Ik begin het te vatten denk ikquote:Op vrijdag 12 december 2008 14:18 schreef Silenus het volgende:
[..]
Sinds 1991, en ik ben net als de meesten net iets te jong om die tijd mee te hebben gemaakt. Maar het moge duidelijk zijn dat Ajax al een hele tijd een ander Ajax is dan waar wij verliefd op zijn geworden. En dan heb ik het niet alleen over de spelopvatting, het combinatievoetbal en het gogme wat je nu nauwelijks meer ziet.
Gelukkig hebben we wel de Amsterdamsche Football Club Ajax nog, en het shirt. En wij (tenminste, ik) blijven nog altijd het oude logo gebruiken. Dat nieuwe erken ik dan weer niet echt, ofzo. Dat is het voor mij gewoon niet. Ajax is nog steeds Ajax, maar ze moeten gewoon van de heilige huisjes afblijven. Het shirt is al 100 jaar zo, en dat moet ook de komende 100 jaar zo blijven.
Ik snap wat je bedoelt, en kan me er ook wel deels in vinden. Maar als je (zoals je dat vroeger bij zo'n net afgestudeerde pabo-miep altijd in de klas moest doen) op een schoolbord 'AJAX' neerzet en je moet daarom heen allemaal een woordje schrijven waaraan je denkt als je AJAX ziet.. wat schrijf je dan? Ik:quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:23 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ik denk niet dat een club een logo, een shirt of een stadion is. Wel zijn het onderdelen van de historie. Een club is de mensen welke er werken, daarom veranderd een club continue, speler en personeel gaat weg, nieuwe komt er voor terug. Zij die weg gaan zijn onderdeel van de historie. Ajax zal altijd ajax blijven, ondanks veranderingen.
Ik ben ook met het nieuwe logo opgegroeid en wist niet beter, maar op het moment dat ik het oude logo zag vond ik het huidige logo lelijk.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:50 schreef twi het volgende:
Grappig, tot voor kort werd je hier min of meer kneus genoemd als 't je het niet zo interesseerde of het oude logo terug zou komen, en nu is het andersom. Ik ben opgegroeid met het nieuwe logo, ken Ajax niet anders dan met het nieuwe logo. En hoewel ik het historische en artistieke aan het oude logo ook zie, zou het voor mij juist vreemd zijn om dat oude logo weer overal gebruikt te zien worden.
Ik weet dat het het Ajax-logo is geweest, maar ik weet ook dat ik er zelf niet mee ben opgegroeid. Kortom, zelf zie ik het absoluut niet zo dat Ajax Ajax niet meer is door het huidige logo. Ik zou zelfs de huidige 'smurf' best missen als hij wordt vervangen door die oude, welke nauwelijks na te tekenen is (welk jongetje deed dat nou niet met het huidige logo?).
Ik zal er geen groot probleem mee hebben als het huidige logo wordt teruggedraaid naar het oude, en in m'n achterhoofd steun ik het initiatief ook wel. De mensen die er meer mee hebben zijn immers ofwel langer, ofwel fanatieker supporter dan ik ben. Maar persoonlijk merk ik als zijlijn-supporter die eens in de 1-2 maanden naar een wedstrijd ga kijken niet heel veel meer aan de actie dan dat er een website is waar af en toe op een internetforum naartoe gelinkt wordt.
Misschien tijd voor een wat heftigere campagne? Want in Rotterdam krijgen ze 't wel binnen een dag voor elkaar.
Ja, stenen gooien!quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:54 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Ik ben ook met het nieuwe logo opgegroeid en wist niet beter, maar op het moment dat ik het oude logo zag vond ik het huidige logo lelijk.
Wat bedoel je overigens met een heftigere campagne? Stenen gooien?
quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:02 schreef twi het volgende:
[..]
Ja, stenen gooien!
Nee, natuurlijk niet, maar de supporters kunnen wel iets meer dan een website die al sinds 2005 weinig nieuws meer is en wat ongeinspireerd gelobby. Grote spandoeken met het oude logo, acties ten opzichte van Adidas, iets relevants scanderen in het stadion. Er zit momenteel gewoon nauwelijks momentum in het "actievoeren". Niet dat ik merk, in elk geval.
En dan Urby als controlerende middenvelder? Dat lijkt me heel vreemd.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:12 schreef Cyberia18 het volgende:
De Jong waarschijnlijk ja. Sulejmani vanaf links zoals dat tegen Volendam ook regelmatig gebeurde.
Mij ook aangezien Urby het als linksbuiten dit seizoen al zo goed doet. Nou sleur je 'm weer als een dweil naar een andere positie.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:14 schreef Radegast het volgende:
[..]
En dan Urby als controlerende middenvelder? Dat lijkt me heel vreemd.
Misschien spelen we wel met maar één verdedigende middenvelder. Jottem!quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:17 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Mij ook aangezien Urby het als linksbuiten dit seizoen al zo goed doet. Nou sleur je 'm weer als een dweil naar een andere positie.
Zou toch gewoon met Enoh-Lindgren starten als controleurs maar goed we zullen het vanavond gaan zien.
Fingers crossed dat er een club gek genoeg is om hem te kopen.quote:Vrijdagochtend kwam het nieuws dat Delorge in de belangstelling staat van de Griekse club Panthrakikos. Tegenover RTV Noord-Holland laat de Belg echter weten geen interesse te hebben in een overgang naar Griekenland.
Delorge is de afgelopen week in Griekenland geweest om een overgang naar Panthrakikos te bespreken. Na zijn terugkeer heeft de middenvelder besloten dat hij met zijn gezin in Nederland wil blijven.
Wel wil Delorge Ajax in de winterstop verlaten. De Belg hoopt nu snel bij een club in de Eredivisie aan de slag te kunnen. Samen met zijn zaakwaarnemer is Delorge druk bezig om een nieuwe club te vinden.
Als ik Ajax zie, dan zie ik:quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:37 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, en kan me er ook wel deels in vinden. Maar als je (zoals je dat vroeger bij zo'n net afgestudeerde pabo-miep altijd in de klas moest doen) op een schoolbord 'AJAX' neerzet en je moet daarom heen allemaal een woordje schrijven waaraan je denkt als je AJAX ziet.. wat schrijf je dan? Ik:
'Amsterdamsche Football Club'
'Johan Cruijff'
'Marco van Basten'
'Het wit-rood-witte shirt'
'Het oude Ajax-logo'
'4-3-3'
'De Meer'
En zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan. Natuurlijk verandert de tijd, en komen er personeelsleden of spelers die de historie beïnvloeden. Maar hoeveel zijn dat er nu? Zeker in deze tijd waarin een speler nauweiljks meer dan drie jaar bij een club blijft?
Ajax is een instituut, een wereldmerk, die te 'herkennen' blijft aan een aantal constante waarden. De waarden die alitjd moeten blijven, en als er iets aan verandert/ontbreekt, er een hap uit 'de identiteit Ajax' wordt genomen. Ajax is het shirt, de naam, het logo, en dat zijn wij. (Dat vergat ik even te zeggen in mijn vorige posts)
Wat is Ajax met een geel thuisshirt? Wat is Ajax zonder supporters? Wat is Ajax als het niet Ajax meer heet?
Dan is Ajax Ajax niet meer.
Natuurlijk was Sjakie Wolfs er niet voor 1975, en is hij nu ook 'Ajax'. Bobby Haarms is Ajax, Edwin van der Sar is Ajax, Jari Litmanen is Ajax, er zullen altijd nieuwe helden blijven komen. Litmanen was een speler, is nu weg, maar zal voor altijd met Ajax verbonden blijven. Eigenlijk ook dus gewoon een constante factor.
Maar om terug te gaan naar je eerste post, je wil vanavond gewoon een goede pot voetbal zien, in dit elftal wat vanavond op de mat staat zit vrij weinig 'echt Ajax'. Er zitten sympathieke spelers bij, er zitten toppers bij, er zitten sukkels bij, maar of er spelers bijzitten waar we over 30 jaar nog over praten is nog maar de vraag.
Daarom is het elftal van vanavond eigenlijk (als je het over een veel groter geheel bekijkt) niet zo heel belangrijk. Het belangrijkste blijft toch echt 'Ajax' zelfs. En natuurlijk schelden we vanavond weer drie topics vol als dit elftal niet kan winnen van dat kutclubje uit Breda, want wij willen allemaal dat Ajax weer 'Ajax' wordt: Een fucking mooie club die KAMPIOEN wordt. (Want eh, daar gaat het tot slot van dit kakverhaal natuurlijk wel allemaal om.)
Het moet toch ook wel mogelijk zijn om die bage van 't officiële shirt te halen en te vervangen door eenzelfde badge met het oude logo? Zoiets zou ik graag kopen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:23 schreef Aanvoerder het volgende:
Shirtjes drukken met het oude logo erop. Is dat niet wat? Duur geintje, dat wel.
Jammer dat die posters nergens meer te verkrijgen zijnquote:Op vrijdag 12 december 2008 15:11 schreef BB-boy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als die hele "geef Ajax z'n gezicht terug" campagne niet werkt, wat dan wel?
Via de online verkoop kan je sowieso bestellen met alleen het nummer.quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:04 schreef Remote het volgende:
Mijn clubcard heb ik momenteel niet hier, maar ik wil wel kaarten gaan halen. Is het bij Ticketbox/Primera noodzakelijk om het pasje fysiek mee te brengen of is het nummer dat op het pasje staat voldoende? Want dan bel ik even iemand die het nummer doorgeeft.
Ik had er 20 thuis. Nu nog maar een en die hangt hier boven mijn bureau.quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:10 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Jammer dat die posters nergens meer te verkrijgen zijn
quote:Valencia laat Helguera transfervrij vertrekken
12 december 2008
Ivan Helguera vertrekt per direct bij Valencia. Het contract van de Spaanse oud-international, dat nog doorliep tot 2010, is met onmiddellijke ingang ontbonden.
Helguera kwam dit seizoen pas tijdens één competitieduel in actie. De middenvelder, die in het verleden voor Real Madrid speelde en 47 interlands achter zijn naam heeft, is al de tweede speler die deze maand transfervrij vertrekt bij Valencia. Eerder werd ook het contract van de Duitse doelman Timo Hildebrand ontbonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |