Dus? misschien is er iets verkeerd bij de leveranciers en kunnen ze hogere eisen stellen of veranderen.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:30 schreef ASSpirine het volgende:
wat kan Lidl eraan doen? Ze gaan niet elke stuk fruit met röntgen stralen bekijken. En je zei het zelf, aan de buitenkant zag je er niks van.
Even terug naar de Lidl, die zijn niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:25 schreef wwwer het volgende:
Ik hoop dat ik het hier goed neerzet, en anders mods, leef je uit en help het op de juiste plek te zetten
Zonet was ik paprika's aan het snijden, gekocht maandag bij de Lidl en het is de paprikamix 3 paprika's verpakt in een plastickje (groen, geel, rood)
In een van de Paprika's (de gele) zat toen ik hem opensteed een dode (malaria??) mug. echt een mega grote witte mug.. de hele paprika van binnen was vies en aangevreten en er zat duidelijk een nest larven of andere ellende in. Het dier was absoluut dood en de buitekant van de paprika was nog heel (zover ik het kon zien heb hem immers kapot gesneden...) De paprika is opengesneden en het is goed te zien.
Meteen heb ik hem verpakt en in de vriezer gesmeten, sowieso weet ik dan dat alles dood is morgen als het niet het al was en ik heb het bewijs..
Nu wil ik er wat mee doen, ik heb geen zin om hier een slaatje te gaan uitslaan (ik ben geen postbezorger bij SANDD) maar ik wil hier wel wat mee doen.
Ik kan het indienen bij de VWA die vragen dan waarschijnlijk de paprika op..
Of ik kan de Lidl bellen, met het gevolg ik een sorry briefje evt de paprika kwijt en hoeven zij er niks mee te doen. VWA zal het naar mijn inzien beter onderzoeken en maatregelen afdwingen (of niet, tis maar een dood beest in een paprika..)
Ik twijfel heel erg wat ik zal doen, ik ga niet beide doen, als ik de VWA inlicht wil ik niet ook de LIdl inlichten omdat dat niet meer netjes is..
Wat is wijsheid.. welke stappen kan ik het beste ondernemen nu?
voor de duidelijkheid ik wil niemand aanklagen maar op de meest effectieve manier melding maken.
Lidl heeft juist hele goede kwaliteit groenten en fruitquote:Op woensdag 17 december 2008 23:31 schreef xminator het volgende:
[..]
Dus? misschien is er iets verkeerd bij de leveranciers en kunnen ze hogere eisen stellen of veranderen.
Want wat er nu is gebeurd is echt te belachelijk voor woorden.
Mja groenten kopen bij de lidl, de groenten zijn altijd bedorven daarzo.
De laatste keer dat ik daar was(3 maanden geleden) heb ik er niets van gemerkt... geen groente en fruit van lidl voor mij. Alles was zowat bedorven en beschimmeld daar. Anyway gaat offtopic zo.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lidl heeft juist hele goede kwaliteit groenten en fruit
Kloon o_Oquote:Op woensdag 17 december 2008 23:35 schreef zoeperzazke het volgende:
Het hoeft ook niet perfect te zijn, het is in principe ook maar een natuurproduct.... Maar misschien is het wel verstandig om dit dus te melden, als er meer meldingen uit di elading zijn kan er actie worden ondernomen natuurlijk, we weten alleen niet waar we dit het beste kunnen melden.
En als we naar de Lidl gaan, een nieuw setje paprika's is wel aardig, het is al duur genoeg (vandaar dat we ook naar de Lidl gaan, zijn meestal het voordeligst qua groente en meestal prima van kwaliteit). Overigens claimt Lidl zelf de schoonste groente en fuit te hebben, in dat opzicht is het wel leuk om ermee teurg te gaan naar de winkel....
maar misschien dat er hier dus mensen zijn met ervaring of advies wat het slimste is
En foto's maak ik echt niet, ik vind het véél te ranzig, brrrr, zit er nog van te huiveren, bah bah bah......
ja daar was ik nu wel achterquote:Op woensdag 17 december 2008 23:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tevens hebben Lidl en Super de Boer de schoonste groenten van Nederland, qua gif.
Ah, je loopt te flamen. Da's duidelijk. Zo te lezen ben je nog nooit in een Lidl geweest.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:35 schreef xminator het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik daar was(3 maanden geleden) heb ik er niets van gemerkt... geen groente en fruit van lidl voor mij. Alles was zowat bedorven en beschimmeld daar. Anyway gaat offtopic zo.
Nee sowieso niet, ik ben gewoon serieus. Niets mis met de lidl, maar geen groenten en fruit van daar voor mij...quote:Op woensdag 17 december 2008 23:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, je loopt te flamen. Da's duidelijk. Zo te lezen ben je nog nooit in een Lidl geweest.
Minder bestrijdingsmiddelen toch? Dus meer kans op een beest in je paprika.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tevens hebben Lidl en Super de Boer de schoonste groenten van Nederland, qua gif.
Ik vond een bladluis in m'n slaquote:Op woensdag 17 december 2008 23:45 schreef MinderMutsig het volgende:
Oh nee! Een beestje in je groente! Dat kan écht niet!
quote:Op donderdag 18 december 2008 00:07 schreef hansvbijnen het volgende:
Weet je in ieder geval dat er niet al te veel gif is gebruikt.
quote:Op donderdag 18 december 2008 00:07 schreef hansvbijnen het volgende:
Weet je in ieder geval dat er niet al te veel gif is gebruikt.
Beestjes in de pudding is wel even iets anders dan beestjes in de groente. In groente horen beestjes te zitten namelijk, en zand en andere natuurdingen. Ieuw bah.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:02 schreef Nouwk het volgende:
Gewoon heen gaan, zo snel mogelijk, met de verpakking het liefst, dan worden alle paprika's teruggenomen van die data voor controle. Er wordt namelijk een klacht ingediend bij het dichtstbijzijnde DC die dan na kwaliteitscontrole vrijwel zeker overgaat tot retourname. (Merk dit zelf bij onze winkel, hadden laatst een pak instantpudding oid waar beestjes in zaten, alles ging meteen terug).
Als ze überhaupt iets doen. Ik heb er een paar maanden geleden iets gemeld en moet er nog iets op horen.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:25 schreef wwwer het volgende:
Ik kan het indienen bij de VWA die vragen dan waarschijnlijk de paprika op.
quote:
Alleen omdat TS een mug herkent als een malariaquote:Op donderdag 18 december 2008 10:07 schreef zoeperzazke het volgende:
Als jullie nou eens even lezen, ik heb al meer beesten in mn groenten gehad dan iedereen bij elkaar hier waarschijnlijk. Met 20 cavia's gaan er hier bergen groente doorheen en ja, dan kom je van alles tegen. Ik heb bv ook een keer eem mega tor (levend) in mijn andijvie gehad, en zelfs een levende kikker in mijn sla, dan schrik je wel even, maar dat is gewoon een Nederlands beest. Ik ben alles behalve een stadsmens, heb nooit in een stad gewoond, maar een deel van jullie leest precies wat ze willen lezen.
Het gaat er niet om dat het 'schandalig' is en dat het 'niet moet kunnen', het gaat er gewoon om dat deze paprika's uit een ander land komen en als er meerdere paprika's zijn met (gevaarlijke?) insecten erin, het voor de inkoper prettig is om daar dus extra controle over uit te voeren. En dat was dus de vraag, waar meld je zoiets even?
Wel het hele topic doorlezen he, SHE - Ze gaf al aan dat ze de vriendin is van TS en de mug dus zelf heeft gezienquote:Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Alleen omdat TS een mug herkent als een malariamug, neem jij klakkeloos aan dat het een uitheemse diersoort betreft?
Dat deed mij denken aan men in tightsquote:Op woensdag 17 december 2008 23:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik vond een bladluis in m'n sla
Gelukkig heeft een slak 'm opgegeten.
En die is weer opgegeten door een koolmees.
En die werd weer opgegeten door de kat.
En toen ging er een geit met m'n sla vandoor![]()
Dit dus..quote:
quote:Op zondag 28 december 2008 00:52 schreef HulpNodig het volgende:
ik zou gewoon goede brief schrijven een keer had ik een zak m&ms gekocht maar en zaten er 2 aan elkaar geplakt dus ik heb barief geshreven en ik kreeg 2 nieuwe zakken
Jezus dan ben je wel een hele grote pauper, echt zo'n big deal dat 2 M&N's aan elkaar zitten.quote:Op zondag 28 december 2008 00:52 schreef HulpNodig het volgende:
ik zou gewoon goede brief schrijven een keer had ik een zak m&ms gekocht maar en zaten er 2 aan elkaar geplakt dus ik heb barief geshreven en ik kreeg 2 nieuwe zakken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |