Verander even Y (oSheet) in Call Y (oSheet)quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:17 schreef Wouser het volgende:
Zag net nog een @todo in mijn VB code bij excel heb net weer zitten te pruttelen maar krijg het nog steeds niet werkend...
[ code verwijderd ]
Als iemand een ideetje heeft roept u maar
ps. Sub y(ByVal oSheet As Worksheet)
veranderen in:
Sub y(ByVal oSheet As Object)
werkt ook niet
voor de geintresseerde los ik dit nu op door gewoon de naam van de sheet door te geven aan de functie. Is ook mogelijk alleen scheelt de code boven (als hij zou werken) me weer een paar regels code
Als je een tweede source toevoegt zou dit automatisch moeten gebeuren als ik mij niet vergis.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:30 schreef GotenSSJ het volgende:
Heeft iemand een idee hoe ik een 2de y-as in een grafiek krijg in Excel 2007?
Nederlandse taal trouwens
Nee dit gebeurde dus niet, je moet wanneer je de gegevens toegevoegd hebt aan je grafiek deze grafieklijn selecteren, gegevensreeks opmaken, secundaire as doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:34 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Als je een tweede source toevoegt zou dit automatisch moeten gebeuren als ik mij niet vergis.
ook ik weer wat geleerd! En dat op een vrijdagquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:36 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Nee dit gebeurde dus niet, je moet wanneer je de gegevens toegevoegd hebt aan je grafiek deze grafieklijn selecteren, gegevensreeks opmaken, secundaire as doen.
In Excel 2003 was dit anders, echter heb ik op deze laptop geen 2003
Ja zoiets bedoel ik. Alleen nu voegt hij bovenin een extra lege rij toe en voegt dan op plaats B1 en C1 een nieuwe waarde toe. Ik wil graag dat de gegevens die er al staan zo blijven staan. Maar dat het programma bij het uitvoeren van de macro 1 rij naar onderen gaat en daar bijvoorbeeld de formule =175*Sheet2!C114 gebruikt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:05 schreef Metal_Jag het volgende:
[..]
Je vraag is mij niet duidelijk, maar het klinkt alsof je iets zoek met "regel invoegen", waardoor alles naar onderen schuift.
in een macro krijg je dan zoiets:
Sub Macro1()
Rows("1:1").Select
Selection.Insert Shift:=xlDown
Range("B1").value = "%jouwformule op basis van cijfers in rij 2%"
Range("C1").value = "%jouwformule op basis van cijfers in rij 2%"
End Sub
Helpt je dit ?
Yep dat moet werkenquote:
Ik vraag me dan altijd af waarom je die uitkomst wilt hebben , maar wie ben ikquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
=ALS(EN(A1="MA";B1="C");2,5)
Die kleuren, is dat dropdown of niet?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:24 schreef ASSpirine het volgende:
Excel 2007 Engelse versie
Ik heb meerdere tabs aangemaakt, dit is om aandelen aankoop/verkoop bij te houden.
In het derde tabblad is het de bedoeling dat ik hier enkele gegevens van de vorige tabs plaats, kwestie van het overzichtelijk te houden. Ik gebruik per aankoop een referentie nummer, ik zeg maar iets, KPN 1, en in die rij staat de aankoopprijs, aantal, kosten, etc...
Wanneer deze weer verkocht wordt wordt dezelfde referentie nummer gebruikt, en de gegevens bij het verkopen ingevuld. Dit doe ik handmatig, is niet zoveel werk.
Maar bij het derde tabblad, de overzicht met winst/verlies wil ik eigenlijk alleen maar de referentienummer invullen, waarna deze de overige waarden automatisch invult, zoals totaalbedragen, naam, etc...
Ik heb geprobeerd met database zoeken, verticaal zoeken, horizontaal zoeken. Ik kon dit vroeger, maar het is alweer een tijdje geleden dat ik niet meer weet hoe het moet...
[ afbeelding ]
Zoiets dus, dit is mijn opmaak, gegevens zijn uiteraard gewijzigd, niemand hoeft te weten hoe goed/slecht ik het doe
Jawel, echter ik wil die functionaliteit in mijn eigen excel formulier... en dat lukt me nietquote:
Heb helaas niet jouw versie bij de hand....quote:
Damn, dat wil ik dus via een dropdown menu doenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:51 schreef ASSpirine het volgende:
Nope, de kleuren is maar gewoon om even aan te duiden bij de aankoop pagina welke ik nog in mijn portefeuille heb. Dat doe ik gewoon handmatig, is niet zo belangrijk.
Heb even gekeken naar dit, je kan ook gewoon een dropdown maken dat bestaat uit Active en Inactive., de dropboxen plaats je dan in jouw kolom.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:13 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Damn, dat wil ik dus via een dropdown menu doen
Hmm bedankt ik zal er is naar kijkenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:53 schreef ASSpirine het volgende:
Klik voor voorbeeld
Ik gebruik dus de functie vlookup, gebruik de correcte parameters, maar excel haalt data van andere rijen op, terwijl ik een goede zoekparameter opgeef...
Ik heb het nu opgedeeld in tabs, zoals het werkelijk is bij mij
En de dropbox is toegevoegd, het werkt dus zoals ik heb uitgelegd, het is met een omweg bekomen. Maar het werkt, ik zal dit toevoegen in mijn bestaand sheet denk ik
Het was dan wel niet mijn vraag, maar ik krijg dit niet werkend?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:35 schreef ASSpirine het volgende:
Heb even gekeken naar dit, je kan ook gewoon een dropdown maken dat bestaat uit Active en Inactive., de dropboxen plaats je dan in jouw kolom.
Selecteer de volledige kolom voor de volledige sheet, ga naar voorwaardelijke opmaak en gebruik "is gelijk aan".
Als de cel gelijk is aan "Active" --> Dan kies je jouw opmaak, je kan dan de kleur van je lettertype veranderen naar Groen en vullen met Groen.
Voor "Inactive" doe het je hetzelfde, alleen dan met een rode kleur. Krijg je in principe hetzelfde
Heb 't al opgelost!quote:Op zondag 11 januari 2009 01:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
Het was dan wel niet mijn vraag, maar ik krijg dit niet werkend?
"Active" en "Inactive" leveren niks op...
voorbeeld:quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:23 schreef ASSpirine het volgende:
Heb je een voorbeeld?
Bv, je kiest in A1 uit de dropdown menu 1 en in B1, C1 en D1 komen resp 2, 3 en 4 ?
In B1: =als(A1="MA";1;ALS(A1="ZA";0;""))quote:Op zondag 11 januari 2009 14:17 schreef anconakip het volgende:
[..]
voorbeeld:
je kiest in A1 uit de dropdown menu MA en in B1, C1 en D1 komen resp 1, 2,5 en 4
je kiest In A1 uit de dropdown menu ZA en in B1, C1 en D1 komen resp 0, 0 en 8
Dat lijkt me idd ook de enige oplossing. Alleen heef hij wel enorm veel werk als hij een dropbox heeft van 10 termen...quote:Op zondag 11 januari 2009 14:44 schreef qu63 het volgende:
[..]
In B1: =als(A1="MA";1;ALS(A1="ZA";0;""))
In C1: =als(A1="MA";2,5;ALS(A1="ZA";0;""))
In D1: =als(A1="MA";4;ALS(A1="ZA";8;""))
Dan is het wachten op DaFan, die weet hoe het dan wel werktquote:Op zondag 11 januari 2009 14:52 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd ook de enige oplossing. Alleen heef hij wel enorm veel werk als hij een dropbox heeft van 10 termen...
Handig joh, dat wikipedia...quote:
quote:
Euh...quote:
Zou er een macro van maken, het lijk tme niet handig om dit met formules te doen. Uitleg is met de Engelse Excel gemaakt, dus je moet zelf even zoeken hoe en wat!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:10 schreef B4ron het volgende:
Dag allen,
Ik heb (denk ik) een simpele vraag. Ik heb gezocht op google en op dit forum, maar kan het niet vinden. Ik weet dat het ongeveer met IF THEN ELSE moet...
Het gaat om het volgende: ik heb hier 5 machines met elk de mogelijkheid om 3 producten per keer te maken. Nu wil ik een planning maken. Bijvoorbeeld krijg ik de vraag om 221 producten te maken. Deze ga ik dan verdelen over de machines. Dit bepaald dan het aantal runs...
Hoe krijg ik nu mooi onder elkaar het aantal runs te zien? Dus zeg maar zo:
run 1 15
run 2 30
run3 45
...
run 14 210
run 15 221
en dit dan veranderlijk met een variabele opdracht hoeveelheid.
Bedankt
PS een url naar een topic hierover ben ik ook al erg content mee!!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Aantalproducten = Range("D1").Value Aantalruns = WorksheetFunction.RoundDown(Aantalproducten / 15, 0) + 1 For i = 1 To Aantalruns If i <> Aantalruns Then Range("A" & i).Value = "Run " & i Range("B" & i).Value = i * 15 Else Range("A" & i).Value = "Run " & i Range("B" & i).Value = Aantalproducten End If Next i |
Opties -> Geavanceerd -> Kopje "Weergeef opties voor dit worksheet" (ofzoietsquote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:08 schreef Stansfield het volgende:
Waar zit in excel 2007 de nederlandse versie de optie om 0 waardes en formules die deel/o hebben niet te laten zien als je het print?
Ik ga deze ook misbruiken om zo een macro aan te roepen. Was net bezig met zoeits aan het makenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:48 schreef DaFan het volgende:
verhaal
Ga naar de Visual Basic editor (Alt-F11), kies links voor Sheet1 (of hoe de sheet heet waar je in wil werken, en voeg deze code toe:quote:Op zondag 11 januari 2009 14:17 schreef anconakip het volgende:
[..]
voorbeeld:
je kiest in A1 uit de dropdown menu MA en in B1, C1 en D1 komen resp 1, 2,5 en 4
je kiest In A1 uit de dropdown menu ZA en in B1, C1 en D1 komen resp 0, 0 en 8
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then Waarde = Range("A1").Value Select Case Waarde Case "MA" Range("B1").Value = 1 Range("C1").Value = 2.5 Range("D1").Value = 4 Case "ZA" Range("B1").Value = 0 Range("C1").Value = 0 Range("D1").Value = 8 Case Else Range("B1").Value = "" Range("C1").Value = "" Range("D1").Value = "" End Select End If End Sub |
Mag heur!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:53 schreef Jaheur het volgende:
[..]
Ik ga deze ook misbruiken om zo een macro aan te roepen. Was net bezig met zoeits aan het maken
Ja.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:58 schreef static het volgende:
Dus ik MOET extra data toevoegen om ze UIT de grafiek te houden?
Groffe gok zonder zelf te proberenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:21 schreef Wouser het volgende:
[..]
En waarom dacht je dat dat wel zou werken
Ik heb er naar gekeken (voordat je denkt dat ik je over heb geslagen) maar ik gebruik Autofilter zelf nooit dus ik zou het niet weten.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:29 schreef Bart het volgende:
Twee vragen over het autofilter in Excel 2007.
1. Hoe krijg je het autofilter van 2003? Die van 2007 is namelijk veel onhandiger als ik op 1 waarde wil filteren. Zie onderstaande afbeelding:
[ afbeelding ]
Als ik op David moet ik eerst op het vinkje voor select all klikken, daarna op David en daarna op OK. In 2003 kon ik gelijk David in het dropdown-menu selecteren. Is het mogelijk om dit in 2007 voor elkaar te krijgen? Zo wil ik dus hebben als het kan:
[ afbeelding ]
Foutje heb de excel 2008 versie in nl. Waar staat het dan?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:50 schreef DaFan het volgende:
[..]
Opties -> Geavanceerd -> Kopje "Weergeef opties voor dit worksheet" (ofzoiets) -> Geef een nul weer in cellen waar de waarde nul is (ofzoiets)
Letterlijk vertaald vanuit mn Engels maar moet wel te vinden zijn.
Cool, 2008, die bestaat niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:21 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Foutje heb de excel 2008 versie in nl. Waar staat het dan?
Ik denk het niet, als jij gewoon Office gebruikt.... OpenOffice ken ik niet maar je kan het natuurlijk proberen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:22 schreef B4ron het volgende:
DAFAN:
maakt het uit als ik achter een mac werk?
en daarbij, hoe rond ik nummers automatisch naar beneden af? (dus 6,8 naar 6 en 7,2 naar 7?)
Ik heet niet van DaFAn, maar goed:quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:22 schreef B4ron het volgende:
DAFAN:
maakt het uit als ik achter een mac werk?
en daarbij, hoe rond ik nummers automatisch naar beneden af? (dus 6,8 naar 6 en 7,2 naar 7?)
EDIT: SORRY NU STAAT ER EEN DUBBEL ANTWOORD...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:48 schreef Metal_Jag het volgende:
[..]
Ik heet niet van DaFAn, maar goed:
in Excel 2003 (heb ik) NL versie zit dit:
AFRONDEN.BENEDEN(getal;significantie)
Waarbij je significantie = 1 gebruikt.
ik snap nog steeds je vraag niet helemaal, maar even doorbordurend op mij vorige verhaal zou ik dit zeggen:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:42 schreef ruben3123 het volgende:
[..]
Ja zoiets bedoel ik. Alleen nu voegt hij bovenin een extra lege rij toe en voegt dan op plaats B1 en C1 een nieuwe waarde toe. Ik wil graag dat de gegevens die er al staan zo blijven staan. Maar dat het programma bij het uitvoeren van de macro 1 rij naar onderen gaat en daar bijvoorbeeld de formule =175*Sheet2!C114 gebruikt.
Dat ik bijvoorbeeld vandaag op plaats B10 een waarde invoegt, ik de macro uitvoer aan het eind van de dag en dat hij dan daarna in vak B11 de waarde volgens de formule '=175*Sheet2!C114' gaat invoeren.
Jammer. Nou ja, bedankt voor het kijkenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:18 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ik heb er naar gekeken (voordat je denkt dat ik je over heb geslagen) maar ik gebruik Autofilter zelf nooit dus ik zou het niet weten.
2. Ik heb een lijst met genres van films in een autofilter lijst staan. Beetje als volgt:
Film 1 | Actie
Film 2 | Komedie
Film 3 | Animatie
Nu zijn er ook films die meerdere genres hebben, bijvoorbeeld:
Film 4 | Actie, maffia
Met het autofilter staan er de volgende opties: Actie, komedie, animatie en "Actie, maffia". Als ik dan als filter 'actie' kies, dan staat film 4 er niet bij. Filteroptie 'maffia' bestaat niet eens. Hoe kan ik de data zo invoeren, dat ik meerdere genres achter een film kan invoeren, die toch elk als aparte genres gezien en gefilterd worden? Dat ik dus bij een selectie op 'actie' Film 1 en Film 4 te zien krijg?
En dit kan dus niet. Excel ziet (natuurlijk) alleen de complete string "Actie, maffia".
Stel je knop heet commandobutton1, dan moet je er (in design mode) gewoon op klikken. Excel opent dan zelf een nieuw scherm van Visual Basic met de al volgende tekst erin:quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:06 schreef Jaheur het volgende:
Hmm, als ik 7 waardes heb in een keuzelijst (besturingselement) hoe kan ik dit dan koppelen met een OK knop.
Bijvoorbeeld, ik kies waarde 1 en ik druk oke dan word macro X uitgevoerd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Waarde = ComboBox1.Value Select Case Waarde Case "Keuze1" <macro nummer 1> Case "Keuze2" <macro nummer 2> Case Else <geen macro uitvoeren> End Select End If End Sub |
eerst moet je alle checkboxen koppelen aan een celquote:Op woensdag 14 januari 2009 10:50 schreef michail8 het volgende:
Ik heb een trainingsschema gemaakt in excel. Nu wil ik een grafiek toevoegen, die toont hoe vaak ik een bepaalde training gedaan heb. Maar ik kom er niet uit hoe ik dat doe. Ik heb al op internet gezocht, maar het lukt me gewoon niet.
Ik denk dat ik eerst het aantal keer hardlopen, aantal keer workout, aantal keer Krav Maga, moet tellen. En dat ik met die aantallen een grafiek kan maken. Maar hoe doe ik dat??
Hier staat het schema:
http://www.yousendit.com/download/WnBTaklqb0JGOFFLSkE9PQ
Iemand die het weet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |