Nee hoor, gewoon beroepsrisicoquote:Op zaterdag 20 december 2008 00:16 schreef mgerben het volgende:
[..]
Appels en peren en tangen op varkens? Maar ja...
Je mag als horeca medewerker er niet voor kiezen onder je werk te blijven roken? Dat is gewoon onderdeel van je werk als je in een rookkroeg werkt. Als je niet wil roken moet je in een steriel restaurant gaan werken.quote:Het beroep kroegbaas wordt niet verboden, dus waarom vergelijk je het met het verbieden van een beroep?
Een helm helpt niet tegen een mijn.quote:Als je toch een vergelijking wilt trekken: militairen worden verplicht helmen en wapens te dragen en voorzichtig te zijn.
Roken is een genotsmiddel. De enige veiligheidmaatregel die daar tegen helpt is doodgaan.quote:Veiligheidsmaatregelen dus. Niet precies hetzelfde als een rookverbod, maar toch: Voorschriften ter vergroting van de veiligheid.
Maar een regering mag millitairen wel in gevaar brengen? Dat is fascistisch. Stuntmannen ook verbieden?quote:Dus inderdaad, in geen enkel beroep mag iemand zomaar zijn gang gaan en zichzelf zomaar in gevaar brengen.
Omdat militairen niet dood willen uit genot. Mensen willen wel roken uit genot. En militairen kiezen voor het risico. Als horecamedewerker kies ik daar ook voor, en gasten mogen daar hun voordeel mee doen door samen met het personeel te roken aan de bar.quote:Militairen gaan de situatie niet uit de weg (wat jij wel voorstelt met mensen die niet willen meeroken), maar ze nemen wel alle voorzorgsmaatregelen die mogelijk zijn (dus net zoiets als roken op de werkplek verbieden).
Dus je boycot de horeca? Waarom moest ie dan rookvrij?quote:[..]
Nee dank je, ik zit lekker thuis op internet te genieten van het rookverbod
Dan ga je lekker in Belgie wonenquote:Op zaterdag 20 december 2008 02:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Leuk, die herhaling van netwerk op Ned2. De val van het Belgische kabinet. Al die rokende Vlamingen in de kroeg.
Preken doe je maar in de kerk.quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:04 schreef mgerben het volgende:
Waarom probeer je niet een beetje ruggegraat te groeien, controle over je leven te krijgen, en het staafje gedroogde plantenresten een keer over te slaan?
Een land zonder regering, misschien een mooi toevluchtsoord voor alle libertariers op Fok!quote:Op zaterdag 20 december 2008 12:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan ga je lekker in Belgie wonen
Goh, mijn vrouw werkt toevallig in een café.quote:Op zaterdag 20 december 2008 01:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je mag als horeca medewerker er niet voor kiezen onder je werk te blijven roken? Dat is gewoon onderdeel van je werk als je in een rookkroeg werkt.
Jij kent maar twee uitersten: Alles toestaan of alles verbieden. Ik vind dat er maatregelen getroffen moeten worden om risico's te beperken.quote:Maar een regering mag millitairen wel in gevaar brengen? Dat is fascistisch. Stuntmannen ook verbieden?
Ja... maar nu niet meer. Nu stap je voor het genot lekker even naar buiten.quote:[het risico] Als horecamedewerker kies ik daar ook voor, en gasten mogen daar hun voordeel mee doen door samen met het personeel te roken aan de bar.
Dan veranderen we dat. We schaffen het rookverbod af en maken aan aparte rook-horeca CAO.quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:44 schreef mgerben het volgende:
[..]
Goh, mijn vrouw werkt toevallig in een café.
Ik heb het nog even nagekeken maar er staat echt nergens in haar contract dat roken onder het werk onderdeel van haar werk is. Even checken, nee het staat ook niet in de Horeca-cao.
Het is een gegeven dat levende wezens genotsmiddelen gebruiken.quote:En genotsmiddelen zijn heilig, dat weten we inmiddels.
Het is niet jouw hobby, nou en? Wil de halve wereld jouw hobby's verbieden omdat ze het er niet mee eens zijn?quote:Het is trouwens ook een verslaving, en hij leidt tot longkanker, luchtwegaandoeningen, gele vingers, stinkende kleren, én hij kost veel geld.
Wat een genot.
Dat kan door duidelijk aan te geven dat in bepaalde horeca gerookt word. De anti-rokers kunnen dan de voor hen juiste beslissing nemen. Niemand neemt jongeren tegen zichzelf in bescherming die het leger in willen.quote:[..]
Jij kent maar twee uitersten: Alles toestaan of alles verbieden. Ik vind dat er maatregelen getroffen moeten worden om risico's te beperken.
Iedereen maakt zijn eigene keuzes, ook als jij het daar niet mee eens bent. Je kan mensen wijzen op (niet bewezen) consequenties, maar verbieden helpt over het algemeen niet.quote:Maar daar mag je van jou niet over praten.
Alles is verbieden of totaal vrij laten.
Nee hoor, ik rook nog steeds binnen.quote:Ja... maar nu niet meer. Nu stap je voor het genot lekker even naar buiten.
die staan nu meestal ook buiten bij de rokers.quote:Kunnen je niet-rokende collega's (die er geheid gaan komen) ook genieten.
Gewoon lekker met z'n alle binnen roken. Niemand verbied niet-rook horeca, behalve al die niet-rokers die weigeren er naar toe te gaan.quote:
En de gasten mogen lekker meedoen - of stoppen natuurlijk. Is gezonder en goedkoper.
Ook in Belgie zal er binnenkort een rookverbod worden aangekondigd.quote:Op zaterdag 20 december 2008 02:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Leuk, die herhaling van netwerk op Ned2. De val van het Belgische kabinet. Al die rokende Vlamingen in de kroeg.
Was er al, ze zijn teruggekrabbeld.quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook in Belgie zal er binnenkort een rookverbod worden aangekondigd.
Er is een rookverbod voor restaurants en tavernes waar een bepaald deel van de omzet wordt gegenereerd door de verkoop van "eten".quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Was er al, ze zijn teruggekrabbeld.
En dat gaat net zoals in Nederland niet werken.quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is een rookverbod voor restaurants en tavernes waar een bepaald deel van de omzet wordt gegenereerd door de verkoop van "eten".
Rookverbod in de gehele horeca komt er ook wel op zijn tijd.
Waar haal je vandaan dat het niet werkt en dat het in Belgie niet zou gaan werken?quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En dat gaat net zoals in Nederland niet werken.
Omdat je een horecaeigenaar niet bekeerd tot een niet-roken-horecaeigenaar, maar hem een verbod oplegt. Als het aan hem lag, stonden de asbakken nog gewoon op tafel. Veel horecagelegenheden zullen ook van alles proberen om het rookverbod te omzeilen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat het niet werkt en dat het in Belgie niet zou gaan werken?
Veel horecaeigenaren vinden alles prima, als ze er maar aan verdienen. Dat is geen argument dus.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:09 schreef boyv het volgende:
[..]
Omdat je een horecaeigenaar niet bekeerd tot een niet-roken-horecaeigenaar, maar hem een verbod oplegt. Als het aan hem lag, stonden de asbakken nog gewoon op tafel. Veel horecagelegenheden zullen ook van alles proberen om het rookverbod te omzeilen.
ik zie het verband niet tussen roken verbieden en ineens meer geld verdienenquote:Op zaterdag 20 december 2008 18:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Veel horecaeigenaren vinden alles prima, als ze er maar aan verdienen. Dat is geen argument dus.
Begrijpend lezen blijft lastig. Een cafebaas vindt vaak alles prima, als er maar geld in het laatje komt.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:14 schreef boyv het volgende:
[..]
ik zie het verband niet tussen roken verbieden en ineens meer geld verdienen
Roken verbieden jaagt rokers weg. Bovendien wordt er minder gerookt en dus ook minder tabakswaar verkocht.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Begrijpend lezen blijft lastig. Een cafebaas vindt vaak alles prima, als er maar geld in het laatje komt.
Een rookvrije werkplek!quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:25 schreef boyv het volgende:
[..]
Roken verbieden jaagt rokers weg. Bovendien wordt er minder gerookt en dus ook minder tabakswaar verkocht.
Wat voor positiefs brengt het niet-roken financieel gezien dan met zich mee voor zo'n cafebaas?
In de fantasiewereldjes van politiek Den Haag of vanaf de preekstoel waar een kudde schapen de deugdzaamheid in moet worden gepraat misschien niet. Maar in de echte wereld is het wel van belang dat er geld verdiend wordt met een bedrijsmatige activiteit.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:13 schreef Halcon het volgende:
Veel horecaeigenaren vinden alles prima, als ze er maar aan verdienen. Dat is geen argument dus.
Een cafeeigenaar heeft geen werkplek, die heeft een cafe. Werknemers hebben een werkplek, werkgevers niet.quote:
Ik weet dat je een volgzaam schaapje bent, maar niet alle stoere praatjes van de minister om zijn prestigeprojectje te redden kunnen waargemaakt worden.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:37 schreef Halcon het volgende:
Als het geen rookvrije werkplek zou zijn, dan zou de ondernemer een economisch delict plegen en dat is financieel gezien geen pretje.
Er word gewoon gerookt in de kroeg.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat het niet werkt en dat het in Belgie niet zou gaan werken?
Waar niemand behoeft aan heeft! (iig niemand die ook daadwerkelijk in de kroeg komt.quote:
Zonder rookverbod is er ook geen economisch delict. Verbod opheffen!quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:37 schreef Halcon het volgende:
Als het geen rookvrije werkplek zou zijn, dan zou de ondernemer een economisch delict plegen en dat is financieel gezien geen pretje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |