Wat dan? Dan leest iedereen toch alleen maar de samenvatting.quote:Op woensdag 10 december 2008 00:55 schreef cerror het volgende:
Komt er nog een OP met opbouwende kritieken of is dit weer zo'n hersenscheet?
Inderdaad, vanaf 23h00 tot diep in de nacht moeten ze gewoon baas-series uitzenden, en geen Frasier of Malcolm in the middle.quote:Op woensdag 10 december 2008 00:59 schreef Simmertje het volgende:
Ik zou het kunnen accepteren als het zo af en toe zou worden uitgezongen op Comedy Central. Maar elke keer als ik 's avonds naar CC zap dan zie ik die KUT serie.
quote:Op woensdag 10 december 2008 01:01 schreef Simmertje het volgende:
Family Guy, The Office, Southpark, That 70's Show etc. dat wil ik zien. GEEN MAD ABOUT YOU EN FRASIER
Nou van that 70s word ik ook een beetje ziek, maar verder ben ik met je eens.quote:Op woensdag 10 december 2008 01:01 schreef Simmertje het volgende:
Family Guy, The Office, Southpark, That 70's Show etc. dat wil ik zien. GEEN MAD ABOUT YOU EN FRASIER
Meer scrubs tbh.quote:Op woensdag 10 december 2008 01:08 schreef ehqo het volgende:
Ik vind Scrubs nog het ergste van alles, trouwens.
quote:Op woensdag 10 december 2008 01:08 schreef ehqo het volgende:
Ik vind Scrubs nog het ergste van alles, trouwens.
frasier af en toe wel leuk, 70s show heeft egt leuke momente, maar ook genoeg van zzzzzzz doe nou es wat of tis te voorspelbaar, verder mad about youquote:Op woensdag 10 december 2008 01:01 schreef Simmertje het volgende:
Discovery is tegenwoordig neit veel meer dan een veredeld soap kanaalquote:Op woensdag 10 december 2008 01:11 schreef mixje het volgende:
Scrubs is nog wel te doen. Als je dan toch een flauwe en voorsplebare serie maakt, doe er dan eentje die nergens over gaat. Maar wek niet de indruk dat het een of andere topserie is. En dan nog. er zijn gewoon veel te veel harhallingen op cc. begin het een beetje zat te worden. Kies tegenwoordig steeds vaker voor discovery of national geographic. dat was vroeger ook de enige keuze voor nachbrakkers.
nee, jij hebt vast bakken meer talent dan jamie foxxquote:Op woensdag 10 december 2008 02:07 schreef Daverz het volgende:
Ach, ik ben al lang blij dat ze Jamie Foxx en The Wayans Bros van t scherm gedonderd hebben, na ze allebei zo'n 357.467 keer herhaald te hebben. Vooral bij Jamie Foxx was dat érg irritant... aangezien die man 0 talent heeft....*wacht op quotes en commentaar als : "en jij trekt volle zalen"*
laten we lekker alle programma's die we kut vinden op gaan noemen! dat is een goed ideequote:Op woensdag 10 december 2008 09:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
nee, jij hebt vast bakken meer talent dan jamie foxx![]()
En wie heeft er ook zo de schijt aan dat tattooshop progamma op discovery
quote:Op woensdag 10 december 2008 01:01 schreef Simmertje het volgende:
quote:Op woensdag 10 december 2008 01:31 schreef beelz het volgende:
Frasier is baas, TS snapt de subtiele humor gewoon niet omdat TS een vmbo'er is.
En dan beginnen ze weer opnieuw net als met 70s showquote:Op woensdag 10 december 2008 15:33 schreef Croupouque het volgende:
En ach, wees blij. Nog een aflevering of 9 en Comedy Central zendt de allerlaatste Frasier uit.
Ik neem voor het gemak maar aan dat dit een grapje is.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:52 schreef RedDevil085 het volgende:
Vind het niet superkut... zeker als je het vergelijkt met iets als...
Seinfeld
Wat? Dat Frasier niet superslecht is of dat Seinfeld waarschijnlijk het slechtste programma is dat ooit is bedacht?quote:Op woensdag 10 december 2008 16:55 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Ik neem voor het gemak maar aan dat dit een grapje is.
Mafketelquote:Op woensdag 10 december 2008 16:52 schreef RedDevil085 het volgende:
Vind het niet superkut... zeker als je het vergelijkt met iets als...
Seinfeld
Wat nou? Je wilt toch niet serieus zeggen dat er buiten de VS mensen zijn die die shit wel grappig vinden?quote:
quote:Op woensdag 10 december 2008 17:33 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Wat nou? Je wilt toch niet serieus zeggen dat er buiten de VS mensen zijn die die shit wel grappig vinden?
Ik heb na je post toch even gecheckt of Kelsey Grammar niet toevallig een jood is, want qua humor had het zomaar gekund imo.quote:Op woensdag 10 december 2008 17:45 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Frasier is een van de, zo niet de meest intelligente komedieseries ooit gemaakt. Het is sowieso weer eens wat anders dan al die nare homo- (Will & Grace), zwarte-(Fresh Prince, My Wife And Kids, die belachelijk slechte Jamie Foxx Show en de nog ergere Wayans Bros vol anti-blank sentiment) of jodenhumor (zo'n beetje elke willekeurige sitcom). Laat staan een combinatie van dat alles.
Nee, doe mij maar grappen over opera en sherry.
Ik vind de grapjes vaak juist een beetje simpel en voor de hand liggend. Maar niet zo erg als bij Scrubs, dat is helemaal makkelijke 'humor'.quote:Op woensdag 10 december 2008 17:45 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Frasier is een van de, zo niet de meest intelligente komedieseries ooit gemaakt. Het is sowieso weer eens wat anders dan al die nare homo- (Will & Grace), zwarte-(Fresh Prince, My Wife And Kids, die belachelijk slechte Jamie Foxx Show en de nog ergere Wayans Bros vol anti-blank sentiment) of jodenhumor (zo'n beetje elke willekeurige sitcom). Laat staan een combinatie van dat alles.
Nee, doe mij maar grappen over opera en sherry.
Geen van de hoofdrolspelers is, voor de verandering, joods. Geschiedkundig gezien is het helemaal niet vreemd, maar persoonlijk vind ik het er vermoeiend. Net als de homo's en negers in komedies. Ze moeten zich allemaal zo ongelofelijk laten gelden.quote:Op woensdag 10 december 2008 18:03 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik heb na je post toch even gecheckt of Kelsey Grammar niet toevallig een jood is, want qua humor had het zomaar gekund imo. Een vleugje Woody Allen herken ik er wel in.
Raar is dat, als je op dezelfde ogenblikken televisie kijkt.quote:Op woensdag 10 december 2008 00:59 schreef Simmertje het volgende:
Ik zou het kunnen accepteren als het zo af en toe zou worden uitgezongen op Comedy Central. Maar elke keer als ik 's avonds naar CC zap dan zie ik die KUT serie.
Jawel hoor, ik snap ze wel. Maar omdat zij het helemaal het einde vinden hoef ik dat nog niet te vinden. Ik hou doorgaans van wat meer vergezochte, absurde en/of zwarte humor.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:14 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Klik hier maar even op: http://en.wikipedia.org/wiki/Frasier#Critical_reaction
Misschien dat je veel grappen gewoon niet snapt?![]()
Ik zie niet in waarom ik te dom zou moeten zijn om de grappen in Frasier te snappen omdat ik in de show invloeden van joodse humor herken, maar misschien ben ik daar ook te dom voor.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:14 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Klik hier maar even op: http://en.wikipedia.org/wiki/Frasier#Critical_reaction
Misschien dat je veel grappen gewoon niet snapt?![]()
Laten gelden, je kunt het ook zien als uitgebuit worden. Reken maar niet dat alle homo's Will & Grace leuk vinden of alle zwarten de dvd-collectie van de Cosby Show in huis hebben.quote:Geen van de hoofdrolspelers is, voor de verandering, joods. Geschiedkundig gezien is het helemaal niet vreemd, maar persoonlijk vind ik het er vermoeiend. Net als de homo's en negers in komedies. Ze moeten zich allemaal zo ongelofelijk laten gelden.
Homo's, kleurlingen, in Nederland moslims (Shouf Shouf), het zijn minderheden en dus interessant.quote:In het politiek correcte klimaat (van de VS) zou je je niet voor kunnen stellen dat een WASP de nadruk zou gaan leggen op zijn of haar uiterlijke en innerlijke kenmerken. Waarom moeten anderen dat dan wel doen?
Die opmerking was ten eerste niet serieus bedoeld en ten tweede gericht aan ehqo.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:39 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik zie niet in waarom ik te dom zou moeten zijn om de grappen in Frasier te snappen omdat ik in de show invloeden van joodse humor herken, maar misschien ben ik daar ook te dom voor.
Ik heb nooit het tegendeel beweerd.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:39 schreef FritsVanEgters het volgende:
Voor de goede orde, als je even terug leest kun je zien dat ik Frasier erg goed vind.
Uitbuiting in welke zin? Al die grappen over hoe gay, joods of zwart iemand wel niet is zorgen inderdaad voor leuke melkkoeien van series.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:39 schreef FritsVanEgters het volgende:
Laten gelden, je kunt het ook zien als uitgebuit worden.
Nee, er zijn ook homo's in plaats van nichten en fatsoenlijk volk in plaats van ghetto tuig.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:39 schreef FritsVanEgters het volgende:
Reken maar niet dat alle homo's Will & Grace leuk vinden of alle zwarten de dvd-collectie van de Cosby Show in huis hebben.
Er is een groot verschil tussen op een grappige manier de verschillen en overeenkomsten tussen verschillende etnische en culturele groepen uit te vergroten en een soort van 'omgekeerde discriminatie' (wat een verschrikkelijke term is dat toch).quote:Op woensdag 10 december 2008 19:39 schreef FritsVanEgters het volgende:
Homo's, kleurlingen, in Nederland moslims (Shouf Shouf), het zijn minderheden en dus interessant.
Ook voor een comedy.
Over mainstream wasps weet iedereen genoeg, die hebben geen cultuurtje waar ze meer over willen weten. Specifieke extremen zijn wel weer interessant, zoals een elitaire neurotische psychiater, om maar wat te noemen.
Verder is comedy een kunstvorm. Lang niet in alle gevallen hoogstaand, maar het is een middel voor expressie en acceptatie van maatschappelijke fenomenen. Die worden dus door minderheden aangegrepen om zich te manifesteren.
De joodse humor is een aparte kwestie. Bovenstaande speelt wel een rol (met name in het verleden) maar daar komt bij dat joodse humor een populair en succesvol fenomeen is geworden. Ze zijn er goed in.
Zoals de Italianen beroemd zijn om hun keuken.
Exploiteren is misschien een beter woord.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:12 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Als je uitbuiting bedoelt in de vorm van het misbruiken van bepaalde mensen teneinde geld te verdienen klopt het niet aangezien veel van de komedies over en met bepaalde stereotypen en de soort humor waar ik niet van hou door homo's, joden en negers zelf worden geproduceerd.
Jamie Foxx, daar noem je ook een show.quote:Er is een groot verschil tussen op een grappige manier de verschillen en overeenkomsten tussen verschillende etnische en culturele groepen uit te vergroten en een soort van 'omgekeerde discriminatie' (wat een verschrikkelijke term is dat toch).
Ik word er helemaal naar van als negers in series blanken belachelijk maken. Je zou het eens andersom moeten proberen; krijg je van die idioten als Al Sharpton op je dak.
