abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64049113
quote:
'Van Basten al in gesprek met Elia'

dinsdag 16 december, door ajaxdroom, apeldoorn, 07:43u, telesport
ENSCHEDE - Ajax wil een deel van de miljoenen euro's die de club van Real Madrid incasseerde voor Klaas-Jan Huntelaar, gebruiken om Eljero Elia (21) los te weken bij FC Twente. De Amsterdammers hebben de jeugdinternational laten weten serieus werk te maken van de transfer en Marco van Basten voerde al een informatief gesprek met hem. "Je overvalt me hiermee", zegt de Hagenaar. "Maar ik kan er niks over zeggen." Elia kreeg te horen dat Ajax zich een dezer dagen bij FC Twente meldt
De ophef over een mogelijke deal komt Elia ongelegen. "Ik wil eigenlijk volledig op FC Twente focussen", zei de uitblinker na FC Groningen-FC Twente. "Zolang ik hier onder contract sta, zal ik me voor driehonderd procent inzetten. Dat verdienen mijn medespelers, de staf, alle andere mensen binnen de club en de supporters. Ik heb het hier ook enorm naar mijn zin en voel dat er dit seizoen iets moois kan gebeuren."

Het is echter aannemelijk dat hij in het korte onderhoud met Van Basten liet weten positief tegenover een overstap naar de Amsterdam ArenA te staan. "Het lijkt me mooi om voor Ajax te spelen", zei hij in de Euroborg. "Elke voetballer streeft naar het hoogst haalbare, er is concrete belangstelling uit Engeland, maar voor mijn ontwikkeling is het beter om nog niet naar het buitenland te gaan. En eerlijk is eerlijk, dan is Ajax weer een stapje hoger dan FC Twente. Vraag op vakantie aan iemand wat de grootste club van Nederland is en iedereen zal Ajax zeggen
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:29:03 #102
144213 Adidah
Het was wraak
pi_64049338
Het is in ieder geval iemand die al de bravoure van een topspeler heeft.
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:33:58 #103
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_64049390
Hij wilde toch niet naar Ajax?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_64049415
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:33 schreef Damzkieee het volgende:
zucht heeft hij niet gezegd.....
Ajax!!
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:45:52 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64049493
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:33 schreef Damzkieee het volgende:
Hij vond alleen dat Ajax laf gespeeld had die wedstrijd, en dat mag ie best vinden, zo geweldig is het natuurlijk vaak niet.

Het probleem ligt alleen helemaal niet bij 1 positie, Ajax speelt stilstaand voetbal, lange bal naar Suarez en kijken wat er van komt. De spelers bewegen niet, lopen niet vrij, bieden zich niet aan etc. Dan kan je toch 10 spelers kopen, als je als trainer daar niet aan werkt zal je nooit goed voetbal spelen. MvB mag ook wel eens wat zelfkritischer worden, want alles ten spijt, echt aan het voetballen heeft hij de ploeg nog niet gekregen...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_64049535
Wat moet je in godsnaam met Elia?
Voor wie gaat ie spelen?
-
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:53:06 #107
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_64049558
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 02:23 schreef Loserkid het volgende:
Ik zie liever Beerens komen dan Elia eigenlijk
Beerens ruilen voor Backircioglu en Elia ruilen voor Rommedahl oid. Dan pas mogen ze van mij komen, anders niet.

Ajax - Slavia word natuurlijk weer gewoon een draak van een wedstrijd. Maar ok, laat MvB maar eens wat jeugdspelers opstellen en Oleguer op de tribune sowieso. Naja, ja mag hem ook laten spelen wat mij betreft maar dan mag ie wel geblesseerd raken tot de ergens midden januari... komen er tenminste betere spelers in de defensie te staan. Hoeft de coach ook niet meer het handje boven Olequer zijn hoofd te houden...
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:11:29 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64049818
Ik vind het ook niet echt van inzicht getuigen om nu weer een aanvallende speler te halen, natuurlijk kan het ook daar wel beter, maar elke blinde kan toch zien dat Ajax echt schandalig, eredivisie onwaardig, zwak is achterin?

Met mensen als Suarez, Suljemani, Cvita en dan nog wat aanvallende spelers op het middenveld zou DAT toch echt wel goed moeten zitten, zeker als Leonardo nog op de bank zit en de aanval van de teams net onder het eerste ook goed schijnen te zijn.

Ajax moet zichzelf in de eerste plaats achterin versterken, en wel fors ook.
Get woke, go broke!
pi_64049825
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wat moet je in godsnaam met Elia?
Voor wie gaat ie spelen?
Al denk ik dat Elia een toegevoegde waarde zal zijn, momenteel is hij inderdaad overbodig. Het probleem is Sulejmani. Waar zet je hem neer? De wedstrijden die ik hem op links heb zien spelen vind ik zeer mager; hij was vrijwel niet betrokken in het spel. Zelf geeft hij aan het liefst achter de spitsen te spelen...

