abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63965855
Wat zonde van Bush en Paulson.
pi_63965884
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:45 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En waar haal jij uit dat dat hier wel het geval is? Sowieso is dat het punt niet, het punt is dat ze op deze manier heel veel / te veel kwijt zijn aan personeelskosten.

Overigens, in dat andere artikel stond dat Toyota en, ik meen, Hyundai ongeveer de helft hadden bespaard op hun personeelskosten door in het zuiden te gaan zitten, waar de vakbonden minder macht hadden.
Zo werkt autofabricerend Amerika. Bovendien is het er met pensioen en ziektepremies anders geregeld dan in Europa. Wie weet zit dat in die som verdisconteerd. Verder staat natuurlijk vooral het statussymbool de Amerikaan in de weg. Grootheid is nationale trots en daar waren toen plots van die akelige Japanners, die uitmaken dat klein en zuinig ook luxe is. Om zo'n stap te nemen, is ook sociale innovatie vereist. En dat ging niet lukken onder de scheidend Texaanse president.

En zie de spreiding van autoindustrie
http://upload.wikimedia.o(...)_the_USA_in_2004.png
pi_63965886
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
Natuurlijk, als er eenmaal 14 miljard inzit kunnen ze in de eerste 10 jaar geen enkele van de 3 failliet laten gaan. Dat zou immers impliceren dat je een fout gemaakt hebt. Amerikanen maken geen fouten.
Ja en dat terwijl dit in het tweede college van eerstejaars studenten economie als zijnde sunk costs wordt behandeld, kosten die niet meer relevant zijn voor een volgende beslissing.
pi_63965996
Witte Huis geeft toch die 14 miljard...zegt rtl 7
  vrijdag 12 december 2008 @ 17:32:14 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63966096
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:03 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Wow, hier sta ik wel even van te kijken. Onvoorstelbaar zeg. Fabrieksmedewerkers verdienden daar dus twee keer zoveel als mensen vers van de universiteit in Nederland
Iemand die vers van de universiteit komt kan ook nog helemaal niks
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63966119
Telegraafhumor bij Time .
quote:
After Auto Bailout Blowup, Bush Must Take the Wheel
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63966409
http://finance.google.com(...)c9ee11fb2b9cf?hl=en#
quote:
Remember when bush said, “There’s an old saying in Tennessee that says
fool me once (weapons of mass destruction) shame on..on..on you…if you
fool me (AIG) you can’t get fooled again!” But we did with GM
pi_63966508
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:27 schreef hondjes het volgende:
Witte Huis geeft toch die 14 miljard...zegt rtl 7
Nouja ze moeten het ook zelf maar weten. Die 14 miljard is volgende maand weg, wat gaan ze dan doen?
pi_63966817
Tegen die tijd zit de Messias in het Witte Huis
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:10:00 #100
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_63966818
Het lijkt me duidelijk dat Bush niet ook nog even de geschiedenis in wil gaan als de president die de autoindustrie vernietigde. Dat besluit laat je ook natuurlijk liever door een democratische president nemen, als Bush zijnde....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_63966949
quote:
GM 4.08 -0.04 (-0.97%) 2.51B
F 3.09 +0.19 (6.55%) 7.43B
pi_63967044
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:14 schreef henkway het volgende:
het is gewoon wraak van de repo senatorenkliek
Wraak door niet 14 miljard te vergooien?
pi_63967112
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wraak door niet 14 miljard te vergooien?
wraak door 2 miljoen werklozen te creeren

maar opel zal wel naar de chinezen gaan nu
pi_63967269
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Iemand die vers van de universiteit komt kan ook nog helemaal niks
Jawel, achter de lopende band gaan staan. En veel geld vangen dus.
pi_63967314
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:22 schreef henkway het volgende:

[..]

wraak door 2 miljoen werklozen te creeren
Tja, das heel erg jammer, maar het alternatief is veel slechter. De Republikeinen waren nu gewoon het verstandigst, op die Republikein in het witte huis na dan.
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:57:12 #107
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_63967945
Uitstel van executie natuurlijk.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_63970877
quote:
Minder banenverlies dan verwacht bij val GM, Chrysler en Ford
12 december 2008, 13:09 uur | FD.nl
Door: Jorge Groen
Het is zeer de vraag of met het omvallen van General Motors, Chrysler en Ford 1 op de 10 banen zou verdwijnen in de Verenigde Staten, zoals veel media en politici vaak beweren.

Gouverneur Jennifer Granholm van Michigan rekende in november nieuwszender CNN voor dat de Amerikaanse auto-industrie goed is voor 1 op de 10 banen (in totaal 13 miljoen banen) in het land. Met Granholm haalden ook serieuze Amerikaanse media als Newsweek en The Washington Post dezelfde statistieken aan om het vitale belang van de Amerikaanse auto-industrie voor de werkgelegenheid te onderstrepen.

Nu op FD Nieuws:

'Kwart autohandelaren wil banen schrappen'
Reddingsplan Amerikaanse auto-industrie sneuvelt in Senaat
Het cijfer komt uit een onderzoek uit 2003 van het Center for Automotive Research naar de economische relevantie van de autosector voor de economie van de Verenigde Staten. De studie, in opdracht van de Alliance of Automobile Manufacturers, concludeert dat de "productie en verkoop van auto’s en andere banen die gerelateerd zijn aan het autogebruik" verantwoordelijk zijn voor 1 op de 10 banen in de Verenigde Staten.

Het onderzoek telt echter ook banen in de staal-, glas- en elektronicasector mee, net als die in bijvoorbeeld de taxibranche, reissector en bij reclamebureaus. Bovendien is data gebruikt uit de periode 1998 - 2001. Sindsdien is de auto-industrie veranderd. De werkgelegenheid in de sector is na 2001 teruggelopen. Bovendien is het een onderzoek naar de gehele auto-industrie, niet naar de werkgelegenheid van de grote drie uit Detroit: General Motors, Chrysler en For. Ook de banen die Japanse en Europese automerken scheppen zijn erin opgenomen.

GM, Chrysler en Ford

Een veel recentere studie van het Center for Automotive Research brengt wel specifiek de gevolgen van het omvallen van GM, Chrysler en Ford in kaart. Er worden twee scenario’s geschetst, waarbij het om een verlies zou gaan in 2009 van maximaal drie miljoen banen. De schok zou echter van korte duur zijn omdat in 2011 40% tot 59% van de banen is overgenomen door autofabrikanten van buiten de Verenigde Staten, die de plek van de Grote Drie innemen.
http://www.fd.nl/artikel/(...)val-gm-chrysler-ford
  vrijdag 12 december 2008 @ 20:58:50 #110
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63971237
Er zijn ook veel teveel auto dealers. Hup, even grote schoonmaak en daarna fris opnieuw beginnen.

Oh ja: Ford. Fijne wagens.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 12 december 2008 @ 22:01:14 #111
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_63973105
Het banenverlies wordt sterk overdreven en gedramatiseerd door de rechtse media (gelukkig schreef het FD wél een objectief stuk)
Er wordt beweerd dat secundaire industrieën ook zullen omvallen als de drie autofabrieken failliet gaan. De secundaire industrie krijgt het ook moeilijk, ook als er wel staatssteun komt.
Het is beter om geen staatssteun te geven alleen al omdat het oneerlijke concurrentie is. Crysler, GM en Ford zijn door hun eigen slechte beleid in problemen gekomen. Te hoge kosten door inefficiënt werken en veel te hoge salarissen in de top van de bedrijven.
Mensen blijven tóch autorijden. Als de autobedrijven echt verdwijnen kunnen mensen ook andere merken kopen. Merken die wél efficiënt en goedkoop werken, waardoor de auto's ook weer goedkoper zijn. De secundaire industrieën hebben minder werk door de mindere vraag, maar de vraag blijft bruto gelijk, met of zonder GM.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_63973521
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:01 schreef ouderejongere het volgende:
Het banenverlies wordt sterk overdreven en gedramatiseerd door de rechtse media (gelukkig schreef het FD wél een objectief stuk)
Volgensmij is staatssteun voor de autoindustrie nou niet bepaald een rechts onderwerp. Verder ben ik het helemaal met je eens
pi_63973614
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:15 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Volgensmij is staatssteun voor de autoindustrie nou niet bepaald een rechts onderwerp. Verder ben ik het helemaal met je eens
ze hebben nu voldoende geld om de onderneming in stukken te verkopen aan chinezen, de duitse en zweedse overheid en private investeerders

voorstel is nu om de amerikaanse tak van GM kado te doen aan Toyota

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 12-12-2008 22:39:41 ]
  vrijdag 12 december 2008 @ 22:47:35 #114
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63974421
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:01 schreef ouderejongere het volgende:
Het banenverlies wordt sterk overdreven en gedramatiseerd door de rechtse linkse media
Mijn reisverslagen
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:31:12 #115
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_63982286
Je zou toch verwachten dat de Amerikaanse auto-industrie een soort nationale trost is. Vreemd dat men dit zo maar laat vallen voor idd een fractie van de kosten om de financiele sector overeind te houden. Misschien is het wel terecht hoor, maar ik had dit niet verwacht.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:42:37 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63982457
Een weinig belicht element dat denk ik op de achtergrond wel meespeelt is national security.

In een oorlogssituatie heb je met dergelijke fabrieken de mogelijkheid om snel over te schakelen naar oorlogsproductie (zie bijvoorbeeld WO-II). Als je zelf geen productie meer hebt dan is dat een veiligheidsrisico. Stel dat er over een paar jaar een oorlog uitbreekt met China en je hebt geen fabrieken meer om zelf spullen te maken...
Mijn reisverslagen
pi_63982555
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:42 schreef SeLang het volgende:
Een weinig belicht element dat denk ik op de achtergrond wel meespeelt is national security.

In een oorlogssituatie heb je met dergelijke fabrieken de mogelijkheid om snel over te schakelen naar oorlogsproductie (zie bijvoorbeeld WO-II). Als je zelf geen productie meer hebt dan is dat een veiligheidsrisico. Stel dat er over een paar jaar een oorlog uitbreekt met China en je hebt geen fabrieken meer om zelf spullen te maken...
klopt echter worden tanks daar niet gemaakt, en de huidige zijn ook niet zo geschikt voor massaproductie omdat ze op kwaliteit zijn geselecteerd niet op productie snelheid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:56:56 #118
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_63982663
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:42 schreef SeLang het volgende:

Juist in dat licht gezien snap ik niet de republikeinen nu opeens voor hun economische principes kiezen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zaterdag 13 december 2008 @ 12:00:56 #119
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63982713
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

klopt echter worden tanks daar niet gemaakt, en de huidige zijn ook niet zo geschikt voor massaproductie omdat ze op kwaliteit zijn geselecteerd niet op productie snelheid.
Klopt, maar tanks zijn slechts een klein % van het totale aantal voertuigen dat je voor oorlogsvoering nodig hebt. Naast 'gewone' pantserwagens e.d. heb je ook heel veel voertuigen nodig voor logistieke taken.

Daarnaast is het gewoon veel sneller om een bestaande fabriek om te bouwen/ uit te breiden/ aan te passen dan compleet nieuwe fabrieken bouwen.
Mijn reisverslagen
pi_63982996
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 12:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Klopt, maar tanks zijn slechts een klein % van het totale aantal voertuigen dat je voor oorlogsvoering nodig hebt. Naast 'gewone' pantserwagens e.d. heb je ook heel veel voertuigen nodig voor logistieke taken.

Daarnaast is het gewoon veel sneller om een bestaande fabriek om te bouwen/ uit te breiden/ aan te passen dan compleet nieuwe fabrieken bouwen.
snap ik overigens worden die ook omgebouwd want het amerikaanse leger wil onafhankelijker worden van (buitenlandse) olie dus de hummer moet verdwijnen over een aantal jaar.

Maar ik snap wat je bedoeld daar is ook het hele eu landbouwbeleid mee begonnen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')