De zanger vanquote:
http://rateyourmusic.com/charts/top/album/2009quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:42 schreef emokid het volgende:
Als je alleen al kijkt naar hoeveel #1's 2008 heeft gehad, van Amon Amarthtot Scar Symmetry
.
Case in point: deze plaat is nog niet eens uit, en heeft toch al 24 ratings. Toch knap.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:47 schreef ranja het volgende:
Sowieso. Een hoop mensen geeft gewoon lage waardering aan albums die ze niet kennen maar waarvan ze de artiest niet mogen. Bv Britney Spears heeft honderden 1/2 ster waarderingen. Tja, hou je toch niet tegen.
Ik ga in dit topic ook maar vooral lezen welke albums ik gemist heb. En binnenkort even een lijstje samenstellen.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:58 schreef FictionalFenna het volgende:
Ik ga even kijken welke albums ik alweer beluisterd heb dit jaar. Extrawelt is me volledig ontgaan!
Tja voor ieder wat wils, dan kijk je er toch niet? Misschien is er voor jou een rapsite?quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:38 schreef Grobbel het volgende:
[..]
De zanger vanPorcupine Tree.
![]()
Rateyourmusic is wat dat betreft ook totaal geen goede graadmeter. De albumlijsten worden daar altijd buitenproportioneel in de greep gehouden door liefhebbers van metal en progrock.
Oei, briljante comback!quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:19 schreef Longmen het volgende:
[..]
Tja voor ieder wat wils, dan kijk je er toch niet? Misschien is er voor jou een rapsite?
Geef het beestje een naampje. Progrock is ook DE enige muziekquote:Op dinsdag 16 december 2008 15:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Oei, briljante comback!![]()
![]()
Als de site nu 'rateyourmetal' had geheten had je een punt gehad, maar in de huidige vorm heeft weinig met 'voor ieder wat wils' te maken. Ik vind rateyourmusic een fantastische site, alleen de jaarlijsten moet je daar nu eenmaal met een flinke korrel zout nemen. Gelukkig bestaan er ook filters om alle metalplaten uit de lijst te weren. Zo ziet de jaarlijst eruit zonder metal en progressive rock:
http://rateyourmusic.com/customchart?page=1&chart_type=top&type=album&year=2008&genre_include=0&genres=metal%2C+progressive+rock&include_child_genres=t&include=both&limit=none&countries=
LE-ZEN.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:34 schreef trebremmit het volgende:
Waarom moet je die met een korrel zout nemen? Alleen omdat er niks van jouw gading bij staat zeker.
Zoals ze hier buitenproportioneel in de greep worden gehouden door Indie-Nerds?quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:38 schreef Grobbel het volgende:
[..]
De zanger vanPorcupine Tree.
![]()
Rateyourmusic is wat dat betreft ook totaal geen goede graadmeter. De albumlijsten worden daar altijd buitenproportioneel in de greep gehouden door liefhebbers van metal en progrock.
Doe ik en ik lees nergens een goed argument. Als er een lijstje van Oor staat vinden jullie het allemaal representatief maar zodra er metal of prog wordt genoemd is het allemaal niet objectief meer en stemmen er alleen maar metal liefhebbers.quote:
quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:43 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Doe ik en ik lees nergens een goed argument. Als er een lijstje van Oor staat vinden jullie het allemaal representatief maar zodra er metal of prog wordt genoemd is het allemaal niet objectief meer en stemmen er alleen maar metal liefhebbers.
pfafs antwoord is duidelijker, maar één belangrijke reden is dat de manier van berekening bij RYM-lijsten niet echt logisch is. Zie de huidige lijst maar:quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:34 schreef trebremmit het volgende:
Grobbel, waarom moet je die met een korrel zout nemen? Alleen omdat er niks van jouw gading bij staat zeker.
quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:43 schreef trebremmit het volgende:
Als er een lijstje van Oor staat vinden jullie het allemaal representatief
Jij begon te schelden door te stellen dat ik me ook maar enigszins zou kunnen vinden in de OOR-lijst.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:55 schreef trebremmit het volgende:
Kijk Grobbel legt het netjes uit daar kun jij nog wat van leren Pfaf. En dat is inderdaad een raar systeem.
Da's de dekmantel...quote:Op maandag 15 december 2008 20:44 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af of je die plaat wel kent. Want die plaat gaat helemaal niet over Bambi Woods (slechts 1 song op het album), maar gaat over Amerika.
eh nee waarom? Ik kan me verder wel vinden in de meningen hier hoor. Zoals ik al aangaf: wienig sites zijn representatief omdat het een soort publiek aantrekt. Maar het laatste waar je over kan discussieren is smaak en laat dat nu muziek zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:34 schreef ranja het volgende:
Binnenkort trebemmit en Longmen ook op Rateyoumusic?
Er staan maar 3 Scandinavische acts in. Nummer 1 komt uit het zonovergoten Texas. Zowel nummer 1 en 2 zijn instrumentale albums. De eerste blinkt uit in melancholische composities van gitaar, strijkers (viool en cello), piano en een vleugje hoop. Ik ken mensen die ervan van mijn balkon zouden springenquote:Op dinsdag 16 december 2008 17:19 schreef methodmich het volgende:
Alpeko, een behoorlijk IJslandse / Scandi / Koude landen lijst dit jaar!!! Vertel eens iets meer over die nummer 1 en 2 indien mogelijk.
Ik kon me erg terugvinden in de OOR-lijst, veel albums vond ik ook heel goed (maar ik vond hun albums van mislukte albums wat minder). Maar ik weet van mezelf dat ik gewoon een erg beperkte smaak heb. Ik hou niet van metal of dat soort achtige bands, en ook niet van de doorsnee hiphop. Mijn muziek wordt vaak gekwalificeerd als alternatief en indie en dat is OOR dus ook wel. Laten we dus elk lijstje met een korreltje zout nemen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik kan ook niet wachten tot de OOR-lijst weer tot op de grond afgemaakt gaat worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |