abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 december 2008 @ 11:50:40 #101
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_64027191
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:47 schreef Popples het volgende:
memmel gewoon doen hoor. ik vind het wel leuk idee hoor.

nijna wat heerlijk dat ze zo goed slaapt.

chris en damien, ilse beterschap. voor de mama's ook hopelijk zijn ze snel beter.

bente wat een muppie ben je toch.

die van mij is bijna officieel peuter maar volgens mij is ze dat allang. de boef.
klimt de hele dag in de box, zit ze erin is het mamaaaaaaa eruit. nee nu blijf je er maar in.

gisteren was ik even in de keuken eten schillen(aardappels en koolrabi). vond het al vreemd dat de oudste niet kwam, helpen mama koken. hoor ik in eens gegiechel vanuit de box. ligt de oudste bij de jongste in de box. liggen ze samen onder het nijntje speelding te spelen en lol dat ze hadden.
Hmm...lijkt me een erg leuk gezicht en goed gevoel...als ze zo samen kunnen spelen.
Ben daar toch wel erg benieuwd naar..voor in de nabije toekomst.
Causaliteit....dat is 't.
pi_64027218
m-y gewoon aangeven. mijn kids zitten niet op een kdv. ik heb er stage gelopen.
en bij ons werd er niet moeilijk ofzo over gedaan. ik denk dat bente het ook wel leuk vind een keer niet naar het kdv en dan lekker met mam of pap erop uit.
mama van 3 kids!
pi_64027237
Ik heb ook kerstvakantie volgende week maar ben van plan Damian gewoon naar het KDV te doen. Hij gaat normaal 2,5 dag in de week. Misschien dan wel wat minder, dat weet ik nog niet, maar ik ga hem niet 2 weken lang thuishouden.
Dat doe ik niet alleen voor mezelf, maar hij vindt het zelf ook erg leuk. Hij mist het als hij er een week niet naar toe gaat.
  maandag 15 december 2008 @ 12:03:19 #104
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_64027462
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:51 schreef Popples het volgende:
m-y gewoon aangeven. mijn kids zitten niet op een kdv. ik heb er stage gelopen.
en bij ons werd er niet moeilijk ofzo over gedaan. ik denk dat bente het ook wel leuk vind een keer niet naar het kdv en dan lekker met mam of pap erop uit.
Volgens mij is 't KDV ook gewoon open...daar doelde ik ook niet op, maar meer jullie persoonlijke gedachtes.
We gaan er ook heus wel met z'n 3-en op uit. Het zou ook om max. 4 dagen op 14 dagen tijd gaan...dus

@Appelsap..daar heb je ook een punt idd...Bente heeft 't daar ook naar d'r zin.
Hmzz....zal 't vanavond nog eens bespreken...
pi_64027717
Pepijn gaat hier vrijdag ook naar de opvang terwijl wij beide vrij zijn.
Ik kwam anders ten tijde van de planning niet aan de minimale dagen opvang die we toch moeten betalen. (4 dagen per maand). En Pepijn zou 3-4 weken niet gaan, omdat we eigenlijk dan geen opvang nodig hebben. Dat vind ik te lang.

Wij gaan die dag gebruiken om het huis eens grondig schoon te soppen. Dat gaat net ff handiger zonder rondlopende dreumes.

En wat ben ik toch super blij met mijn mega flexibele gezellige spookje.
We hadden dit weekend nogal een druk weekend.
Vrijdag kraamvisite, verjaardag van opa, en daarna hadden wij een bruiloft en is Pepijn bij opa blijven slapen.
Zaterdag door opa en oma terug gebracht, mama van het werk halen en weer een verjaardag.
Zondag overdag lekker bij papa, groot middagdutje gedaan, mama van het werk halen en een uitgebreid familie etentje vanwege de verjaardag van pepijn's overgroot opa.
Pepijn is echt het hele weekend zo super gezellig geweest, heeft genoten van de aandacht, het eten en de beestjes poezen en honden die op de verjaardagen aanwezig waren.Zelfs het autorijden ging goed!
En nu is meneer heel gezellig bij papa thuis aan het spelen. Lijkt helemaal geen last te hebben van het drukke weekend.
Echt super weekend gehad , maar nu is mama gesloopt!! Wordt niet zo'n productief onderzoeksdagje vrees ik.
2 volle drukke dagdiensten werken in een weekend met zoveel sociale verplichtingen is toch wel vermoeiend.
pi_64028508
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:50 schreef Make-Yourself het volgende:

[..]

Hmm...lijkt me een erg leuk gezicht en goed gevoel...als ze zo samen kunnen spelen.
Ben daar toch wel erg benieuwd naar..voor in de nabije toekomst.
ow dat is echt zo leuk heb toen ook snel een foto gemaakt. ze slapen 's avonds ook niet zonder elkaar.
als de jongste huilt begint de oudste op de grond te liggen op oog hoogte en zegt dan annika niet huilen en dan beint de jongste te lachen. zo lief of de oudste begint liedjes te zingen voor de jongste
he kan wel uren doorgaan

piglet heerlijk vermoeiend wat fijn dat pepijn er geen last van heeft.

de oudste ligt op bed. heerlijk even slapen. wat een rust
mama van 3 kids!
pi_64030424
Dat klinkt heerlijk Popples

Piglet, volgens mij is Pepijn een heerlijk jochie

Ze hebben hier bij de intake van het KDV wel aangegeven dat ze wel graag optijd willen weten of je kindje komt in de (kerst)vakantie. Dan kunnen ze eventueel 2 groepen samenvoegen en alvast de roosters aanpassen. Dat hebben ze op 5 december ook gedaan. Toen had Chris zijn babygroep maar 3 kindjes. Dus die zijn bij de buren gaan spelen. En kon 1 leidster wat eerder naar huis.
Chris gaat in de kerstvakantie wel gewoon. Hij moet toch nog wennen aan het KDV, en is nu al een week niet meer geweest. Waarschijnlijk woensdag weer. Maar om met kerst weer 2 weken vrij te nemen lijkt me ook niet handig voor het wenproces.

Appelsap, fijn dat hij beter slaapt op zetpillen en kussens.
pi_64030452
Gaat jullie dreumes nog slapen 's middags ? De dreumes van een maand of 19 ??
Dat tuig van mij slaapt zoooo kort en dan uiteraard niet te genieten aan het eind vd dag...
  maandag 15 december 2008 @ 14:18:04 #109
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_64030757
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:05 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Gaat jullie dreumes nog slapen 's middags ? De dreumes van een maand of 19 ??
Dat tuig van mij slaapt zoooo kort en dan uiteraard niet te genieten aan het eind vd dag...
Oh ja hoor....Bente slaapt elke dag tussen 12.00-15.00; de ene keer wat korter..dan weer wat langer. Afgelopen vrijdag ging ik d'r rond 12.00 te bed brengen en was ze tijdens het verschonen/omkleden al in slaap gevallen op 't aankleedkussen. Stond ik een beetje tegen mezelf te praten en zingen...
Ik ben haar om 15.45 maar wakker gaan maken, anders slaapt ze 's avonds slecht in. in de regel ligt ze tussen 19.00-19.30 in bed.
Erg jammer dat je poffertjes een dergelijk slaapritme hebben. Ik merk dat Bente (en wij dus ook) absoluut baat heeft bij de rust en regelmaat, die we vanaf 't begin hebben aangehouden.

Elk kind is natuurlijk anders en de één heeft meer slaap nodig dan de ander. Als je zelf denkt dat ze meer slaap nodig hebben/kunnen gebruiken, kun je eens proberen hun huidige ritme te breken. Zal wel lastig zijn (verschillende factoren spelen een rol) en 't kost ontzettend veel doorzettingsvermogen...maar als 't lukt, loont 't wel!
pi_64030926
Mijn poffers hebben sinds zo'n 3 wk dit slaapritme. Vooral Floor lijkt minder slaap nodig te hebben 's middags.

je hebt me wel even op een idee gebracht...

Ik prop floor (of Pien) morgen in een campingbedje op de andere kamer.
pi_64031001
Oh nee, wacht ff...

campingbedjes liggen bij grof vuil vanwege zinloos geweld....wat een takkedingen zijn dat toch...
pi_64031025
Ja idd uit elkaar leggen lijkt me een goed plan
En ik weet niet hoe laat je ze in bed parkeert?
Want ik hoef Meike er bijv niet om 12 uur in te leggen, dan gaat ze niet slapen.
Ze gaat vaak tegen 13.00uur naar bed, en slaapt dan vaak 1,5 a 2 uur.

M-Y, gewoon brengen! Is toch lekker af en toe even wat met zijn tweetjes doen? (en belangrijk ook! Je bent niet alleen maar papa en mama) En voor Bente is het juist wel lekker om gewoon te gaan, sommige kinderen hebben echt moeite om weer te gaan als ze een week (of langer) vrij zijn geweest.

Memmel, kids zijn dol op cake! Dus doen! Het blijkt bij ons in de praktijk de beste traktatie!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 15 december 2008 @ 14:38:02 #113
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64031179
Tijn slaapt regelmatig nog wel twee keer per dag En hij is al bijna twee
7.00 's morgens wakker, 9.30 weer naar bed, max 11 uur er uit (zus uit school halen) en dan rond drieen nog even naar bed voor 1,5 uur ofzo en dan om 19.00 weer tot de volgende ochtend door slapen.

Pas sinds de laatste weken is dit geen vaststaand ritme meer, maar slaapt hij ook regelmatig 1x per dag en dan van 12.00 tot 15.00
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64031214
Ik leg ze rond 13.00 uur erin, inderdaad.
  maandag 15 december 2008 @ 14:40:37 #115
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_64031246
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:30 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Oh nee, wacht ff...

campingbedjes liggen bij grof vuil vanwege zinloos geweld....wat een takkedingen zijn dat toch...
hahaha....idd...of je verrekt je rug...of je eten komt terug...
hmzz..terugkerend aspect is rug...

Ben wel benieuwd wat ik "zei" dat je op een (welk) idee bracht. Komt niet zo vaak voor dat ik merk dat ik inspireer..

edit (aha...uit elkaar leggen.....lezen is ook een kunst merk ik aan mezelf.. )
pi_64031557
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:40 schreef Make-Yourself het volgende:

[..]

hahaha....idd...of je verrekt je rug...of je eten komt terug...
hmzz..terugkerend aspect is rug...

Ben wel benieuwd wat ik "zei" dat je op een (welk) idee bracht. Komt niet zo vaak voor dat ik merk dat ik inspireer..

edit (aha...uit elkaar leggen.....lezen is ook een kunst merk ik aan mezelf.. )
De meest inspirerende woorden (ha ha ha) waren uit ritme halen.
Dus ik dacht: " aha, hij roept iets over die kl*te bedjes....hahahaha".
Logisch, toch ? Vrouwelijke brein werkt geweldig.
  maandag 15 december 2008 @ 15:08:42 #117
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_64031885
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:53 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

De meest inspirerende woorden (ha ha ha) waren uit ritme halen.
Dus ik dacht: " aha, hij roept iets over die kl*te bedjes....hahahaha".
Logisch, toch ? Vrouwelijke brein werkt geweldig.
*ziet nu pas dat Kpt Pankoek een vrouw is....... *

Er is iets mis.....ik herken een vrouw niet....

Ehmm..och...ik ben wel wat gewend aangaande vrouwenlogica.
Dacht dat ik er enigszins van gevrijwaard was, maar mijn vrouw heeft de hare de laatste tijd in een raptempo ontwikkeld.
Volgens mij is 't besmettelijk en gaat ze gewoon teveel met andere vrouwen om...
pi_64032017
heee pssstttt MY, er zitten hier meer vrouwen...
Je vrouw gaat met andere vrouwen om ? Schandalig.
  maandag 15 december 2008 @ 15:27:34 #119
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_64032301
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:14 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
heee pssstttt MY, er zitten hier meer vrouwen...
Je vrouw gaat met andere vrouwen om ? Schandalig.
..joh?!....ik dacht al..phew...ben niet de enige/enigste man hier....maar helaas...

Nou...op zich is dat niet erg...maar ik vermoed dat ze teveel/alleen met vrouwen werkt/omgaat en dus haar logica (die de eerste 8-9 jaar prima was.. ) geïnfecteerd is geraakt door die van andere vrouwmensen...

Vreemd...dat je in [OUD] vnl. vrouwen tegenkomt...alsof er geen mannelijke OUDers zijn..
  maandag 15 december 2008 @ 18:23:36 #120
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64036410
Nou MY je bept lekker mee hoor, net als al die vrouwen hier Als ik niet beter zou weten....

Anna slaapt ook nog steeds lang 's middags...zo'n 3,5-4 uur. Eigenlijk dus de hele middag. Heel gezellig ook als je nog boodschappen moet doen enzo...
En Anna gaat ook gewoon naar KDV ook al ben ik vrij. Kunnen we even samen wat dingen doen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_64036488
Er is een speciaal topic voor vaders hoor

Als wij vrij zijn gaat Linde trouwens regelmatig wel gewoon naar de opvang. Niet allebei de dagen, maar wel 1. Gewoon omdat je dan even tijd hebt om iets samen te doen of om iets te doen wat zonder haar makkelijker is (grote schoonmaak, klussen in huis of iets dergelijks). Linde vindt het er zo leuk dat ik me daar echt niet schuldig over voel. Wel gaat ze da niet van 8 - 17.30 maar we brengen haar dan wat later en halen haar wat eerder op.
pi_64037274
quote:
Op maandag 15 december 2008 18:23 schreef Memmel het volgende:
Nou MY je bept lekker mee hoor, net als al die vrouwen hier Als ik niet beter zou weten....

Anna slaapt ook nog steeds lang 's middags...zo'n 3,5-4 uur. Eigenlijk dus de hele middag. Heel gezellig ook als je nog boodschappen moet doen enzo...
En Anna gaat ook gewoon naar KDV ook al ben ik vrij. Kunnen we even samen wat dingen doen.
3,5 - 4 uur, mijn hemel...wat doe je 's ochtends met haar ? De marathon van NYC ?
  maandag 15 december 2008 @ 19:33:46 #123
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64038189
I don't know. Zodra ze om half acht haar ogen open doet, begint ze met brabbelen, spelen, rennen en doen en om half twee uiterlijk gaat het lichtje uit. Dan moet ik haar voor het avondeten uit bed halen en gaat ze er om half acht weer in.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_64039132
Vanmiddag net als vanmorgen een slaapje van 2 uur... Heb haar net getemperatuurd en ze heeft verhoging, dus ik denk dat ze niet helemaal lekker is. Wellicht van de prikken van vorige week of misschien ook wat snot enzo meegepikt van papa.
Fake it till you make it...
  maandag 15 december 2008 @ 22:27:04 #125
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64043711
Jeumig, wat slaapt Anna lang/veel! Wel lekker rustig zo in de middag

vanochtend was het bal. meneer had gisteravond rond 12u in zijn bed gekotst en is toen in de warme prut lekker gaan slapen. we hoorden wel wat, maar het hield weer op na een huiltje, dus verder niet meer gekeken. hadden we dat nou maar wel gedaan... wat een meur!
dus eli ff snel gesopt en hop naar het kdv

bah, was echt goor.

beterschap voor alle zieke kindjes!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64044521
quote:
Oh nee, wacht ff...

Daar hebben dus meer mensen last van!

Davinia, lijkt me heeerlijk zeg om je kind zo aan te treffen
pi_64049240
Via MP 2 dezelfde kunnen kopen. Dat gaat het tenminste op 1 manier niet goed.
We hadden namelijk 2 verschillende bedjes en die moesten ook allebei op hun eigen manier opgezet worden. Verder dan opgezet en half afgebroken ben ik trouwens nog nooit gekomen.

Met kerst dus nieuwe kansen..
pi_64049268
k_p ach joh komt wel goed als je het eenmaal weet.

die van ons hebben we 1 keer geprobeert, mijn vader is de enigste die weet hoe dat ding werkt.
ik vind het verschrikkelijke dingen en hij gaat denk ik maar weg bij ons.

vannacht weer een spookje. ik weet niet wat ze heeft de laatste paar dagen. maar vermoeiend is het wel als je maar 4 uurtje slaapt
mama van 3 kids!
pi_64049575
Oef popples... 4 uurtjes slaap...

Ik heb Mirte alweer in bed. Die is echt niet lekker. En ik zelf ook niet echt. Zere nek en snot...
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:23:03 #130
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_64049996
quote:
Op maandag 15 december 2008 18:23 schreef Memmel het volgende:
Ehh....ja...uhmm....hmmmzz
quote:
Op maandag 15 december 2008 18:26 schreef Stiemie het volgende:
Er is een speciaal topic voor vaders hoor
Lijkt me helemaal niets.....wat heeft dat nu voor toegevoegde waarde?
quote:
Op maandag 15 december 2008 22:27 schreef DaviniaHR het volgende:
vanochtend was het bal. meneer had gisteravond rond 12u in zijn bed gekotst en is toen in de warme prut lekker gaan slapen. we hoorden wel wat, maar het hield weer op na een huiltje, dus verder niet meer gekeken. hadden we dat nou maar wel gedaan... wat een meur!
dus eli ff snel gesopt en hop naar het kdv

bah, was echt goor.

beterschap voor alle zieke kindjes!
Brrr...zoiets hadden wij een paar weken terug ook...Bente was wat aan 't hoesten en op een gegeven moment een huiltje...dus ik eruit om een speentje te zoeken en toe kwam 't arome me al tegemoet..
Dus schoon opgedaan, Bente een beetje afgesopt en schoon aangedaan, beertje en poppie afgeveegd (brr) en hup weer 't bed in...na een slokje water
Nou....binnen 10 minuten was 't weer prijs en 't hele circus weer opnieuw. gelukkig hebben we destijds van beertje 6 exemplaren gekocht...dus de ondergepiewde mocht de badkamer op met de rest van de kotsdoeken en een fris beertje mocht 't bed in.

Dat wil je toch niet al te vaak meemaken....

Mijn vrouw smste me net dat Bente samen met een ander meisje 't enige kindje in de kdv-groep was zonder stippeltjes.
Dus even afwachten, maar ik denk dat we voor de jaarwisseling waterpokken in huis hebben. Ben benieuwd hoe zicht dat verhoudt met haar eczeem...

Zoals Davinia hierboven al aangaf....heel veel beterschap voor de kleine dreumï en sterkte voor hun ouders..
pi_64052325
quote:
Oh nee, wacht ff...

Eigenlijk is het heel eenvoudig. De truuk is om het middengedeelte half hoog te houden en dan de lange stukken iets hoger te klikken dan ze horen zodat ze vastzitten. Ik kan het wat moeilijk beschrijven, maar als je de truuk doorhebt zet je elk bedje binnen 1 minuut op.

Wel hilarisch om bij nieuwe ouders te komen die een campingbedje hebben gekocht/gekregen, het zelf heel snel voor te doen, hem weer uit elkaar te halen en ze het dan zelf laten doen. Zo komisch, die ergernis en vertwijfeling. Kortom, ideale tip als je van leedvermaak houd
pi_64053243
Hoe gaat het vandaag met alle zieke kindjes (en ouders)?
Slaat de AB van Damian al aan?

Popples, 4 uur slaap is niet veel.. Het is vast een fase

Chris heeft vannacht heerlijk geslapen.. We hebben hem om 10 uur nog even wakker gemaakt voor zijn AB, en wat drinken. En vanochtend was het half 8. We hebben het ergste dus gehad..
Hij heeft zijn dreumes-nukken ook alweer terug, maar hij lijkt de term zachtjes/voorzichtjes ook eindelijk te ondekken.
pi_64054013
ow wat fijn zeg deepfreeze dat het stil aan beter gaat met chris.

nijna beterschap voor mirte.

campingbedjes zijn rot dingen!!!

m-y 6 beertjes? pffff jeejtje en pikt ze ze ook alle 6?
wij hebben maar 2 knuffeltjes. soms niet handig want 1 ligt bij mijn ouders en de ander hier maarja het moet maar. daarbij altijd als ik er een voor de jongste bij wil kopen bij de prenatal zijn ze altijd net op. achja het gaat tot nu toe altijd goed.

achja mama kan er wel een keer tegen hoor. ze is 2,5 uur wakker geweest maar met mijn slaapprobleem kan ik niet altijd snel inslapen.
mama van 3 kids!
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:40:26 #134
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_64054480
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:18 schreef Popples het volgende:
m-y 6 beertjes? pffff jeejtje en pikt ze ze ook alle 6?
wij hebben maar 2 knuffeltjes. soms niet handig want 1 ligt bij mijn ouders en de ander hier maarja het moet maar. daarbij altijd als ik er een voor de jongste bij wil kopen bij de prenatal zijn ze altijd net op. achja het gaat tot nu toe altijd goed.

Tja..we waren een hele tijd gelee bij Ikea en daar waren ze toen in de aanbieding voor ¤0.99. Terwijl mijn vrouw en ik naar deurgreepjes keken, was Bente vanuit de kar druk aan 't graaien. We wilden dat beertje eigenlijk voor Oma meenemen (die spaart die krengen), maar Bente vond 'm te lief (Bíértjah!).

Dus naderhand nog een keer terug geweest, maar toen waren ze niet meer te krijgen in 't filiaal bij ons in de buurt.
Ik dus een vriendin gebeld in A'dam waar we op bezoek gingen met de vraag of zij er niet 1-2 voor ons kon kopen. Toen we daar aankwamen zaten er 5 te wachten op Bente..die niet wist welke ze als eerste moest pakken...
Schijnbaar maakt de geur niet veel uit, want we wisselen regelmatig en gaat die andere de wasmachine in. Wellicht dat 't scheelt dat we (wegens B's eczeem) alles wassen met Neutral. Dus eigenlijk is 't nagenoeg geurloos.
Het is wel verrekte handig....met al dat geknuffel, gekwijl en besmeur met jam/stroop/patehandjes en vallen op straat.
pi_64054612
wat knap dat ze dat zomaar pikt. wel super de luxe 6 beertjes

wij hebben eigenlijk vanaf 11maanden geleerd dat knuffie met tutje in bed moesten blijven.
sinds toen gaat knuffie en tutje netjes slapen als ze beneden speelt het bevalt me heerlijk.
mama van 3 kids!
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:58:41 #136
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_64054892
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:45 schreef Popples het volgende:

wij hebben eigenlijk vanaf 11maanden geleerd dat knuffie met tutje in bed moesten blijven.
sinds toen gaat knuffie en tutje netjes slapen als ze beneden speelt het bevalt me heerlijk.
Ze krijgt er natuurlijk maar één tegelijk...

Ben ik ook absoluut met je eens.
Bente heeft twee knuffels; Poppie en beertje. Poppie is echt zo'n rudimentaire lap met een bolletje. Die blijft (meestal) in bed. We hebben gemerkt dat ze beertje echt nodig heeft om zich fijn/veilig te voelen. Als "vreemde" mensen ook wat dichterbij komen, houd ze beertje voor zich uit (als in "alsjeblieft"). Hiermee creëert ze dus afstand...
De tut blijf bij ons ook altijd boven. We geven hem zo min mogelijk als troostmiddel. Als we naar het ziekenhuis of de HA gaan, is hij vaak wel onontbeerlijk...alhoewel ze ook steeds beter zonder kan.

Pff..af en toe klinken we best wel een beetje "anaal", zo bewust als met dit soort zaken en opvoeding omgaan.
pi_64055878
HET IS STIL BOVEN
pi_64056505
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:45 schreef Popples het volgende:

Als ik dit zo lees hebben wij het maar makkelijk, meneer vind knuffels niet zo leuk, alleen de blauwe hond (die we in 3 maten hebben) vind hij aardig en knuffelt hij even en gooit ze daarna weg. Wel een paar keer wat gekocht, maar hij bekijkt het en gooit het weg. Meneer speelt liever met de blokkendoos en ander speelgoed en knuffels hoeven niet zo. Misschien omdat het een jongen is?

In zijn bed liggen wel een aantal knuffels, maar die worden meer als gooiopbject gebruikt dan als knuffelbeest. Het is in iedergeval geen jongen die met een koesdoek ofzo gaat lopen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:07:26 #139
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_64056679
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:37 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
HET IS STIL BOVEN

...en en en?!...hoe komt 't?
pi_64056930
met snoepjes in bed ?

Hier ook stil, 2e keer vandaag...godzijndank laat ze zich in bed leggen want ze is nogsteeds een ziek schaapje. Vanmorgen heeft huisarts gecheckt...

Whahaha, echt met dat ik dit schrijf begint ze

-edit-
ben ik weer; blijft toch weer stil geloof ik
Nouja, huisarts heeft gecheckt, het klinkt al beter dan van het weekend gelukkig. Rustig uitzieken nu en zo nodig nog de pufjes tegen benauwdheid.

leuk campingbedje-idee zag ik langskomen
pi_64056977
k-p wat goed nu nog een uurtje zzo houden.

Darkenrahl ze kreeg haar knuffel alleen als ze moe was hoor. en sinds 11 maanden nam ik hem ook echt nergens meer mee en krijgt ze het alleen als ze gaat slapen. dat vind ze ook goed zo.
beneden is er gewoon ander speelgoed een hele kast vol dus genoeg te spelen.
nou genoeg jongens die wel een knuffel hebben hoor. dan heb je misschien geluk.
mama van 3 kids!
pi_64057160
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:07 schreef Make-Yourself het volgende:

[..]

...en en en?!...hoe komt 't?
Een combinatie van krentenbollen en jonge jenever en ik heb gezegd dat ze anders zelf hun campingbed moeten opzetten tijdens de kerstdagen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:37:28 #143
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_64057424
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:26 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Een combinatie van krentenbollen en jonge jenever en ik heb gezegd dat ze anders zelf hun campingbed moeten opzetten tijdens de kerstdagen.

omg....Whehehehe...
pi_64058109
Vind het nu wel weer welletjes geweest, lang genoeg geslapen (van 13.15 tot nu...) . Ik verveel me..
pi_64058724
Hahaha KP, is het stil ga je je zitten vervelen .

Mirte studeert voor hond, heb op advies van de HA assistente maar even hoestdrankje gehaald. Als het eind van de week niet beter wordt willen ze haar toch even zien voor we op vakantie gaan (vind ik zelf ook wel een fijn idee dan).
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:27:56 #146
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_64058814
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:05 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Vind het nu wel weer welletjes geweest, lang genoeg geslapen (van 13.15 tot nu...) . Ik verveel me..
Vrouwen?!.....'t is ook nooit goed!

pi_64058861
En we zitten heerlijk peren te eten !
pi_64059022
Damian slaapt ook nog erg veel.
Als hij niet naar het KDV gaat wordt hij rond 10.00 wakker. Dan gaat hij er om 14.00 weer in en meestal slaapt hij dan een uur of 2, soms wat meer en 's avonds rond 20.00 nar bed.

Deepfreeze, fijn dat het wat beter gaat met Chris.
Bij Damian merk ik nog geen verandering. Hij lijkt vandaag alleen maar zieker en hoest nu ook erg veel. Zetpillen lijken niet zo goed te helpen, tenzij je er 2 redelijk kort op elkaar geeft.
Hij had vanacht wel weer een goede plasluier dus daar waren we erg blij mee.
Vanaf morgen zal het wel wat beter gaan.
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:36:50 #149
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64059122
Ben vanmorgen weer met Anna naar de HA geweest voor haar griepprik en controle. Ze heeft wat nieuws, namelijk de 'als ik zo kijk, moet jij ter aarde storten'-blik. Gefronste wenkbrauwen en een pruilmondje. Ze is er achter dat het niet werkte bij de HA.

Anna ligt alweer een poosje. Kan ik eindelijk even wat werk verrichten en eten koken. Heb inmiddels ook al weer de vloer gedweild omdat de kat de pup nu écht zat was en dus uithaalde en er overal bloed lag. Jemig, wat bloeden die puppen-oren zeg.

Lekker man, peren!
pi_64059474
Appelsap, jammer dat de AB nog niet aanslaat. Morgen zou die AB toch wel aangeslagen moeten zijn. Wij mochten 3 keer per dag een 240 pil geven. Maar dan wel om de 8 uur.

Memmel, waarom krijgt Anna een griepprik? risicogroep?

Ik dacht kiddo nog een 2e keer in bed te stoppen (en zelf ook even te gaan liggen ) maar voorlopig speelt Chris voor klopgeest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')