In een serie als The King Of Queens en Scrubs wordt er naar mijn mening op een leuke manier gespeeld met de interraciale vriendschappen die er in voor komen. Een derderangs komiek als Jamie Foxx komt vaak niet verder dan: "Kijk ons eens ghetto dansen en die blanken stijf zijn."
Ik denk dat de grap 'm zit in de ironie ervan en ik denk ook dat zwarten dat zelf meer dan anderen kunnen waarderen. Mijn hunch is ook dat dit soort humor - integendeel tot Cosby - vooral zwarte kijkers trekt in de USA. Is wat mij betreft misplaatst op een Nederlandse zender.quote:Er is niets mis met het doorbreken van taboes, maar dan moeten ze dat wel doen in plaats van de verschillen in stand te houden en je zelf als beter dan de zogenaamde onderdrukker (bij een gebrek aan een beter woord) te doen voor komen.
Ik laat me maar niet verleiden om de hele joodse volksaard te proberen ontleden, maar het zijn navelstaarders.quote:Pas wanneer men zich op een oneveredige manier moeten profileren, zij het als stereotypen, zij het als het beloofde volk, houd voor mij de lol op.
Het beste en makkelijkste voorbeeld is nog wel Woody Allen. An sich maakt hij best aardige films, alleen erger ik me er kapot aan als hij voor de tiende keer moet bewijzen hoe joods hij wel niet is en hoe grappig, lastig, mooi of wat dan ook, dat is.
Gelukkig. Ik zal de volgende keer beter aangeven aan wie het gericht is, haha. Voorkomt verwarring.quote:
Inderdaad..quote:Op woensdag 10 december 2008 21:05 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Ik geloof dat we er wel uit zijn voor de rest, haha.
Lijstje overgenomen, iets aangepast. Wat is er mis met Family Guy?quote:Op woensdag 10 december 2008 21:15 schreef FictionalFenna het volgende:
Goede series:
- Frasier
- South Park
- Seinfeld
- The Simpsons (niet altijd)
- The king of Queens
- Fresh Prince of Bel Air
- Family Guy
- Friends
Slechte series:
- Mad about you
- That 70s show
- Sex & the City en al die andere "vrouwenseries" (Desperate housewives, Will & GRace, Dharma & Greg, McDreamy, Grey's Anatomy, etc., etc.)
- Malcolm in the middle
- Dead like me
Geen verstand.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:15 schreef FictionalFenna het volgende:
Goede series:
- Fresh Prince of Bel Air
- Two pints of..
Dat vond ik eerst ook. Ik keek het uit verveling en moet zeggen dat ik het nu wel grappig vind. Niet zo grappig als Frasier of The Office, maar aanvaardbaar goed zoals The Simpsons.quote:
idd, verfijde humor kunnen begrijpen is niet voor iedereen (lees: laag IQ) weggelegd.quote:
Precies. Dan zul je zien dat alle Frasier-haters stuk voor stuk met de staart in de benen zijn afgedropen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 01:16 schreef swarmahoer het volgende:
hier zijn al een aantal topics over, kick die maar, aangezien je op niet erg spectaculair is om dit topic open te laten
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 01:22 schreef Kali-Mist1 het volgende:
OT:
Frasier!!!![]()
![]()
Vooral de afleveringen dat ie zelf een feestje/get-2gether gaat organiseren!!!
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 01:34 schreef KirkLazarus het volgende:
We're brothers, we're happy and we're singing and we're coloured!
Bron?quote:Op woensdag 10 december 2008 16:53 schreef Crane het volgende:
Kut-topic.Frasier is een van de meest geniale series ooit.
Dat zal inderdaad het probleem wel zijn.quote:Op woensdag 10 december 2008 01:31 schreef beelz het volgende:
TS snapt de subtiele humor gewoon niet omdat TS een vmbo'er is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |