abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64065305
Simpel gezegd: wat zijn de mogelijkheden om te achterhalen of iemand werkelijk een doctorandus titel heeft?

Ik weet dat er in sommige beroepsgroepen registers worden bij gehouden mbt diploma's e.d. die zijn behaald, en nou hoop ik stiekem een beetje dat zoiets online en gratis nazoekbaar is op het gebied van academische titels.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64065481
ben benieuwd
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_64065506
Ik heb me dat ook weleens afgevraagd, maar volgens mij kun je dat niet makkelijk even ergens natrekken.
[KNE]-Mod
pi_64065525
Oh ja, google levert sowieso weinig op.

Ik betwijfel of de persoon in kwestie uberhaupt bestaat. Een doctorandus zou toch wel enig spoortje nalaten?
pi_64065640
Bij mij op de EUR (Erasmus Universiteit Rotterdam) is er een aparte pagina om soortgelijke zaken na te trekken.
Je hebt wat persoonlijke gegevens nodig (ik geloof alleen achternaam en geboortedatum) en dan checked hij in het systeem of die persoon bestaat.
Indien hij een bachelor of master titel heeft, komt die netjes naar boven.
Ik neem aan dat er meerdere universiteiten met een soortgelijk systeem zijn, dus als je van iemand weet waar hij/zij woont, kan je ook wel gokken op welke universiteit hij/zij zat en wat informatie naar boven halen.

Mogelijk is er ook via google scolar iets van een thesis te achterhalen op de naam van die persoon.

Happy hunting !
Say what again. SAY WHAT AGAIN. I dare you, I double dare you, motherfucker. Say what one more goddamn time.
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:05:02 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64065645
Er komt een landelijk register, maar dat is er nog niet. Vraag de persoon om een bevestiging van het diploma. Dit kan hij/zij aanvragen bij zijn onderwijsinstelling.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64065728
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:04 schreef MentokTheMindtaker het volgende:
Bij mij op de EUR (Erasmus Universiteit Rotterdam) is er een aparte pagina om soortgelijke zaken na te trekken.
Je hebt wat persoonlijke gegevens nodig (ik geloof alleen achternaam en geboortedatum) en dan checked hij in het systeem of die persoon bestaat.
Indien hij een bachelor of master titel heeft, komt die netjes naar boven.
Ik neem aan dat er meerdere universiteiten met een soortgelijk systeem zijn, dus als je van iemand weet waar hij/zij woont, kan je ook wel gokken op welke universiteit hij/zij zat en wat informatie naar boven halen.

Mogelijk is er ook via google scolar iets van een thesis te achterhalen op de naam van die persoon.

Happy hunting !
Google scolar... Gaan we checken.

Geboorte datum zou ik via een omweg moeten ontfutselen, maakt het alleen maar leuker

Direct vragen om een bevestiging wordt lastig. Als de persoon daadwerkelijk bestaat hoeft diegene mij geen antwoord te geven natuurlijk.
pi_64065786
vraag_het_charles schwietert.nl
zonnig Brasil
pi_64066635
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:08 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Google scolar... Gaan we checken.

Geboorte datum zou ik via een omweg moeten ontfutselen, maakt het alleen maar leuker

Direct vragen om een bevestiging wordt lastig. Als de persoon daadwerkelijk bestaat hoeft diegene mij geen antwoord te geven natuurlijk.
Een hoop persoonlijke informatie is natuurlijke te achterhalen via sociale netwerk sites en carriere sites.
Niet iedereen z'n CV ligt voor het oprapen, maar dat is via een site a la monsterboard vast wel te vinden als zogenaamde werkgever
Hyves, facebook, myspace, ikhebgeenlevendusikvoegalmijnkennissentoezodatikpopulairlijk.nl en god weet wat voor sites er nog meer bestaat zullen vast wel jouw beoogde stalk-doelwit als lid hebben

Hou je ons wel op de hoogte, ik ben nu wel benieuwd :p
Say what again. SAY WHAT AGAIN. I dare you, I double dare you, motherfucker. Say what one more goddamn time.
pi_64068245
tvpeetje
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:13:09 #11
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_64074132
Dit kan je nergens online vinden. Als iemand zich ten onrechte van de drs. titel bedient, dan zal hij hier eventueel ook wel over liegen op een online profiel, dus ook daar heeft TS niet veel aan.
Als het gaat om een sollicitant, dan kan je om een kopie van een diploma vragen.

Ik vraag me af waarom het belangrijk is voor TS. De doctorandustitel geeft in de praktijk toch geen recht op iets waar iemand zonder doctorandustitel geen recht heeft?
pi_64074211
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
Simpel gezegd: wat zijn de mogelijkheden om te achterhalen of iemand werkelijk een doctorandus titel heeft?
op iedere Universiteit is dat opvraagbaar hoor

gewoon ff mailen
pi_64077204
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:13 schreef Cottleston-Pie het volgende:
Dit kan je nergens online vinden. Als iemand zich ten onrechte van de drs. titel bedient, dan zal hij hier eventueel ook wel over liegen op een online profiel, dus ook daar heeft TS niet veel aan.
Als het gaat om een sollicitant, dan kan je om een kopie van een diploma vragen.

Ik vraag me af waarom het belangrijk is voor TS. De doctorandustitel geeft in de praktijk toch geen recht op iets waar iemand zonder doctorandustitel geen recht heeft?
Het online profiel heeft als doel de geboortedatum achterhalen.
Diploma's zijn ook te vervalsen..........databases van een universiteit niet.

Maar idd TS, waarom willen we dit eigenlijk weten
pi_64077276
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:04 schreef MentokTheMindtaker het volgende:
waar hij/zij woont, kan je ook wel gokken op welke universiteit hij/zij zat en wat informatie naar boven halen.
Mensen 'zitten niet op' een universiteit. Mensen zitten op school en mensen studeren aan een universiteit, maar dat terzijde. De woonplaats zegt natuurlijk nauwelijks iets over iemands alma mater. Ik ben ir. en ik woon in Amersfoort. Kun jij nu vertellen waar ik die titel behaald heb?

TS, waar gaat het eigenlijk om? Ik neem aan dat je geen sollicitanten op gesprek krijgt waarvan niet duidelijk is of ze überhaupt wel bestaan?
pi_64083043
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:13 schreef Cottleston-Pie het volgende:

Heel kort gezegd komt het er op neer dat ik hoop aan te kunnen tonen dat een zeker iemand een louche business runt en daarvoor nu een soort schijnbedrijf heeft opgezet.

Lang verhaal allemaal, maar dit is een onderdeeltje in het geheel van pappie die probeert te achterhalen of dat bedrijf en de medewerkers uberhaupt echt bestaan, of alleen op papier.

Wanneer ik dat eenmaal weet moet ik een KVK uittreksel hebben. Mocht daaruit blijken wat ik al denk (dat persoon X van bedrijf Y ook eigenaar is van dit bedrijf, of van de BV die de beide bedrijven aanstuurt, whatever) dan heb ik 1/3e deel van de bewijsvoering rond

Tenzij zowel het bedrijf als deze zogenaamde doctorandus echt bestaan. Dan heb ik pech.

Het precieze hoe en waarom meld ik wel wanneer het eind in zicht is. Niets illegaals, maar proberen je recht via de achterdeur alsnog te halen zeg maar.
pi_64083069
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:15 schreef henkway het volgende:

[..]

gewoon ff mailen
Hoeveel Uni's moet ik dan ongeveer mailen?

Eigenlijk wel een logisch idee ja
pi_64085063
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:42 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Heel kort gezegd komt het er op neer dat ik hoop aan te kunnen tonen dat een zeker iemand een louche business runt en daarvoor nu een soort schijnbedrijf heeft opgezet.

Lang verhaal allemaal, maar dit is een onderdeeltje in het geheel van pappie die probeert te achterhalen of dat bedrijf en de medewerkers uberhaupt echt bestaan, of alleen op papier.

Wanneer ik dat eenmaal weet moet ik een KVK uittreksel hebben. Mocht daaruit blijken wat ik al denk (dat persoon X van bedrijf Y ook eigenaar is van dit bedrijf, of van de BV die de beide bedrijven aanstuurt, whatever) dan heb ik 1/3e deel van de bewijsvoering rond

Tenzij zowel het bedrijf als deze zogenaamde doctorandus echt bestaan. Dan heb ik pech.

Het precieze hoe en waarom meld ik wel wanneer het eind in zicht is. Niets illegaals, maar proberen je recht via de achterdeur alsnog te halen zeg maar.
Uittreksel KvK kan je nu toch ook al opvragen (als je bedrijfsnaam weet)?
pi_64085116
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Uittreksel KvK kan je nu toch ook al opvragen (als je bedrijfsnaam weet)?
Ja, maar waarom betalen als ik het via via gratis kan krijgen?

ik weet
pi_64097287
quote:
Op woensdag 17 december 2008 01:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Mensen 'zitten niet op' een universiteit. Mensen zitten op school en mensen studeren aan een universiteit, maar dat terzijde. De woonplaats zegt natuurlijk nauwelijks iets over iemands alma mater. Ik ben ir. en ik woon in Amersfoort. Kun jij nu vertellen waar ik die titel behaald heb?

TS, waar gaat het eigenlijk om? Ik neem aan dat je geen sollicitanten op gesprek krijgt waarvan niet duidelijk is of ze überhaupt wel bestaan?
Oh mijn god , we gaan de 'ik studeer aan'-discussie toch echt niet voeren he, dat is echt zo verschrikkelijk triest. Je weet precies wat ik bedoel. Als je taalpurist wilt spelen, ga dan kranten controleren op 'fouten' in plaats van internetfora.
Daarnaast was het een suggestie, als je niks bij te dragen hebt, ga mensen dan niet aanvallen om zogenaamde fouten. Op het moment dat iets onbegrijpelijk is, kan ik dat nog begrijpen, maar dit is nogal sneu.

Maar goed, we gaan weer OT.
Een schijnbedrijf aantonen lijkt me een lastige zaak. Het lijkt mij dan eerder een kwestie van KvK-registers checken dan via de titel van die beunhaas achter de waarheid komen.
Suc6 met de speurtocht TS (oh jee, ik heb een cijfer gebruikt in plaats van drie letters )
pi_64097381
Hé, jij was degene die een 'tip' gaf waar je nou werkelijk niets mee kunt. Je rare formulering was slechts 'bijvangst'.
pi_64107729
quote:
Op woensdag 17 december 2008 19:37 schreef k_man het volgende:
Hé, jij was degene die een 'tip' gaf waar je nou werkelijk niets mee kunt. Je rare formulering was slechts 'bijvangst'.
Ach, het feit dat miljoenen nederlanders op sites als hyves e.d. zitten is natuurlijk complete onzin
Hoe kom ik erbij dat je DAAR iemand z'n geboortedatum gaat vinden. Complete waanzin, heb je helemaal gelijk in.

[edit : nog wat linkjes erbij, wat je allemaal al niet tegenkomt op internet!]
http://www.nu.nl/internet(...)cybercriminelen.html
http://www.nu.nl/internet(...)er-concurrentie.html

Waanzin, die ideeen van mij!

Maar goed, k_man R. de Vries lost het mysterie wel op voor ons! Misschien is het een idee om bij de AIVD te solliciteren. Kennelijk heb je ervaring met het opsporen van mensen.

Ik ga mijn tijd in ieder geval niet langer verspillen aan zinloze discussies met mensen die zich zo erg vervelen, dat ze op een forum als fok.nl de taalpurist willen spelen, dus wat mij betreft is dit hoofdstuk afgesloten.We kunnen alleen maar hopen dat jij hetzelfde doet.

TS, veel succes met je speurtocht!

[ Bericht 25% gewijzigd door MentokTheMindtaker op 18-12-2008 00:58:08 ]
pi_64142186
quote:
Op woensdag 17 december 2008 19:34 schreef MentokTheMindtaker het volgende:

[..]

Oh mijn god , we gaan de 'ik studeer aan'-discussie toch echt niet voeren he, dat is echt zo verschrikkelijk triest. Je weet precies wat ik bedoel. Als je taalpurist wilt spelen, ga dan kranten controleren op 'fouten' in plaats van internetfora.
Daarnaast was het een suggestie, als je niks bij te dragen hebt, ga mensen dan niet aanvallen om zogenaamde fouten. Op het moment dat iets onbegrijpelijk is, kan ik dat nog begrijpen, maar dit is nogal sneu.

Maar goed, we gaan weer OT.
Een schijnbedrijf aantonen lijkt me een lastige zaak. Het lijkt mij dan eerder een kwestie van KvK-registers checken dan via de titel van die beunhaas achter de waarheid komen.
Suc6 met de speurtocht TS (oh jee, ik heb een cijfer gebruikt in plaats van drie letters )
Nee, die KvK registers die zullen me op zich niet zoveel vertellen. Het bedrijf zal op papier zeker bestaan en er zijn ongetwijfeld mensen in loondienst. Waar het me om gaat is of het bedrijf al dan niet onder de verantwoording van dezelfde personen valt als ik denk.

Want je kunt natuurlijk als bedrijf met een slechte naam wel een identiek bedrijf opzetten en dat naar buiten toe op een bepaalde manier presenteren om zo toch klandizie te genereren. Zeker wanneer je je op het MKB richt denk ik zo.
pi_64202553
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:15 schreef henkway het volgende:

[..]

gewoon ff mailen
Bullcrap, Uni's verstreken dit soort gegevens alleen maar als ze een getekende verklaring hebben ontvangen van de persoon om wie het gaat. Zelfs ouders mogen niet de studieresultaten van hun kinderen opvragen bij een uni.
Nou is het wel zo dat er vaker wel dan niet van die halfgare uitzendkrachten werken op de studentenadministratie (VMBO'rs) die lak hebben aan bepaalde wetten. TS, bel eens op een vrijdagmiddag of woensdagmiddag naar een studentenadministratie. Je hebt dan een grote kans dat de vaste medewerkers een pappa of mamma dag hebben De dan aanwezige uitzendkrachten zullen je geheid antwoord op je vraag geven
pi_64202757
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:00 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik betwijfel of de persoon in kwestie uberhaupt bestaat. Een doctorandus zou toch wel enig spoortje nalaten?
Waarom zou een doctorandus een spoor na moeten laten? Een drs hoeft helemaal geen publicaties op z'n naam te hebben. Je kan gewoon de universiteit doorlopen zonder openbare sporen na te laten, niets moeilijks aan.
pi_64202924
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:45 schreef NMHR het volgende:
Nou is het wel zo dat er vaker wel dan niet van die halfgare uitzendkrachten werken op de studentenadministratie (VMBO'rs) die lak hebben aan bepaalde wetten. TS, bel eens op een vrijdagmiddag of woensdagmiddag naar een studentenadministratie. Je hebt dan een grote kans dat de vaste med
ik weet het wel zeker ik werk er, er is niets verboden hoor
Ik vind jouw een denigrerende zot

[ Bericht 17% gewijzigd door henkway op 21-12-2008 12:15:36 ]
  zondag 21 december 2008 @ 12:12:09 #26
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64203153
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:54 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Waarom zou een doctorandus een spoor na moeten laten? Een drs hoeft helemaal geen publicaties op z'n naam te hebben. Je kan gewoon de universiteit doorlopen zonder openbare sporen na te laten, niets moeilijks aan.
Nou, omdat je dan allemaal interessante dingen doet natuurlijk!

Weet ik veel kerel, daarom heb ik dit topic ook geopend. Zodat jullie me dit soort dingen kunnen vertellen.
pi_64203310
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:02 schreef henkway het volgende:

[..]

ik weet het wel zeker ik werk er, er is niets verboden hoor
De Wet bescherming persoonsgegevens zegt je niks? Deze gegevens mogen echt niet zonder uitdrukkelijke toestemming van de persoon om wie het gaat verstrekt worden.
  zondag 21 december 2008 @ 12:26:23 #28
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64203475
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:19 schreef NMHR het volgende:

[..]

De Wet bescherming persoonsgegevens zegt je niks? Deze gegevens mogen echt niet zonder uitdrukkelijke toestemming van de persoon om wie het gaat verstrekt worden.
Dus je mag niet navragen of iemand daadwerkelijk (ergens) gestudeerd heeft?

Dan lust ik ook wel een mooie titel.
pi_64204644
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:26 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Dus je mag niet navragen of iemand daadwerkelijk (ergens) gestudeerd heeft?

Dan lust ik ook wel een mooie titel.
Tenzij de persoon om wie het gaat nadrukkelijk toestemming heeft gegeven!

http://www.utwente.nl/stu(...)ut/gedragregels.html

En kijk eens rond op de site van Wbp.
pi_64204715
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:19 schreef NMHR het volgende:

[..]

kletspraat diploma;'s vallen daar niet onder.
als een werkgever info wil kan dat, wel krijgt hij alleen ja of nee te horen, geen kopieën
pi_64205006
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:10 schreef henkway het volgende:

[..]

als een werkgever info wil kan dat, wel krijgt hij alleen ja of nee te horen, geen kopieën

Meer heb ik er niet op te zeggen.

@Culo bel naar wat uni's en hoop medewerkers als henkway te treffen, er lopen er zat van rond op de studentenadministraties
  zondag 21 december 2008 @ 13:19:37 #32
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64205036
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:10 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee ook niet... Je moet het zelf aanvragen. Vergelijkbaar met de Verklaring omtrent het gedrag. Het valt juist wel onder de Wbp, zoals alle persoonsgegevens. Zie bijv: http://www.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=7a2f872f-91de-490f-8c3e-b88ddc5e7603&lang=nl
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64205935
Bij de gemeente waar ik werk zijn vaak inhuurkrachten aan het werk geweest met universitaire diploma's behaald in het buitenland (Rusland/Irak/Afganistan). Daarvan weet ik bijna zeker dat 90% nep (gekocht voor een paar honder dollar) is te zien aan de prestaties die deze mensen leveren.
  zondag 21 december 2008 @ 18:29:49 #34
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_64215850
Vreemd topic. TS wil eigenlijk de bedrijfsstructuur en bevoegde bestuurders van een of enkele BV'tjes weten, maar verdiept zich in de irrelevante vraag of iemand wel écht gerechtigd is drs. voor zijn naam te zetten.

TS; duik gewoon het handelsregister in, kost iets van 2,50 euro per onderneming om te zien wie de bestuurders zijn. Als een BV bestuurder is van de BV die je uit aan het pluizen bent, dan raadpleeg je ook even het overzicht van díe BV, net zo lang tot je weet welke natuurlijke persoon/personen erachter zitten. Als je denkt dat deze personen slechts stromannen zijn en in werkelijkheid iemand anders de touwtjes in handen heeft, dan kom je hier niet achter via de KVK, maar al helemaal niet via Fok of door te weten of iemand doctorandus is.
pi_64216106
Wel of geen titel is ook niet zo interessant. Ik ken genoeg mensen met een drs. titel die eigenlijk helemaal niets voorstellen. En ook genoeg mensen die helemaal niets qua diploma's hebben maar die ik zo zou inhuren als ik een bedrijf begon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')