Zo, terug uit parijs, wat een dag zeg... Onvoorstelbaar...
Als niet-hooligan zijnde heb ik alles van erg dichtbij meegemaakt, wat een kutzooi, traangas gebruiken terwijl er op dat moment nog niets gebeurde.
Stelletje kloothomo's, en die 50 fransen rond 16:00, waarvan de 10 voorsten met grote dolken liepen, daarnaast nog zelfgemaakte wapens en knuppels. Het was een smal steegje, waar iets van 12 man in de breedte in paste.
Twente begon op een gegeven moment een soort van, kort terugtrekken, aanvallen. Toen Twente begon weg te rennen ben ik ook weggerend. Van de Twentse jongens hoorde ik dat die voorste rijen dus met messen stonden, en dat ze hun leven geven teveel vonden.
Er wordt geen melding gedaan van de neergestoken franse supporter, die in het gevecht zijn eigen mes in hem geramd kreeg... Tevens was iedereen bij Twente er van overtuigd dat er 17-jarig fransoos zou zijn overleden door de rellen met Twente, maar daar lees ik op het nieuws niets over.
Bij het stadion was het helemaal een bende. We stapten uit de metro en werden met Politiebegeleiding naar het stadion gebracht. We hebben 45 min stilgestaan in de kou tot alle Twente supporters er waren en begonnen we te lopen. Hoe dichter bij we waren hoe dreigender het werd.
Toen begonnen Franse supporters op het dak van het nabijgelegen stadionnetje. Begonnen met stenen en vuurwerk onze groep te gooien. Reactie vanuit Twente kant waren wat knalpatronen die die kant op geschoten werden. Twente probeerde toen door de ME te breken wat niet helemaal lukte. Vervolgens een steeds grotere omweg genomen naar het stadion, waar ik versteld vond van het feit dat mijn medesupporters daadwerkelijk elke geparkeerde Franse auto de spiegels etc aftrapten.
Twente was toen een beetje uit elkaar getrokken, waardus allemaal groepen van 200/300 liepen. Met allemaal iets van 50 meter afstand van elkaar. Bij het stadion stond maar een paar man ME, in de buurt van het uitvak, maar naast die paar man ME stond ook een mannetje of 150 PSG, volgens mij niet direct hooligans, maar begonnen toch te zingen en Paris etc te roepen.
Wat resulteerde in dat er een aantal gasten van Twente op die gasten zijn ingerend, waarbij nog een aantal raken klappen zijn gevallen bij de Franse kant. Dit was het moment dat ik naar het uitvak toe ben gerend om zo snel mogelijk veilig binnen te zijn.
Excuses voor de brakke zinsopbouw/spelling/woordkeuze ik zit er vol van, ik ben er ook helemaal klaar mee, ik ga Europa voorlopig niet meer in.
[ Bericht 65% gewijzigd door Lamzak_ op 19-12-2008 08:11:33 ]
Enschede, onze stad! ons domein!