Een flinke achterstand, ja. Maar ze zijn nog altijd de derde club van Nederland qua begroting. Vorig jaar was Feyenoord nog gedeeld tweede op 17 december. Het kan dooien, het kan vriezen, ook in Rotterdam-Zuid. Volgend jaar is alles misschien weer helemaal anders. De periode tussen nu en 2016 overbruggen is inderdaad een hele opgave, hoe dat moet gaan lukken weet nog niemand.quote:Op donderdag 18 december 2008 02:52 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar maar Feyenoord moet van een flinke achterstand terugkomen dat is niet zomaar even voorbij met een nieuw stadion dat over hoeveel jaar klaar moet zijn?
Waarom? Omdat ik dingen weet en begrijp, vanuit mijn bedrijfskundige, werktuigbouwkundige en it-achtergrond en ik met mijn jarenlange werkervaring op het snijvlak van deze gebieden daar ook wel een woordje over mee kan praten. I know, you don't.quote:Op donderdag 18 december 2008 02:39 schreef TC03 het volgende:
Vogeltjesdans, bekijk het maar. Ik ga er niet eens op in. Waarom moet Feyenoord in godsnaam werkgelegenheid creëren? Waarom is een baan op de Maasvlakte productiever dan in de stad? Waarom denk jij dat slechts een select groepje zal profiteren? Omdat alleen 'de boze directeuren' winst maken? Snap je niet dat de mensen geeneens een baan zouden hebben als hun bedrijf geen winst zou maken? Waarom moet Feyenoord een ziekenhuis bouwen? Hoe kom je erbij dat ALLES moet wijken voor het stadion? Echt, het slaat he-le-maal nergens op. Feyenoord is toch een voetbalclub, en geen liefdadigheidsinstelling?
Nope. Het gaat niet om een voetbalclub. Het gaat om de vraag of een nieuw stadion er gegeven de huidige context wel moet komen. Gegeven het kernprobleem vind ik van niet. Dan kan je er wel allerlei randargumenten bij halen, zoals business seats en "feyenoord weer terug in de top", maar dat redt het niet bij de economische impuls die besteding aan andere projecten oplevert. Daar zitten immers veel meer horizontaal doorwerkende keteneffecten aan vast dan aan een lokaal stadion.quote:Jij zegt dat het maatschappelijk misplaatst is. Is het wel maatschappelijk geplaatst? Het gaat om een voetbalclub, die dienen voetbalbelangen te behartigen, niet de belangen van voedselbanken.![]()
quote:Helemaal mee eens, maar geen lastige economie. Iedereen met een beetje verstand van voetbal en die weleens een stukje in de krant leest weet hoe het zit.Vogeltjesdans heeft echter nog minder verstand van economie dan van voetbal. De winst uit stadions wordt tegenwoordig geboekt op twee fronten: business seats en sponsor inkomsten. Beiden zullen stijgen met een nieuw stadion. Ten tweede krijgt de club indirect ook een voordeel, als je als club in één van de grootste stadions van Europa speelt.
![]()
Natuurlijk zegt een begroting wel 'iets'.quote:
Komende jaren worden lastig, dat weet iedereen.quote:Op donderdag 18 december 2008 03:00 schreef TheZapster het volgende:
Het gaat om wat je uit kan geven en dat is minimaal voor jullie de komende jaren tenzij Wijnaldum echt voor de jackpot weg gaat. Clubs als Heerenveen hebben hun centen op de bank staan en kunnen besteden als het moet, Feyenoord kan echt helemaal niets.
Daar merk ik anders niks van.quote:Op donderdag 18 december 2008 03:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ik dingen weet en begrijp, vanuit mijn bedrijfskundige, werktuigbouwkundige en it-achtergrond en ik met mijn jarenlange werkervaring op het snijvlak van deze gebieden daar ook wel een woordje over mee kan praten. I know, you don't.
Ik verdaai mijn punt? Hoe kom je daar nou bij? Het enige wat ik probeer te benadrukken is dat jouw mening irrelevant is.quote:Op donderdag 18 december 2008 03:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
En sorry dat ik het zeg, je verdraait je punten en woorden telkens zonder direct op mijn reactie aan te sluiten. Het enige dat ik probeer te benadrukken is dat er betere projecten zijn om een half miljard aan te besteden en dat een nieuw stadion een absurd doel is. Zeker gezien de tijdgeest. Alles wat je erbij haalt is irrelevant en heeft niets met het kernprobleem te maken.
Hahahaha, hoe kom je erbij man? Geen inhoudelijke kennis? Ik ben geen stadion directeur, maar ik heb jou keer op keer van feitelijke informatie moeten voorzien, niet andersom? Ik heb jou keer op keer op foutelijke onjuistheden moeten wijzen, en dan zeg je dat ik inhoudelijk zwak ben. Grapjas.quote:Op donderdag 18 december 2008 03:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
En als je op de man gaat spelen haal ik je onderuit ja. Zeker als ik de indruk krijg dat je zelf ook niet echt thuis bent in de materie, en daar hebben jouw antwoorden helaas alle schijn van. Dus kom niet aankakken met "Vogeltjesdans dit en Vogeltjesdans dat", het getuigt van een enorm zwaktebod in je argumentatie waarmee je aangeeft niet over enige inhoudelijke kennis te beschikken. Daarop heb ik je immers nog niet kunnen betrappen.
Feyenoord wil een stadion, punt. Daar gaat het om. Niet of het 'wel wenselijk is'. Als de wetgeving het toelaat en de financiering komt rond, dan komt het stadion er. Waarom is het onwenselijk dat Feyenoord een stadion wilt laten bouwen? Ik snap het echt niet.quote:Op donderdag 18 december 2008 03:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nope. Het gaat niet om een voetbalclub. Het gaat om de vraag of een nieuw stadion er gegeven de huidige context wel moet komen. Gegeven het kernprobleem vind ik van niet. Dan kan je er wel allerlei randargumenten bij halen, zoals business seats en "feyenoord weer terug in de top", maar dat redt het niet bij de economische impuls die besteding aan andere projecten oplevert. Daar zitten immers veel meer horizontaal doorwerkende keteneffecten aan vast dan aan een lokaal stadion.
Ja, dat zijn inkomsten. Geen winst. Het verschil tussen 80.000 man en 20.000 man zal natuurlijk merkbaar zijn, maar het zal niet wereldschokkend zijn. Het is marginaal.quote:Op donderdag 18 december 2008 03:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
Volgens mij telt de bezoekersrevenue wel degelijk mee hoorVerkoop maar eens een kaartje voor gemiddeld 20,- aan 80000 man, of aan 20000 man. Scheelt maar 1,2 miljoen
Per 14 dagen.
Klopt, spelen ze straks met een bagger 30+ team in een leeg stadion.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:04 schreef ASSpirine het volgende:
Moeten ze het geld eens investeren in een nieuwe team
God wat doet feyenoord het slecht zeg
Euh, nee.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
OM maar eens met je eerste argument te komen "Ik wist niet dat er in 2000 een EK was in plaats van een WK"OMG
Dat geeft alleen al aan dat je maar loopt te reageren zonder dat je mijn posts uberhaupt inhoudeljik gelezen hebt
Hier zeg je letterlijk dat we in 2000 het WK hebben binnen gehaald, er is niks anders van te maken. Het kan geeneens een typfout zijn, aangezien je jouw mening nog eens expliciet bevestigd door te stellen dat we geen WK-waardig stadion hadden en toch het 'WK' kregen.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat zei ik toch? terwijl het nog niet eens zeker is dat we het WK binnen halen. Bovendien hebben we dat in 2000 ook gedaan zonder een stadion van 80000 man dat zogenaamd WK-waardig is.
Snap je het verschil tussen winst en inkomsten? Natuurlijk heb je meer inkomsten als er 4x zoveel mensen komen, maar de kosten stijgen dan ook. Kijk, op een half leeg stadion zit niemand te wachten, maar ik denk dat een uitverkochte Kuip of een uitverkocht nieuw stadion niet zal zorgen voor een groot verschil qua verdiensten uit kaartverkoop. En ik niet alleen trouwens. PSV verdient meer geld met het stadion terwijl er daar 12.000 mensen minder in kunnen.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
En jij vindt 1,2 miljoen per 14 dagen marginaal? Ja, dat kan je vinden natuurlijkHet verschil tussen 20000 man en een vol stadion is wel 28,8 miljoen per jaar. Trek daar nog wat winterstops vanaf en je komt op 25 miljoen. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar dat noem ik niet marginaal. Zeker niet omdat Feyenoord op dit moment niet bepaald goed in de slappe was zit.
Eh, nee. Het stadion wat er nu staat voldoet niet meer, is 71 jaar oud en zal binnen afzienbare tijd niet meer veilig zijn.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik snap niet waarom er weer een nieuw stadion moet komen. Er staat een stadion dat perfect geschikt is.
In Nederland is 80K voor iedere club te hoog gegrepen en dat krijgt geen 1 club vol.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:35 schreef kurk_droog het volgende:
Mensen die zeggen dat de kuip nog geschikt is..Dat krot stort bijna in man en zo'n mooi stadion is het nou ook weer niet
Wat zeg ik, het ziet er gewoon niet uit.
80k is dan wel weer te hoog gegrepen voor die kakkies. Alleen tegen ajax en grote europese ploegen zal dat volkomen. Wel weer lekker voor ons dan omdat er meer ajacieden mee kunnen
Nu wij nog een nieuw stadion
quote:Op donderdag 18 december 2008 13:04 schreef ASSpirine het volgende:
Moeten ze het geld eens investeren in een nieuwe team
God wat doet feyenoord het slecht zeg
dus dat!quote:Op donderdag 18 december 2008 00:02 schreef Biogarde het volgende:
Ik heb liever dat ze geld pompen in dergelijke projecten dan al die kansloze milieu 'projecten' en die bodemloze put wat ze de 3e wereld noemen.
Huh? Wat is het verschil tussen een project in Rotterdam of de derde wereld? Het zijn toch beiden kansloos achtergestelde gebieden?quote:Op donderdag 18 december 2008 00:02 schreef Biogarde het volgende:
Ik heb liever dat ze geld pompen in dergelijke projecten dan al die kansloze milieu 'projecten' en die bodemloze put wat ze de 3e wereld noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |