abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 december 2008 @ 12:12:09 #26
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64203153
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:54 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Waarom zou een doctorandus een spoor na moeten laten? Een drs hoeft helemaal geen publicaties op z'n naam te hebben. Je kan gewoon de universiteit doorlopen zonder openbare sporen na te laten, niets moeilijks aan.
Nou, omdat je dan allemaal interessante dingen doet natuurlijk!

Weet ik veel kerel, daarom heb ik dit topic ook geopend. Zodat jullie me dit soort dingen kunnen vertellen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64203310
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:02 schreef henkway het volgende:

[..]

ik weet het wel zeker ik werk er, er is niets verboden hoor
De Wet bescherming persoonsgegevens zegt je niks? Deze gegevens mogen echt niet zonder uitdrukkelijke toestemming van de persoon om wie het gaat verstrekt worden.
  zondag 21 december 2008 @ 12:26:23 #28
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64203475
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:19 schreef NMHR het volgende:

[..]

De Wet bescherming persoonsgegevens zegt je niks? Deze gegevens mogen echt niet zonder uitdrukkelijke toestemming van de persoon om wie het gaat verstrekt worden.
Dus je mag niet navragen of iemand daadwerkelijk (ergens) gestudeerd heeft?

Dan lust ik ook wel een mooie titel.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64204644
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:26 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Dus je mag niet navragen of iemand daadwerkelijk (ergens) gestudeerd heeft?

Dan lust ik ook wel een mooie titel.
Tenzij de persoon om wie het gaat nadrukkelijk toestemming heeft gegeven!

http://www.utwente.nl/stu(...)ut/gedragregels.html

En kijk eens rond op de site van Wbp.
pi_64204715
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:19 schreef NMHR het volgende:

[..]

kletspraat diploma;'s vallen daar niet onder.
als een werkgever info wil kan dat, wel krijgt hij alleen ja of nee te horen, geen kopieën
pi_64205006
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:10 schreef henkway het volgende:

[..]

als een werkgever info wil kan dat, wel krijgt hij alleen ja of nee te horen, geen kopieën

Meer heb ik er niet op te zeggen.

@Culo bel naar wat uni's en hoop medewerkers als henkway te treffen, er lopen er zat van rond op de studentenadministraties
  zondag 21 december 2008 @ 13:19:37 #32
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64205036
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:10 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee ook niet... Je moet het zelf aanvragen. Vergelijkbaar met de Verklaring omtrent het gedrag. Het valt juist wel onder de Wbp, zoals alle persoonsgegevens. Zie bijv: http://www.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=7a2f872f-91de-490f-8c3e-b88ddc5e7603&lang=nl
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64205935
Bij de gemeente waar ik werk zijn vaak inhuurkrachten aan het werk geweest met universitaire diploma's behaald in het buitenland (Rusland/Irak/Afganistan). Daarvan weet ik bijna zeker dat 90% nep (gekocht voor een paar honder dollar) is te zien aan de prestaties die deze mensen leveren.
  zondag 21 december 2008 @ 18:29:49 #34
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_64215850
Vreemd topic. TS wil eigenlijk de bedrijfsstructuur en bevoegde bestuurders van een of enkele BV'tjes weten, maar verdiept zich in de irrelevante vraag of iemand wel écht gerechtigd is drs. voor zijn naam te zetten.

TS; duik gewoon het handelsregister in, kost iets van 2,50 euro per onderneming om te zien wie de bestuurders zijn. Als een BV bestuurder is van de BV die je uit aan het pluizen bent, dan raadpleeg je ook even het overzicht van díe BV, net zo lang tot je weet welke natuurlijke persoon/personen erachter zitten. Als je denkt dat deze personen slechts stromannen zijn en in werkelijkheid iemand anders de touwtjes in handen heeft, dan kom je hier niet achter via de KVK, maar al helemaal niet via Fok of door te weten of iemand doctorandus is.
pi_64216106
Wel of geen titel is ook niet zo interessant. Ik ken genoeg mensen met een drs. titel die eigenlijk helemaal niets voorstellen. En ook genoeg mensen die helemaal niets qua diploma's hebben maar die ik zo zou inhuren als ik een bedrijf begon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')