abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 15 december 2008 @ 17:25:47 #151
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_64035255
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik tel welgeteld 19 posts van jou in dit feedback-topic, waarvan er precies NUL betrekking hebben op een concrete klacht van jouw zijde.
En
quote:

Ik vind alles leuk en aardig, maar je moet dan niet gek opkijken als we jou als moderators negeren, of niet meer serieus reageren op de doorlopende stroom onzin die je hier neerkwakt. Misschien moet je je vertier op Fok! eens ergens anders gaan zoeken dan in dit feedback-topic? De grap is er zo onderhand wel af.
Hieruit blijkt dat Stali toch heel goed zat met haar analyse.
Als mod ben je gewoon 1 van ons en niet een apart soort die door een kleur het gevoel heeft dat hij boven de rest staat, dat mis je, misschien komt het nog.
  maandag 15 december 2008 @ 17:27:03 #152
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64035283
o jee, is ie hier ook al bezig. Elfletterig, ik denk niet dat je het lang zal houden hier
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  † In Memoriam † maandag 15 december 2008 @ 17:28:18 #153
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_64035314
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:27 schreef Aoristus het volgende:
o jee, is ie hier ook al bezig. Elfletterig,
Waar nog meer ?
  maandag 15 december 2008 @ 17:28:42 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64035322
quote:
o jee, is ie hier ook al bezig. Elfletterig, ik denk niet dat je het lang zal houden hier
ik denk van wel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 15 december 2008 @ 17:29:34 #155
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64035343
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk van wel.
Dat zou ik ook zeggen als ik 4 biertjes verder was
  † In Memoriam † maandag 15 december 2008 @ 17:30:04 #156
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_64035360
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:28 schreef zoalshetis het volgende:

ik denk van wel.
Ik denk ook van wel, hij hecht veel belang aan zijn status .
  maandag 15 december 2008 @ 17:31:01 #157
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64035386
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:29 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dat zou ik ook zeggen als ik 4 biertjes verder was
ik drink geen bier.
pi_64035427
quote:
Was jij niet ook al "vakkundig" weggewerkt door de boven-ons-gestelden hier?

Actieve moderators zijn mensen die in het dagelijks leven zwaar gefrustreerd zijn over hun gebrek aan macht, iets wat ze op internet om moeten zetten in het snoeren van de mond van anderen en andersdenkenden.

De enige goede moderator is een onzichtbare moderator. Alleen regelrechte SPAM en hackpogingen moeten aangepakt worden. Verder moet iedereen, zonder aanzien des persoons, kunnen zeggen wat zij/hij wil. Daar onderscheid in gaan aanbrengen, brengt willekeur met zich mee. Volkomen overbodig en bovendien hebben FOKkers niets te maken met de dagelijkse frustraties die modjes moeten omzetten in geldingsdrang over andersdenkenden op een internetforum.

Laat iedereen gewoon lekker forummen. Bemoeizucht
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 15 december 2008 @ 17:36:09 #159
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64035494
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Actieve moderators zijn mensen die in het dagelijks leven zwaar gefrustreerd zijn over hun gebrek aan macht, iets wat ze op internet om moeten zetten in het snoeren van de mond van anderen en andersdenkenden.

De enige goede moderator is een onzichtbare moderator. Alleen regelrechte SPAM en hackpogingen moeten aangepakt worden. Verder moet iedereen, zonder aanzien des persoons, kunnen zeggen wat zij/hij wil. Daar onderscheid in gaan aanbrengen, brengt willekeur met zich mee. Volkomen overbodig en bovendien hebben FOKkers niets te maken met de dagelijkse frustraties die modjes moeten omzetten in geldingsdrang over andersdenkenden op een internetforum.

maandag 15 december 2008 @ 18:03:46 #160
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_64036012
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou zo werkt het dus niet.
Ken je het probeerseltje nog "van iedereen is mod" als subforum. Vast wel.. aangezien je hier al wat langer rondloopt.
Nou dat was een leuk gedachten experiment wat totale chaos en anarchie was.
Denk niet dat daarop het gros van de users zit te wachten (ik dus ook niet).
Je kunt beter uitgaan van een pareto-achtig iets.
  • 80 % heeft geen/nooit opmerkingen.
  • 20 % heeft soms opmerkingen op de moderatie.
    toevoeging
    En van die 20 % heeft 0,5 % altijd opmerkingen op de moderatie (op de komma en punt nauwkeurig).

Dat was met elke mod die ik op [POL] en [NWS] heb gezien.
  •   maandag 15 december 2008 @ 18:11:14 #161
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_64036164
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 18:03 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ken je het probeerseltje nog "van iedereen is mod" als subforum. Vast wel.. aangezien je hier al wat langer rondloopt.
    Nou dat was een leuk gedachten experiment wat totale chaos en anarchie was.
    Ja vind je het gek. Maar "iedereen mod" is dus wel precies het tegenovergestelde van waar hij het over heeft.

Wel jammer da'k dat gemist heb, blijkbaar.
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
    pi_64036235
    quote:
    Zegt de mod van 14 dagen. .
    I´m back.
      maandag 15 december 2008 @ 18:17:51 #163
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_64036311
    14 weken toch?
      maandag 15 december 2008 @ 18:27:54 #164
    89730 Drugshond
    pi_64036534
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 18:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja vind je het gek. Maar "iedereen mod" is dus wel precies het tegenovergestelde van waar hij het over heeft.

Wel jammer da'k dat gemist heb, blijkbaar.
    Mwah, moderators moeten proberen discussies te bewaken. En zorgen voor een constructieve doorloop.
    Geef volmondig toe dat sommige topics verzanden in stokpaardjes, barricade technieken, flamen, off-topic knallen, de clown uithangen, onliner smijt en pleurwerk und so weiter.
    Een enkele scheve schaats maakt de wedstrijd (topic) niet verloren. Dus ook die enkele edit of aanpassing niet.
    Zo heilig zijn mijn postings niet altijd.... kan me soms levendig voorstellen waarom een posting weg is. No hard feelings. Move on.... En als het echt iets is waarmee ik moeilijk mee kan leven probeer ik het wel in een andere context of verpakking. 99,999 % van alle gevallen ben ik daar wel uitgekomen, zonder [FB].
      † In Memoriam † maandag 15 december 2008 @ 18:28:46 #165
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_64036560
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 18:03 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat was meer een onzin/leef je uit forum, totaal niet serieus.
    quote:
    experiment wat totale chaos en anarchie was.
    Op Usenet ging het altijd wel goed zonder gemod
    quote:
    Dat was met elke mod die ik op [POL] en [NWS] heb gezien.
    Heb andere ervaringen (gelukkig )
      maandag 15 december 2008 @ 18:36:31 #166
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_64036733
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 18:27 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mwah, moderators moeten proberen discussies te bewaken. En zorgen voor een constructieve doorloop.
    Geef volmondig toe dat sommige topics verzanden in stokpaardjes, barricade technieken, flamen, off-topic knallen, de clown uithangen, onliner smijt en pleurwerk und so weiter.
    Nou en? Lachen toch? Mij (en vele anderen) hoor je niet klagen daarover. Ik klaag pas als de één of andere overijverige moderator er weer eens een bende van gemaakt heeft.

Jullie (ja jij ook, want jij bent het ook 10 jaar geweest) nemen jezelf en jullie rol veel te serieus. Alsof users zelf een scheefgelopen discussie niet kunnen herstellen en ze over geen enkel zelfreinigend vermogen beschikken. Mijn ervaring is juist dat dat prima gaat, als je het maar even de tijd geeft. En sommige topics ontsporen inderdaad hopeloos, maar die verdwijnen dan vanzelf.
    quote:
    Een enkele scheve schaats maakt de wedstrijd (topic) niet verloren. Dus ook die enkele edit of aanpassing niet.
    Zo heilig zijn mijn postings niet altijd.... kan me soms levendig voorstellen waarom een posting weg is. No hard feelings. Move on.... En als het echt iets is waarmee ik moeilijk mee kan leven probeer ik het wel in een andere context of verpakking. 99,999 % van alle gevallen ben ik daar wel uitgekomen, zonder [FB].
    Het weghalen van posts is met name bijzonder irritant als het er sterk op lijkt dat de moderator in kwestie z'n persoonlijke politieke overtuiging of mening een overheersende rol heeft laten spelen bij de edit.
      maandag 15 december 2008 @ 18:38:09 #167
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_64036773
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 18:17 schreef Lemmeb het volgende:
    14 weken toch?
    niet lang genoeg om hem een ban aan te smeren in elk geval. Maar dat terzijde geschoven, het impeachmentproces heeft wel een traditie in het leven geroepen. Mods die niet deugen, zoals elfletterig en vooral sigme, krijgen wat hen toekomt, een stoffen voetafdruk op de kont
    pi_64036849
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 18:38 schreef Aoristus het volgende:

[..]

niet lang genoeg om hem een ban aan te smeren in elk geval. Maar dat terzijde geschoven, het impeachmentproces heeft wel een traditie in het leven geroepen. Mods die niet deugen, zoals elfletterig en vooral sigme, krijgen wat hen toekomt, een stoffen voetafdruk op de kont
    Mij een ban aansmeren? Waarom? Ik was de enige met nog ene beetje sympathie voor je...
    I´m back.
      maandag 15 december 2008 @ 18:42:10 #169
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_64036854
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 18:38 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds verbazingwekkend dat jij toen uit eigen beweging moderator geworden bent. Volgens mij ben je stiekem net zo'n anarchistje als ikzelf en heb je helemaal niks met al die dikdoenerij en betutteling.
      maandag 15 december 2008 @ 18:42:55 #170
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_64036874
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 18:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds verbazingwekkend dat jij toen uit eigen beweging moderator geworden bent. Volgens mij ben je stiekem net zo'n anarchistje als ikzelf en heb je helemaal niks met al die dikdoenerij en betutteling.
    Is waar, maar ik gunde het Sidekick niet
      maandag 15 december 2008 @ 18:48:10 #171
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_64037007
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 18:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mij een ban aansmeren? Waarom? Ik was de enige met nog ene beetje sympathie voor je...
    ruikt je arm nog naar poep eigenlijk?
      maandag 15 december 2008 @ 18:50:57 #172
    89730 Drugshond
    pi_64037096
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 18:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou en? Lachen toch? Mij (en vele anderen) hoor je niet klagen daarover. Ik klaag pas als de één of andere overijverige moderator er weer eens een bende van gemaakt heeft.

Jullie (ja jij ook, want jij bent het ook 10 jaar geweest) nemen jezelf en jullie rol veel te serieus. Alsof users zelf een scheefgelopen discussie niet kunnen herstellen en ze over geen enkel zelfreinigend vermogen beschikken. Mijn ervaring is juist dat dat prima gaat, als je het maar even de tijd geeft. En sommige topics ontsporen inderdaad hopeloos, maar die verdwijnen dan vanzelf.
    Hangt een beetje van het onderwerp af.
    Bij Holocaust, aanslag, reltopics, moslim toeschrijvingsreflex, Meki TO kun je wel eens verzanden in een gooi en smijtwerk waarbij de discussie compleet ondergeschikt raakt.
    Met het gevolg dat je hierdoor de users te veel moderatorstoel laat zitten en discussiewaardige topics van de rails laat jagen. Die eigenlijk beter verdienen.
    En sommige topics redden het gewoon niet op FOK!... dat voel je op een zeker moment aan vanaf de TT.
    quote:
    Het weghalen van posts is met name bijzonder irritant als het er sterk op lijkt dat de moderator in kwestie z'n persoonlijke politieke overtuiging of mening een overheersende rol heeft laten spelen bij de edit.
    Persoonlijke levens- en/of politieke overtuiging zou je ideologisch gezien los moeten koppelen (van de kleur). Klinkt niet makkelijk maar feitelijk mag het aan beide zijden geen bal uitmaken in de discussie.
    Dat laatste is wel redelijk funest.
    pi_64037146
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 17:25 schreef Loedertje het volgende:
    En
    Dat is niet waar het feedbacktopic voor bedoeld is, maar dat heb ik inmiddels zo'n 3-4 keer zonder succes proberen duidelijk te maken.
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 17:25 schreef Loedertje het volgende:
    Hieruit blijkt dat Stali toch heel goed zat met haar analyse. Als mod ben je gewoon 1 van ons en niet een apart soort die door een kleur het gevoel heeft dat hij boven de rest staat, dat mis je, misschien komt het nog.
    Ik heb dat gevoel dan ook beslist niet. In dit specifieke topic ligt dat echter iets anders, omdat dit topic nou juist bedoeld is om te spreken over moderatieklachten, waarbij we dus als moderators reageren. Het lijkt er zo onderhand op dat jij er meer moeite mee hebt om dat te scheiden dan ik dat heb.
    quote:
    Tja, iemand die zich in een topic misdraagt en daarna mij gaat uitschelden als ik ingrijp, wat daarna leidt tot een ban, zal dat inderdaad hopen, dat snap ik. Ik denk alleen dat iedere willekeurige NWS-mod precies hetzelfde zou hebben gedaan. Mijn vertrek lost jouw wangedrag niet op. Dat kun je alleen zelf doen, door je gewoon aan de policy te houden.
    pi_64037455
    quote:
    Alsof users zelf een scheefgelopen discussie niet kunnen herstellen en ze over geen enkel zelfreinigend vermogen beschikken. Mijn ervaring is juist dat dat prima gaat, als je het maar even de tijd geeft. En sommige topics ontsporen inderdaad hopeloos, maar die verdwijnen dan vanzelf.
    Ik heb er nu precies een maand op zitten als moderator en mijn ervaring tot dusver is dat discussies zich niet altijd herstellen en dat niet alle users hier over zelfreinigend vermogen beschikken. Het is soms gewoon nodig om topics bij te sturen. En dan bedoel ik niet inhoudelijk of qua (politieke) overtuiging, maar gewoon wat je qua postgedrag wenst. Dus bijvoorbeeld: on-topic blijven, off-topic of persoonlijk gebash achterwege laten; dat soort zaken.
    quote:
    Het kan zo lijken, maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is. Ik verwijder alleen posts die de policy duidelijk overschrijden, of omdat het storend off-topic geneuzel is dat een discussie verstoort. En als we iedereen echt zo graag de mond wilden snoeren, had ik in dit feedbacktopic zeker 30 posts kunnen verwijderen die off-topic zijn. Doen we niet.

Voor elke mening, overtuiging en politieke kleur is ruimte. Maar probeer gewoon je mening op beetje normale manier te verwoorden (zie policy) en probeer on-topic te blijven. En gebruik topics waarvoor ze bedoeld zijn. Als je dat gewoon doet, is er niks aan de hand en zal geen moderator zomaar je posts verwijderen.
      † In Memoriam † maandag 15 december 2008 @ 19:07:09 #175
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_64037504
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 18:53 schreef Elfletterig het volgende:

Tja, iemand die zich in een topic misdraagt en daarna mij gaat uitschelden als ik ingrijp, wat daarna leidt tot een ban, zal dat inderdaad hopen, dat snap ik. Ik denk alleen dat iedere willekeurige NWS-mod precies hetzelfde zou hebben gedaan. Mijn vertrek lost jouw wangedrag niet op. Dat kun je alleen zelf doen, door je gewoon aan de policy te houden.
    Lijst het in en hang het boven je bed en je beeldscherm. Lees het vooral als je weer eens een posting plaatst om ons erop te wijzen dat JIJ mod bent .

Mijn wangedrag en scheldpartijen in NWS, hoe verzin je het .

Maar goed, gelukkig ben JIJ er om in te grijpen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')