abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63902842
TO THE GROUND BABY!

FUCK THE GROUND! WERE DRILLING FOR OIL!
  woensdag 10 december 2008 @ 12:50:32 #52
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_63902861
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:46 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik ben ook 1,5 jaar officer geweest in een grote guild in WoW, dat was inderdaad op een gegeven moment gewoon niet leuk meer, iedereen heeft wel wat te zeiken, het is nooit goed.

Kreeg op een gegeven moment zelfs ruzie met de priest en rogue classleader, omdat ik het voor de casuals opnam wat betreft het DKP-systeem.
(we waren een casual raiding guild)

Echt persoonlijke beledigingen kreeg ik in mijn mailbox, of per whisper, te triest gewoon.

Heb toen ook mijn officer-schap neergelegd, en mijn complete kijk op het spel veranderd, het werd er toen enorm veel leuker op iig.
Je staat als officer, of als group owner op een punt waar je het voor de grote gemene deler op moet nemen. Je hebt de elite group die het beste is en je hebt de group die er wat onder hangt. Ook is er de groep van mindere goden met potentie die toch ook zeer zeker de moeite waard.

Dit heeft als gevolg dat je soms wat extra aandacht (en in WoW loot) aan de nieuwe, mindere mensen moet geven om ze langzaam op te laten klimmen en rustig naar hetzelfde niveau te laten komen. Dat is soms voor de erge elite moeilijk te verkroppen en dat heeft drama als gevolg.

Mensen gaan whisperen, mailen, posten, of gewoon negeren van dingen die nergens goed voor zijn. Je raakt daar op een hoge guildpositie in meegetrokken en je probeert alles op te lossen. De spelletjes die je speelt kunnen je RL gaan beinvloeden, je kan opeens jezelf rot gaan voelen en toch maar aanloggen terwijl je liever op een alt gewoon het spel zou willen spelen maar plichtsbesef roept je toch weer naar je main.

Zodra je dat hebt, moet je realiseren dat het tever is gegaan en 'vers' beginnen.
  woensdag 10 december 2008 @ 12:51:24 #53
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_63902875
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:47 schreef magge het volgende:

[..]

EY!

Gnomes rock >_<
Gnomes zijn irritante gluiperdjes die hun eigen huis geeneens van level 25 elite mobs kunnen bevrijden met zijn allen. Stop die roze paardenstaart maar in je kleine poepert
pi_63902913
Jongens, hou er even rekening mee dat het niet een coupe is of zo.

We zitten met de volgende situatie:
De huidige GM is per week 30 minuten online, zit op level 72 of zo. En ligt de rest van de tijd zijn vriendin vol te blaffen. Daarnaast heeft hij om hackproblemen te beperken in overleg de GB op max. 300g door officers en 5 items verwijderen door officers ingesteld. Elke keer dus dat er nu iets moet worden gedaan mbt de GB moeten we soms weken wachten tot hij weer eens online is.

Daarnaast zetten we mij, tegen wil en dank, ben ik begonnen om raids op te starten, er voor te zorgen dat er voldoende heroics worden geregeld, dat de juiste personen enchants/inscriptions/jewelcrafts doen zodat de guild hoge crafters heeft waar de guild recipies heen kunnen gaan en de hele guild er profijt van heeft. Oftewel, als officer zijnde leidt ik op dit moment de guild. Niet dat ik er zin in heb, maar niemand anders doet het. De andere officers doen wel een beetje, maar niet in de mate zoals ik het doe, en dan nog bijna alles checken met mij voor ze iets doen.

Wie zou jij liever als GM hebben?
pi_63902939
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:50 schreef GI het volgende:

[..]

Je staat als officer, of als group owner op een punt waar je het voor de grote gemene deler op moet nemen. Je hebt de elite group die het beste is en je hebt de group die er wat onder hangt. Ook is er de groep van mindere goden met potentie die toch ook zeer zeker de moeite waard.

Dit heeft als gevolg dat je soms wat extra aandacht (en in WoW loot) aan de nieuwe, mindere mensen moet geven om ze langzaam op te laten klimmen en rustig naar hetzelfde niveau te laten komen. Dat is soms voor de erge elite moeilijk te verkroppen en dat heeft drama als gevolg.

Mensen gaan whisperen, mailen, posten, of gewoon negeren van dingen die nergens goed voor zijn. Je raakt daar op een hoge guildpositie in meegetrokken en je probeert alles op te lossen. De spelletjes die je speelt kunnen je RL gaan beinvloeden, je kan opeens jezelf rot gaan voelen en toch maar aanloggen terwijl je liever op een alt gewoon het spel zou willen spelen maar plichtsbesef roept je toch weer naar je main.

Zodra je dat hebt, moet je realiseren dat het tever is gegaan en 'vers' beginnen.
Inderdaad ja, je legt het precies goed uit.

Ik nam het altijd op voor die grote groep die onder de elite zat, die 2 CL’s wilden bv. dat als zij 10000 DKP hadden, ze mochten kopen wat ze wilden, bv. als Priest een Rogue Dagger kopen puur omdat het kan.

Echt 20+ paginas over gediscussieerd toen, en ik werd tegen het einde voor rotte vis uitgemaakt. :’)

En wat je zegt over de verplichting om in te loggen, helemaal waar, soms wilde ik niet eens spelen, maar dan logde ik toch maar in om mee te gaan raiden, puur om er te zijn als officer-zijnde.

Ach ja, heb er toch ook veel van geleerd denk ik.

En de andere officers + GM vonden vrijwel altijd dat ik gelijk had, dat was ook wel fijn natuurlijk.

Ik stond het dichtste bij de casuals werd altijd gezegd, die reden heeft er ook voor gezorgd dat ik een aantal keren toch maar weer ''ja'' zei als me werd gevraagd om toch door te gaan als officer.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_63902956
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:53 schreef stbabylon het volgende:

De huidige GM is per week 30 minuten online, zit op level 72 of zo. En ligt de rest van de tijd zijn vriendin vol te blaffen. Daarnaast heeft hij om hackproblemen te beperken in overleg de GB op max. 300g door officers en 5 items verwijderen door officers ingesteld. Elke keer dus dat er nu iets moet worden gedaan mbt de GB moeten we soms weken wachten tot hij weer eens online is.

Daarnaast zetten we mij, tegen wil en dank, ben ik begonnen om raids op te starten, er voor te zorgen dat er voldoende heroics worden geregeld, dat de juiste personen enchants/inscriptions/jewelcrafts doen zodat de guild hoge crafters heeft waar de guild recipies heen kunnen gaan en de hele guild er profijt van heeft. Oftewel, als officer zijnde leidt ik op dit moment de guild. Niet dat ik er zin in heb, maar niemand anders doet het. De andere officers doen wel een beetje, maar niet in de mate zoals ik het doe, en dan nog bijna alles checken met mij voor ze iets doen.

Lijkt me duidelijk, toch?
  woensdag 10 december 2008 @ 12:55:23 #57
158732 magge
dát is even geleden!
pi_63902959
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:51 schreef GI het volgende:

[..]

Gnomes zijn irritante gluiperdjes die hun eigen huis geeneens van level 25 elite mobs kunnen bevrijden met zijn allen. Stop die roze paardenstaart maar in je kleine poepert
Wat nu als ik dat lekker vind?
A major source of conflict in the world is the common misconception that words can be true or false.
pi_63902996
En de reden waarom ik er geen zin heb wordt heel goed omschreven door GI. In het verleden ben ik 1,5 jaar GM geweest van deze guild, zijn we verder gekomen dan ooit, maar werd ik langzaamaan knetter gek. Ik ben toen op een gegeven moment omlaag gestapt en verolgens naar een andere guild. Daar 3 weken geraid en toen bijna een jaar met WoW gestopt. Wil ik liever niet weer meemaken.
  woensdag 10 december 2008 @ 12:57:24 #59
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_63903008
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:53 schreef stbabylon het volgende:

Ik zeg niet dat jij fout bent hoor. Ik geef je zelfs groot gelijk. Alleen zou ik zelf gewoon een nieuwe guild beginnen en deze voor de huidige GM laten
  woensdag 10 december 2008 @ 12:57:51 #60
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_63903017
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:55 schreef magge het volgende:

[..]

Wat nu als ik dat lekker vind?
Dan ben je een typische gnome
  woensdag 10 december 2008 @ 12:58:42 #61
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_63903036
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:32 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Rouges kunnen onzichtbaar worden. Als je dan toch gaat vergelijken, moet je wel alles meenemen.
Je vergeet sap .
phluphy for president!
pi_63903044
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:57 schreef GI het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat jij fout bent hoor. Ik geef je zelfs groot gelijk. Alleen zou ik zelf gewoon een nieuwe guild beginnen en deze voor de huidige GM laten
Mijn guild bestaat nu meer dan 3 jaar, ooit high-end, nu casual, zitten heel veel vrienden in. Oh, en mijn naam staat ook op de guildcharter.
  woensdag 10 december 2008 @ 12:59:55 #63
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_63903069
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:57 schreef stbabylon het volgende:
En de reden waarom ik er geen zin heb wordt heel goed omschreven door GI. In het verleden ben ik 1,5 jaar GM geweest van deze guild, zijn we verder gekomen dan ooit, maar werd ik langzaamaan knetter gek. Ik ben toen op een gegeven moment omlaag gestapt en verolgens naar een andere guild. Daar 3 weken geraid en toen bijna een jaar met WoW gestopt. Wil ik liever niet weer meemaken.
De enige die daar wat aan kan doen ben jijzelf. Als je op een gegeven moment geen tijd meer hebt om je solo dungeons te doen omdat je er altijd bij moet zijn dan ben je te ver.
Als je 4 uur aan het whisperen bent over verschillende problemen dan ben je te ver.

Guild Master betekend niet dat je iedereen zijn dramavaatdoek bent. Je zorgt voor raids. Drama mag men elders uitzoeken. Stellig blijven, jezelf trouw blijven en voor het spelletje spelen. Dat zijn de belangrijkste dingen.
  woensdag 10 december 2008 @ 13:01:08 #64
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_63903108
Al dat geneuzel is trouwens precies waarom ik geen raiding guild join met mijn main. Ik ken mezelf, ik ga dan toch dingen doen, toch mezelf ermee bemoeien en toch langzaam het spel een frustratie laten worden.

Ik level en BG gewoon lekker wat dingetjes en vermaak me in het spelletje. High end/Endgame is gewoon niet aan mij besteed.
  woensdag 10 december 2008 @ 13:02:48 #65
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_63903138
Dat leidt meteen tot een andere discussie/mening.

Achievements zijn voor mensen zoals ik geweldig. Ik heb een doel om iets te doen. Mijn Ambassador tag heeft mij uren en uren gekost en ook klauwen vol met geld/runecloth om de gnomeregan rep hoog te krijgen.

Ik heb nu drie einddoelen die ik wil hebben:
1) Level 80
2) Justicar Title
3) Travelers mammoth
  woensdag 10 december 2008 @ 13:02:58 #66
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_63903140
KWARTET
pi_63903170
Ik heb atm als doelen voor m'n Druid:

1) Raiden wanneer ik kan met de guild
2) Loremaster
pi_63903179
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:02 schreef GI het volgende:
Dat leidt meteen tot een andere discussie/mening.

Achievements zijn voor mensen zoals ik geweldig. Ik heb een doel om iets te doen. Mijn Ambassador tag heeft mij uren en uren gekost en ook klauwen vol met geld/runecloth om de gnomeregan rep hoog te krijgen.

Ik heb nu drie einddoelen die ik wil hebben:
1) Level 80
2) Justicar Title
3) Travelers mammoth
Achievements vind ik helemaal niks, vind het een hele goedkope manier om mensen aan het spelen te houden.

Maar aangezien er veel mensen zijn die wel waarde hechten aan die achievements, zal ik het wel fout hebben.

Zelf heb ik ook geen enkel doel meer eigenlijk in WoW, behalve dan plezier hebben als ik speel.
  woensdag 10 december 2008 @ 13:05:36 #69
158732 magge
dát is even geleden!
pi_63903209
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:54 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Inderdaad ja, je legt het precies goed uit.

Ik nam het altijd op voor die grote groep die onder de elite zat, die 2 CL’s wilden bv. dat als zij 10000 DKP hadden, ze mochten kopen wat ze wilden, bv. als Priest een Rogue Dagger kopen puur omdat het kan.

Echt 20+ paginas over gediscussieerd toen, en ik werd tegen het einde voor rotte vis uitgemaakt. :’)

En wat je zegt over de verplichting om in te loggen, helemaal waar, soms wilde ik niet eens spelen, maar dan logde ik toch maar in om mee te gaan raiden, puur om er te zijn als officer-zijnde.

Ach ja, heb er toch ook veel van geleerd denk ik.

En de andere officers + GM vonden vrijwel altijd dat ik gelijk had, dat was ook wel fijn natuurlijk.

Ik stond het dichtste bij de casuals werd altijd gezegd, die reden heeft er ook voor gezorgd dat ik een aantal keren toch maar weer ''ja'' zei als me werd gevraagd om toch door te gaan als officer.

Maar toch zou ik dit wel een keer willen doen, een echte officer zijn in een goede guild (ofja, goed te maken). 't lijkt me toch een heel andere ervaring.
A major source of conflict in the world is the common misconception that words can be true or false.
pi_63903240
Mijn doel is simpel:
Als ik in 7 dagen (gewone dagen, dus als ik 's avonds speel, is dat een dag, een zaterdagmiddag ook, etc.) spelen, geen major gear upgrade meer krijg, kap ik weer.

Ik ga niet weer 2 weken raiden voor een 6 DPS upgrade.
pi_63903268
tvp
  woensdag 10 december 2008 @ 13:08:34 #72
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_63903294
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:04 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Achievements vind ik helemaal niks, vind het een hele goedkope manier om mensen aan het spelen te houden.
Ik wil ook niet perse alles vol hebben. Maar het geeft wel wat te doen voor de dode momenten Ik vind het leuk om het spel te spelen. Maar een beetje einddoel is prettig. Op dit moment is 19.000 goud halen voor zo'n mount ook al heel wat
quote:
Zelf heb ik ook geen enkel doel meer eigenlijk in WoW, behalve dan plezier hebben als ik speel.
Dat staat voorop.
pi_63903298
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:32 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Rouges kunnen onzichtbaar worden. Als je dan toch gaat vergelijken, moet je wel alles meenemen.
Slechte troll :p
pi_63903339
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:06 schreef stbabylon het volgende:
Mijn doel is simpel:
Als ik in 7 dagen (gewone dagen, dus als ik 's avonds speel, is dat een dag, een zaterdagmiddag ook, etc.) spelen, geen major gear upgrade meer krijg, kap ik weer.

Ik ga niet weer 2 weken raiden voor een 6 DPS upgrade.
Gear als hoofddoel hebben maakt het spel voor mij niet leuk meer.
  woensdag 10 december 2008 @ 13:17:37 #75
227439 Murloc
Vegetarian grindcore _O_
pi_63903537
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:10 schreef PBateman1978 het volgende:
Gear als hoofddoel hebben maakt het spel voor mij niet leuk meer.
Helemaal mee eens.
Gisteravond voor eerst weer Construct Wing gedaan. Alleen al om die bosses weer te doen is echt geweldig.
Endure the pain
you know my name
I am your soul insane
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')