abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64047550
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 01:00 schreef Chadi het volgende:

[..]

Probleem bij Ajax is de bal snelheid. Dat gaat soms zo traag.. speler krijgt de bal gaat iemand aan statren van is het wel goed wil je hem?? nee schat ok.. draai nog wel een pirouette .

Zie je een man vrij gewoon inspelen want dan heeft hij weer tijd en een invalshoek die dreigend kan zijn en kan hij misschien wel een speler aanspelen die zich dan voor hem wel bereikbaart opstelt.
Elia speelt toch niet op een positie dat hij de balcirculatie moet doen verhogen? Elia is 1 op 1 erg sterk en kan eenvoudig een mannetje passeren met zijn snelheid en techniek. Maar dat kan Sulejmani ook allemaal. Ik zou het een slechte zet vinden van Ajax als ze hun geld aan een speler uitgeven waarvan we er meer hebben.
  dinsdag 16 december 2008 @ 01:09:38 #92
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_64047575
Eigenlijk moet Aisssati laten zien of Ajax andere spelers nodig heeft of niet. In principe is een Aissati in vorm het laatste puzzelstukje.

Vind nog steeds wel dat voor Sulejmani te veel is betaald.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_64047579
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 01:07 schreef toma het volgende:

[..]

Elia speelt toch niet op een positie dat hij de balcirculatie moet doen verhogen? Elia is 1 op 1 erg sterk en kan eenvoudig een mannetje passeren met zijn snelheid en techniek. Maar dat kan Sulejmani ook allemaal. Ik zou het een slechte zet vinden van Ajax als ze hun geld aan een speler uitgeven waarvan we er meer hebben.
Ik heb het niet over Elia.. Elia is ook niet de oplossing. Oplossing zit hem in de balsnelheid en in onze verdediging. Je wil positioneel een man meer dan moet je die balsnelheid verhogen.
pi_64047623
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 01:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, want die zijn gewoon beter, dat klopt. El Hamdaoui is technisch beter vind ik en hij heeft ook een beter schot.

²
Ik vind dat je niet kunt zeggen dat El Hamdaoui beter is dan Suarez of andersom. Het is trouwens ook totaal niet relevant want het gaat om de teamprestatie. Maar als je beiden spelers vergelijkt dan vind ik dat El Hamdaoui sneller is en dat Suarez beter kan dribbelen.
pi_64047624
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 01:07 schreef toma het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik zie ze liever 20 miljoen neerleggen voor Alex, ook al zal ie dan nog onhaalbaar blijven . Of een 10 miljoen voor Douglas. In ieder geval een sterke verdediger.
pi_64047644
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 01:12 schreef Nashje het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik zie ze liever 20 miljoen neerleggen voor Alex, ook al zal ie dan nog onhaalbaar blijven . Of een 10 miljoen voor Douglas. In ieder geval een sterke verdediger.
Precies.

Die gozer in je avatar is toch die special agent uit Prison Break?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_64047687
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 01:14 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Precies.

Die gozer in je avatar is toch die special agent uit Prison Break?
Klopt. Paul Kellerman .
  dinsdag 16 december 2008 @ 02:23:48 #98
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_64048185
Ik zie liever Beerens komen dan Elia eigenlijk
pi_64048998
Morgen zal wel saai worden, en koud
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_64049029
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 01:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Tegen welke ploeg werd hij dan onlangs gewisseld?

²
NAC Breda.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_64049113
quote:
'Van Basten al in gesprek met Elia'

dinsdag 16 december, door ajaxdroom, apeldoorn, 07:43u, telesport
ENSCHEDE - Ajax wil een deel van de miljoenen euro's die de club van Real Madrid incasseerde voor Klaas-Jan Huntelaar, gebruiken om Eljero Elia (21) los te weken bij FC Twente. De Amsterdammers hebben de jeugdinternational laten weten serieus werk te maken van de transfer en Marco van Basten voerde al een informatief gesprek met hem. "Je overvalt me hiermee", zegt de Hagenaar. "Maar ik kan er niks over zeggen." Elia kreeg te horen dat Ajax zich een dezer dagen bij FC Twente meldt
De ophef over een mogelijke deal komt Elia ongelegen. "Ik wil eigenlijk volledig op FC Twente focussen", zei de uitblinker na FC Groningen-FC Twente. "Zolang ik hier onder contract sta, zal ik me voor driehonderd procent inzetten. Dat verdienen mijn medespelers, de staf, alle andere mensen binnen de club en de supporters. Ik heb het hier ook enorm naar mijn zin en voel dat er dit seizoen iets moois kan gebeuren."

Het is echter aannemelijk dat hij in het korte onderhoud met Van Basten liet weten positief tegenover een overstap naar de Amsterdam ArenA te staan. "Het lijkt me mooi om voor Ajax te spelen", zei hij in de Euroborg. "Elke voetballer streeft naar het hoogst haalbare, er is concrete belangstelling uit Engeland, maar voor mijn ontwikkeling is het beter om nog niet naar het buitenland te gaan. En eerlijk is eerlijk, dan is Ajax weer een stapje hoger dan FC Twente. Vraag op vakantie aan iemand wat de grootste club van Nederland is en iedereen zal Ajax zeggen
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:29:03 #102
144213 Adidah
Het was wraak
pi_64049338
Het is in ieder geval iemand die al de bravoure van een topspeler heeft.
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:33:58 #103
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_64049390
Hij wilde toch niet naar Ajax?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_64049415
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:33 schreef Damzkieee het volgende:
zucht heeft hij niet gezegd.....
Ajax!!
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:45:52 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64049493
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:33 schreef Damzkieee het volgende:
Hij vond alleen dat Ajax laf gespeeld had die wedstrijd, en dat mag ie best vinden, zo geweldig is het natuurlijk vaak niet.

Het probleem ligt alleen helemaal niet bij 1 positie, Ajax speelt stilstaand voetbal, lange bal naar Suarez en kijken wat er van komt. De spelers bewegen niet, lopen niet vrij, bieden zich niet aan etc. Dan kan je toch 10 spelers kopen, als je als trainer daar niet aan werkt zal je nooit goed voetbal spelen. MvB mag ook wel eens wat zelfkritischer worden, want alles ten spijt, echt aan het voetballen heeft hij de ploeg nog niet gekregen...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_64049535
Wat moet je in godsnaam met Elia?
Voor wie gaat ie spelen?
-
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:53:06 #107
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_64049558
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 02:23 schreef Loserkid het volgende:
Ik zie liever Beerens komen dan Elia eigenlijk
Beerens ruilen voor Backircioglu en Elia ruilen voor Rommedahl oid. Dan pas mogen ze van mij komen, anders niet.

Ajax - Slavia word natuurlijk weer gewoon een draak van een wedstrijd. Maar ok, laat MvB maar eens wat jeugdspelers opstellen en Oleguer op de tribune sowieso. Naja, ja mag hem ook laten spelen wat mij betreft maar dan mag ie wel geblesseerd raken tot de ergens midden januari... komen er tenminste betere spelers in de defensie te staan. Hoeft de coach ook niet meer het handje boven Olequer zijn hoofd te houden...
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:11:29 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64049818
Ik vind het ook niet echt van inzicht getuigen om nu weer een aanvallende speler te halen, natuurlijk kan het ook daar wel beter, maar elke blinde kan toch zien dat Ajax echt schandalig, eredivisie onwaardig, zwak is achterin?

Met mensen als Suarez, Suljemani, Cvita en dan nog wat aanvallende spelers op het middenveld zou DAT toch echt wel goed moeten zitten, zeker als Leonardo nog op de bank zit en de aanval van de teams net onder het eerste ook goed schijnen te zijn.

Ajax moet zichzelf in de eerste plaats achterin versterken, en wel fors ook.
Get woke, go broke!
pi_64049825
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wat moet je in godsnaam met Elia?
Voor wie gaat ie spelen?
Al denk ik dat Elia een toegevoegde waarde zal zijn, momenteel is hij inderdaad overbodig. Het probleem is Sulejmani. Waar zet je hem neer? De wedstrijden die ik hem op links heb zien spelen vind ik zeer mager; hij was vrijwel niet betrokken in het spel. Zelf geeft hij aan het liefst achter de spitsen te spelen...

Steek
Vd Wiel - aankoop - Vertonghen - Vermaelen
Enoh - Sulejmani - Gabri
Suarez - Cvitanich - Elia (of Sarpong)

of

Steek
Vd Wiel - aankoop - Vertonghen - Vermaelen
Enoh - Aissati - Gabri
Suarez - Cvitanich - Sulejmani (of Sarpong)

Conclusie: eerst een verdediger halen en dan een spits. Liever een stand-in voor Cvitanich dan een dure vleugelaanvaller van Twente...
pi_64049980
Van mij mag Elia komen, vind toch dat we creativiteit tekort komen in veel wedstrijd. Bij bijna alle doelpunten zijn we compleet afhankelijk van Suarez
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:22:39 #111
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_64049989
Het lijkt me wel dat iedereen het hier eens is met elkaar. Kunnen we dat Elia verhaal ook weer in de ijskast zetten en ons richten op die spek-en-bonen wedstrijd van morgen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:23:14 #112
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_64049998
Trouwens, als we meer scoren voorin mogen we achterin ook meer doorlaten.
pi_64050011
Ik snap niet dat Elia nu wél naar Ajax lijkt willen te gaan.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_64050066
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:24 schreef RayMania het volgende:
Ik snap niet dat Elia nu wél naar Ajax lijkt willen te gaan.
Omdat hij zich rijp acht voor de volgende stap misschien?
Hij vind het nog te vroeg om naar het buitenland te gaan.
pi_64050123
Overigens mag Elia wel komen, maar niet voor de hoofdprijs. Als hij voor een miljoen of 5-6 gekocht kan worden vind ik het prima. Niet meer. En waarom informeert Van Basten niet naar Douglas? Zijn ze te trots om Oleguer aan de kant te zetten?
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:34:08 #116
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_64050168
Gaat Marco morgen zijn B-team opstellen? Ga er namelijk naartoe met een paar Ajacieden van de B3 die ik train Zul je net weer zien dat ze de kantjes ervanaf gaan lopen
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:38:32 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64050237
Ach ja, Elia mag wel komen, maar daar ligt op dit moment niet de grootste pijnplek bij Ajax. Dat we teveel van Suarez afhankelijk zijn komt gewoon omdat de rest van de spelers het wel best lijken te vinden de hele wedstrijd, lopen met de bal en vervolgens staat er niemand vrij. Dan peren we hem wel richting Suarez, en die frommelt zich er soms langs.

Ik erger me soms tijdens een wedstrijd ook wel eens aan Suarez als hij weer eens een bal niet aflegt, maar ja, het moet al het hele seizoen puur en alleen van hem komen, mag ie? Dus ja, in dat opzicht is een extra speler daar wel welkom. Maar zouden we die niet allang moeten hebben?

MvB moet eens een wedstrijd terugkijken van Ajax, en dan eens letten op hoe weinig spelers bewegen, hoe statisch ze staan te kijken bij een actie van bijv Suarez. Nog nooit iemand opgevallen dat als hij bijv een bal op doel schiet en die kaatst weg, dat er vrijwel nooit een Ajacied de afvallende bal oppikt? Ze staan en kijken.

Laat MvB gewoon eerst eens werken aan het huidige team, we zouden op papier al kampioen moeten zijn met deze ploeg ( ) maar er zit 0 voetbal in. Kan je nog 10 spelers halen, zelfs een C Ronaldo die niet loopt en zich niet vrijspeelt zal geen moer klaarspelen.
Get woke, go broke!
pi_64050285
10 miljoen voor Elia ! Kut toch op Twente. Huntelaar was als topscorer 'maar' 9 mil.

Haal eens een verdediger gvd.
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:41:40 #119
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_64050301
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:40 schreef Nashje het volgende:
10 miljoen voor Elia ! Kut toch op Twente. Huntelaar was als topscorer 'maar' 9 mil.

Haal eens een verdediger gvd.
Jamaar Twente is wel een Europese topclub he, dat moet je niet onderschatten.
.
.
.
.
.
.
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:48:11 #120
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_64050424
Dit is al gepost misschien maar toch weer even leuk om aan te halen ivm de Oleguer discussie:
quote:
15/12/2008 - Ajax wil Silva wel behouden
(Gepost door RvN)

BRON: Algemeen Dagblad

In het Algemeen Dagblad laat danny Blind weten dat Ajax niet actief op zoek gaat naar een nieuwe club voor Silva. "Silva hebben we gewoon nodig. Met Oleguer en Van der Wiel vormt hij een blokje van drie rechtsbenige verdedigers voor twee posities. Maar het is uiteraard wel zo dat ook Silva zijn prijs heeft. We zullen ons er ook weer niet voor afsluiten, mocht er een miljoenenbod op Silva worden gedaan."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')