abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 april 2009 @ 19:40:40 #130
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67957355
Hij gaat het richting motercompartiment. Ik heb het vermoeden dat er vroeger een radio zat.

De bodem is best wel erg trouwens
  † In Memoriam † zondag 12 april 2009 @ 19:52:36 #131
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67957625
Bodem is beter dan de bodem van de koets die ik gekocht heb

Maarreh, draadje volgen is geen optie ? Zo onoverzichtelijk is de kabelboom van een Eend ook weer niet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 12 april 2009 @ 20:09:24 #132
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67958061
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:52 schreef 2cv het volgende:
Bodem is beter dan de bodem van de koets die ik gekocht heb

Maarreh, draadje volgen is geen optie ? Zo onoverzichtelijk is de kabelboom van een Eend ook weer niet.
Gelukkig is het alleen oppervlakkig en aan de rand wat erger... Nu alleen nog leren lassen

Ik zal het straks eens nakijken
  † In Memoriam † woensdag 29 april 2009 @ 15:58:06 #133
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68501657
Gister heeft Siemen, een jongen die meer ervaring heeft met plaatwerk lassen dan ik, naar mijn koets gekeken. Hij kan het wel lassen allemaal. Het plan is om wanneer hij ruimte heeft de koets naar hem te brengen. Dan ben ik er van af en is de koets klaar als ik ook weer in orde ben.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_68502196
Siemen is in het dagelijks leven zeker niet toevallig postbode?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  † In Memoriam † woensdag 29 april 2009 @ 16:17:51 #135
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68502452
Nee, hij doet iets met lasapparaten
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 18:24:21 #136
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68780384
Achter de motor van mijn Eend wil ik een 5-bak hebben. Mijn idee is om de eerste 4 versnellingen orgineel te houden en de 5e versnelling wordt dan een extra overdrive (de 4e versnellingsbak is van orgine al een overdrive). Echter op de site van Jeroen Cats (iemand die ontzettend veel omklooide met A-types en andere Citroëns en in mijn ogen absoluut verstand van zaken heeft) staat het volgende:
quote:
General gearbox caution.
Apart from the previous points, there is another point you have to consider. Will the gearbox you'd like to fit withstand your engine? The normal A-type gearbox will just about cope with a 652 engine. A tuned 652 engine is asking for troubles, the gearbox and clutch simply aren't strong enough. As soon as you start driving hard the gearbox will break.
Met andere woorden: mijn 710cc motor verpulvert dat standaard Eendenversnellingsbakje en dat is iets waar ik nou net weer even geen zin in had. Ik moet dus op zoek naar een andere bak die het vermogen/koppel aan kan en die de juiste verhoudingen heeft. Is er ieman die tips en/of ideeën heeft ? Ik heb er geen bezwaar tegen als een goede oplossing betekent dat dat een berg poen kost (bijvoorbeeld omdat er een versnellingsbak gemodificeerd moet worden) maar het resultaat moet wel goed zijn (dus de juiste versnellingsbakverhoudingen) en het zou het leukste zou zijn als de basis een Citroën versnellingsbak is.

Overigens, ik ben nog maar in de orientatiefase. Eerst ga ik even rond rijden met mijn oude versnellingsbak. Dan kan ik ook het vermogen (laten) testen en met die gegevens kan ik dan verder.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 7 mei 2009 @ 20:54:07 #137
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68786033
Visa? Motorfiets?
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 21:17:25 #138
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68786942
Misschien Ik ben er in elk geval achter dat als ik een bestaande Citroën-versnellingsbak wil gebruiken, ik dan meer gegevens over de motor moet hebben. Denk aan vermogen, koppel en bijbehorende toerentallen. Op dit moment heb ik dat nog niet dus maar even afwachten.

Als mijn motor af is overweeg ik hem op een testbank te zetten. Als iemand tips heeft hier voor dan zou ik het graag horen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 7 mei 2009 @ 21:25:17 #139
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68787254
Testdag bij Burton in Zutphen
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 21:26:47 #140
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68787323
Zat ik ook aan te denken. Maar dan moet eerst de motor + bak er in enzo. Anderzijds is het ook niet zo razend veel werk om dat in en uit te bouwen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 28 mei 2009 @ 20:06:17 #141
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69502569
Gister is het koetswerk naar de lasser getransporteerd. 2 leden van het bestuur van Sleutelclub Sleuteltje 11 hebben mij daarbij geholpen. De dag daarvoor zijn we al bezig geweest om alles transportklaar te maken. Iedereen die geholpen heeft, bedankt !

Overigens heb ik een voorbeeld gezien van het laswerk van de lasser. Ik wist dat die jongen goed was, maar ZO goed :shock: Hij had een stuk plaatwerk wat oorspronkelijk in een ACADiane hoort ingekort door haaks op de ribbels er een strook metaal uit te slijpen en de 2 overgebleven delen weer aan elkaar te lassen. Dat stuk plaatwerk was reeds op de juiste plek vast gelast maar er zat nog geen verf overheen. Echter, ik kon niet zien waar nou precies de las liep. Natuurlijk waren de lassen wel bewerkt (gladgeschuurd en dergelijke, doet hij ook zelf) maar het is wel ontzettend knap als je dat zo kan.

Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_69505707
nog even en hij scheurt alweer!
  † In Memoriam † donderdag 28 mei 2009 @ 21:55:22 #143
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69506273
Ik of die Eend ?

Kom je zaterdag ook langs ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_69507022
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:55 schreef 2cv het volgende:
Ik of die Eend ?

Kom je zaterdag ook langs ?
en bijde d0h


zaterdag? nee? wat is er dan? B)
  † In Memoriam † donderdag 28 mei 2009 @ 22:25:23 #145
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69507432
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:29:16 #146
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_69520628
tvp-tje, cool project!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_69524555
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:25 schreef 2cv het volgende:
Linkje
nee dan kan ik helaas niet :p

dan hang ik op een sportcomplex rond
pi_69542132
Nimik Citroen 2CV/Ferrari F355 one-off

Een Frans-Italiaans liefdeskind?

De auto is gemaakt op basis van een legendarische Citroen 2CV, gemixed met een Ferrari F355. Het resultaat is uniek en tevens erg duur. De makers, het Nimik rally team, zouden er maar liefst 180.000,- Euro aan hebben versleuteld!










vond ik op internet ....
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 23:24:32 #149
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69542437
Heb ik gezien. Tof ding !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_69564736
ook tov :p
  zondag 31 mei 2009 @ 00:05:55 #151
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_69564877
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 23:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ] ook tov :p
Een Pontiac in een 2cv topic posten, ben je wel helemaal lekker?!
pi_69652762
quote:
Op zondag 31 mei 2009 00:05 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Een Pontiac in een 2cv topic posten, ben je wel helemaal lekker?!

ja
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 22:51:18 #153
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73473431
De koets van mijn Eend is ook gelast Die kan ik dus binnenkort ophalen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 8 oktober 2009 @ 08:52:22 #154
182073 invine
blablabla etc.
pi_73477770
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:16 schreef blackbeartje het volgende:
Nimik Citroen 2CV/Ferrari F355 one-off

Een Frans-Italiaans liefdeskind?

De auto is gemaakt op basis van een legendarische Citroen 2CV, gemixed met een Ferrari F355. Het resultaat is uniek en tevens erg duur. De makers, het Nimik rally team, zouden er maar liefst 180.000,- Euro aan hebben versleuteld!



[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

vond ik op internet ....
Wat een beest die wil ik wel!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_73488867
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:51 schreef 2cv het volgende:
De koets van mijn Eend is ook gelast Die kan ik dus binnenkort ophalen.
hehe

de 1ne 2CV is weer opgelapt.. en nu moet de 2de nog
  donderdag 8 oktober 2009 @ 18:53:42 #156
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_73495346
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:51 schreef 2cv het volgende:
De koets van mijn Eend is ook gelast Die kan ik dus binnenkort ophalen.
Heeft Siem goed werk verricht?
  † In Memoriam † donderdag 8 oktober 2009 @ 19:45:18 #157
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73497368
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:53 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Heeft Siem goed werk verricht?
Ja, absoluut. En dat zeg ik zonder zijn werk gezien te hebben
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_78542368
Hoe staat het nu met den deachavaux?(of zo?)
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2010 @ 01:59:06 #159
25682 2cv
Niet subtiel
pi_78542684
Deux chevaux Rustig. Ik wacht op de motor en ben op zoek naar leuke klokjes: oliedrukmeter en amperemeter, andere meters heb ik al. Alleen wil ik dat het niet alleen goed spul is, het moet ook bij de meters passen die ik al heb.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 28 februari 2010 @ 10:01:26 #160
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78545309
Wat voor stijl zoek je?
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2010 @ 17:02:54 #161
25682 2cv
Niet subtiel
pi_78557207
Dit is wat ik heb:











En daar wil ik nog een amperemeter en oliedrukmeter bij. maar helaas is de productie daarvan gestaakt
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 15 september 2010 @ 07:13:52 #162
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_86449862
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:02 schreef 2cv het volgende:
Dit is wat ik heb:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En daar wil ik nog een amperemeter en oliedrukmeter bij. maar helaas is de productie daarvan gestaakt -O-
http://web2.cylex.de/firm(...)mmb.com-1755128.html
pi_86450941
tis dat er geen peug 205 blok in past :D anders had ik nog wel een 1.8 diesel over :P
  † In Memoriam † woensdag 15 september 2010 @ 18:23:46 #164
25682 2cv
Niet subtiel
pi_86469004
quote:
Dankje !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 15 september 2010 @ 18:32:05 #165
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_86469219
quote:
Op woensdag 15 september 2010 08:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
tis dat er geen peug 205 blok in past :D anders had ik nog wel een 1.8 diesel over :P
Ik zie niet in waarom zoiets niet zou passen...



Ik zie ook niet in waarom je dat zou willen... Als je meer power wilt dan meubel je er beter een GS blokje in.
  † In Memoriam † woensdag 15 september 2010 @ 18:43:13 #166
25682 2cv
Niet subtiel
pi_86469525
Dat Subaru-blok heeft iets meer vermogen dan een GS blok ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 15 september 2010 @ 18:53:01 #167
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_86469877
Uiteraard, maar met een GS blok heb je zat power in je eend.
  † In Memoriam † woensdag 15 september 2010 @ 19:25:47 #168
25682 2cv
Niet subtiel
pi_86471119
Dat is waar.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_86481522
met piepende bandjes weg trekken :9
  † In Memoriam † woensdag 15 september 2010 @ 23:13:31 #170
25682 2cv
Niet subtiel
pi_86481707
Piepen ? Roken !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_86482325
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:13 schreef 2cv het volgende:
Piepen ? Roken !
mag ook :7

dat vereist wel filmpjes eh :P
pi_87851647
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:43 schreef 2cv het volgende:
Maar wat zal ik doen met de bodemplaat zelf van de kofferbak ? In zijn geheel vervangen ? Gedeeltelijk vervangen waardoor er geen ribbels meer in zitten ? Of zijn er wellicht goede halve kofferbakbodemplaten te krijgen ?

Die ribbels kan je er toch zelf inkloppen,zo diep zijn ze niet.
Mal in harthout ,bolkophamertje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')