abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:58:10 #141
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_64852548
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:17 schreef Wouser het volgende:
Zag net nog een @todo in mijn VB code bij excel heb net weer zitten te pruttelen maar krijg het nog steeds niet werkend...
[ code verwijderd ]

Als iemand een ideetje heeft roept u maar

ps. Sub y(ByVal oSheet As Worksheet)
veranderen in:
Sub y(ByVal oSheet As Object)

werkt ook niet

voor de geintresseerde los ik dit nu op door gewoon de naam van de sheet door te geven aan de functie. Is ook mogelijk alleen scheelt de code boven (als hij zou werken) me weer een paar regels code

Verander even Y (oSheet) in Call Y (oSheet)

Dit werkt wel in Excel 2007. het is ook beter om subroutines met call aan te roepen. Mooier zou zijn om het als functie te schrijven en een return waarde mee te gaven, kun je mooi ondervangen met error handling etc.

Succes
Superhero to the rescue!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:30:26 #142
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_64853855
Edit: never mind gevonden
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:34:55 #143
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_64854092
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:30 schreef GotenSSJ het volgende:
Heeft iemand een idee hoe ik een 2de y-as in een grafiek krijg in Excel 2007?
Nederlandse taal trouwens
Als je een tweede source toevoegt zou dit automatisch moeten gebeuren als ik mij niet vergis.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:36:15 #144
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_64854162
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:34 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Als je een tweede source toevoegt zou dit automatisch moeten gebeuren als ik mij niet vergis.
Nee dit gebeurde dus niet, je moet wanneer je de gegevens toegevoegd hebt aan je grafiek deze grafieklijn selecteren, gegevensreeks opmaken, secundaire as doen.

In Excel 2003 was dit anders, echter heb ik op deze laptop geen 2003
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:40:02 #145
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_64854328
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:36 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Nee dit gebeurde dus niet, je moet wanneer je de gegevens toegevoegd hebt aan je grafiek deze grafieklijn selecteren, gegevensreeks opmaken, secundaire as doen.

In Excel 2003 was dit anders, echter heb ik op deze laptop geen 2003
ook ik weer wat geleerd! En dat op een vrijdag
Superhero to the rescue!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:01:48 #146
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_64855349
Edit: Opgelost

[ Bericht 91% gewijzigd door Stinosss op 09-01-2009 16:19:00 ]
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:05:24 #147
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_64858010
Omdat mijn vorige post niet echt goed geplaatst was

Ik probeer vanuit Excel, via een dropdown menu, in een andere cel een afbeelding automatisch te laten genereren.
Echter wilt dit niet echt flotten.

Onderstaande tutorial is precies wat ik wil, maar het lukt mij niet om deze in mijn eigen Excel workbook toe te voegen. Kan iemand mij hiermee helpen?


http://www.mcgimpsey.com/excel/lookuppics.html
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:18:57 #148
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_64858421
helpt die sample je ook niet?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_64859216
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:05 schreef Metal_Jag het volgende:

[..]

Je vraag is mij niet duidelijk, maar het klinkt alsof je iets zoek met "regel invoegen", waardoor alles naar onderen schuift.
in een macro krijg je dan zoiets:

Sub Macro1()
Rows("1:1").Select
Selection.Insert Shift:=xlDown
Range("B1").value = "%jouwformule op basis van cijfers in rij 2%"
Range("C1").value = "%jouwformule op basis van cijfers in rij 2%"
End Sub

Helpt je dit ?
Ja zoiets bedoel ik. Alleen nu voegt hij bovenin een extra lege rij toe en voegt dan op plaats B1 en C1 een nieuwe waarde toe. Ik wil graag dat de gegevens die er al staan zo blijven staan. Maar dat het programma bij het uitvoeren van de macro 1 rij naar onderen gaat en daar bijvoorbeeld de formule =175*Sheet2!C114 gebruikt.
Dat ik bijvoorbeeld vandaag op plaats B10 een waarde invoegt, ik de macro uitvoer aan het eind van de dag en dat hij dan daarna in vak B11 de waarde volgens de formule '=175*Sheet2!C114' gaat invoeren.
pi_64863998
ik heb even een vraagje.

(copy paste uit ander topic waar ik hier naar doorverwezen werd:)

ik heb een grafiek gemaakt in excel met een trendlijn. ik wil graag op een snijpunt met die grafiek 1 loodlijn naar beneden laten lopen. is dit mogelijk in excel, en zo ja hoe? ik moet namelijk aflezen op welke waarde hij de x-as snijdt, dit is echt vrij lastig te schatten vind ik.

alvast bedankt!

p.s. 't is excel 2003, NL.
pi_64864058
http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/HP100074601043.aspx

grafiek aanklikken, bovenaan in de taakbalk: indeling --> lijnen, loodlijnen.

maar dat is voor Excel 2007

voor 2003:

http://office.microsoft.c(...)x?pid=CH010003741043
pi_64864187
ja, maar wat ik graag wil is op maar 1 waarde een loodlijn tekenen. niet op alle punten ( want mijn grafiek bestaat uit punten, waar een loodlijn doorheen is getrokken.



dit wil ik, maar ik wil ook de waarde af kunnen lezen of desnoods kunnen berekenen ( met de formule van de trendlijn die excel geeft ( Y=0.1806x+0.0218) kom ik er niet uit, kom ik op 3.86 uit en dat is het duidelijk niet).

even voor de duidelijkheid dit lijntje komt van paint.
pi_64864303
edit, even rekenen.
pi_64864793
Heb je er rekening mee gehouden dat je op de Y-as percentages hebt gebruikt?
pi_64864893
maakt dat uit dan? Ik moet iets scheikundigs berekenen ( en wiskunde is niet mijn sterkste vak hoor). maar zou dat anders betekenen dat hij bij 0.0072 kruist, ipv 0.72 ( omdat hij 100 procent heeft wat dan voor 1 staat ofzo?)

-edit-
ik heb het nu nog eens uitgerekend met 0.0072 en dat klopt! ( mijn resultaten nog steeds niet maar de som en waar hij volgens de grafiek kruist wel!) dankjewel!
pi_64891863
[Excel 2007 - Nederlands]

ik ben op zoek naar een formule voor in excel.
Ik moet een formule hebben die het volgende doet:

als ik in veld a1 de letters MA heb staan en in veld b1 de letter C dan moet er in veld c1 het getal 2,5 komen te staan.

is dit mogelijk?
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:09:53 #157
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_64892048
=ALS(EN(A1="MA";B1="C");2,5)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:15:24 #158
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_64892215
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
=ALS(EN(A1="MA";B1="C");2,5)
Yep dat moet werken
en als je na die 2,5 neerzet ;"" dan krijg je geen ONWAAR te zien als er geen MA en C in die cellen staan.
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
pi_64892401
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:27 schreef DaFan het volgende:

[ code verwijderd ]

?
En waarom dacht je dat dat wel zou werken
pi_64892433
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
=ALS(EN(A1="MA";B1="C");2,5)
Ik vraag me dan altijd af waarom je die uitkomst wilt hebben , maar wie ben ik
pi_64892468
Excel 2007 Engelse versie

Ik heb meerdere tabs aangemaakt, dit is om aandelen aankoop/verkoop bij te houden.
In het derde tabblad is het de bedoeling dat ik hier enkele gegevens van de vorige tabs plaats, kwestie van het overzichtelijk te houden. Ik gebruik per aankoop een referentie nummer, ik zeg maar iets, KPN 1, en in die rij staat de aankoopprijs, aantal, kosten, etc...
Wanneer deze weer verkocht wordt wordt dezelfde referentie nummer gebruikt, en de gegevens bij het verkopen ingevuld. Dit doe ik handmatig, is niet zoveel werk.

Maar bij het derde tabblad, de overzicht met winst/verlies wil ik eigenlijk alleen maar de referentienummer invullen, waarna deze de overige waarden automatisch invult, zoals totaalbedragen, naam, etc...

Ik heb geprobeerd met database zoeken, verticaal zoeken, horizontaal zoeken. Ik kon dit vroeger, maar het is alweer een tijdje geleden dat ik niet meer weet hoe het moet...



Zoiets dus, dit is mijn opmaak, gegevens zijn uiteraard gewijzigd, niemand hoeft te weten hoe goed/slecht ik het doe
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:47:20 #162
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_64893162
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:24 schreef ASSpirine het volgende:
Excel 2007 Engelse versie

Ik heb meerdere tabs aangemaakt, dit is om aandelen aankoop/verkoop bij te houden.
In het derde tabblad is het de bedoeling dat ik hier enkele gegevens van de vorige tabs plaats, kwestie van het overzichtelijk te houden. Ik gebruik per aankoop een referentie nummer, ik zeg maar iets, KPN 1, en in die rij staat de aankoopprijs, aantal, kosten, etc...
Wanneer deze weer verkocht wordt wordt dezelfde referentie nummer gebruikt, en de gegevens bij het verkopen ingevuld. Dit doe ik handmatig, is niet zoveel werk.

Maar bij het derde tabblad, de overzicht met winst/verlies wil ik eigenlijk alleen maar de referentienummer invullen, waarna deze de overige waarden automatisch invult, zoals totaalbedragen, naam, etc...

Ik heb geprobeerd met database zoeken, verticaal zoeken, horizontaal zoeken. Ik kon dit vroeger, maar het is alweer een tijdje geleden dat ik niet meer weet hoe het moet...

[ afbeelding ]

Zoiets dus, dit is mijn opmaak, gegevens zijn uiteraard gewijzigd, niemand hoeft te weten hoe goed/slecht ik het doe
Die kleuren, is dat dropdown of niet?
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:18 schreef qu63 het volgende:
helpt die sample je ook niet?
Jawel, echter ik wil die functionaliteit in mijn eigen excel formulier... en dat lukt me niet
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
pi_64893262
Nope, de kleuren is maar gewoon om even aan te duiden bij de aankoop pagina welke ik nog in mijn portefeuille heb. Dat doe ik gewoon handmatig, is niet zo belangrijk.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:55:50 #164
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_64893391
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:24 schreef ASSpirine het volgende:
Excel 2007 Engelse versie
[..]
Heb helaas niet jouw versie bij de hand....

Maar het moet kunnen met een VLOOKUP functie.
Eerste waarde is wat je zoekt, tweede is de tabel waar je in wil zoeken. Let op dat de waarde in de eerste kolom opgezocht gaat worden, bij jou moet je dus met kolom B beginnen (bv B4:L7). Derde geeft de kolom waarvan je het getal wil laten zien. Als dat totaal bedrag gaat worden gebruik je 10 (kolom B is 1, C is 2 enz.)
Onwaar/False geeft aan dat hij exact dezelfde waarde moet zoeken die je opgeeft

NL versie:
=VERT.ZOEKEN(KPN1;B4;L7;10;ONWAAR)
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:13:30 #165
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_64893960
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:51 schreef ASSpirine het volgende:
Nope, de kleuren is maar gewoon om even aan te duiden bij de aankoop pagina welke ik nog in mijn portefeuille heb. Dat doe ik gewoon handmatig, is niet zo belangrijk.
Damn, dat wil ik dus via een dropdown menu doen
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
pi_64894735
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:13 schreef Bellerophon het volgende:

[..]

Damn, dat wil ik dus via een dropdown menu doen
Heb even gekeken naar dit, je kan ook gewoon een dropdown maken dat bestaat uit Active en Inactive., de dropboxen plaats je dan in jouw kolom.
Selecteer de volledige kolom voor de volledige sheet, ga naar voorwaardelijke opmaak en gebruik "is gelijk aan".
Als de cel gelijk is aan "Active" --> Dan kies je jouw opmaak, je kan dan de kleur van je lettertype veranderen naar Groen en vullen met Groen.
Voor "Inactive" doe het je hetzelfde, alleen dan met een rode kleur. Krijg je in principe hetzelfde

En dat Vlookup werkt, alleen zijn er nog fouten waarvan ik niet snap waar ze vandaan komen. Zoals data uit de verkeerde rij halen, terwijl ik duidelijk een andere referentie geef dat ong 20 regels lager staat
Ook data dat niet gevonden kan worden en dan krijg ik #N/A...
Later maar beter bekijken dnek ik
pi_64895407
Klik voor voorbeeld

Ik gebruik dus de functie vlookup, gebruik de correcte parameters, maar excel haalt data van andere rijen op, terwijl ik een goede zoekparameter opgeef...

Ik heb het nu opgedeeld in tabs, zoals het werkelijk is bij mij

En de dropbox is toegevoegd, het werkt dus zoals ik heb uitgelegd, het is met een omweg bekomen. Maar het werkt, ik zal dit toevoegen in mijn bestaand sheet denk ik
  zaterdag 10 januari 2009 @ 20:15:18 #168
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_64896117
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:53 schreef ASSpirine het volgende:
Klik voor voorbeeld

Ik gebruik dus de functie vlookup, gebruik de correcte parameters, maar excel haalt data van andere rijen op, terwijl ik een goede zoekparameter opgeef...

Ik heb het nu opgedeeld in tabs, zoals het werkelijk is bij mij

En de dropbox is toegevoegd, het werkt dus zoals ik heb uitgelegd, het is met een omweg bekomen. Maar het werkt, ik zal dit toevoegen in mijn bestaand sheet denk ik
Hmm bedankt ik zal er is naar kijken
Ik wil namelijk in mijn excel bestand (Groen, Oranje en Rood) als status indicatoren gaan gebruiken
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
pi_64898119
[Excel 2007 - Nederlands]

ik wil graag een dropdown menu (oid) waarmee ik 1 waarde kan kiezen en daarmee een aantal cellen standaard worden ingevuld.
Is dit mogelijk en zo ja hoe?
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
pi_64899819
Heb je een voorbeeld?
Bv, je kiest in A1 uit de dropdown menu 1 en in B1, C1 en D1 komen resp 2, 3 en 4 ?
  zondag 11 januari 2009 @ 01:29:04 #171
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_64905331
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:35 schreef ASSpirine het volgende:
Heb even gekeken naar dit, je kan ook gewoon een dropdown maken dat bestaat uit Active en Inactive., de dropboxen plaats je dan in jouw kolom.
Selecteer de volledige kolom voor de volledige sheet, ga naar voorwaardelijke opmaak en gebruik "is gelijk aan".
Als de cel gelijk is aan "Active" --> Dan kies je jouw opmaak, je kan dan de kleur van je lettertype veranderen naar Groen en vullen met Groen.
Voor "Inactive" doe het je hetzelfde, alleen dan met een rode kleur. Krijg je in principe hetzelfde
Het was dan wel niet mijn vraag, maar ik krijg dit niet werkend?

"Active" en "Inactive" leveren niks op...
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 11 januari 2009 @ 12:14:45 #172
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_64909939
quote:
Op zondag 11 januari 2009 01:29 schreef qu63 het volgende:

[..]

Het was dan wel niet mijn vraag, maar ik krijg dit niet werkend?

"Active" en "Inactive" leveren niks op...
Heb 't al opgelost!

Eigenlijk een best handig trukje
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_64913347
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:23 schreef ASSpirine het volgende:
Heb je een voorbeeld?
Bv, je kiest in A1 uit de dropdown menu 1 en in B1, C1 en D1 komen resp 2, 3 en 4 ?
voorbeeld:

je kiest in A1 uit de dropdown menu MA en in B1, C1 en D1 komen resp 1, 2,5 en 4
je kiest In A1 uit de dropdown menu ZA en in B1, C1 en D1 komen resp 0, 0 en 8
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
  zondag 11 januari 2009 @ 14:29:31 #174
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_64913690
Twee vragen over het autofilter in Excel 2007.

1. Hoe krijg je het autofilter van 2003? Die van 2007 is namelijk veel onhandiger als ik op 1 waarde wil filteren. Zie onderstaande afbeelding:


Als ik op David moet ik eerst op het vinkje voor select all klikken, daarna op David en daarna op OK. In 2003 kon ik gelijk David in het dropdown-menu selecteren. Is het mogelijk om dit in 2007 voor elkaar te krijgen? Zo wil ik dus hebben als het kan:


2. Ik heb een lijst met genres van films in een autofilter lijst staan. Beetje als volgt:
Film 1 | Actie
Film 2 | Komedie
Film 3 | Animatie

Nu zijn er ook films die meerdere genres hebben, bijvoorbeeld:
Film 4 | Actie, maffia

Met het autofilter staan er de volgende opties: Actie, komedie, animatie en "Actie, maffia". Als ik dan als filter 'actie' kies, dan staat film 4 er niet bij. Filteroptie 'maffia' bestaat niet eens. Hoe kan ik de data zo invoeren, dat ik meerdere genres achter een film kan invoeren, die toch elk als aparte genres gezien en gefilterd worden? Dat ik dus bij een selectie op 'actie' Film 1 en Film 4 te zien krijg?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:44:52 #175
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_64914188
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:17 schreef anconakip het volgende:

[..]

voorbeeld:

je kiest in A1 uit de dropdown menu MA en in B1, C1 en D1 komen resp 1, 2,5 en 4
je kiest In A1 uit de dropdown menu ZA en in B1, C1 en D1 komen resp 0, 0 en 8
In B1: =als(A1="MA";1;ALS(A1="ZA";0;""))
In C1: =als(A1="MA";2,5;ALS(A1="ZA";0;""))
In D1: =als(A1="MA";4;ALS(A1="ZA";8;""))
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_64914420
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:44 schreef qu63 het volgende:

[..]

In B1: =als(A1="MA";1;ALS(A1="ZA";0;""))
In C1: =als(A1="MA";2,5;ALS(A1="ZA";0;""))
In D1: =als(A1="MA";4;ALS(A1="ZA";8;""))
Dat lijkt me idd ook de enige oplossing. Alleen heef hij wel enorm veel werk als hij een dropbox heeft van 10 termen...
  zondag 11 januari 2009 @ 14:55:00 #177
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_64914525
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:52 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Dat lijkt me idd ook de enige oplossing. Alleen heef hij wel enorm veel werk als hij een dropbox heeft van 10 termen...
Dan is het wachten op DaFan, die weet hoe het dan wel werkt
Ik weet dat het mogelijk moet zijn met een array, alleen weet ik nog niet hoe dat moet
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_64942879
Ik ben helaas een beetje ziek dus totaal niet in de stemming om te Excellen
Als ik me morgen wat beter voel zal ik het topic nog eens doorlezen.

Bedankt voor het vertrouwen qu63
pi_64979415
Waar zit in excel 2007 de nederlandse versie de optie om 0 waardes en formules die deel/o hebben niet te laten zien als je het print?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:10:16 #180
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_64979454
Dag allen,

Ik heb (denk ik) een simpele vraag. Ik heb gezocht op google en op dit forum, maar kan het niet vinden. Ik weet dat het ongeveer met IF THEN ELSE moet...

Het gaat om het volgende: ik heb hier 5 machines met elk de mogelijkheid om 3 producten per keer te maken. Nu wil ik een planning maken. Bijvoorbeeld krijg ik de vraag om 221 producten te maken. Deze ga ik dan verdelen over de machines. Dit bepaald dan het aantal runs...

Hoe krijg ik nu mooi onder elkaar het aantal runs te zien? Dus zeg maar zo:

run 1 15
run 2 30
run3 45

...

run 14 210
run 15 221

en dit dan veranderlijk met een variabele opdracht hoeveelheid.

Bedankt

PS een url naar een topic hierover ben ik ook al erg content mee!!
Goedenmiddag, u kunt wel gaan
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:27:17 #181
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_64979776
PS wat is een query....?
Goedenmiddag, u kunt wel gaan
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:37:10 #182
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_64979966
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:27 schreef B4ron het volgende:
PS wat is een query....?
Handig joh, dat wikipedia...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:38:03 #183
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_64979986
ik weet wat query's zijn, ik kan er alleen niet mee werken (en wil dat ook niet)

volgens mij is dat bij dit probleem ook helemaal niet nodig...
Goedenmiddag, u kunt wel gaan
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:39:40 #184
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_64980025
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:27 schreef B4ron het volgende:
PS wat is een query....?
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:38 schreef B4ron het volgende:
ik weet wat query's zijn
Euh...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:42:20 #185
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_64980074
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:39 schreef Bart het volgende:

[..]


[..]

Euh...
het was een grapje...

zie vraag daarvoor...
Goedenmiddag, u kunt wel gaan
pi_64984112
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:10 schreef B4ron het volgende:
Dag allen,

Ik heb (denk ik) een simpele vraag. Ik heb gezocht op google en op dit forum, maar kan het niet vinden. Ik weet dat het ongeveer met IF THEN ELSE moet...

Het gaat om het volgende: ik heb hier 5 machines met elk de mogelijkheid om 3 producten per keer te maken. Nu wil ik een planning maken. Bijvoorbeeld krijg ik de vraag om 221 producten te maken. Deze ga ik dan verdelen over de machines. Dit bepaald dan het aantal runs...

Hoe krijg ik nu mooi onder elkaar het aantal runs te zien? Dus zeg maar zo:

run 1 15
run 2 30
run3 45

...

run 14 210
run 15 221

en dit dan veranderlijk met een variabele opdracht hoeveelheid.

Bedankt

PS een url naar een topic hierover ben ik ook al erg content mee!!
Zou er een macro van maken, het lijk tme niet handig om dit met formules te doen. Uitleg is met de Engelse Excel gemaakt, dus je moet zelf even zoeken hoe en wat!

Voeg de Developer ribbon toe (menuutje) en voeg met Insert -> ActiveX controls -> Commandbutton een knop toe aan je bestand. Dubbelklik hier nu op en voeg de volgende macro hieraan toe (dus tussen Private Sub CommandButton1_Click() en End Sub):

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Dim Aantalproducten, Aantalruns, Rest As Integer

    Aantalproducten = Range("D1").Value
    Aantalruns = WorksheetFunction.RoundDown(Aantalproducten / 15, 0) + 1
    
    For i = 1 To Aantalruns
        If i <> Aantalruns Then
            Range("A" & i).Value = "Run " & i
            Range("B" & i).Value = i * 15
        Else
            Range("A" & i).Value = "Run " & i
            Range("B" & i).Value = Aantalproducten
        End If
    Next i


Hiervan staat het aantal producten in D1, de lijst komt in A1/B1 naar beneden.

Laat even weten als je er nog problemen mee hebt.
pi_64984184
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:08 schreef Stansfield het volgende:
Waar zit in excel 2007 de nederlandse versie de optie om 0 waardes en formules die deel/o hebben niet te laten zien als je het print?
Opties -> Geavanceerd -> Kopje "Weergeef opties voor dit worksheet" (ofzoiets ) -> Geef een nul weer in cellen waar de waarde nul is (ofzoiets)

Letterlijk vertaald vanuit mn Engels maar moet wel te vinden zijn.
pi_64984317
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:48 schreef DaFan het volgende:
verhaal
Ik ga deze ook misbruiken om zo een macro aan te roepen. Was net bezig met zoeits aan het maken
pi_64984852
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:17 schreef anconakip het volgende:

[..]

voorbeeld:

je kiest in A1 uit de dropdown menu MA en in B1, C1 en D1 komen resp 1, 2,5 en 4
je kiest In A1 uit de dropdown menu ZA en in B1, C1 en D1 komen resp 0, 0 en 8
Ga naar de Visual Basic editor (Alt-F11), kies links voor Sheet1 (of hoe de sheet heet waar je in wil werken, en voeg deze code toe:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

    If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then
        Waarde = Range("A1").Value
        Select Case Waarde
            Case "MA"
                Range("B1").Value = 1
                Range("C1").Value = 2.5
                Range("D1").Value = 4
            Case "ZA"
                Range("B1").Value = 0
                Range("C1").Value = 0
                Range("D1").Value = 8
            Case Else
                Range("B1").Value = ""
                Range("C1").Value = ""
                Range("D1").Value = ""
        End Select
            
    End If

End Sub


Uitbreiden waar nodig


Edit: Ik neem aan dat je ene Data Validation gebruikt waar je 'dropdown' zegt. Of is het echt een dropdown 'knop' die je hebt toegevoegd via de Developer en hebt gevuld? Dan moet je Worksheet_Change event vervangen door het Change event van de knop, en kan je het Intersect verhaal weglaten.
Laat maar even weten hoe ver je hier mee komt.
pi_64984872
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:53 schreef Jaheur het volgende:

[..]

Ik ga deze ook misbruiken om zo een macro aan te roepen. Was net bezig met zoeits aan het maken
Mag heur!
pi_64984967
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:58 schreef static het volgende:
Dus ik MOET extra data toevoegen om ze UIT de grafiek te houden?
Ja.
pi_64984985
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:21 schreef Wouser het volgende:

[..]

En waarom dacht je dat dat wel zou werken
Groffe gok zonder zelf te proberen
Maar las dat je er al uit was
pi_64985211
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:29 schreef Bart het volgende:
Twee vragen over het autofilter in Excel 2007.

1. Hoe krijg je het autofilter van 2003? Die van 2007 is namelijk veel onhandiger als ik op 1 waarde wil filteren. Zie onderstaande afbeelding:
[ afbeelding ]

Als ik op David moet ik eerst op het vinkje voor select all klikken, daarna op David en daarna op OK. In 2003 kon ik gelijk David in het dropdown-menu selecteren. Is het mogelijk om dit in 2007 voor elkaar te krijgen? Zo wil ik dus hebben als het kan:
[ afbeelding ]
Ik heb er naar gekeken (voordat je denkt dat ik je over heb geslagen) maar ik gebruik Autofilter zelf nooit dus ik zou het niet weten.
[/quote]
2. Ik heb een lijst met genres van films in een autofilter lijst staan. Beetje als volgt:
Film 1 | Actie
Film 2 | Komedie
Film 3 | Animatie

Nu zijn er ook films die meerdere genres hebben, bijvoorbeeld:
Film 4 | Actie, maffia

Met het autofilter staan er de volgende opties: Actie, komedie, animatie en "Actie, maffia". Als ik dan als filter 'actie' kies, dan staat film 4 er niet bij. Filteroptie 'maffia' bestaat niet eens. Hoe kan ik de data zo invoeren, dat ik meerdere genres achter een film kan invoeren, die toch elk als aparte genres gezien en gefilterd worden? Dat ik dus bij een selectie op 'actie' Film 1 en Film 4 te zien krijg?
[/quote]
En dit kan dus niet. Excel ziet (natuurlijk) alleen de complete string "Actie, maffia".
pi_64985304
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:50 schreef DaFan het volgende:

[..]

Opties -> Geavanceerd -> Kopje "Weergeef opties voor dit worksheet" (ofzoiets ) -> Geef een nul weer in cellen waar de waarde nul is (ofzoiets)

Letterlijk vertaald vanuit mn Engels maar moet wel te vinden zijn.
Foutje heb de excel 2008 versie in nl. Waar staat het dan?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:22:20 #195
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_64985344
DAFAN:

maakt het uit als ik achter een mac werk?

en daarbij, hoe rond ik nummers automatisch naar beneden af? (dus 6,8 naar 6 en 7,2 naar 7?)

[ Bericht 30% gewijzigd door B4ron op 13-01-2009 12:37:00 ]
Goedenmiddag, u kunt wel gaan
pi_64986124
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:21 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Foutje heb de excel 2008 versie in nl. Waar staat het dan?
Cool, 2008, die bestaat niet.
Staat gewoon op dezelfde plek maar dan in het Nederlands. Ik heb Engels dus ik heb maar wat losse vertalingen gebruikt.
pi_64986157
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:22 schreef B4ron het volgende:
DAFAN:

maakt het uit als ik achter een mac werk?

en daarbij, hoe rond ik nummers automatisch naar beneden af? (dus 6,8 naar 6 en 7,2 naar 7?)
Ik denk het niet, als jij gewoon Office gebruikt.... OpenOffice ken ik niet maar je kan het natuurlijk proberen.

In een formule: =ROUNDDOWN(cijfer, aantal decimalen)
In een macro: Worksheetfunction.Rounddown(cijfer, aantal decimalen)
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:48:24 #198
234506 Metal_Jag
MMM van metal
pi_64986201
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:22 schreef B4ron het volgende:
DAFAN:

maakt het uit als ik achter een mac werk?

en daarbij, hoe rond ik nummers automatisch naar beneden af? (dus 6,8 naar 6 en 7,2 naar 7?)


Ik heet niet van DaFAn, maar goed:

in Excel 2003 (heb ik ) NL versie zit dit:

AFRONDEN.BENEDEN(getal;significantie)

Waarbij je significantie = 1 gebruikt.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:49:03 #199
234506 Metal_Jag
MMM van metal
pi_64986230
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:48 schreef Metal_Jag het volgende:

[..]

Ik heet niet van DaFAn, maar goed:

in Excel 2003 (heb ik ) NL versie zit dit:

AFRONDEN.BENEDEN(getal;significantie)

Waarbij je significantie = 1 gebruikt.
EDIT: SORRY NU STAAT ER EEN DUBBEL ANTWOORD...
pi_64986258
Nouja jij hebt de Nederlandse versie blijkbaar
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:51:21 #201
234506 Metal_Jag
MMM van metal
pi_64986310
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:42 schreef ruben3123 het volgende:

[..]

Ja zoiets bedoel ik. Alleen nu voegt hij bovenin een extra lege rij toe en voegt dan op plaats B1 en C1 een nieuwe waarde toe. Ik wil graag dat de gegevens die er al staan zo blijven staan. Maar dat het programma bij het uitvoeren van de macro 1 rij naar onderen gaat en daar bijvoorbeeld de formule =175*Sheet2!C114 gebruikt.
Dat ik bijvoorbeeld vandaag op plaats B10 een waarde invoegt, ik de macro uitvoer aan het eind van de dag en dat hij dan daarna in vak B11 de waarde volgens de formule '=175*Sheet2!C114' gaat invoeren.
ik snap nog steeds je vraag niet helemaal, maar even doorbordurend op mij vorige verhaal zou ik dit zeggen:

Sub Macro1()
Rows("1:1").Select
Selection.Insert Shift:=xlDown
Range("B1").value = "=175*Sheet2!B114 "
Range("C1").value = "=175*Sheet2!C114 "
End Sub

  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:56:50 #202
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_64986507
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:18 schreef DaFan het volgende:

[..]

Ik heb er naar gekeken (voordat je denkt dat ik je over heb geslagen) maar ik gebruik Autofilter zelf nooit dus ik zou het niet weten.
2. Ik heb een lijst met genres van films in een autofilter lijst staan. Beetje als volgt:
Film 1 | Actie
Film 2 | Komedie
Film 3 | Animatie

Nu zijn er ook films die meerdere genres hebben, bijvoorbeeld:
Film 4 | Actie, maffia

Met het autofilter staan er de volgende opties: Actie, komedie, animatie en "Actie, maffia". Als ik dan als filter 'actie' kies, dan staat film 4 er niet bij. Filteroptie 'maffia' bestaat niet eens. Hoe kan ik de data zo invoeren, dat ik meerdere genres achter een film kan invoeren, die toch elk als aparte genres gezien en gefilterd worden? Dat ik dus bij een selectie op 'actie' Film 1 en Film 4 te zien krijg?
En dit kan dus niet. Excel ziet (natuurlijk) alleen de complete string "Actie, maffia".
Jammer. Nou ja, bedankt voor het kijken
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:54:34 #203
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_64988531
Ik ben er al uit!

Bedankt allen (mihb DaFan!)

gr
Goedenmiddag, u kunt wel gaan
pi_64991024
Hmm, als ik 7 waardes heb in een keuzelijst (besturingselement) hoe kan ik dit dan koppelen met een OK knop.

Bijvoorbeeld, ik kies waarde 1 en ik druk oke dan word macro X uitgevoerd.
pi_64991609
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:06 schreef Jaheur het volgende:
Hmm, als ik 7 waardes heb in een keuzelijst (besturingselement) hoe kan ik dit dan koppelen met een OK knop.

Bijvoorbeeld, ik kies waarde 1 en ik druk oke dan word macro X uitgevoerd.
Stel je knop heet commandobutton1, dan moet je er (in design mode) gewoon op klikken. Excel opent dan zelf een nieuw scherm van Visual Basic met de al volgende tekst erin:

Sub Commandbutton1_Click()

End Sub

Daartussen kan je dan je macro kwijt.
pi_64992002
Maar, de waardes moeten wel gekoppeld zijn aan de keuzelijst.

Dus waarde 1 is een andere macro dan Waarde 2.

Dit is nog het makkelijke gedeelte, want ik wil hierna 2 keuze lijsten koppelen waarbij er 2 macro's uitgevoerd moeten worden met 1 knop.
pi_64993146
Hoeft niet hoor, ik heb net een macro laten zien waarbij je meerdere keuzes aan 'verschillende' macro's kan koppelen (het is in feite maar 1 macro).

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Private Sub Commandbutton1_Click()
    
        Waarde = ComboBox1.Value
        Select Case Waarde
            Case "Keuze1"
                <macro nummer 1>
            Case "Keuze2"
                <macro nummer 2>
            Case Else
                <geen macro uitvoeren>
        End Select
            
    End If

End Sub
pi_64995404
Dank je, ik zal er eens mee gaan spelen want macro's zijn totaal nieuw voor mij.
pi_65021480
Ik heb een trainingsschema gemaakt in excel. Nu wil ik een grafiek toevoegen, die toont hoe vaak ik een bepaalde training gedaan heb. Maar ik kom er niet uit hoe ik dat doe. Ik heb al op internet gezocht, maar het lukt me gewoon niet.

Ik denk dat ik eerst het aantal keer hardlopen, aantal keer workout, aantal keer Krav Maga, moet tellen. En dat ik met die aantallen een grafiek kan maken. Maar hoe doe ik dat??

Hier staat het schema:
http://www.yousendit.com/download/WnBTaklqb0JGOFFLSkE9PQ

Iemand die het weet?
pi_65022831
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:50 schreef michail8 het volgende:
Ik heb een trainingsschema gemaakt in excel. Nu wil ik een grafiek toevoegen, die toont hoe vaak ik een bepaalde training gedaan heb. Maar ik kom er niet uit hoe ik dat doe. Ik heb al op internet gezocht, maar het lukt me gewoon niet.

Ik denk dat ik eerst het aantal keer hardlopen, aantal keer workout, aantal keer Krav Maga, moet tellen. En dat ik met die aantallen een grafiek kan maken. Maar hoe doe ik dat??

Hier staat het schema:
http://www.yousendit.com/download/WnBTaklqb0JGOFFLSkE9PQ

Iemand die het weet?
eerst moet je alle checkboxen koppelen aan een cel
rechtsklik checkbox, format control, control, cell link en dan de cel waar de waarde in moet komen (kolom F)
in kolom F komt dan dus true of false te staan
in kolom G zet je de formule =if(F2=TRUE,D2,"")
achter aantal keer krav maga zet je =countif(G:G,"Krav Maga")

en dan in een grafiekje
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')