Thanx!quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:22 schreef senesta het volgende:
Wat een mooie![]()
Hij word ook steeds grijzer he?
Hoe doe je dat????quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:24 schreef Prowl het volgende:
Oja, ze poept netjes op de kooi en niet op je schouder, heel handig
Ik zou zeggen: Sluit je hier aan, deze is wel te vindenquote:Op zaterdag 13 december 2008 16:16 schreef Barbaaf het volgende:
Ik wil niet zeuren maar er was toch al een centraal valkparkieten topic? Al is dat onvindbaar door een typo in de TT
In een voličre gaat het prima, in een kooi zou ik het niet doen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 12:04 schreef Schunckelstar het volgende:
effe een stomme vraag misschien:
kunnen valkparkieten en grasparkieten samenleven in één kooi of gaat dat niet samen?
vanwaar dequote:Op zaterdag 20 december 2008 12:33 schreef Prowl het volgende:
[..]
In een voličre gaat het prima, in een kooi zou ik het niet doen.
Geen stomme vraag.quote:Op zaterdag 20 december 2008 12:04 schreef Schunckelstar het volgende:
effe een stomme vraag mischien:
kunnen valkparkieten en grasparkieten samenleven in één kooi of gaat dat niet samen?
Ik weet dat het erg uit de buurt is voor je, maar waar ik ze vandaan heb is een ontzettend goede kwekerij. Het is echter wel in Alblasserdam.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:13 schreef Schunckelstar het volgende:
zijn er hier toevallig mensen die kwekers weten te zitten in de omgeving van venray?
ik heb op internet iemand uit helmond gevonden, maar die reageert niet op email dus weet niet of die nog wat doet
mja, das een beetje te ver helaasquote:Op maandag 12 januari 2009 13:48 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
Ik weet dat het erg uit de buurt is voor je, maar waar ik ze vandaan heb is een ontzettend goede kwekerij. Het is echter wel in Alblasserdam.
Denk echter dat het ook voor de vogeltjes te ver rijden is
Thnx!quote:dat is echt een van de mooiste valkjes die ik ooit gezien heb
Zal vanavond eens voor je kijken hoe ie ook alweer heetquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:53 schreef Schunckelstar het volgende:
hoe heet die kleurstelling van de valk uit de OP?
(eerste twee foto's bedoel ik)
quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:28 schreef ChickenSpikey het volgende:
Overigens: Ik zoek nog een betaalbare kooi waar ze samen in kunnen als ik met vakantie ga, zodat ik ze bij mijn ouders neer kan zetten. Heeft iemand nog iets over?
Zo heb ik mijn kamervoliere idd ook gekocht: 50,-! Ding is 1.80 meter hoogquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:54 schreef Prowl het volgende:
[..]
Marktplaats staan soms echte juweeltjes voor weinig geld maar daar moet je wel snel bij zijn.
Ik heb zo een kooi voor grotere parkieten met open bovenkant voor 30,= kunnen kopen, was 3 maandjes gebruikt en een lading speeltjes erbij.
Die kooi is groot genoeg voor 3 valkjes
Zag em later in de winkel staan voor 200,=
Het is een "Bonte Witmasker"quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:53 schreef Schunckelstar het volgende:
hoe heet die kleurstelling van de valk uit de OP?
(eerste twee foto's bedoel ik)
dat is echt een van de mooiste valkjes die ik ooit gezien heb
dank jequote:Op woensdag 14 januari 2009 21:53 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
Het is een "Bonte Witmasker"
wat hyeb je al geprobeerd?quote:Op maandag 19 januari 2009 09:39 schreef ChickenSpikey het volgende:
Heeft iemand ervaring met vogels die niet willen douchen / badderen?
- Plantenspuit (ging ie eerst wel voor zitten)quote:
Volgens mij is het ook heel normaal als ze het leuk vindenquote:Op maandag 19 januari 2009 12:12 schreef Mirjam het volgende:
die van mij werd altijd helemaal wild als ik de kraan heel zachtjes aanzette, en als ik haar dan in de wasbak zette
gewoon in de keuken, kon ze lekker zelf badderen en rondtrippelen, als ze het zat was, fladderde ze op het aanrecht.
En hij heeft sinds kort een kromme staartveerquote:Het is een "Bonte Witmasker"
Je hebt er echt heel veel plezier van. Denk er wel over na of je er 1 of 2 wilt.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:29 schreef Guess. het volgende:
Wij zitten ook te denken aan een Valkje,vroeger als kind hadden we een hele tamme.
Alle info is welkom en weet er iemand nog een goede kweker in de omgeving van Apeldoorn?
Tip 1 is dat je iets extra betaalt voor het handtam maken. Je krijgt dat vogels die gewend zijn aan handen en dus snel(ler) tam zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:12 schreef Guess. het volgende:
Mijn lijkt 2 ook het leukst maar kun je ze dan nog net zo makkelijk tam maken/houden? Of gaan ze zich dan veel op elkaar richten?
Dankje.quote:Op maandag 16 maart 2009 12:53 schreef ChickenSpikey het volgende:
Wat een leuke foto's!![]()
Hoe oud zijn ze en zijn het M, V of M en V?
En wat is er misgegaan dan als je ze samen uit het hok haalt?![]()
Bij mij gaat het prima namelijk.. Hij blijft continu bij me zitten en zij volgt hem of zit op de kooi.
En ja, ze maken een rotzooi....
Alleen als ik ze er allebei uithaal. En dat is slechts één keer gebeurd, dus dat doe ik ook niet meer. Ik weet niet zeker of nu hetzelfde zou gebeuren. Overigens zullen ze mij nooit toestaan om de vleugels te kortwieken, dat weet ik nu al. En ik wil ze eigenlijk ook niet traumatiseren door het met dwang te doen, want dat vertrouwen ze me natuurlijk al helemaal niet meer.quote:Op maandag 16 maart 2009 21:20 schreef Guess. het volgende:
Nee maar ze vliegen wel door het plafond en raken in paniek tot bloedens toe,lijkt me ook niet echt de bedoeling.
http://www.valkparkiet.net/N_frame.html?http://www.valkparkiet.net/Kortwieken_N_xp_22.html
erg toffe vogel, ik vind het nog steeds een van de mooiste die ik ooit gezien hebquote:Op maandag 30 maart 2009 13:42 schreef ChickenSpikey het volgende:
Hier weer wat verse plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thnx!quote:Op maandag 30 maart 2009 20:47 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
erg toffe vogel, ik vind het nog steeds een van de mooiste die ik ooit gezien heb
Even opgezocht:quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:39 schreef -Strawberry- het volgende:
Volgensmij heeft één van mijn vogels Aspergillose.
Bron: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=27618.0quote:• Aspergillose
Verschijnselen: Zwaar ademen van de vogel, gapen en klikkende geluiden voorbrengen.
Deze schimmel voelt zich thuis in een vochtige omgeving, bijvoorbeeld een plantenkas. De mens is ook vatbaar voor deze schimmel die benauwdheid kan veroorzaken. Genezen is moeilijk, vermijd een hoge luchtvochtigheid (hoger als 70%).
quote:Op maandag 30 maart 2009 13:42 schreef ChickenSpikey het volgende:
Hier weer wat verse plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
eentje die groot genoeg is in ieder geval.quote:Nog iemand kooien-tips?
Nee, ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen. Ja, luchten en het hok schoonmaken e.d. heb ik al gedaan. Maar blijkbaar is het moeilijk om er weer vanaf te komen. Er is een medicijn, Trisporal, maar ik hoorde dat het ERG duur is en dat het alleen na het stellen van een diagnose door een dierenarts kan worden verstrekt, en ik denk niet dat het een goed idee is om de vogels ergens naartoe te vervoeren.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:40 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
Even opgezocht:
[..]
Bron: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=27618.0
Klinkt niet prettig
Ik zou niet weten hoe ik ze moet vervoeren en ze zijn doodsbang voor andere mensen (behalve mijzelf). En als ik ze al zou vervoeren, zouden ze allebei moeten meekomen. Ze kunnen niet zonder elkaar. En juist door deze aandoening is het niet goed om hem te veel overstuur te maken, aangezien hij dan misschien meer zuurstof nodig heeft dan dat zijn longer op dit moment op kunnen nemen en dan stikt ie.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:36 schreef ChickenSpikey het volgende:
Ze vinden reizen niet erg.
En dan nog, 1x reizen t.b.v. beterschap lijkt me het toch wel waard?
Verkeerde kleur..quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:35 schreef Prowl het volgende:
[TK] Vogelkooi voor grotere parkiet of kleine papegaai
whehehe, die bovenstequote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:13 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een kleine kick. Krijg soms het idee dat die beestjes echt in trance zijn als ze rustig op een stokje of kooi zitten.
De bovenste wordt dit jaar 5, die onderste is 4.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:14 schreef ChickenSpikey het volgende:
@ Ericr: Hoe oud is deze? Ziet er nog vrij jong uit. Mooi koppie!
Kan ik ook eens gaan proberen.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:14 schreef ChickenSpikey het volgende:
@ Guess: Wat een mooie vogels ook!
Overigens zou ik i.p.v. zand kiezen voor houtsnippers. Beter voor de vogels ivm het stof. En je hebt er zelf ook minder rotzooi door.
Goeie tip,had ik zelf ook al over nagedacht maar wist niet of dat goed voor ze zou zijn.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:14 schreef ChickenSpikey het volgende:
@ Guess: Wat een mooie vogels ook!
Overigens zou ik i.p.v. zand kiezen voor houtsnippers. Beter voor de vogels ivm het stof. En je hebt er zelf ook minder rotzooi door.
Hout snippers scheelt ook aan kosten + hygiënischerquote:Op maandag 11 mei 2009 09:14 schreef ChickenSpikey het volgende:
Das duur.. Check: http://valkcity.nl/shop/index.php?action=article&group_id=21&aid=108&lang=NLquote:Op maandag 11 mei 2009 11:50 schreef Prowl het volgende:
[..]
Een enorme zak heb je voor 8,= en ik heb die na 3 jaar nog steeds niet op![]()
Daar zou ik wel eens een fotootje van willen zien. Klinkt namelijk goed (en schoon)!quote:Op maandag 11 mei 2009 12:28 schreef Ericr het volgende:
Heb een kooi met rooster en op het rooster nog een vogelspeeltuin. Voordeel is dat de meeste uitwerpselen dan in de opvangbak verdwijnen en de vogels niet op de vloer door hun eigen poep hoeven te waden. Als ze willen pikken op de grond dan gebruiken ze de speeltuin, waar meestal een stuk ei-schaal ligt en wat mineralen.
Thnx! Ik ga ff kijkenquote:Op maandag 18 mei 2009 21:07 schreef Guess. het volgende:
Op deze site hebben ze kooien die niet duur zijn en prima voor vakantie ofzo!
http://www.valkparkiet.net/N_frame.html?http://www.valkparkiet.net/
toffe vogelsquote:
Als je voor een weede kiest, dan binnen een jaar doen, ander heb je een kleine kans dat ze nog aan elkaar gaan wennen.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:50 schreef Sorella het volgende:
Er komt 1 valkje in maar misschien in de toekomst een tweede als deze goed tam is en fluit (als hij/zij dat wil)
De kooi is te groot dus zijn we nu op zoek naar een kleiner maatje die tussen de bankstellen op een tafeltje kan staan zodat ik geen zere schouders of rug krijg zoals nu.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:41 schreef Guess. het volgende:
Ik heb nog nooit van een pollepel training gehoord maar het lijkt mij niet echt wat eerlijk gezegt.Hij is toch nog heel jong? Gewoon lekker met wat trosgier op je hand oefenen,werkt perfect|!!
puike fotoquote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:40 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
De Adelaar van Toledo, maar dan in jongere uitvoering. Heeft ook een wielrennersnaam, Basso. Samen met Pantani vermaakt Basso zich prima.
Leuke foto.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:40 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
De Adelaar van Toledo, maar dan in jongere uitvoering. Heeft ook een wielrennersnaam, Basso. Samen met Pantani vermaakt Basso zich prima.
Kortwieken een optie? Worden ze rustiger en afhankelijker.. Heb ik ook gedaan bij mijn aga's en ze stappen nu makkelijker op en blijven zitten.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:03 schreef Sorella het volgende:
Ik wil ook van die mooie foto,s kunnen maken met die twee van mij, maar voorlopig kan ik er naar fluiten![]()
Ze stappen wel op de vinger in de kooi en Joep heeft kakken tekort om gekoppiekrauwd te worden in de kooi. maar zogauw ik ze buiten de kooi til zijn ze vertrokken richitng plafond ventilator en krijg ik Joep dus niet meer in de kooi, Bowie wel maar Joep steekt bij wijze van spreken zijn middelvinger naar me op.
Maar de aanhouder wint, eens zal ik ook van die mooie, leuke foto,s kunnen maken
Klopt helemaal. Angel volgt continue Charly, terwijl hij juist naar mij trekt.quote:Al zal je met 2 volgens altijd houden dat de ene meer naar het baasje trekt en de ander juist naar de andere vogel.
Je moet ze juist nieuwsgierig maken.. Nieuwsgierigheid overwint alles bij die beestjes zelfs angst. Het werkt ook te "trainen" in aparte ruimtes..quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:34 schreef Sorella het volgende:
Kortwieken lijkt me geen optie met de twee katten die ik ook nog heb rondlopen.
Inplaast van mijn aandacht over alletwee te verdelen ga ik me meer op bowie concetreren en ga ik joep ietwat negeren. Misschien helpt het
Bij mij zoals net.. ze zitten nu op een spiraal touw te spelen.. Liep ik langs zeg ik tegen pixel geef eens kusje.. En dan komt hij naar je toe en "bijt" hij op mijn lip.. die ander zit dan heel nieuwsgierig te kijken maar komt niet echt dichterbij.. Daarna springt pixel op mijn hoofd als ik wegloop richting de keuken.. Begint kiwi te piepenquote:Op donderdag 2 juli 2009 14:36 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Angel volgt continue Charly, terwijl hij juist naar mij trekt.
Maar ach, met hem kan ik alles doen en zij zit ook gewoon lekker bij me. Ook kan ik haar rustig op mijn hand laten stappen om in de kooi te zetten, dus mij hoor je niet klagen
Dat klimmen vinden ze juist leuk en die ruimte moet je ze ook geven. Met horizontale spijlen lukt dat dus amper.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:43 schreef hierissieweer het volgende:
Ik las juist dat je vericale spijlen moest hebben omdat ze anders er te veel in klimmen ofzo... Maar ik zit ook een beetje met de opening, is die groot genoeg? Zijn daar nog criteria aan? En op de bodem? Schelpenzand of boomsnippers?
En hoe hebben jullie eigenlijk de inrichting van de kooi? En wat vor een speeltjes zijn zeker aan te raden?
Als het alleen verticale spijlen zijn wel.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:56 schreef hierissieweer het volgende:
Ok, dus deze kooi wordt dus eigenlijk afgekeurd?
Jammer, vond hem wel mooi eigenlijkquote:Op zondag 12 juli 2009 00:20 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als het alleen verticale spijlen zijn wel.
Boomsnippers.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:43 schreef hierissieweer het volgende:
Ik las juist dat je vericale spijlen moest hebben omdat ze anders er te veel in klimmen ofzo... Maar ik zit ook een beetje met de opening, is die groot genoeg? Zijn daar nog criteria aan? En op de bodem? Schelpenzand of boomsnippers?
En hoe hebben jullie eigenlijk de inrichting van de kooi? En wat vor een speeltjes zijn zeker aan te raden?
Die van ons ook niet. Bij die verticale spijlen glijdt ie zo heel stoer naar beneden.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:41 schreef Empathologica het volgende:
Onze kooi heeft 2 wanden met verticale spijlen en 2 wanden met horizontale, ons beestje is echt een klimmerd dus die heeft er totaal geen last van
Kleine stukjes. Ze is pas nog gekortwiekt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:40 schreef Guess. het volgende:
Wat een leuke foto
Kan Ed niet vliegen?
Nooit in verdiept, maar wat kost kortwieken en hebben ze er last van?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:57 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Kleine stukjes. Ze is pas nog gekortwiekt.
Hahaha ja!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:56 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Die van ons ook niet. Bij die verticale spijlen glijdt ie zo heel stoer naar beneden.
Mijn vader doet het met de schaar.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:16 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
Nooit in verdiept, maar wat kost kortwieken en hebben ze er last van?
Hahah. Lekker slim.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:45 schreef Empathologica het volgende:
[..]
Hahaha ja!
ik zat pas een tijdschrift te lezen, zat ie op de rand en wou ie naar me schouder toe. Schoof ie als een echte snowboarder ofzo er langs af
Alleen het stoppen mislukte waardoor ik een hoopje vogel in m'n decollete had zitten.
Heb ik laatst geīnformeerd. Als de stok dik genoeg is zouhet voldoende moeten zijn en wordt het automatisch bijgehouden.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:02 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hahah. Lekker slim.
Ik heb overigens wel een vraag over de nagels, knippen jullie die? Ik heb gehoord dat je ze pas hoeft te knippen wanneer ze echt helemaal krom zijn, maar ik vraag me af of de nagels van Ed niet al te lang zijn.
Mijn kamervoliere ookquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:36 schreef Sorella het volgende:
Sry ik heb geen kooi te koop, anders marktplaats proberen daar komt mijn logeerkooi ook vandaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |