abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:25:04 #151
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64162332
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:23 schreef huuphuup het volgende:
U'Dmi??

Serieus? Hoe moet ik dat zien? Uudeemie ofzo? (oedeem anyone? ) Of Uutmie?
Ik denk dat je het uitspreekt als Dirk-Jan.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_64162363
Yule is het heidense winterfeest. Mooie klank heeft het vind ik.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_64162387
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:25 schreef Vivi het volgende:

[..]

Mja, als je docent bent dan ben je toch inderdaad bijna geneigd om dat soort mensen gewoon maar Joost te noemen ofzo... Soort van semi-stil protest...

Ik hoop maar dat het ventje afrikaans is en dit een familienaam is ofzo
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64162441
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:25 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik zag vandaag bij de gyn wel zo'n vreselijke naam op een geboortekaartje staan: Gerbert. En hij had wel minstens 11 of 12 broertjes en zusjes, ik kon het net niet goed lezen.
En oa een tweeling Rein en Jochem. Vre-se-lijk wat een boerenpummel namen daar allemaal hingen.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_64162466
Krijg nou wat Isidora is de achternaam van U'Dmi. Het is een meisje dus.
Ik vond Isidora ook al zo opvallend.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_64162563
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:25 schreef Igraine het volgende:
Yule is het heidense winterfeest. Mooie klank heeft het vind ik.
Mooi!
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 15:16 schreef miss_sly het volgende:
Hebben je kinderen dan ook een Afrikaanse vader, Janena?

Ik vind Devano trouwens ook niet zo, maar dat maakt natuurlijk niet uit. Smaken verschillen, om er maar weer een cliche tegenaan te gooien
zo heet een klein familielid hier ook
Laat ik maar zo zeggen dat smaken gelukkig erg verschillen en ik nooit bang hoef te zijn dat wij kinderen dezelfde namen zouden geven
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_64162566
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:28 schreef snoopy het volgende:
Krijg nou wat Isidora is de achternaam van U'Dmi. Het is een meisje dus.
Ik vond Isidora ook al zo opvallend.
Dirkje-jans dan? vind ik ook goed hoor!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64162761
Gerbert vind ik wel leuk. Lekker Hollands! Rein en Jochem vind ik dan weer minder.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_64162795
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
Gerbert vind ik wel leuk. Lekker Hollands! Rein en Jochem vind ik dan weer minder.
Gerbert de Grobbetrol gruwel
pi_64162968
Ik hou er wel van van als ouders namen als Kees, Gerrit, Henk, Geert en Jan kiezen. Helaas vindt vriendinlief ze niet mooi.....
pi_64163027
Kees Knuttson Mooi
Saartje
pi_64163115
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:42 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik hou er wel van van als ouders namen als Kees, Gerrit, Henk, Geert en Jan kiezen. Helaas vindt vriendinlief ze niet mooi.....
Oh ja, de kindjes van een van docente heten Kees en Jan, hoe de derde heet weet ik niet maar ik gok dat het ook iets in die richting is. Het past helemaal bij hen en het zijn zúlke schattige ventjes dat het ineens niet meer gek voelt om zo'n klein ventje Kees te noemen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64163192
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:45 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Oh ja, de kindjes van een van docente heten Kees en Jan, hoe de derde heet weet ik niet maar ik gok dat het ook iets in die richting is. Het past helemaal bij hen en het zijn zúlke schattige ventjes dat het ineens niet meer gek voelt om zo'n klein ventje Kees te noemen.
Ik vind dat dus ook raar, van die ''grote mannennamen ''v een baby, maar misschien dat het inderdaad wel went als je het vaak hoort.
Zo heeft een viavia kennis een dreumes van 1 jaar die Henk heet, HENK
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:48:04 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64163198
Ik vind Jochem eigenlijk best leuk.

Wij hebben hier een buurjongetje genaamd Gerko, dat vind ik pas een boerennaam.
Zijn pasgeboren broertje heet trouwens Arie.
pi_64163241
OMFG, ARIE..
dat is inderdaad pas echt erg!
pi_64163376
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:47 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik vind dat dus ook raar, van die ''grote mannennamen ''v een baby, maar misschien dat het inderdaad wel went als je het vaak hoort.

