopkoek: Damn man, kom je allemaal met die statistieken, je lijkt wel een politicus. Lies, damn lies and statistics
pi_64184862
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:24 schreef NRP het volgende:
Damn man, kom je allemaal met die statistieken, je lijkt wel een politicus. Lies, damn lies and statistics
Nee de onderbuiksentimenten van Elsevier moet je geloven.

Ik geef je de feiten. Meer niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_64184959
Ik heb helemaal niets gezegd over Elsevier. Ik had het over jouw reactie.
pi_64185154
Slovenië kent hogere uitgaven dan Nederland in die statistiek.
Moet je op basis hiervan concluderen dat het als kansarme op de arbeidsmarkt beter toeven is in Slovenië?

Natuurlijk niet.
pi_64187357
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee de onderbuiksentimenten van Elsevier moet je geloven.

Ik geef je de feiten. Meer niet.
The map is not the territory, als je werkelijk student was zou je dat toch wel moeten weten.
  zaterdag 20 december 2008 @ 20:59:48 #160
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_64187743
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:34 schreef sneakypete het volgende:
Moet je op basis hiervan concluderen dat het als kansarme op de arbeidsmarkt beter toeven is in Slovenië?

Natuurlijk niet.
Omdat het GDP en de gemiddelde levensstandaard daar lager is daar lager is, maarja als het op absolute getallen doet houd je weer geen rekening met prijsniveau.

Maar NL staat ook onder Duitsland, Frankrijk Denemarken, Zweden en Oostenrijk om maar wat landen te noemen. Dus stellen dat we de beste voorzieningen ter wereld hebben is wat overdreven, de vrag is of dat nodig is.
pi_64187841
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 20:48 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

The map is not the territory, als je werkelijk student was zou je dat toch wel moeten weten.
Behalve als het statistiekjes zijn die jouw goed uitkomen he? Zoals de gevangenispopulatie van allochtonen.

Arrogant sukkeltje.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_64187901
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:34 schreef sneakypete het volgende:

Natuurlijk niet.
Slovenië doet het erg goed. Zou me niet verbazen als ze binnen afzienbare tijd net zo rijk zijn als hun buurlanden.
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 20:59 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Omdat het GDP en de gemiddelde levensstandaard daar lager is daar lager is, maarja als het op absolute getallen doet houd je weer geen rekening met prijsniveau.
De stelling was dat de sociale zekerheid hier nog erg ruim was, één van de ruimste van Europa. Door middel van dat statistiekje laat ik zien dat de afgelopen 15 jaar veel veranderd is, mijns inziens niet ten goede trouwens.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:10:39 #163
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_64188050
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Arrogant sukkeltje.
Doe nou es lief
pi_64188178
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:10 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Doe nou es lief
Wolffenstein is niet lief. Bovendien handel ik zoals hij dat zou voorschrijven: kwaad met kwaad vergelden en niet vervallen in appeasement en/of dhimmitude
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_64188539
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wolffenstein is niet lief. Bovendien handel ik zoals hij dat zou voorschrijven: kwaad met kwaad vergelden en niet vervallen in appeasement en/of dhimmitude
Misschien wordt 't later wel wat met het conservatisme van jou.
pi_64191717
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:05 schreef Klopkoek het volgende:
De stelling was dat de sociale zekerheid hier nog erg ruim was, één van de ruimste van Europa. Door middel van dat statistiekje laat ik zien dat de afgelopen 15 jaar veel veranderd is, mijns inziens niet ten goede trouwens.
Dat laat je helemaal niet zien.

- Welke sociale voorzieningen worden in die statistiek meegerekend? Alleen uitkeringen, of wordt ook gelet op het gratis schoolboeken kunnen krijgen, gratis kinderopvang etc.?
- Wordt alleen op het geld gelet, of wordt er ook gelet op de efficiëntie van het systeem of consequenties die eraan vasthangen, en de verhouding tussen de prijs en kwaliteit?

Er zijn genoeg vragen te bedenken, en die vragen kun je in zo'n zwak statistiekje niet zo snel terugvinden, omdat je daarvoor het hele onderzoek zou moeten beoordelen. Daarom is het ook zo handig om het als argument te gebruiken, niemand weet hoe je het hebt onderzocht en je kunt handig andere factoren in de context die er misschien zijn eventueel maskeren.

Het ging er in ieder geval in eerste instantie om, dat ik het vrij zwak vind om met een vingertje te wijzen naar "rechts of links is sluw en achterbaks!". Dat soort prietpraat verdient gewoon een kritische aanpak.
pi_64193543
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wolffenstein is niet lief.
Hij heeft wel een schattig homohondje.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_64193598
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:37 schreef nikk het volgende:

Een kamer vinden is iets anders dan een woning waar de discussie aanvankelijk mee begon.
Die kamer is dan ook tijdelijk...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64193605
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:41 schreef nikk het volgende:

Min of meer. De nettobedragen kunnen behoorlijk van elkaar verschillen. Kan al gauw oplopen tot zo'n 50-70 euro.
Er nog bij ja...
pi_64193740
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:42 schreef Pappie_Culo het volgende:

Oh, met alle respect verder maar uren draaien en zwaar fysiek werk vind ik twee verschillende dingen.
Ik heb ook zwaar fysiek werk gedaan.
quote:
Nee, het is geen onzin wanneer je je kinderen er van te vreten moet geven. Als je graag wil en hard werkt maar geen stap verder komt dan zijn er maar weinig mensen die kunnen zeggen 'ach, het is wel goed want ik werk voor m'n eigen bestaan en dat is genoeg'.

Dat concept lijkt me net zo achterhaald als, noem eens wat, de terugkeer van arbeidsmigranten.
Datr concept is kennelijk NIET achterhaald, is het wel? Of het is WEL achterhaald, maar dan is de klacht onterecht. Je moet nu even kiezen, want het is van tweeën één.
quote:
Nee, dat zal gerust. Maar dat heb ik eerder ook al aangegeven geloof ik, dat het praktisch ongetwijfeld niet 1, 2, 3 te realiseren valt. Maar het gaat om het idee en hoe je probeert een bepaald ideaal te verwezenlijken.
Van mij mag het verschil ook best groter zijn, maar ik ben realist...
pi_64193986
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:43 schreef Klopkoek het volgende:

Ik kan dat niet vinden. Ik heb wel vandaag een boek uit de bieb gehaald. Daar staat wat in over het minimumloon ten opzichte van de uitkeringen:
Leuk dat je dit alles post en ik wil het in de discussie niet als niet relevant bestempelen, maar jouw stelling (verlagen van de uitkeringen) maak je gewoon niet waar. En daar begon onze discussie over.

[/quote]Kortom, jij moet niet doen alsof er geen veranderingen zijn geweest om het verschil tussen minimumloon en bijstand zo groot mogelijk te maken. Ook al zijn advocaten in het verspreiden van leugens nog zo snel, de waarheid achterhaald ze wel. [/quote]

Ik protesteerde slechts tegen jouw stelling dat de uitkering verlaagd zijn. En verhip: je kan het niet waarmaken... Dan moet je mij niet aanvallen op "de waarheid", want die achterhaalde jouw opmerking...
quote:
Uiteraard zul je deze feiten niet in jouw geliefde Elsevier lezen.
O, nu is de Elsevier mijn lijfblad... Tuurlijk... Net als dat ik VVD-er ben...
quote:
Het is logisch
Onderbouw maar.
quote:
Ah, en daarom moeten de cijfers over de koopkrachtontwikkeling van de bijstand maar diep weggemoffeld worden
Sorry, maar het lijkt me gewoon logisch dat basale cijfers zoals de aantallen én de hoogte gewoon makkelijk te vinden zijn, over alle jaren heen.

Maarja, rechts heerscht in dit land. En dan krijg je dit soort Politbureau uitwerkingen.
Je begint op Lambiekje te lijken...
quote:
Ja, advocaatje maak me maar weer uit voor oud links. Maak me maar weer verdacht.
Hoe hypocriet kun je zijn om dit in dezelfde post te mikken als waar jij mij met de Elsevier in één hokje stopt...
quote:
Rechts domineert de media.
quote:
Ja.
Volhouden!
pi_64194079
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:20 schreef Klopkoek het volgende:

Dat zegt niets, zeker niet als je weet dat NL een enorm laag werkloosheidspercentage heeft...

De uitgaven tov BNP zeggen niets over de hoogte op individueel niveau. Dat zou ook jij moeten weten.
  zondag 21 december 2008 @ 10:22:11 #173
66825 Reya
Fier Wallon
pi_64201170
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
http://masetto.sourceoecd(...)ctbook/100202-g1.htm

Het percentage van het bruto binnenlands product dat wordt uitgegeven aan sociale voorzieningen is natuurlijk een weinig valide indicator van de daadwerkelijke kwaliteit van die voorzieningen.
pi_64201905
quote:
Op zondag 21 december 2008 10:22 schreef Reya het volgende:

Het percentage van het bruto binnenlands product dat wordt uitgegeven aan sociale voorzieningen is natuurlijk een weinig valide indicator van de daadwerkelijke kwaliteit van die voorzieningen.
Zoals ik hierboven ook reeds constateerde...

Het probleem van Klopkoek: hij zoekt cijfers die bij zijn conclusie passen en echt daar over doordenken doet hij kennelijk niet.
pi_64203428
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 23:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er nog bij ja...
Nee, ook lager. Een copy/paste van Postbus 51:
quote:
- De bedragen in deze tabel zijn niet wettelijk vastgesteld. De bruto bedragen worden twee keer per jaar bepaald. De netto bedragen zijn hiervan afgeleid.

- De bedragen in deze tabel zijn gebaseerd op een werkdag van acht uur voor een alleenstaande werknemer die geboren is in 1950 of later. Hij heeft geen kinderen.

- De netto bedragen zijn niet voor iedereen hetzelfde. Ze kunnen per bedrijfstak verschillen doordat sociale premies en andere inhoudingen, bijvoorbeeld belastingen, kunnen verschillen.

- Bij het vaststellen van de bedragen is er geen rekening gehouden met de heffingskorting van een eventuele partner. Ook is er geen rekening gehouden met de arbeidskorting voor werknemers ouder dan 57 jaar.

- Bij het vaststellen van de bedragen is er alleen rekening gehouden met inhoudingen die voor alle werknemers gelden. Pensioenpremies en de premies voor de zorgverzekering blijven buiten beschouwing.

- Als u in deeltijd werkt, moet u kijken naar de bruto bedragen. De netto bedragen kunnen niet evenredig worden verminderd. Dit komt doordat over lagere brutolonen in verhouding minder wordt ingehouden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')