Steek
Vd Wiel - aankoop - Vertonghen - Vermaelen
Enoh - Sulejmani - Gabri
Suarez - Cvitanich - Elia (of Sarpong)

of

Steek
Vd Wiel - aankoop - Vertonghen - Vermaelen
Enoh - Aissati - Gabri
Suarez - Cvitanich - Sulejmani (of Sarpong)

Conclusie: eerst een verdediger halen en dan een spits. Liever een stand-in voor Cvitanich dan een dure vleugelaanvaller van Twente...
pi_64049980
Van mij mag Elia komen, vind toch dat we creativiteit tekort komen in veel wedstrijd. Bij bijna alle doelpunten zijn we compleet afhankelijk van Suarez
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:22:39 #111
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_64049989
Het lijkt me wel dat iedereen het hier eens is met elkaar. Kunnen we dat Elia verhaal ook weer in de ijskast zetten en ons richten op die spek-en-bonen wedstrijd van morgen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:23:14 #112
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_64049998
Trouwens, als we meer scoren voorin mogen we achterin ook meer doorlaten.
pi_64050011
Ik snap niet dat Elia nu wél naar Ajax lijkt willen te gaan.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_64050066
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:24 schreef RayMania het volgende:
Omdat hij zich rijp acht voor de volgende stap misschien?
Hij vind het nog te vroeg om naar het buitenland te gaan.
pi_64050123
Overigens mag Elia wel komen, maar niet voor de hoofdprijs. Als hij voor een miljoen of 5-6 gekocht kan worden vind ik het prima. Niet meer. En waarom informeert Van Basten niet naar Douglas? Zijn ze te trots om Oleguer aan de kant te zetten?
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:34:08 #116
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_64050168
Gaat Marco morgen zijn B-team opstellen? Ga er namelijk naartoe met een paar Ajacieden van de B3 die ik train Zul je net weer zien dat ze de kantjes ervanaf gaan lopen
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:38:32 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64050237
Ach ja, Elia mag wel komen, maar daar ligt op dit moment niet de grootste pijnplek bij Ajax. Dat we teveel van Suarez afhankelijk zijn komt gewoon omdat de rest van de spelers het wel best lijken te vinden de hele wedstrijd, lopen met de bal en vervolgens staat er niemand vrij. Dan peren we hem wel richting Suarez, en die frommelt zich er soms langs.

Ik erger me soms tijdens een wedstrijd ook wel eens aan Suarez als hij weer eens een bal niet aflegt, maar ja, het moet al het hele seizoen puur en alleen van hem komen, mag ie? Dus ja, in dat opzicht is een extra speler daar wel welkom. Maar zouden we die niet allang moeten hebben?

MvB moet eens een wedstrijd terugkijken van Ajax, en dan eens letten op hoe weinig spelers bewegen, hoe statisch ze staan te kijken bij een actie van bijv Suarez. Nog nooit iemand opgevallen dat als hij bijv een bal op doel schiet en die kaatst weg, dat er vrijwel nooit een Ajacied de afvallende bal oppikt? Ze staan en kijken.

Laat MvB gewoon eerst eens werken aan het huidige team, we zouden op papier al kampioen moeten zijn met deze ploeg ( ) maar er zit 0 voetbal in. Kan je nog 10 spelers halen, zelfs een C Ronaldo die niet loopt en zich niet vrijspeelt zal geen moer klaarspelen.
Get woke, go broke!
pi_64050285
10 miljoen voor Elia ! Kut toch op Twente. Huntelaar was als topscorer 'maar' 9 mil.

Haal eens een verdediger gvd.
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:41:40 #119
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_64050301
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:40 schreef Nashje het volgende:
10 miljoen voor Elia ! Kut toch op Twente. Huntelaar was als topscorer 'maar' 9 mil.

Haal eens een verdediger gvd.
Jamaar Twente is wel een Europese topclub he, dat moet je niet onderschatten.
.
.
.
.
.
.
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:48:11 #120
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_64050424
Dit is al gepost misschien maar toch weer even leuk om aan te halen ivm de Oleguer discussie:
quote:
15/12/2008 - Ajax wil Silva wel behouden
(Gepost door RvN)

BRON: Algemeen Dagblad

In het Algemeen Dagblad laat danny Blind weten dat Ajax niet actief op zoek gaat naar een nieuwe club voor Silva. "Silva hebben we gewoon nodig. Met Oleguer en Van der Wiel vormt hij een blokje van drie rechtsbenige verdedigers voor twee posities. Maar het is uiteraard wel zo dat ook Silva zijn prijs heeft. We zullen ons er ook weer niet voor afsluiten, mocht er een miljoenenbod op Silva worden gedaan."
pi_64050437
10 miljoen voor Elia, veel te veel. Als je hem haalt, dan voor max 5 miljoen.

Ben benieuwd of er deze winter al een bod op Suarez komt van een topclub.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_64050501
Kapitaal hoort op het veld was het niet? Spenderen met die hap!
pi_64050512
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:11 schreef HeatWave het volgende:
maar elke blinde kan toch zien dat Ajax echt schandalig, eredivisie onwaardig, zwak is achterin?
Tuurlijk.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_64050543
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:49 schreef Suijk het volgende:
10 miljoen voor Elia, veel te veel. Als je hem haalt, dan voor max 5 miljoen.
10 miljoen zou idd absurd zijn. Dan zou je dus miljoenenaankoop op de bank moeten zetten.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:55:02 #125
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64050563
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:52 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Tuurlijk.

hond kopen?
Get woke, go broke!
pi_64050668
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

hond kopen?
Dus volgens jou zijn Van der Wiel, Oleguer, Vertonghen en Vermaelen echt schandalig eredivsieonwaardig?
pi_64050687
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:41 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Jamaar Twente is wel een Europese topclub he, dat moet je niet onderschatten.
.
.
.
.
.
.

Als je zo de reacties leest op telegraaf.nl zou je haast denken van wel Hoogmoed komt voor de val zullen we maar zeggen. Die achterlijken denken nu al beter te zijn dan Ajax; ondertussen vergeten ze dat Ajax B ze in eigen huis heeft verslagen met 0-2.
pi_64050756
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:59 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dus volgens jou zijn Van der Wiel, Oleguer, Vertonghen en Vermaelen echt schandalig eredivsieonwaardig?
HeatWave houdt van overdrijven. Verder kun je het er niet mee oneens zijn dat de huidige verdediging zo wankel als wat is.
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:07:07 #129
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_64050824
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:52 schreef Cyberia18 het volgende:
Kapitaal hoort op het veld was het niet? Spenderen met die hap!
Koop liever een verdediger.
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:07:08 #130
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_64050825
Oleguer is inderdaad eredivisie onwaardig. Dat durf ik wel te stellen.

pi_64050845
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:03 schreef Nashje het volgende:

[..]

HeatWave houdt van overdrijven. Verder kun je het er niet mee oneens zijn dat de huidige verdediging zo wankel als wat is.
Ik vind het overdreven hoor. Niet voor niks hadden we dit seizoen een streak van weet ik niet hoeveel minuten zonder tegendoelpunt. Ten opzichte van de laatste jaren staat het achterin best aardig.

Ik vind eigenlijk alleen Oleguer niet echt voldoen, die maakt gewoon teveel fouten, vooral opbouwend.
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:08:07 #132
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64050849
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:59 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Van der Wiel en Vermaelen opzich niet, op dit moment beide hopeloos uit vorm of erg zelfoverschattend, Oleguer is Jupilerleague onwaardig. Vertonghen is een prima speler.

Dus op dit moment hebben we 1 goede verdediger, van der Wiel en Vermaelen heb ik beide heel goed zien spelen, maar zijn op dit moment echt kwetsbaar ja.
Get woke, go broke!
pi_64050909
En waarom is de verdediging kwetsbaar?

Omdat we voetballend niet sterk genoeg zijn op het middenveld.
pi_64050912
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Van der Wiel en Vermaelen opzich niet, op dit moment beide hopeloos uit vorm of erg zelfoverschattend, Oleguer is Jupilerleague onwaardig. Vertonghen is een prima speler.

Dus op dit moment hebben we 1 goede verdediger, van der Wiel en Vermaelen heb ik beide heel goed zien spelen, maar zijn op dit moment echt kwetsbaar ja.
Dat is dus niet schandalig eredivisieonwaadig hè? Het is ook zeker niet onze sterkste linie, maar ik vind de kritiek overdreven.

Desalniettemin hoop ik dat ze in de winterstop een verdediger aantrekken, want die linie is mijns inziens onderbezet.
pi_64050933
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:24 schreef RayMania het volgende:
Nu zittie niet meer bij Den Haag dus kan hij het wel maken tegenover de suppoters, dat was zijn grootste reden om niet te gaan.
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:18:34 #136
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64051068
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:11 schreef Jasza het volgende:
En waarom is de verdediging kwetsbaar?

Omdat we voetballend niet sterk genoeg zijn op het middenveld.
Ook dat, maar dan moet MvB Gabri maar opstellen .

En nou ja, je snapt best dat ik idd een tikje overdrijf, maar op dit moment is de verdediging echt dramatisch. Het is achterlijk dat je bij een 1-1 stand tegen Utrecht nog met je billensamengeknepen zit te kijken aan het einde omdat het zomaar 1-2 kan worden.

Er zitten gewoon teveel zwakke plekken in het elftal, dat ook nog eens te statisch is, daar word je geen kampioen mee.
Get woke, go broke!
pi_64051087
Alsof Gabri voetballend zo sterk is.
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:20:44 #138
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:21:00 #139
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64051115
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:19 schreef sjimz het volgende:
Sterker dan Lindgren, en zekerder dan Enoh op het moment.
Get woke, go broke!
pi_64051120
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:18 schreef HeatWave het volgende:
En nou ja, je snapt best dat ik idd een tikje overdrijf, maar op dit moment is de verdediging echt dramatisch. Het is achterlijk dat je bij een 1-1 stand tegen Utrecht nog met je billensamengeknepen zit te kijken aan het einde omdat het zomaar 1-2 kan worden.
Dit vind ik dan ook weer erg overdreven, aangezien Utrecht in de tweede helft maar 1 keer ofzo bij Vermeer in de buurt is geweest.
pi_64051128
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:19 schreef sjimz het volgende:
Die kan wel voetballen hoor, kijk vorig jaar maar die actie tegen feyenoord
pi_64051136
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:12 schreef Jasza het volgende:

[..]

Nu zittie niet meer bij Den Haag dus kan hij het wel maken tegenover de suppoters, dat was zijn grootste reden om niet te gaan.
ja?

Heitinga kan nu dus ook overstappen naar Feyenoord?
- verwijderd door admin -
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:22:13 #143
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64051153
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:21 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dit vind ik dan ook weer erg overdreven, aangezien Utrecht in de tweede helft maar 1 keer ofzo bij Vermeer in de buurt is geweest.
Desondanks is Ajax zo kwetsbaar, hoevaak zie je niet dat Ajax voorin een beetje loopt te kloten, er komt 1 uitbraak van toch een middelmatige ploeg (m.a.r) en die ene kans hangt...
Get woke, go broke!
pi_64051210
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:21 schreef Jasza het volgende:

[..]

Die kan wel voetballen hoor, kijk vorig jaar maar die actie tegen feyenoord
Tuurlijk kan hij wel voetballen maar ik vind hem nou niet de meest voetballende speler van Ajax.
Hij is vooral geschikt als balafpakker en aanjager en dat zegt al genoeg.

Een Lindgren in goede doen is voetballend beter dan een Gabri in goede doen.
Ik vind namelijk dat Lindgren meer inzicht heeft en opbouwend ook beter is (mits in goede doen)
pi_64051222
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:21 schreef groenen het volgende:

[..]

ja?

Heitinga kan nu dus ook overstappen naar Feyenoord?
Lekkere vergelijking
pi_64051421
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:07 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ik vind het overdreven hoor. Niet voor niks hadden we dit seizoen een streak van weet ik niet hoeveel minuten zonder tegendoelpunt. Ten opzichte van de laatste jaren staat het achterin best aardig.
-> scorebordjournalistiek.
pi_64051440
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:25 schreef Jasza het volgende:

[..]

Lekkere vergelijking
Die onzin van jou sloeg ook nergens op, dat je na wat tussenjaren bij een andere club opeens wel kunt overstappen naar de rivaal.

Als Elia veel gevoel heeft bij Den Haag stapt hij nog steeds niet over, maar daar reken ik bij hem inderdaad ook niet op.
- verwijderd door admin -
pi_64051453
Tegen HSV stond alles toch best aardig, het probleem ligt vooral in de concentratie tegen de iets kleinere tegenstanders heb ik het gevoel.
pi_64051467
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:36 schreef groenen het volgende:

[..]

Die onzin van jou sloeg ook nergens op, dat je na wat tussenjaren bij een andere club opeens wel kunt overstappen naar de rivaal.

Als Elia veel gevoel heeft bij Den Haag stapt hij nog steeds niet over, maar daar reken ik bij hem inderdaad ook niet op.
Ik had het over de persoon Elia nu he
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:40:41 #150
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64051531
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:24 schreef sjimz het volgende:

[..]

Tuurlijk kan hij wel voetballen maar ik vind hem nou niet de meest voetballende speler van Ajax.
Hij is vooral geschikt als balafpakker en aanjager en dat zegt al genoeg.

Een Lindgren in goede doen is voetballend beter dan een Gabri in goede doen.
Ik vind namelijk dat Lindgren meer inzicht heeft en opbouwend ook beter is (mits in goede doen)
Ik vind dat je daar een beetje de vinger op de zere plek legt: "In goede doen".

Waarom zijn dit seizoen zoveel spelers die vorig jaar WEL goed speelden opeens zo zwak? Silva, vd Wiel (ok, niet het hele seizoen) Lindgren, Vermaelen.

Je hoort alleen maar verhalen dat het zo rustig is bij Ajax, de sfeer zou zo goed zijn etc. Dat vertaalt zich in mijn ogen totaal niet naar goed spel op het veld. Ik snap het niet...
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')