Je bent ook langer volwassen dan dat je baby bent......
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:53:11 #167
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64163402
Oh ik vind Arie echt zo leuk! Gerko vind ik idd een beetje een pummelnaam
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_64163416
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:52 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ja, dat wel, maar het staat gewoon stom. "ooh onze lieve kleine Gerard/Arie/Henk''

Mijn man zegt net dat hij een collega had die Gerko heet, en zn vrouw Kim en hun zoon hadden ze naar zichzelf vernoemd: Mirko
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:57:14 #169
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64163545
Henk is idd lastig in peuterformaat, maar Arie of Kees zie ik juist wel als een beetje een morsige peuter
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_64163579
met tuinbroek en rubberlaarsjes
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:59:52 #171
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64163639
Jah! en kuiltjes in hun elleboog.

Ja, nu wil ik een Arie
pi_64163719
En op een regenachtige middag gevallen herfstblaadjes harken en in z'n rode kruiwagentje laden....Ja...Arie is cool
pi_64163960
Nu ik erover nadenk zou het best wel eens kunnen dat de derde van die docente Arie heet. Maar ik weet het niet zeker. Past wel in het rijtje, Kees, Jan en Arie.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64168297
laatst waren we bij m'n broer. is er een vriendin van zijn vriendin op bezoek met haar zoontje: Klaas. het was de dag van de intocht, en wij zaten daar dus met een kleine Piet en een kleine Klaas, zo grappig. bovendien hadden ze allebei dezelfde 2e naam, en waren allebei naar beide opa's vernoemd. zo toevallig!
pi_64170393
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:26 schreef huuphuup het volgende:

Mja, als je docent bent dan ben je toch inderdaad bijna geneigd om dat soort mensen gewoon maar Joost te noemen ofzo... Soort van semi-stil protest...
Huup
Over docenten gesproken... Ik heb collega's die soms echt stug namen anders uit blijven spreken, terwijl ze weten dat de klank anders ligt. (Uit een soort onvrede dat ze bepaalde namen niks vinden) Zo flauw vind ik dat. Een kind kiest niet zelf zijn of haar naam.
pi_64170480
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:52 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ja, beter een pittige naam als baby of peuter, kinderjaren zijn zo voorbij. Baby ben je helemaaaaaaal kort. Volwassen ben je praktisch je hele leven. En als je het dan omdraait en een "kindernaam" hebt is het pas sneu. Een Bloempje of Meisje van 40
  zaterdag 20 december 2008 @ 02:14:46 #177
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_64170802
Ik vind Arie juist wel grappig, wel leuk die wat 'oudere' namen. Die Engels-Amerikaanse namen, vaak ook met een wat alternatieve schrijfwijze, in Nederland vind ik veel beroerder.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 20 december 2008 @ 09:06:13 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64172389
Bix, heette die vriendin van die vriendin toevallig Suus/Susanne?

Ik heb ooit iets met een Arie gehad, mss komt daar wel een deel van mijn vandaan.
pi_64172420
Ik had vorig jaar een Mirko in de klas
pi_64172579
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 01:44 schreef Carmella het volgende:

[..]

Huup
Over docenten gesproken... Ik heb collega's die soms echt stug namen anders uit blijven spreken, terwijl ze weten dat de klank anders ligt. (Uit een soort onvrede dat ze bepaalde namen niks vinden) Zo flauw vind ik dat. Een kind kiest niet zelf zijn of haar naam.

haha nee dat was ook maar een grapje zoiets moet je inderdaad niet doen, zo'n kind heeft die naam niet uitgekozen en zit er wel de rest van zn leven aan vast dus doe maar gewoon normaal denk k dan. En bovendien, als docent, wat heb je behalve dat ene blokuur per week verder nog met dat kind te maken. Boeiend... toch? Ik ken een meisje die heet Chastity maar onze geschiedenisleraar bleef het zelfs in 6vwo nog uitspreken als gastietie. Mja beetje jammer, op een gegeven moment is de grap wel een beetje geweest hoor...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64172999
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 09:06 schreef Brighteyes het volgende:
Bix, heette die vriendin van die vriendin toevallig Suus/Susanne?
oh, erg he, maar dat weet ik niet meer. ze woont in Culemborg.
pi_64179370
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 10:32 schreef bixister het volgende:

[..]

oh, erg he, maar dat weet ik niet meer. ze woont in Culemborg.
Euj, Culemborg! maar ik ken ze niet.

Arie is hier overigens de mannennaam die al generaties doorgegeven wordt in de familie, maar m'n oma had er al zo'n hekel aan dat ze haar zoon lekker Pieter heeft genoemd Familie boos.... hihi.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 20 december 2008 @ 16:16:25 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64179593
Recalcitrante Oma's zijn goed!

De mama van Klaas die ik 'ken' woont volgens mij in Den Haag Bix. Maar de naam komt volgens mij zo weinig voor dat ik het even wilde vragen.
pi_64179644
Precies, BE! Alleen heeft ze de ándere familienaam wel doorgegeven door mijn tante Dirkje te noemen das dan weer een beetje jammer.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 20 december 2008 @ 16:20:37 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64179693
Ik moet aan Dirkje denken van de Vlaamse Pot, op zich niet zo erg toch?
pi_64179705
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 09:38 schreef huuphuup het volgende:

haha nee dat was ook maar een grapje
Weet ik, hij klonk ook zo droog, moest echt hardop lachen
pi_64181319
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 16:20 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet aan Dirkje denken van de Vlaamse Pot, op zich niet zo erg toch?
Neuh, dat is nog niet zo erg.
Maar door al dat ge-Arie moet nu opeens aan Arie Boomsma denken. En dat is wél erg....
pi_64196536
Ik moet bij dat gearie denken aan de nationale arie dag. Kan t niet vinden op internet, maaruh hoor t 's ochtends altijd op qmusic.
Kan alleen een arie dag toen ruud de wild bij 538 zat vinden. ...

Over leraren gesproken.. Een oud docent van mij, van anatomie, vertelde toen t over de voortplanting ging over het Luteïniserend hormoon. Toen ze zwanger was van haar derde wilde ze de baby, als t een meisje was, Luna noemen. Naar dat hormoon dus, geen idee of t serieus was hoor. Uiteindelijk werd t een jongen en heette hij Kees...
pi_64196572
hahaha, da's iets directer, sonnetje!
pi_64196749
Ja idd
(je bedoelde die naam toch??)
pi_64196844
jaja, de naam kees.
pi_64197049
had ik m toch goed begrepen
Hehe ben niet zo helder meer geloof ik... En dan moet ik nog tot half 8....
Al mijn patiënten slapen
pi_64197156
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:27 schreef Knutknuttsson het volgende:

Maar door al dat ge-Arie moet nu opeens aan Arie Boomsma denken. En dat is wél erg....
Normaal als ik aan de naam Arie denk zie ik meteen een onverzorgd, dik, klein en onaantrekkelijk type voor me. Alle Arie's die ik gekend heb zagen er allemaal zo uit... Sinds ik die Arie Boomsma ken is dat dus verandert
pi_64197305
Ik vind Arie Boomstra een beetje een eng ventje eigenlijk....
pi_64203871
Arie is de naam die in mijn familie door gegeven werd. Mijn oma vond het geen mooie naam mijn oom heet wel arie maar werd meteen Aat genoemd. (ja met een t)
  zaterdag 27 december 2008 @ 12:41:27 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64397160
Ik wil toch eigenlijk wel een namenboek gaan bekijken, gewoon om te zien of de naam die we nu hebben echt wel de aller-aller leukste is.
Maar er zijn er zoooooooooooooooooooo veel.
Welke moet ik echt doorkijken en welke absoluut niet.

En... wat vinden jullie bij Sasha passen aan jongensnamen? Kom maar op!
pi_64397513
Sasha & Oliver
Sasha & Ivar
Sasha & Ive
Sasha & Melle (gewoon omdat ik dat zo'n mooie naam vind )
Sasha & Jim
Sasha & Owen
Sasha & Friso
Sasha & Emiel
Sasha & Mick

Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_64397523
Meisjesnaam zijn jullie dus al uit, BE?
Jongensnamen heb ik weinig advies, we komen er zelf absoluut nog niet uit. Veel moeilijker dan meisjesnamen.

We hadden 1e kerstdag tijdens het kerstdiner bij de familie van schaap gezegd dat we een leuke meisjesnaam hadden, maar dat die niet meer ging, omdat hun dochter Mijntje heet. Toen ze vroegen welke naam dan, zei eigenlijk iedereen dat ze Jasmijn zo'n totaal andere naam vonden dat dat best kon

Op dit moment vinden we de andere meisjesnaam (die van mijn zusje) nog wel leuker, dus dat gaan we eerst nog navragen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_64397548
viktor!
  zaterdag 27 december 2008 @ 13:07:02 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64397757
Ja, de meisjesnaam staat al jaren vast miss_sly, daar gaat echt niks meer iets aan veranderen.

Ik vind Jasmijn en Mijntje ook echt niet vergelijkbaar hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')